تاریخ انتشار: سه شنبه 1395/06/02 - 14:00
کد خبر: 207827

تجمع 10 روزه دانشجویان با بی‌تفاوتی مسئولین تعلیق شد؛

بدترین هدیه به دانشجویان صنعت نفت در هفته دولت

بدترین هدیه به دانشجویان صنعت نفت در هفته دولت

هفته دولت آغاز شده است و شاید بدترین هدیه‌ای که دولت می‌توانست به دانشجویان بدهد همین بود؛ بی تفاوتی نسبت به 10 روز تجمع ده‌ها نخبه و رتبه‌های برتر کنکور و شاگرد ممتازهای دانشگاه صنعت نفت که دیگر توانی برای تجمع نداشتند.

خبرنامه دانشجویان ایران: در میان هیاهوی آغاز هفته دولت، باز هم دانشجویان هستند که بی سر و صدا مجبور به سکوت می‌شوند و بعد از اینکه کسی صدای اعتراضشان را نمی‌شنود؛ وزارت نفت و مجلس هم برای آنها خبر خوشی ندارند و دانشجویان هم دیگر چاره‌ای جز اتمام تجمع و منتظر نشستن برای تکلیف نامعلوم آینده تحصیلی و شغلی خود می‌شوند.

به گزارش خبرنگار صنفی – آموزشی «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ تجمع 10 روزه دانشجویان فارغ‌التحصیلان دانشگاه صنعت نفت در اعتراض به خلف وعده وزارت نفت به پایان رسید و هیچ نهادی حاضر نشد پاسخ این دانشجویان معترض را بدهد. (اینجــــا) و (اینجـــــا)

هفته دولت آغاز شده است و شاید بدترین هدیه‌ای که دولت می‌توانست به دانشجویان بدهد همین بود؛ بی تفاوتی نسبت به 10 روز تجمع ده‌ها نخبه و رتبه‌های برتر کنکور و شاگرد ممتازهای دانشگاه صنعت نفت که دیگر توانی برای تجمع نداشتند.

تهرانی‌ها حتما دیده‌اند 10 روز است مقابل مجلس شورای اسلامی دانشجویان پلاکارد بدست در اعتراض به حق اولیه‌شان از تحصیل در دانشگاه صنعت نفت که طبق تعهد این دانشگاه تحت مجموعه وزارت نفت، باید استخدام می‌شدند اما انگار قرار است به جای این مهندسین داخلی ممتاز و نخبه، کارگران متخصص خارجی، جذب وزارت نفت شوند و هیچ کس نه از جناب وزیر سوال می‌پرسد و نه زنگنه به دانشجویان پاسخ می‌دهد.

یکی از دانشجویان معترض درباره پایان تجمع مقابل مجلس گفت: هدف ما از تجمع، بیان و رساندن مشکل مان به گوش نمایندگان ملت بود که به یاری خدا، همت دانش آموختگان و دانشجویان حق طلب دانشگاه صنعت نفت و کمک رسانه های حق دوست کشورمان توانستیم به این مهم دست یابیم. اکنون موقعیت، شعور و دانش ما حکم می کند که با به تعلیق در آوردن تجمع، که هرگز به معنای پایان یافتن اعتراضات ما نیست، به نمایندگانی که به صدای حق ما گوش فرا داده و قول مساعدت و همکاری داده اند، فرصت دهیم تا اقدامات خود را در جهت احقاق حق باطل شده ما مبذول فرمایند.

ماجرای دانشجویان دانشگاه صنعت نفت، رشته‌ای است با سر دراز که حدود یکسال است جامعه دانشگاهی کشور را درگیر به خود کرده است.

دانشجویان این دانشگاه از سال گذشته اعتراض و تجمعات خود را در مقابل وزارت نفت آغاز کردند و در ادامه با اعتصاب غذا و تحصن در دانشگاه، حتی امتحانات دی ماه سال گذشته این دانشگاه لغو شد. تحصنی که در آن روزهای سر زمستانی حتی کار را حضور شبانه روزی دانشجویان در پشت درب‌های دانشگاه کشاند.

دانشجویانی که در آن شرایط سخت، انتظار حمایت وزارت نفت و مسئولین دانشگاه‌شان را داشتند اما انگار خیال خامی بود؛ دست اخر هم وزیر در جمع رسانه‌ها گفت که با تجمع، کسی را استخدام نمی‌کنیم! اما دانشجویان همچنان مصر بودند. (اینجــــا)

وعده درست شدن کار استخدامی دانشجویان را دانشگاه اعلام کرد تا تجمع به اتمام برسد؛ بعد از گذشت مدتی اما دانشجویان که دیدند خبری نشد و به نظر می‌رسید که دانشگاه برای اتمام این تحصن شبانه روزی، وعده سرخرمن داده است، باز هم مراتب اعتراض خود را دنبال کردند. (اینجـــا) و (اینجــــا) و (اینجــــا) و (اینجـــــا) و (اینجـــــا)

بیانیه و تجمعات مکرری که در مقابل وزارت نفت شکل می‌گرفت ولی باز هم کارساز نبود تا جایی که دانشجویان دوباره تصمیم به تجمع گرفتند اما اینبار در مقابل خانه ملت در میدان بهارستان تهران.

حتی چند نماینده مجلس نیز در بین دانشجویان حاضر شدند و تعداد دیگری هم در صحن علنی به وزیر تذکر دادند ولی وزارت نفت گوشش بدهکار نبود! هیچ اتفاقی نیفتاد. حتی رسانه‌ها نیز اجاز تصویربرداری و تهیه گزارش از این تجمع دانشجویی را نداشتند و به عبارتی معلوم نبود در مقابل مجلس چه خبر است.

دانشجویان که این بار مسیر مجلس را مناسب‌تر دیده بودند اما خود را از همیشه به بن‌بست نزدیک‌تر می‌دیدند؛ برای همین دست به دامن نماینده رهبر معظم انقلاب در دانشگاه‌ها شدند و با ارسال نامه‌ای اعتراض آمیز به حجت‌الاسلام محمدیان، خواستار پیگیری ایشان در این موضوع شدند.

رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها نیز با ارسال نامه‌ای به وزیر نفت، خواستار بررسی مجدد موضوع شد و هشدار داد که مراقب باشید تا دولت مدیون دانشجویان نشود. وزارت نفت اما گوش شنوا نداشت و باز هم خبری نشد.(اینجــــا)

حالا دانشجویان منتظر سرنوشتند و آینده‌ای که معلوم نیست تکلیف‌شان چه می‌شود! دانشجویانی که برای کار در وزارت نفت تربیت شده و تخصص گرفته‌اند باید شاهد ورود کارگران متخصص خارجی و بعضا فارغ‌التحصیلان دانشگاه‌های دیگر باشند و خودشان فکر شغل و آینده‌ای دیگر! (اینجـــــا)

استعدادهای داخلی دارند کور می‌شوند و متخصصین آموزشی کشور دنبال چرایی مهاجرت نخبگان از کشورند. بد نیست به سیاست‌های آموزشی دولت یازدهم نگاه ویژه‌تری کنیم. اصلا آموزش عالی در اولویت دولت است یا نه؟

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
رضا
1395/06/04 - 10:39

نگاه زنگنه استخدام فارغ التخصیل از ذانشگاه های انگلستان است محصوصا در حوزه ممالی
فارغ التحصیل گروه الف دانشگاه صنعت نفت
1395/06/04 - 17:38

در پاسخ به خلف وعده های جناب زنگنه با ما باید گفت:
تکیه بر عهد تو کردم من، غلط کردم غلط
ریختم عمرم به پایت، هم غلط کردم غلط

عمر دادم بهر کسب این الف (گروه الف)
شب نخوابیدم برایش، هم غلط کردم غلط

دل به عهدت بسته بودم ای وزیر
دیر فهمیدم غلط کردم غلط

عهد بستم از سر دانش ولی
کاش میمردم بجای آن غلط

عمرمان بر باد شد با حکم تو
هم جوانیمان به تصمیمی غلط

گر که فرزند تو همدردم شود
به بدانی درد تصمیم غلط

لیک چون نفرین بود کاری عبث
من نخواهم درد کس را به غلط

کاش روزی با وفا همدم شوی
تا نگویم من غلط اندر غلط ...
تورهای مسافرتی آفری
غوغای طوفان فلسطین در دانشگاه‌‍‌های آمریکا؛ چرا واشنگتن نگران حمایت از فلسطین هستند؟
حضور ایران در میدان رقابت قدرت های جهان در شبه‌ قاره
عملیات وعده صادق قدرت پوشالی رژیم صهیونیستی را نمایان کرد
مستشاران ایرانی از سوریه خارج شدند؟
اولین تصاویر از امضای توافقنامه امنیتی بین ایران و روسیه
دلار ریخت
ازبکستان حریف ایران شد
آیین واگذاری مالکیت تیم‌های استقلال و پرسپولیس به بخش خصوصی
۳۰ کشور آفریقایی برای همکاری اقتصادی به ایران می آیند
بیش از ۳۰۰ جنازه از گورهای جمعی در غزه پیدا شده
محکومیت بدوی توماج صالحی به اعدام
اگر اسرائیل به رفح حمله کند فلسطینی ها به خواسته ۷۰ سال خود می‌رسند
روابط تجاری ترکیه با اسرائیل متوقف شد
اسرائیل دیر یا زود محو خواهد شد
استخوان‌ها هنوز شهادت می‌دهند!
اعلام رسمی حضور حمید مطهری در کادر فنی تراکتور
پلیس اصراری به انتقال خودروهای توقیفی با جرثقیل ندارد
این خودرو ۵۵ میلیون تومان ارزان شد
ببینید | ماجرای شکایت جالب همسر محسن قرائتی نزد رهبر انقلاب
سال گذشته میانگین سن پدر و مادر در اولین فرزندآوری چقدر بود؟
چشم پوشی سفارت ایران در پاریس از پیگیری قضایی فرد حمله کننده
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top