تاریخ انتشار: سه شنبه 1395/06/02 - 09:00
کد خبر: 207819

وقتی به یکباره «کنسرت»ها اولویت اول کشور می‌شود! +جدول

وقتی به یکباره «کنسرت»ها اولویت اول کشور می‌شود! +جدول

روحانی دیروز دوشنبه در دیدار با پزشکان که به مناسبت روز پزشک و هفته دولت در مرکز همایش‌های بین‌المللی ابوریحان برگزار شد، موضوع کنسرت‌ها را پیش کشید و از علی جنتی وزیر ارشاد خواست درباره این موضوع کوتاه نیاید و هرگز عقب نشینی نکند.

خبرنامه دانشجویان ایران: استقبال و حمایت شائبه برانگیز روزنامه های زنجیره ای از اظهارات دیروز روحانی در حالی صورت گرفته است که رحمانی فضلی، وزیر کشور در روز 18 مرداد اذعان کرده بود که «کمتر از یک درصد کنسرت‌ها لغو می‌شود».

به گزارش خبرنگار «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ روحانی دیروز دوشنبه در دیدار با پزشکان که به مناسبت روز پزشک و هفته دولت در مرکز همایش‌های بین‌المللی ابوریحان برگزار شد، موضوع کنسرت‌ها را پیش کشید و از علی جنتی وزیر ارشاد خواست درباره این موضوع کوتاه نیاید و هرگز عقب نشینی نکند.

نگاهی به تیترهای روزنامه‌های صبح امروز نشان می دهد، روزنامه های زنجیره‌ای، همگی ضمن حمله به آیت الله علم الهدی، امام جمعه مشهد، از اظهارات رئیس دولت تدبیر و امید استقبال نموده‌اند. این استقبال و حمایت شائبه برانگیز روزنامه های زنجیره ای از اظهارات دیروز روحانی در حالی صورت گرفته است که رحمانی فضلی، وزیر کشور در روز 18 مرداد اذعان کرده بود که «کمتر از یک درصد کنسرت‌ها لغو می‌شود».

در همین راستای روزنامه های مختلف کشور واکنش متفاوتی را نسبت به نحوه مواجهه رئیس جمهور به موضوع کنسرت ها از خود نشان داده اند که در جدول زیر قابل مشاهده است:

روزنامه واکنش نسبت به اظهارات روحانی درباره کنسرت‌ها لینک مطلب
کیهان

کیهان با تیتر «یک درصد کنسرت‌ها مهم‌تر از 60 درصد تولید؟!» این موضوع را در برهه فعلی اولویت کشور نمی داند و می نویسد: در حالی که کشور با مشکلات فراوان اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی روبرو است و عملکرد دولت یازدهم به اذعان کارشناسان و حتی همراهان دولت از جمله مدعیان اصلاحات غیرقابل قبول و دفاع است رئیس جمهور به جای پرداختن به عملکرد دولت در این زمینه‌ها به لغو برخی کنسرت‌ها اشاره کرده و به شدت از این مسئله ابراز گلایه کرد.

کیهان با نقل اظهارنظری از وزیر کشور مبنی براینکه «کمتر از یک درصد کنسرت‌ها در کشور لغو می‌شود» ادامه می دهد: اظهارات رئیس جمهور مبنی بر ضرورت قانون گرایی صحیح بوده و کسی در آن شک و شبهه‌ای ندارد ولی نگاهی هر چند کوتاه به عملکرد دولت یازدهم نشان از آن دارد که این دولت در برخی موضوعات نهادهای قانونی کشور از جمله مجلس شورای اسلامی را دور زده است.»

کیهان، در پایان چنین می‌نویسد: آیا لغو تنها یک درصد کنسرت‌ها در کشور موجد چنان مشکلی است که رئیس جمهور را به تکاپو انداخته و موضوع اصلی سخنرانی وی آن هم در جمع پزشکان را به خود اختصاص داده است ؟! از سوی دیگر نگاهی به وضعیت اقتصادی کشور از رکود گرفته تا بیکاری جوانان و تعطیلی کارخانه‌ها نشان از آن دارد که تعطیلی یک درصد کنسرت‌ها و تمرکز بر آن به عنوان یک مشکل بزرگ تنها برای استفاده‌های تبلیغاتی و دور کردن اذهان مردم از مشکلات حقیقی و بزرگ صورت می‌گیرد.

اینجا
اعتماد

اعتماد با تیتر «شمشیر دولبه انتقاد روحانی»، علی جنتی و امام جمعه مشهد را مخاطب اظهارات روحانی خواند و نوشت: وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی بعد از سخنان امام جمعه مشهد درباره برگزار نشدن کنسرت در این شهر گفته بود که از این به بعد در مشهد دیگر کنسرتی برگزار نخواهد شد، اما رییس‌جمهور دیروز از این عقب‌نشینی وزیر ارشاد گلایه کرده و گفته از نظر من هیچ وزیری در برابر هیچ فشاری نباید کوتاه بیاید و عقب‌نشینی کند.

اعتماد با انتشار اظهارات حسین نوش‌آبادی، سخنگوی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی حمایت خود را از مواضع دولتی‌ها کامل کرد.

اینجا
وطن امروز

وطن امروز با تیتر «کنسرت را بچسب!» به استقبال سخنان روحانی رفت و چنین نوشت: حسن روحانی دیروز دوشنبه همزمان با اختتامیه بازی‌های المپیک ریو و مسجل شدن سقوط 8 پله‌ای ایران نسبت به دوره گذشته این مسابقات، تصمیم گرفت موضوع کنسرت‌ها را از گنجه موضوعات قابل طرح، بیرون کشیده و درباره آن اظهارنظر کند.

وطن امروز ادامه می دهد: روحانی موضوع کنسرت‌ها را پیش کشید و از وزیر خواست درباره این موضوع از قانون تبعیت کند، در واقع او به وزیر زیردست خود «توصیه» کرد در موضوع کنسرت‌ها به قانون مراجعه کند!

اینجا
مردم‌سالاری

مردم‌سالاری با تیتر «لغو کنسرت‌ها؛ بی‌قانونی یا ترویج دین»، به انتقاد از لغو کنسرت‌ها پرداخته و نوشته است: بعد از عقب‌نشینی وزیر ارشاد از برگزاری کنسرت در مشهد واکنش‌های موافق و مخالف زیادی در این باره منتشر شد. به طوری که می‌رود برگزاری کنسرت در این شهر به رویایی دست‌نیافتنی برای ساکنانش تبدیل شود.

مردم‌سالاری  در ادامه واکنش برخی شخصیت‌ها را نسبت به لغو کنسرت‌ها را منتشر نموده است و از امام جمعه مشهد انتقاد نموده است.

اینجا
ابتکار ابتکار هم با تیتر «عقب نشینی وزیر ممنوع» مانند سایر روزنامه‌های حامی دولت با انتقاد از اظهارات آیت الله علم الهدی امام جمعه مشهد چنین نوشت: رئیس‌جمهوری دیروز در شرایطی در مراسم دیدار با جامعه پزشکی کشور به مناسبت روز پزشک شرکت کرد که قابل توجه‌ترین محور سخنانش، به واکنش وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی درباره پذیرش اظهارات سید احمد علم‌الهدی، امام جمعه مشهد در مورد لغو برگزاری کنسرت در این شهر اختصاص داشت. اینجا
جوان جوان با تیتر «بوق کنسرت‌ها روی سمفونی بیکاری»، موضوع کنسرت ها را موضوعی حاشیه ای برای درپوش گذاشتن بر بیکاری دانشت و نوشت: بوق کنسرت‌ها روی سمفونی بیکاری در کشور نواخته شد! دیروز روز پزشک بود و این روزها «قیامت» بیکاران است. قیامت 6 میلیون بیکار که هر روز دسته‌های چند صدتایی از آنان با هم از کارخانه‌ها اخراج می‌شوند، آنگونه که می‌توان از سکوت غمبار آنان یک سمفونی بزرگ ساخت و امتداد نگاه زنان و بچه‌های مردان بیکار جامعه را تا دوردست‌های افق محرومیت کشید اما حرف در جامعه ما حرف «کنسرت» است، مثل یک بوق که روی سمفونی رکود و بیکاری کشیده می‌شود.

اینجا

همچنین در زیر می‌توانید تیتر روزنامه‌های مختلف کشور را درباره موضوع کنسرت‌ها مشاهده نمایید:

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تلویزیون اینترنتی مستضعفین
1395/06/04 - 14:04

در هیاهوی کنسرت، از کرسنت هم خبری هست؟
http://www.mostazafin.tv/video/5390
تورهای مسافرتی آفری
غوغای طوفان فلسطین در دانشگاه‌‍‌های آمریکا؛ چرا واشنگتن نگران حمایت از فلسطین هستند؟
حضور ایران در میدان رقابت قدرت های جهان در شبه‌ قاره
عملیات وعده صادق قدرت پوشالی رژیم صهیونیستی را نمایان کرد
مستشاران ایرانی از سوریه خارج شدند؟
اولین تصاویر از امضای توافقنامه امنیتی بین ایران و روسیه
دلار ریخت
ازبکستان حریف ایران شد
آیین واگذاری مالکیت تیم‌های استقلال و پرسپولیس به بخش خصوصی
۳۰ کشور آفریقایی برای همکاری اقتصادی به ایران می آیند
بیش از ۳۰۰ جنازه از گورهای جمعی در غزه پیدا شده
محکومیت بدوی توماج صالحی به اعدام
اگر اسرائیل به رفح حمله کند فلسطینی ها به خواسته ۷۰ سال خود می‌رسند
روابط تجاری ترکیه با اسرائیل متوقف شد
اسرائیل دیر یا زود محو خواهد شد
استخوان‌ها هنوز شهادت می‌دهند!
اعلام رسمی حضور حمید مطهری در کادر فنی تراکتور
پلیس اصراری به انتقال خودروهای توقیفی با جرثقیل ندارد
این خودرو ۵۵ میلیون تومان ارزان شد
ببینید | ماجرای شکایت جالب همسر محسن قرائتی نزد رهبر انقلاب
سال گذشته میانگین سن پدر و مادر در اولین فرزندآوری چقدر بود؟
چشم پوشی سفارت ایران در پاریس از پیگیری قضایی فرد حمله کننده
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top