تاریخ انتشار: 09 اردیبهشت 1393 - 09:21:22
کد خبر: 127797

معلم جوان سیستانی: آرزو دارم آثارم را به مقام معظم رهبری تقدیم کنم

او معتقد است: تنها آرزویم این است که یکی از آثار که طی چند سال گذشته انجام داده ام را به عنوان کوچک‌ترین سرباز سیستانی مدافع انقلاب و فرهنگ اسلامی به مقام معظم رهبری تقدیم کنم.

خبرنامه دانشجویان ایران: آثار پر برکت حفظ قرآن، سکوی پرش معلم سیستانی به سمت موفقیت در زمینه های هنری شد.

به گزارش فارس، رمضان نورا معلم هنرمندی است که در سال 1358 در خانواده‌ای کشاورز در منطقه سیستان متولد شد.

وی از کلاس پنجم دبستان حفظ کل قرآن مجید را با کمک و یاری معلم قرآن خود از دبستان آغاز کرد و ظرف مدت چهار سال توانست کل کلام الله مجید را حفظ کند و درمسابقات گوناگون قرآنی موفق به کسب مقام های درخشان در زمینه حفظ شده است.

این معلم سیستانی می‌گوید: رفع مشکلات زندگی و پیشرفت موفقیت من در زندگی از مهم‌ترین آثار انس من با قرآن کریم است.

وی می‌گوید: از سال 76 به عنوان معلم پرورشی وارد آموزش و پروش استان سیستان و بلوچستان شده‌ام و در مناطق روستایی و عشایری استان خدمت کرده و در حال حاضر در منطقه عشایری سفیده آبه از توابع زاهدان در حال خدمت و آموزش به فرزندان عشایر هستم.

نورا ادامه داد: فعالیت‌های فرهنگی و هنری را از سال 85 به صورت جدی در رشته‌های نقاشی، خطاطی هیپنوتیزم و غیره آغاز کرده‌ام که نخستین اثر فرهنگی و هنری من کتابت یک کیلومتر قرآن کریم  بر روی پرچم مقدس جمهوری اسلامی ایران در سال 85 که در 13 آبان همان سال برروی دستان مردم شریف زاهدان رونمایی و در نمایشگاه کانون مساجد به معرض دید عموم در آمد.

این معلم جوان ادامه داد: تاکنون 18 اثر فرهنگی و قرآنی را تاییدیه ثبت رکوردهای گینس گرفته‌ام که چند نمونه بارز آن را می توان کتابت قرآن مجید به ارتفاع برج میلاد، کتابت وصیتنامه سردارشهیدحاج قاسم میرحسینی با زعفران بر روی پارچه ای به طول 33 متر به مناسبت سی و سومین سالگرد هفته دفاع مقدس در سال92، طراحی چهره شهدای هسته‌ای کشور و شهدای حوادث تروریستی و معلم استان با تربت پاک کربلا در سال گذشته،حکاکی چهره شهدای غواص استان برروی سنگ و رونمایی از آنها در زیرآب های دریای عمان و تعدادی زیادی از آثار هنری دیگر در زمینه های قرآنی و فرهنگی  نام برد.

وی می‌گوید: با توجه به علاقه‌ای که به شهدا به ویژه شهدای منطقه سیستان دارم، دوست دارم ادامه دهنده راه آنها باشیم، تلاش می کنم هنرم را در مسیر ترویج فرهنگ قرآنی در بین جوانان گسترش دهم.

نورا می گوید: مسئولان از تمام آثاری که تاکنون انجام داده ام استقبال پرشوری داشته اند، اما متاسفانه تاکنون مورد حمایت هیچ یک قرار نگرفته ام تا این آثار و هنرهای فرهنگی به صورت گسترده ترویج داده شود و تمام حرف های آنها در حد وعده بوده است.

این هنرمند سیستانی گفت: با توجه اینکه مقام معظم رهبری امسال را به فرهنگ نام گذاری کرده ند و تاکید بسیاری در زمینه فعالیت فرهنگی دارند قصد دارم که فعالیت های خویش را امسال دو برابر کنم و امیدوارم مسئولان امسال توجه بیشتری به ترویج آثار قرآنی و هنری داشته باشند و از جایگاه شعار خارج شوند و به وعده‌های خود جامع عمل بپوشانند.

او معتقد است: تنها آرزویم این است که یکی از آثار که طی چند سال گذشته انجام داده ام را به عنوان کوچک‌ترین سرباز سیستانی مدافع انقلاب و فرهنگ اسلامی به مقام معظم رهبری تقدیم کنم.

نورا گفت: اگر خواننده ترانه های پاپ قصد آمدن به زاهدان را داشته باشد از روزها قبل در نقاط مختلف شهر شاهد بنرهای تبلیغاتی وی هستیم، اما اگر حرکتی فرهنگی در راستای ترویج فرهنگ قرآن انجام شود متاسفانه هیچ گونه اطلاع رسانی توسط رسانه های عمومی یا مراکز تبلیغاتی صورت نمی گیرد.

از جمله آثار این معلم پرورشی مقطع متوسطه و راهنمایی شهرستان زاهدان، کتابت زیارت عاشورا به فاصله بین الحرمین که در دهه محرم سال91 در بین الحرمین رونمایی شد، کتابت سوره فجر به ارتفاع برج آزادی به مناسبت دهه فجر، حک کردن ذکر تسبیحات حضرت فاطمه زهرا(س) که مشتمل بر صد محراب می باشد، مهر زدن 124 هزار صلوات به مناسبت میلاد حضرت محمد(ص) درون بزرگترین دفتر دنیا، کتابت زیارت وارث جامعه کبیر به ارتفاع مناره های حرم امام هادی(ع) که در سامرا رونمایی و تقدیم به بارگاه ملکوتی امام هادی(ع) شد، احداث زیباترین باغچه دنیا با استفاده از 313 عدد گل ناز نوشتن دو بار جمله الهم عجل لولیک الفرج که تقدیم به مزار شهدای زاهدان شد، کتابت وصیتنامه امام خمینی(ره) 60 صفحه به فاصله بهشت زهرا(س) تا حرم امام خمینی(ره) که در حرم رهبرکبیر انقلاب اسلامی رو نمایی و تقدیم بیت امام(ره) در جماران شد، تابلو نورانی ترکیب از پرچم وآیات قرآن، کتابت سریع‌ترین قرآن دنیا به مدت 30 روز در رمضان هر روز یک جزء قرآن، کتابت وصیتنامه شهید میرحسینی به طول 33 متر و منقش به جوهرزعفران به مناسبت هفته دفاع مقدس است که می باشد که تاکنون 13 مورد از آنها را به ثبت رسانده است.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
وعده صادق ابرقدرت
بعضی القاب، صفات انحصاری صهیونیست‌هاست
لیبرمن: در مسیر پیروزی نیستیم
واکنش امیرعبداللهیان به پاسخ ایران به حمله اسرائیل در اصفهان
دیده شدن یک قلاده پلنگ ایرانی در رودبار +فیلم
واکنش اتحادیه اروپا به حادثه اصفهان
اتحادیه اروپا دو نهاد و چهار صهیونیست را تحریم کرد
تماس مهم و فوری وزیر خارجه اردن با همتای ایرانی در نیویورک
انگیزه مهاجم کنسولگری ایران در پاریس چه بود؟
بیش از ۵۰درصد بارش سال آبی این استان در ۳ روز اتفاق افتاد
آخرین خبرها از سیل جنوب
این مار باستانی اندازه اتوبوس بوده است !
واکنش اردوغان به حادثه اصفهان
واکنش ایران به وتوی قطعنامه عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل متحد
موشک های اسرائیلی قبل از رسیدن به ایران توسط پدافند هوایی ایران در این نقطه از عراق منهدم شدند
علم الهدی: آیا بی حجابی به عنوان یک فسق آشکار از یک تخلف راهنمایی و رانندگی نازل تر است؟
ورود سامانه بارشی جدید و فراگیر به کشور
آخرین وضعیت تردد در جاده های کشور
بسته‌های غذایی برای مادران دارای فرزند شیرخوار؛ اعتبار تامین شد
رسانه های ضد ایرانی از رسانه های اسرائیلی جلو زدند!
هشدار به شکارچیان؛ از این منطقه خارج شوید
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top