تاریخ انتشار: دوشنبه 1395/06/01 - 11:56
کد خبر: 207726

یک پیشنهاد برای جستجوی مقالات و کتاب‌های علمی - دانشگاهی؛

پژوهشگر Google چیست؟

پژوهشگر Google چیست؟

جستجوی مقالات بدون شک یکی از فعالیت های دانشجویی در دوره تصحیلات تکمیلی است؛ کسب اطلاع از آخرین مطالب، کمک به یادگیری و تحقیق و درنهایت استفاده در پایان نامه از مواردی است که هر دانشجویی را وادار به جستجو برای پیدا کردن یک مطلبی می کند.

خبرنامه دانشجویان ایران: جستجوی مقالات بدون شک یکی از فعالیت های دانشجویی در دوره تصحیلات تکمیلی است؛ کسب اطلاع از آخرین مطالب، کمک به یادگیری و تحقیق و درنهایت استفاده در پایان نامه از مواردی است که هر دانشجویی را وادار به جستجو برای پیدا کردن یک مطلبی می کند.

به گزارش خبرنگار فناوری اطلاعات «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ در این بین راه های زیادی برای جستجو وجود دارد، از موتور جستجوگرها گرفته تا سایت های ارائه مقالات. اما ما یک راه ساده ولی با تعداد نتیجه مقالات بالا پیشنهاد داریم.

پژوهشگر Google روشی ساده برای جستجوی گسترده مطالب علمی در اختیار شما قرار می دهد. شما می توانید از یک مکان به جستجو در میان تعداد زیادی از منابع و رشته ها بپردازید: مقالات مرور شده توسط پژوهشگران دیگر، پایان نامه ها، کتاب ها، خلاصه ها و مقاله ها، از ناشران دانشگاهی، انجمن های تخصصی، مقالات منتشر نشده، دانشگاه ها و دیگر سازمان های علمی.

پژوهشگر Google به شما کمک می کند تا در دنیای تحقیقات علمی بهترین و مناسبترین تحقیق را به دست آورید.

* مقالات چگونه رتبه بندی می شوند؟
پژوهشگر Google تصمیم دارد به روش محققین، مقالات را طبقه بندی نماید، برای این طبقه بندی به مواردی چون متن کامل مقاله، مؤلف، تاریخ انتشار مقاله و تعداد دفعاتی که مقاله در مطالب علمی دیگر استناد شده است توجه دارد. بهترین و مناسبترین نتایج همیشه در صفحه اول نمایش داده می شود.

* چگونه از طریق نام مؤلف جستجو را انجام دهم؟
نام مؤلف را در علامت گیومه وارد کنید: "d knuth". برای افزایش تعداد نتایج، به جای نام کامل از حروف اول نام استفاده کنید.

اگر با مقالات زیادی روبرو شدید که نام مؤلف را در خود دارد، می توانید از اپراتور "مؤلف:" برای جستجوی مؤلف موردنظر استفاده کنید. به عنوان مثال به این صورت جستجو کنید [مؤلف:knuth]، [مؤلف:"d knuth"]، یا [مؤلف:"donald e knuth"].

اگر از این جستجو راضی نیستید؟ از صفحه جستجوی پیشرفته استفاده کنید.

* چگونه از طریق عنوان جستجو را انجام دهم؟
عنوان مقاله را در علامت گیومه وارد کنید: "تاریخچه دریای چین " پژوهشگر Google به طور خودکار مقاله مربوطه و همینطور سایر مقالاتی را که این عنوان در آن ذکر شده پیدا می کند.

* چگونه می توانم تحقیقاتی را که اخیراً در مورد موضوعی خاص انجام شده پیدا کنم؟
کافی است بر روی "مقالات اخیر" در سمت راست صفحه نتایج کلیک کنید تا این نتایج برای کمک به شما گروه بندی شده و بتوانید هر چه سریع تر به تحقیقات اخیر دست یابید. در ترتیب جدید عواملی مانند اهمیت مقالات پیشین مؤلف و مجله و همینطور متن کامل هر مقاله و اینکه چند بار به این مقاله استناد شده در نظر گرفته می شود.

* کار پیوند مقالات مربوطه چیست؟
برای هر نتیجه جستجوی پژوهشگر Google، سعی می کنیم به طور خودکار بهترین مقاله موجود در فهرست راهنما را که به این موضوع مربوط است پیدا کنیم. با کلیک بر روی پیوند "مقالات مربوطه" که بر روی بسیاری از نتایج ظاهر می شود می توانید لیست این مقالات را مشاهده کنید. لیست مقالات مربوطه ابتدا بر اساس شباهت این مقالات با نتیجه اصلی رتبه بندی می شوند، در عین حال میزان مرتبط بودن هر مقاله نیز در نظر گرفته می شود. پیدا کردن مقالات و کتاب های مربوطه غالباً بهترین روش برای مبتدیانی است که می خواهند با موضوع آشنا شوند. هرچند متوجه شده ایم که حتی افراد خبره هم گاهی از پیدا کردن کارهای مربوط به تجربیات خود دچار شگفتی شده اند.

* چگونه می توانم به جستجوی مقالاتی با انتشارات خاص بپردازم؟
با صفحه جستجوی پیشرفته، می توانید واژه های اصلی را که باید هم در مقاله و هم در نام انتشارات ظاهر شود تعیین نمایید.

چگونه از طریق مقوله، جستجو را انجام دهم؟
با صفحه جستجوی پیشرفته، می توانید در هفت زمینه تحقیقاتی به جستجوی مطالب علمی بپردازید. با انتخاب کادرهای مربوط به موضوعات مورد نظر خود به راحتی به جستجوی آنها بپردازید.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
تاکنون کدام کشور‌ها به اسرائیل حمله کرده‌اند؟ +فیلم
هشدار به زائران حج عمره
رشد یک‌هزار واحدی شاخص بورس
«س.ق» زن بازیگر ایرانی است که تتلو در اعترافاتش از او نام برد
سفارش امام رضا(ع) به شیعیان از زبان حضرت عبدالعظیم
تبلیغ نافرمانی مدنی توسط رئیس جبهه اصلاحات
رهبر انقلاب: حال کارگر خوب شود حال کشور خوب می‌شود
استقلال چهارمین تیم پُرافتخار فوتبال آسیا
چند فرمانده ارشد ارتش اسراییل طی روزهای آتی استعفا می‌دهند
برنامه دولت برای ارتقای هوش مصنوعی
گل محمدی به زودی سرمربی تراکتور خواهد شد +جزئیات
حسن یزدانی به تمرین تیم ملی نیامد
تکلیف ماندن یا رفتن مدیرعامل پرسپولیس مشخص شد
توصیف اردوغان از بغداد جنجال به پا کرد +عکس
ابتکار یک کارگر برای دریافت انگشتر از رهبر انقلاب +فیلم
پخت نان کامل باید مجدداً در روستاهای کشور احیا شود/ اقدامات شورای عالی سلامت و امنیت غذایی با وضعیت مطلوب فاصله زیادی دارد
رهبرانقلاب: امنیت شغلی کارگر از وظایف مسئولین است +فیلم
استعفای بالاترین مقام نظامی صهیونیست‌ها +فیلم
آمریکا: مذاکره مستقیم برجامی با ایران نداریم
مثال جالب رهبرانقلاب درمورد پیشرفت +فیلم
دستگیری ۱۸ شیاد کنکوری
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top