خانه
|
صنفي-آموزشي
|
باشگاه نویسندگان
|
فناوری اطلاعات
|
آرشیو
|
پیوندها
|
ارتباط با ما
|
 RSS
|
 ...
|
یکشنبه 31 فروردین 1393
تازه های سایت
 چه کسی به وزیر امور خارجه مشاوره می‌دهد؟
 اکران رایگان «چ» برای ناشنوایان
 عکس::ژست عجیب رئیس رهروان در مجلس
 مجوز برای استفاده از زبان و لباس اقوام در مدارس
 سهمیه 400 تومانی بنزین ابطال نمی شود
 کوچک زاده: با خانواده‌های بند ۳۵۰ اوین دیدار کردیم
 ری شهری در درس خارج از فقه: مرگ بر آمریکا شعاری دینی است
 نظر جلیلی درباره «آژانس شیشه‌ای»
 احتمال تعطیلی شیفت شب کتابخانه ملی
 عکس: مداحی حسن خلج در بیت رهبری
 نظر یامین پور درباره احمدی نژاد
 سری جدید «اردیبهشت» در شبکه چهار
 افتتاح نمایشگاه مد و لباس دانشگاهی
 دولت روحانی چگونه بازی برده را باخت؟
 عکس:: «با تو همراهیم آقا جان»
 رده‌بندی کیفی خودروها منتشر شد
 اعتبار بن‌کارت‌های دانشجویی تمام شد
 جوان‌ترین و مسن‌ترین مادران سینما
 غلبه یاران سردار بر اسپارتاک مسکو
 معرفی ۵کتاب ایرانی به یونسکو
 6 راه کاهش وزن به روش طب سنتی
 عکس:: خودروی فرمانده کل ارتش
 تغییر نام به فاطمه بدون تشریفات قانونی
 تایید لیست قراردادها توسط نیکبخت
 همه تناقضات صحبت های مرد عباشکلاتی اصلاحات
 دیدار وزیر علوم با همسر شهید شهریاری
 عکس:: سلول های زندان قصر
 افزایش رشته‌های کارشناسی ارشد دانشگاه سمنان به 105 رشته
 پرده‌برداری از ضریح «ابراهیم مجاب»
 نباید برخی بی قیدی‌ها به دنیای هنر اسلامی و مذهبی نفوذ کند/ در جلسات دینی نباید به کینه ورزیهای مذهبی دامن زد
 انتقادسفیر فیلم از عدم اکران «من روحانی هستم» در دو دانشگاه
 آخرین وضعیت پرونده بابک زنجانی
 فیلم:: کلاه قرمزی93// گرفتن ناخن دختر همسایه
 بزرگترین خطای احمدی نژاد چه بود؟
 افتتاح دفتر آیت الله جوادی آملی در تهران
 افتتاحیه اکران دانشگاهی «شیار 143» با حضو مریلا زارعی و نرگس آبیار/جدول اکران های دانشگاهی
 نتایج کنکور دکتری 93 اعلام شد + لینک مشاهده نتایج
 منازعه قدرت برای ریاست دانشگاه تهران و برهم خوردن آرامش علمی با ژست‌های دموکراتیک
 صوت:: روایت رهبر انقلاب از کتاب جیمی کارتر درباره برده‌داری جنسی از زنان در آمریکا
 خداحافظی با سهمیه بنزین ۴۰۰ تومانی
 چه کسانی مستعد «سرطان تیروئید»اند؟
 سرمربی ملوان مشخص شد
 واکنش وزیر‌ اطلاعات به تماس تلفنی
 عکس:: دیدار شعرا و مداحان اهل بیت (ع) با رهبر معظم انقلاب
 رهبر معظم انقلاب با عفو و تخفیف مجازات جمعی از محکومان زن موافقت کردند
 «انتصابات زرد» کار دست آقای وزیر داد
 فجرسپاسی میزبان شد
 عکس:: حرکت عجیب آقای مودب
 ضیافت همسر روحانی در کاخ سعد‌آباد
 نظر وزارت کشور درباره وضعیت دانایی فر
 تشکیل کمپین «حرکت جهادی برای فرهنگ اسلامی»
 عارف به اصفهان سفر می‌کند
 فیلم:: مسئله آمدن جبرئیل برای کسی یک مسئله ساده نیست/ خیال نشود که جبرئیل برای هر کسی می ‏آید
 حمله انتحاری به دانشگاه بغداد
 جدول:: ثبات قیمت سکه
 کاریکاتور:: تدبیری برای عزت پاسپورت ایرانی
 اشکال فقهی و قانونی در ثبت نام یارانه ها
 برنامه سفر ظریف به مسکو
 واکنش‌ فتح‌الله‌زاده‌ به‌ انتشار قراردادها
 عکس:: مادران شهید پرور
 40 درصد مردم زیر 600 تومان درآمد دارند
 تشریح فعالیت های فرهنگی سیاسی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاهها
 بیانیه بسیج دانشگاه اراک در خصوص اقتصاد مقاومتی
 عکس:: تفریح سردار در روسیه
 جزییات تغییر تعرفه‌های تلفن
 مادرِ همه داروها چیست؟
 روابط عمومی اتحادیه انجمن اسلامی مستقل: فتنه 88 نتیجه هوچی گری بود
 حسینی بوشهری: این چه ادبیاتی است؟
 جشن «دکتر سلام» برگزار می شود
 عکس:: کاندیداهای عراقی در قم
تاريخ انتشار: 27 مرداد 1388 - 00:00:00
 نسخه چاپی ارسال به دوستان
صفحه یک>آخرین اخبار
ترافيك وليعصر واقعا روان شده است؟!

سرانجام خيابان ولي‌عصر(عج) از شهيد بهشتي تا پارك وي به سمت شمال يكطرفه شد و صدها تهراني از صبح امروز در ترافيك اين خيابان و محورهاي منتهي و جايگزين آن گرفتار شدند. هرچند بر اساس اعلام مركز نظارت و كنترل ترافيك شهرداري تهران، حجم ترافيك در محورهايي كه مستقيما تحت تاثير طرح يكطرفه شدن خيابان وليعصر (عج) قرار داشته‌اند 22 درصد افزايش داشته است، اما مشاهدات انجام شده و تصاوير گرفته شده حاكي از افزايش حداقل 30 تا 40 درصدي بار ترافيك در محورهاي اطراف حكايت دارد هرچند گفته مي‌شود ترافيك در جنوب ميدان ونك تا شهيد بهشتي تا 50 درصد روانتر شده است.

به گزارش خبرنگار «شهري» خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، چندي پيش شهرداري تهران با نصب تعدادي پلاكارد اعلام كرد كه خيابان وليعصر از شهيد بهشتي تا پارك وي از 23 مرداد ماه سال جاري از جنوب به شمال يكطرفه مي‌شود هرچند اين طرح بنا به دلايلي در پي سفر معاون ترافيك شهردار تهران به مشهد در موعد مقرر اجرا نشد، اما در آخرين جلسه شوراي شهر تهران اين طرح و احداث خط چهار BRT در آن مورد بررسي قرار گرفت و مقرر شد كه احداث خط چهار BRT در خيابان وليعصر (عج) تا چهار ماه معلق بماند.

در حالي كه همگان تصور مي‌كردند اجراي يكطرفه شدن خيابان وليعصر (عج) به اين زودي‌ها اجرا نمي‌شود، قاليباف عصر دوشنبه در مراسم افتتاح پروژه تعريض بزرگراه آبعلي از يكطرفه شدن اين خيابان ظرف 48 ساعت آينده و ادامه خط ويژه ميدان راه‌آهن ـ فاطمي تا ميدان تجريش خبر داد. شهردار تهران علت تاخير در اجراي اين پروژه را عدم اطلاع‌رساني كامل عنوان كرد و گفت كه حتما با تكميل شدن اين آمادگي و اطلاع‌رساني اين پروژه ظرف 48 ساعت آينده اجرا مي‌شود.

ساعاتي از اين اظهارات نگذشته بود كه تشكري هاشمي، معاون ترافيك شهردار تهران اعلام كرد كه خيابان وليعصر از شهيد بهشتي تا پارك وي از ساعت 24 امشب ـ دوشنبه ـ يكطرفه مي‌شود.

وي ارتقاي بهبود و ظرفيت ترافيك و توسعه و تقويت حمل و نقل عمومي را از جمله اهداف اجراي اين طرح دانست و پيش‌بيني كرد كه با اجراي اين طرح 30 درصد سرعت اتوبوس‌هاي اين مسير و 60 درصد ظرفيت جابجايي مسافر در ناوگان اتوبوسراني خط مذكور افزايش يابد.

به گزارش ايسنا، از ساعات اوليه صبح سه‌شنبه رانندگان و شهرونداني كه قصد داشتند در اين مسير تردد كنند با بشكه‌ها و استوانه‌هاي ايمني مواجه شدند كه آنها را از ورود به مسير شمال به جنوب خيابان وليعصر (عج) باز مي‌داشت از سوي ديگر علاوه بر سردرگمي بسياري از رانندگان، گير كردن در ترافيك سنگين محورهاي منتهي خصوصا بزرگراه چمران، سئول، نيايش، افريقا، حقاني، مدرس و بسياري از معابر فرعي ديگر موجب عصبانيت بسياري از رانندگان و در چند مورد برخورد با عوامل راهور شد.

بسياري از كسبه، ساكنان و كارمنداني كه محل كار آنها در اطراف خيابان وليعصر (عج) بود ساعت‌ها براي يافتن جاي پارك، اين خيابان و معابر اطراف را بارها بالا و پايين رفتند.

گزارش‌هاي دريافتي حاكيست به دليل حذف جاي پارك غرب خيابان وليعصر (عج)، بسياري از شهروندان مجبور شدند خودروهاي خود را در اين خيابان كه تعداد زيادي مراكز درماني، تجاري و تفريحي دارد، كيلومترها دورتر پارك كنند كه اين امر موجب اعتراض بسياري از آنها شد. همچنين صف طولاني اتوبوسهاي اين مسير نيز در پل پارك‌وي به چشم مي‌خورد.

از سوي ديگر هرچند به گفته مركز نظارت و كنترل ترافيك شهرداري تهران ترافيك خيابان وليعصر (عج) از شهيد بهشتي تا ميدان ونك به دليل اختصاص يك لاين اضافه به خودروها 50 درصد روان‌تر شده است اما مشاهدات انجام شده حاكيست بار ترافيك در شمال ميدان ونك تا پارك‌وي و خصوصا در اطراف پل پارك‌وي و بزرگراه نيايش بسيار سنگين است اما هنوز مشخص نيست وضعيت ترافيك در ساعات بعد از ظهر در اين مسير چگونه خواهد بود.

به گزارش ايسنا، مركز نظارت و كنترل ترافيك شهرداري تهران از افزايش 22 درصدي حجم ترافيك در محورهايي كه مستقيما تحت تاثير طرح يك طرفه شدن خيابان وليعصر (عج) قرار داشته‌اند خبر داد.

بر اساس اعلام اين مركز به منظور تعيين اثرات يكطرفه شدن خيابان وليعصر (عج) بر محورهاي جايگزين، تقاطع‌هاي موجود در اين محور كه به سيستم كنترل مركزي هوشمند مجهز هستند مورد بررسي قرار گرفت و آمارهاي خروجي شامل حجم عبوري براي بازه زماني شش تا هشت صبح سه‌شنبه در مقايسه با مدت مشابه در هفته گذشته مورد بررسي قرار گرفت.

بررسي حجم ترافيك در محورهايي كه مستقيما تحت تاثير اجراي طرح يك طرفه شدن خيابان وليعصر (عج) قرار گرفته‌اند از افزايش 22 درصدي حجم ترافيك عبوري و ترافيك تحت تاثير در شبكه حكايت دارد و مي‌توان نتيجه گرفت كه وسايل نقليه‌اي كه قصد تردد در مسير شمال به جنوب خيابان وليعصر را داشته‌اند بيشتر از محور افريقا از مسير گاندي، انتفاضه، ميرزاي شيرازي، ميدان آرژانتين و قائم مقام فراهاني به عنوان مسير جايگزين استفاده كرده‌اند. از سوي ديگر خيابان وليعصر (عج) حد فاصل شهيد بهشتي تا ميدان ونك با كاهش حدود 50 درصدي بار ترافيك و افزايش سرعت و ظرفيت جريان عبوري مواجه بوده است.

به گزارش ايسنا، بسياري از رانندگان و شهروندان در اين مسير در گفت‌وگوهاي مشابهي با ايسنا از ترافيك سنگين اجراي اين طرح انتقاد كرده و از مسوولان خواستند به جاي اجراي چنين طرح‌هايي فكري به حال ايجاد پاركينگ‌هاي طبقاتي در اين خيابان و حذف پارك‌هاي حاشيه‌اي كنند، چرا كه با حذف پارك‌هاي حاشيه‌اي عملا بار ترافيك اين خيابان به سادگي كاهش مي‌يابد.

مهندس تشکري هاشمي، معاون ترافيک شهردار تهران نيز با بيان اينکه هم‌اکنون روزانه 300 هزار مسافر در خيابان وليعصر (عج) با وسايل نقليه عمومي جابه جا مي‌شوند گفت: با يکطرفه شدن خيابان وليعصر (عج) حدفاصل بهشتي تا پارک وي به سمت شمال از صبح امروز و ايجاد خط ويژه اتوبوسراني، تعداد زيادي از سفرهاي روزانه در اين خيابان مهم و تاريخي شهر تهران بوسيله اتوبوس صورت خواهد گرفت چنانچه پيش‌بيني مي‌شود تا 62 درصد به حجم مسافران اتوبوسراني در اين مسير افزوده شود.

وي تصريح كرد: در مرحله نخست براي ايجاد خط ويژه اتوبوسراني، خيابان وليعصر حدفاصل خيابان شهيد بهشتي تا پل پارک وي يک طرفه به سمت شمال شده است تا مسير خط ويژه اتوبوس به صورت رفت و برگشت به راحتي در ضلع غربي اين خيابان ايجاد شود.

تشكري هاشمي افزود: براي ادامه مسير خط ويژه اتوبوسراني در خيابان وليعصر حدفاصل پل پارک وي تا ميدان تجريش نيز سه شيوه مختلف مدنظر است که پس از بررسي هاي بيشتر طي روزهاي آتي شيوه اجرا مشخص و زمينه ادامه خط ويژه اتوبوسراني فراهم خواهد شد.

وي اظهار کرد: خط ويژه اتوبوسراني در خيابان وليعصر حدفاصل ميدان وليعصر تا تقاطع خيابان فاطمي نيز که تاکنون يک طرفه از شمال به سمت جنوب بوده، دوطرفه مي شود.

معاون شهردار تهران با بيان اينکه با ايجاد خط ويژه اتوبوسراني در خيابان وليعصر(عج) سرعت متوسط حرکت اتوبوس ها در اين مسير از 13 کيلومتر در ساعت به 17 کيلومتر خواهد رسيد تصريح کرد: در مسير خط ويژه اتوبوسراني از ميدان راه آهن تا ميدان تجريش مجموعا 38 ايستگاه خواهيم داشت که در مرحله نخست محدوده ايستگاه هاي مسير در درون خط ويژه با خط کشي و علايم ويژه مشخص خواهد شد و در کوتاه ترين زمان ممکن نسبت به نصب ايستگاه هاي موقت اقدام مي شود.

وي خاطرنشان کرد : ايستگاه هاي تجريش، وليعصر- نيايش، ميدان ونک، وليعصر- اتحاد، ميدان وليعصر، وليعصر- طالقاني ، وليعصر- انقلاب ، وليعصر- امام خميني (ره) و ميدان راه آهن مهم ترين ايستگاه هاي اين مسير خواهند بود و بيشترين حجم مسافران نيز در اين ايستگاه ها جابه جا خواهند شد.

معاون ترافيک شهردار تهران گفت: اين خط ويژه اتوبوسراني يکي از مهمترين خطوط اتوبوسراني شهر تهران است که در مسير آن از تجريش تا راه آهن 19 تقاطع مهم وجود دارد و بايد با تمهيدات لازم زمينه حرکت روان در اين تقاطع ها فراهم شود.

وي با اشاره به اينکه پيش‌بيني شده محل ايستگاه‌ها و پايانه‌هاي تاکسيراني در مسير اين خط ويژه اتوبوسراني اصلاح شود تاکيد کرد: تلاش مي‌شود در حداقل زمان ممکن نسبت به نصب علايم ترافيکي و ايمن‌سازي کامل مسير اقدام شود.

تشکري هاشمي در پايان با بيان اينکه با يک طرفه شدن خيابان وليعصر(عج) خودروهاي شخصي که در اين مسير قصد تردد از شمال به سمت جنوب را دارند مي توانند از مسيرهاي جايگزين استفاده کنند گفت: 3 مسير براي تردد خودروهاي شخصي از ميدان ونک تا ميدان وليعصر و 4 مسير از پارک وي تا ميدان ونک پيشنهاد شده که شهروندان مي توانند به عنوان مسير هاي جايگزين از آنها استفاده کنند.

وي ادامه داد: مسير ميدان ونک - خيابان ملاصدرا، بزرگراه کردستان، خيابان شهيد گمنام، خيابان فاطمي، ميدان وليعصر و مسير ميدان ونک، شهيد حقاني، خيابان گاندي، خيابان شهيد خالد استانبولي، خيابان شهيد بهشتي، ميدان وليعصر، همچنين مسير ميدان ونک، شهيد حقاني، خيابان آفريقا، آرژانتين، خيابان شهيد قصير، خيابان شهيد بهشتي، ميدان وليعصر مسيرهايي پيشنهادي از ميدان ونک تا ميدان وليعصر هستند که شهروندان مي توانند براي تردد از شمال به جنوب از آنها به جاي خيابان وليعصر استفاد کنند.

معاون ترافيک شهردار تهران تصريح کرد: همچنين براي تردد از پارک وي تا ميدان ونک مسيرهاي پارک وي، بزرگراه مدرس، شهيد حقاني، ميدان ونک و مسير پارک وي، بزرگراه شهيد چمران، يادگار امام(ره)، سئول، خيابان شهيد خدامي، ميدان ونک، مسير پارک وي، بزرگراه چمران، ملاصدرا، خيابان ونک، ميدان ونک و همچنين مسير پارک وي، بزرگراه مدرس، خيابان آفريقا، شهيد حقاني، ميدان ونک به شهروندان جهت تردد با خودروي شخصي پيشنهاد مي‌شود.

به گزارش ايسنا، بايد منتظر ماند و ديد كه يكطرفه كردن خيابان وليعصر (عج) در روزهاي آينده چه پيامدهاي مثبت و منفي بر ترافيك تهران و تردد شهروندان مي‌گذارد هرچند شهروندان بايد علاوه بر ترافيك منتظر افزايش كرايه‌هاي اين مسير طي روزهاي آتي نيز باشند!

نظرات کاربران
نام:
تبلیغات
دریافت فایل
کلیه حقوق این سایت متعلق به خبرنامه دانشجویان ایران می باشد.