تاریخ انتشار: یکشنبه 1395/06/07 - 13:45
کد خبر: 208315

دبیر انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه سمنان در گفتگو با «خبرنامه دانشجویان ایران»:

وزیر علوم علی رغم قولی که داده بود، پای صحبت دانشجویان نیامد

وزیر علوم علی رغم قولی که داده بود، پای صحبت دانشجویان نیامد

دبیر انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه سمنان گفت: وزیر علوم به عنوان نماینده دولت در هفته دولت به استان سمنان آمد و به دانشگاه شاهرود رفت اما نه از طرف دانشگاه و نه از طرف وزارتخانه هیچ دعوتی برای سخنرانی و حتی حضور تشکل‌های دانشجویی دانشگاه سمنان صورت نگرفت.

خبرنامه دانشجویان ایران: دبیر انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه سمنان گفت: وزیر علوم به عنوان نماینده دولت در هفته دولت به استان سمنان آمد و به دانشگاه شاهرود رفت اما نه از طرف دانشگاه و نه از طرف وزارتخانه هیچ دعوتی برای سخنرانی و حتی حضور تشکل‌های دانشجویی دانشگاه سمنان صورت نگرفت.

مهدی خوش‌سیما در گفتگو با خبرنگار «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ در خصوص حضور وزیر علوم در دانشگاه سمنان (اینجــــا)، عنوان کرد: جلسه‌ای که در دانشگاه با حضور دکتر فرهادی برگزار شد تنها از انجمن اسلامی دانشگاه آزاد واحد شاهرود دعوت شده بود.

این فعال دانشجویی همچنین ابراز داشت: در روز گذشته همزمان با هفته دولت، شاهد حضور دکتر محمد فرهادی، وزیر علوم، تحقیقات و فناوری به عنوان نماینده دولت در دانشگاه سمنان بودیم که متاسفانه نه از طرف دانشگاه و نه از طرف وزارتخانه هیچ هماهنگی و دعوتی از تشکل‌های دانشجویی به عمل نیامد!

وی با ابراز تاسف از این رفتار وزیر علوم خاطرنشان کرد: چند ماه قبل بود که وزیر علوم به همراه دولت به سمنان آمده بود که در آن سفر با توجه به مطالبه دانشجویان و تشکل‌های استان، «برگزاری جلسه» را به تابستان موکول کرد که با توجه به تعطیلی تابستانی دانشگاه‌ها با پاسخ منفی دانشجویان روبرو شد. در ادامه اما شخص آقای فرهادی قول دادند تا اوایل مهرماه به دانشگاه سمنان بیایند و پاسخگوی سوالات و مطالبات دانشجویان و تشکل‌های دانشجویی باشند که با توجه حضور روز گذشته ایشان در استان سمنان، دیگر بعید است که حالاحالاها به سمنان بیایند.

این فعال دانشجویی خاطرنشان کرد: حتی بزرگترین تشکل استان یعنی انجمن اسلامی را هم به جلسه دیروز دعوت نکردند که این موضوع برای ما بسیار جای تعجب دارد.

خوش‌سیما ابراز عقیده کرد: در جلسه دیروز حقیقتا به دغدغه های دانشجویی و صنفی پرداخته نشد!

گفتنی است روز گذشته وزیر علوم، در سفر یک روزه خود به استان سمنان در آئین افتتاح شش طرح دانشگاهی، بازگشایی یک طرح صنعتی و نشستی با حضور اساتید در دانشگاه های صنعتی شاهرود و سمنان حضور یافت.

سفر سرزده و بدون اطلاع قبلی محمد فرهادی از آنجایی مورد اعتراض دانشجویان و تشکل‌های دانشجویی قرار گرفته است که در برنامه سفر وزیر، فرصتی برای نشست با دانشجویان استان و شنیدن مطالبات آنها در نظر گرفته نشده است و در اقدامی عجیب، فقط نماینده دانشگاه آزاد واحد شاهرود در مقابل فرهادی صحبت کرد!

یکی از دانشجویان نیز با ارسال پیامی به کانال تلگرام خبرنامه دانشجویان ایران، اعتراض خود به نحوه سفر وزیر علوم، اینگونه اعلام کرد: "این چه نشستیه که هیچ کدوم از تشکل‌های دانشجویی دانشگاه سمنان حتی از برگزاری اون هم اطلاع نداشتند و تو جلسه برای بیان مطالبات خودشون حاضر نبودند؟ جناب وزیر این حرف خودتان به صورت مستند موجود است که حضور بعدی در دانشگاه سمنان در طول سال تحصیلی و با حضور تشکل‌های دانشجویی انجام خواهد شد اما بازم هیچی به هیچی!"

این در حالی است که سیدضیاء هاشمی چندی پیش در گفتگو با «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ درباره خبر خوش به دانشجویان در هفته دولت گفته بود: امسال را به عنوان سال گفتگوی دانشگاهیان و تعامل گسترده دانشجویی و دانشگاهی در سطح دانشگاه‌های کل کشور تلقی می‌کنیم. (اینجــــــا)

اما ظاهرا باید گفت که سالی که نکوست، از بهارش پیداست.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
وعده صادق ابرقدرت
بعضی القاب، صفات انحصاری صهیونیست‌هاست
لیبرمن: در مسیر پیروزی نیستیم
واکنش امیرعبداللهیان به پاسخ ایران به حمله اسرائیل در اصفهان
دیده شدن یک قلاده پلنگ ایرانی در رودبار +فیلم
واکنش اتحادیه اروپا به حادثه اصفهان
اتحادیه اروپا دو نهاد و چهار صهیونیست را تحریم کرد
تماس مهم و فوری وزیر خارجه اردن با همتای ایرانی در نیویورک
انگیزه مهاجم کنسولگری ایران در پاریس چه بود؟
بیش از ۵۰درصد بارش سال آبی این استان در ۳ روز اتفاق افتاد
آخرین خبرها از سیل جنوب
این مار باستانی اندازه اتوبوس بوده است !
واکنش اردوغان به حادثه اصفهان
واکنش ایران به وتوی قطعنامه عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل متحد
موشک های اسرائیلی قبل از رسیدن به ایران توسط پدافند هوایی ایران در این نقطه از عراق منهدم شدند
علم الهدی: آیا بی حجابی به عنوان یک فسق آشکار از یک تخلف راهنمایی و رانندگی نازل تر است؟
ورود سامانه بارشی جدید و فراگیر به کشور
آخرین وضعیت تردد در جاده های کشور
بسته‌های غذایی برای مادران دارای فرزند شیرخوار؛ اعتبار تامین شد
رسانه های ضد ایرانی از رسانه های اسرائیلی جلو زدند!
هشدار به شکارچیان؛ از این منطقه خارج شوید
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top