تاریخ انتشار: 23 مرداد 1388 - 00:00:00
کد خبر: 1236

تاکتیک شبنامه نویسی به دنبال نا امیدی از آشوب

در ترفند تازه حلقه های افراطی مذکور به انتشار نامه های سرگشاده به شخصیت ها و نهادها با محوریت «تشکیک در نتیجه انتخابات، جا زدن آشوبگران به عنوان معترضان آرام انتخاباتی، مظلوم نمایی القای نگرانی نسبت به سلامت بازداشت شدگان آشوب ها و دعوت به دور زدن قانون از سوی مخاطبان نامه و بدعتگذاری و چالش آفرینی با نهادهای حاکمیتی مبادرت می کنند و آن را همزمان در برخی سایت های داخلی و رسانه های بیگانه منعکس می کنند. این نامه ها نوعاً توسط حلقه مرکزی و مشترک افراطیون تهیه و به نام و امضای اشخاص دیگر منتشر می شود.

خبرنامه دانشجویان ایران:عناصر افراطی ورشکسته در انتخابات، پس از رسوایی در تدارک اغتشاشات خیابانی و مواجه شدن با بدگمانی و بی اقبالی مطلق مردم، به شیوه دیگری از التهاب آفرینی و تدارک تشنج روی آورده اند.

«خبرنامه دانشجویان ایران»به نقل ازکیهان نوشت:در ترفند تازه حلقه های افراطی مذکور به انتشار نامه های سرگشاده به شخصیت ها و نهادها با محوریت «تشکیک در نتیجه انتخابات، جا زدن آشوبگران به عنوان معترضان آرام انتخاباتی، مظلوم نمایی القای نگرانی نسبت به سلامت بازداشت شدگان آشوب ها و دعوت به دور زدن قانون از سوی مخاطبان نامه و بدعتگذاری و چالش آفرینی با نهادهای حاکمیتی مبادرت می کنند و آن را همزمان در برخی سایت های داخلی و رسانه های بیگانه منعکس می کنند. این نامه ها نوعاً توسط حلقه مرکزی و مشترک افراطیون تهیه و به نام و امضای اشخاص دیگر منتشر می شود.

آخرین نوع از این نامه ها، نامه کروبی و سپس گروه موسوم به «مجمع نمایندگان ادوار مجلس» خطاب به هاشمی رفسنجانی است.

مجمع نمایندگان شماری از نمایندگان اسبق مجلس با گرایش های چپ -بخوانید راست افراطی- و دوم خردادی را شامل می شود که اکنون هیچ سمتی در مجلس ندارند و مانند «ادوار تحکیم» و... از سابقه سپری شده مسئولیت بهره برداری می کنند.

خطاب اغلب این نامه ها نیز جالب توجه است. مخاطب قرار دادن آقای هاشمی رفسنجانی در این نامه ها با چند هدف انجام می شود 1- اطلاع از دلخوری های شخصی آقای هاشمی و تلاش برای سوء استفاده از این دلخوری ها 2- استمرار پروژه چند ساله بیگانگان برای هل دادن هاشمی رفسنجانی به سمت تقابل با نظام و مسدود شدن راه بازگشت و اصلاح اشتباهات گذشته 3- ممانعت از صلاح اندیشی و عقب نشینی هاشمی از برخی مواضع سؤال برانگیز اخیر 4- همسویی با پروژه آمریکایی و انگلیسی در راستای زدن ضربات اصلی با کانون اقتدار جمهوری اسلامی (رهبری) از طریق به بازی کشاندن آقای هاشمی 5- روحیه بخشیدن به عناصری نظیر کروبی و موسوی که پس از دو ماه افراطی گری و آشکار شدن دروغ هایی که به مردم گفته اند، اکنون در شرایط روحی نامناسب به سر می برند.

نامه اخیر مجمع نمایندگان ادوار به استناد «نامه دردمندانه برادر شجاع و دلسوز جناب آیت الله کروبی» به تکرار اتهامات علیه نظام اسلامی و دفاع از آشوبگران پرداخته و خواستار ایفای نقش مجلس خبرگان شده حال آن که اکثریت قریب به اتفاق اعضای مجلس خبرگان به طور قاطع از نظام و رهبری دفاع می کنند و افراطیون منافق از توسل به حیله های قانونی برای دور زدن و تعطیلی قانون اساسی طرفی نخواهند بست همچنان که طی 2 ماه گذشته نیز بارها به مخالفت به راهکارها و چارچوب های قانون اساسی اقدام کرده اند.

پیش بینی می شود شب نامه های مجعول مشابهی نظیر طی روزهای آینده با محوریت اهداف پیش گفته خطاب به آقای هاشمی ارسال شود. برخی تحلیل گران این اقدام را هماهنگ با برخی اطرافیان آقای هاشمی ارزیابی می کنند حال آن که اصل انتشار این قبیل شبنامه ها و شایعه پردازی از طریق آنها اقدامی ضد امنیتی و غیر قانونی است.

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
برخورد محترمانه پلیس با یک خانم +فیلم
گریه شرور دو ریالی در لحظه دستگیری +فیلم
درخواست روسیه از شورای امنیت برای بررسی فوری تحریم اسرائیل
هشدار جدید آمریکایی‌ها به اسرائیل
مرگ قهرمان پرورش اندام در حین مسابقه
خبر جدید وزیر کار درباره تعداد تعطیلات آخر هفته
۴ گزینه اصلی اسرائیل برای پاسخ به ایران
دیدار دوستانه تیم ملی ایران با ترکیه
تولید گوشی ایرانی به کجا رسید؟
گزارش اندیشکده آمریکایی از سرسپردگی شاه اردن
حقوق بیکاری در کرواسی؛ بازگشت اسکوچیچ به ایران؟
پیام فرمانده ارشد ارتش به اسرائیل؛یکدستی سیلی زدیم
سخنگوی پنتاگون: ما خواهان تشدید تنش‌ها نیستیم
تعیین ظرفیت ۶۰۰ نفری در دوره فلوشیپ پزشکی سال ۱۴۰۳
کیفیت هوای تهران قابل قبول است
مهلت ارسال ایده به ششمین دوره رویداد «از ایده تا بازار» تمدید شد
تمدید مهلت ثبت نام آزمون EPT اردیبهشت ۱۴۰۳ دانشگاه آزاد
رگبار باران و باد شدید در ۹ استان
بالاخره چند موشک ایران به اسرائیل اصابت کرد؟
این برنامه جدید، رقیب تازه اینستاگرام است
ائتلاف چند کشور علیه ایران
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top