تاریخ انتشار: یکشنبه 1395/06/07 - 14:00
کد خبر: 208278

فارغ‌التحصیلان دانشگاه فرهنگیان گله‌مند هستند؛

مدارک تایید تحصیلی دانشجومعلمان پس از 4 سال هنوز دریافت نشده است!

مدارک تایید تحصیلی دانشجومعلمان پس از 4 سال هنوز دریافت نشده است!

دانشگاه فرهنگیان شهر تهران بیش از 800 دانشجو معلم را در سال 91 در سه پردیس نسیبه، شهید شرافت و شهید باهنر پذیرش کرده بود که این روزها با اتمام تحصیل آنان هنوز نتوانسته منطقه بندی شان را کامل کند، در بعضی از مناطق مثل 14 ،15 و 16 به دانشجویان ابلاغ داده شده است و مدارس این دانشجویان نیز تعیین شده است ولی مابقی مناطق مانند 18 از ندادن مجوز برای شروع به کار مهر صحبت می کنند و مسئولین آموزش و پرورش مدعی شده اند تا مدارک فارغ التحصیلی و تایید تحصیلی دانشجومعلمان به دانشگاه نرسد است، ابلاغ آنان را اعلام نمی کنند.

خبرنامه دانشجویان ایران: در حالی نعمت‌الله موسی‌پور معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه فرهنگیان از ورود 25 هزار معلم جدید الورود به مدارس خبر می دهد که هنوز بخش عظیمی از این افراد با وجود اینکه روزهای آخر تابستان را می گذرانند هنوز از مدرسه یا منطقه ای که قرار است در آن تدریس کنند اطلاعی ندارند.

چند تن از دانشجومعلمان در قزوین به خبرنگار صنفی - آموزشی «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ گفتند: ما هنوز ناحیه بندی نشده‌ایم و مسئولین آموزش و پرورش این استان از نرسیدن بخشنامه مجوزهای ابلاغ به این دانشجویان خبر می‌دهند.

اما حکایت این ماجرا در تهران طور دیگری است
دانشگاه فرهنگیان شهر تهران بیش از 800 دانشجو معلم را در سال 91 در سه پردیس نسیبه، شهید شرافت و شهید باهنر پذیرش کرده بود که این روزها با اتمام تحصیل آنان هنوز نتوانسته منطقه بندی شان را کامل کند، در  بعضی از مناطق مثل 14 ،15 و 16 به دانشجویان ابلاغ داده شده است و مدارس این دانشجویان نیز تعیین شده است ولی مابقی مناطق مانند 18 از ندادن مجوز برای شروع به کار مهر صحبت می کنند و مسئولین آموزش و پرورش مدعی شده اند تا مدارک فارغ التحصیلی و تایید تحصیلی دانشجومعلمان به دانشگاه نرسد است، ابلاغ آنان را اعلام نمی‌کنند.

اما این موضوع در حالی است که  این روند باید در ابتدای پذیرش دانشجو در دانشگاه اعمال شود، و از طرفی هم پردیس های فرهنگیان به دانشجومعلمان فارغ التحصیل اعلام کرده اند تا از مدارس آن‌ها تایید تحصیلی از طریق پست های ویژه به منطقه که در آن قرار است تدریس کنند نرسد ابلاغی به این معلمان جدیدالورود داده نمی‌شود.

وضعیت دانشجومعلمان قزوین بسیار بدتر است
یکی از دانشجو معلمان پردیس‌های برادران استان قزوین که خواست نامش فاش نشود گفت: طبق اطلاعیه ای وزارت آموزش و پرورش در بهمن ماه به دانشگاه های فرهنگیان صادر کرد عنوان کرده بود، تمامی ورودی های علوم تربیتی سال 91 را برای جذب در مدارس نیاز دارد و به همین دلیل ترم های تابستانی اجباری به آنان تحمیل شد اما این  روند به شکل دیگری هم برای بعضی از رشته های مختلف دانشگاه فرهنگیان نیز اعلام شد به طوری که مسئولین وزارت آموزش و پرورش در نظر دارند تا دانشجویان ورودی 92 را در بهمن ماه با مدرک کاردانی فارغ التحصیل کنند تا کمبود نیروی انسانی خود را در مدارس به این شیوه جبران کنند که مورد اعتراض دانشجویان قرار گرفت.

این دانشجو در ادامه عنوان کرد: طبق اخباری که در پردیس ها رد و بدل می شود هنوز هئیت برنامه ریزی نیروی انسانی تشکیل جلسه نداده است و وقتی دانشجویان پیگیر عدم تشکیل این جلسه از مسئولین بودند با پاسخ های غیر منطقی نظیر «تعطیلات تابستان است» مواجه شده اند.

هئیت برنامه ریزی نیروی انسانی وظیفه دارد تا در تعطیلات تابستان با جلسات متعدد وضعیت نیروی های جذبی و دانشجومعلمان را برای آغاز فصل بازگشایی مدارس بررسی کند و این کار باید تا زمانی که تمامی مدارس استان باز نشده اند تمام شود.

دریافت پول از دانشجویانی که ترم تابستان اجباری دارند
دانشجوی در پردیس نسیبه نیز گفت: دو واحد درسی در تابستان به صورت معرفی به استاد به من تحمیل شده است که در این رابطه زیاد ناراحت نیستم اما وقتی با دریافت 170 هزار تومانی از سویی دانشگاه مواجه شدم بسیار شوکه شدم.

این دانشجومعلم ادامه داد: وقتی از معاونت مالی پردیس نسیبه جویای کسر حقوق 170 هزار تومانی شدم پاسخ دادند "به خاطر ترم تابستان از شما مبلغی کسر شده است" اما وقتی گفتم که این ترم تابستانی اجبار بوده است و من حتی معرفی به استاد واحد را برداشته و طبق قانون ترم تابستان محسوب نمی شود پاسخی قانع کنند دریافت نکردم.

در دیگر پردیس ها هم با وجود حتی عدم برگزاری ترم تابستان از دانشجویان مبالغی دریافت شده است و هیچ گونه مزایایی به آنان تعلق نمی گیرد که طبق قانون استخدام و قوانین داخلی وزارت آموزش و پرورش، نیروهایی که جذب این وزارت می شوند به عنوان معلم و دبیر به غیر از پایه حقوق و ردیف استخدامی بنا بر نوع وضعیت همکاری و به کار گیری، در پاداش و مزایای عمومی مانند دیگران سهم می برند و به مساوات دیگران از پاداش و عیدی بهره مندند.

دانشگاه فرهنگیان از سال 91 شروع به جذب دانشجو معلم از طریق آزمون سراسری کرده است و در طی این 4 سال دانشجویان این دانشگاه با مشکلات فراوانی روبرو بودند.

در پایان «خبرنامه دانشجویان ایران» آماده انتشار پاسخ مسئولین وزارت آموزش و پرورش به دانشجومعلمان دانشگاه فرهنگیان خواهد.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
آخرین خبرها از سیل جنوب
این مار باستانی اندازه اتوبوس بوده است !
واکنش اردوغان به حادثه اصفهان
واکنش ایران به وتوی قطعنامه عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل متحد
موشک های اسرائیلی قبل از رسیدن به ایران توسط پدافند هوایی ایران در این نقطه از عراق منهدم شدند
علم الهدی: آیا بی حجابی به عنوان یک فسق آشکار از یک تخلف راهنمایی و رانندگی نازل تر است؟
ورود سامانه بارشی جدید و فراگیر به کشور
آخرین وضعیت تردد در جاده های کشور
بسته‌های غذایی برای مادران دارای فرزند شیرخوار؛ اعتبار تامین شد
رسانه های ضد ایرانی از رسانه های اسرائیلی جلو زدند!
هشدار به شکارچیان؛ از این منطقه خارج شوید
خدمات رسانی به ۱۰هزار حادثه‌دیده در پی سیل و آبگرفتگی
ترافیک سنگین در جاده چالوس
ترویج فرهنگ ایثار و شهادت از طریق برنامه‌های فرهنگی
حکم قطعی محکومان پرونده کثیرالشاکی پروژه الماس مال صادر شد
اعمال محدودیت های ترافیکی راهپیمایی مردمی حمایت از اقدام سپاه
مدارس پنجشنبه و جمعه آخر هفته‌ها به خانواده‌ها اختصاص می‌یابد؟
ارتباطات استان سیستان و بلوچستان پایدار است
هوای پایتخت در وضعیت قابل قبول است
به بهانه اختلال در کار؛ گوگل کارمندان معترض به همکاری با رژیم صهیونیستی را اخراج کرد
پلمب ۱۰ مؤسسه پایان نامه فروشی در روزهای آینده
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top