تاریخ انتشار: یکشنبه 1393/02/28 - 11:40
کد خبر: 129495

تقویت شرکت‌های دانش‌بنیان در دانشگاه شاهرود

خبرنامه دانشجویان ایران: سرپرست دانشگاه صنعتی شاهرود بر لزوم تقویت شرکت‌های دانش‌بنیان در دانشگاه شاهرود تأکید کرد.

به گزارش فارس، محمدمهدی فاتح درباره علت اینکه 90 درصد اعضای هیئت علمی این دانشگاه غیرشاهرودی هستند، اظهار داشت: دانشگاه نهادی ملی است و موقعی رشد می‌کند که از سراسر ایران عده‌ای حاضر به خدمت در آن باشند؛ همان‌طور که شما حق دارید بروید و در نقاط دیگر فعالیت کنید.

وی تصریح کرد: استادان سایر نقاط ایران نیز این حق را دارند که در شاهرود فعالیت داشته باشند و محدودیتی در این زمینه نداریم و از همه دعوت به همکاری می‌کنیم.

سرپرست دانشگاه صنعتی شاهرود در خصوص برنامه‌های خود در این دانشگاه در جهت تبدیل علم به ثروت بیان کرد: توجه به معضلات کشور، توسعه مراکز علمی، سرمایه‌گذاری روی قطب‌های علمی و تقویت شرکت‌های دانش‌بنیان و توجه به مجموعه هیئت علمی و تغییر شیوه مدیریتی و اینکه موضوعات پروژه و پایان‌نامه‌ها کاربردی باشد، در دستور کار قرار داشته و این نیاز به حرکت جمعی دارد.

فاتح در خصوص اعتبارات دولتی و پیگیری‌های که تا سقف درخواست 80 میلیاردی که قبلاً شده بود و دریافت نشد، نیز عنوان کرد: از آنجایی که به تازیگی مسئولیت بر عهده من نهاده شده، امیدواریم با کارهای رو به پیشرفت و بیشتر بودجه سابق را که 55 میلیارد تومان بوده است، بهبود ببخشیم.

وی با اشاره به نگاه و رویکرد خود به رشته‌های فنی و اینکه رشته‌های بومی زیر نگاه ملی حذف نشود، بیان کرد: اینکه علم به ثروت تبدیل شود، فرمایش مقام معظم رهبری و بحثی راهبردی است و این برداشت که برخی رشته‌ها حذف شوند، اشتباه است؛ بلکه تبدیل علم به ثروت همه رشته‌ها را در بر می‌گیرد.

فاتح افزود: علوم فنی هم بخش نظری و غیرعملی دارند؛ ولی باید به علمی کاربردی تبدیل شوند؛ در این راستا، ما از شرکت‌ها و ادارات مختلف از جمله نفت، مخابرات، راه و ترابری، شهرداری و ... دعوت می‌کنیم که موضوعات نیازمند خود را در اختیار ما قرار دهند تا آنها را روش کار قرار دهیم و علم را وارد عرصه عمل کنیم.

وی با اشاره به برنامه‌های فرهنگی مد نظر با توجه به ظرفیت دانشگاه صنعتی شاهرود گفت: بعد از اخذ مجوزهای لازم در نهادهای مختلف، می‌توانیم با بخش‌های گوناگون درون دانشگاهی و برون دانشگاهی تعامل داشته باشیم.

سرپرست دانشگاه صنعتی شاهرود در خصوص نگاه به تشکل‌های دانشجویی اظهار کرد: تشکل‌ها باید وحدت جامعه را اساس کار خود قرار دهند و از فرقه‌گرایی بپرهیزند و از افراط و تفریط دوری کنند.

فاتح بیان کرد: تشکل‌های دانشجویی باید با اعتدال به جای دعوا و درگیری، کارها را پیش ببرند و با تعامل کارها پیش برده شود؛ در این صورت ما هم از تشکل‌های قانونی حمایت خواهیم کرد.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
غوغای طوفان فلسطین در دانشگاه‌‍‌های آمریکا؛ چرا واشنگتن نگران حمایت از فلسطین هستند؟
حضور ایران در میدان رقابت قدرت های جهان در شبه‌ قاره
عملیات وعده صادق قدرت پوشالی رژیم صهیونیستی را نمایان کرد
مستشاران ایرانی از سوریه خارج شدند؟
اولین تصاویر از امضای توافقنامه امنیتی بین ایران و روسیه
دلار ریخت
ازبکستان حریف ایران شد
آیین واگذاری مالکیت تیم‌های استقلال و پرسپولیس به بخش خصوصی
۳۰ کشور آفریقایی برای همکاری اقتصادی به ایران می آیند
بیش از ۳۰۰ جنازه از گورهای جمعی در غزه پیدا شده
محکومیت بدوی توماج صالحی به اعدام
اگر اسرائیل به رفح حمله کند فلسطینی ها به خواسته ۷۰ سال خود می‌رسند
روابط تجاری ترکیه با اسرائیل متوقف شد
اسرائیل دیر یا زود محو خواهد شد
استخوان‌ها هنوز شهادت می‌دهند!
اعلام رسمی حضور حمید مطهری در کادر فنی تراکتور
پلیس اصراری به انتقال خودروهای توقیفی با جرثقیل ندارد
این خودرو ۵۵ میلیون تومان ارزان شد
ببینید | ماجرای شکایت جالب همسر محسن قرائتی نزد رهبر انقلاب
سال گذشته میانگین سن پدر و مادر در اولین فرزندآوری چقدر بود؟
چشم پوشی سفارت ایران در پاریس از پیگیری قضایی فرد حمله کننده
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top