تاریخ انتشار: دوشنبه 1393/03/12 - 10:44
کد خبر: 131018

برگزاری شب شعر یا ترویج عقاید مارکس و توصیف روابط نامشروع!

اثرات بازگشت دانشجویان اخراجی به دانشگاه ها

اثرات بازگشت دانشجویان اخراجی به دانشگاه ها

این روزها دانشگاه شهید چمران اهواز، دچار آنچنان تغییراتی شده است که در دانشکده علوم آن شب شعری برگزار می شود که عقاید مارکسسیستی و خاطرات معاشقه بعضی افراد، سوژه شعرهایی می شود که دل حضار را به وجد آورده! و اخلاق را به مسلخ می برد!

خبرنامه دانشجویان ایران: خیلی زودتر از آنچه تصور می شد، اثرات بازگشت دانجشویان اخراجی به دانشگاه ها خودنمایی کرد.

به گزارش خبرنگار «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ این روزها دانشگاه شهید چمران اهواز، دانشگاهی که روزگاری شهیدان زیادی را به این مرز و بوم تقدیم می کرد دچار آنچنان تغییراتی شده است که در دانشکده علوم آن شب شعری برگزار می شود که عقاید مارکسسیستی و خاطرات معاشقه بعضی افراد، سوژه شعرهایی می شود که دل حضار را به وجد آورده! و در این میان اخلاق را به مسلخ می برد!

یکی از دانشجویان این دانشگاه با ارسال گزارشی، به بیان برخی جزئیات این مراسم پرداخت.

گفته می شود برگزار کنندگان اصلی این شب شعر که برخی از آنها جزء زندانیان امنیتی بودند نیز از طرف دیگر به جهت دار بودن این شب شعر دامن می زدند.

سوال این است که افرادی که حضورشان در فتنه  مشخص است اما چگونه توانسته اند در حکومتی که ساختار و پایه های آن را قبول ندارند بعد از گذراندن زندان، دوباره به دانشگاه راه پیدا کنند و وارد فعالیت های سیاسی شوند.

کسانی که خط مشی تخریبی خود را نسبت به نظام جمهوری اسلامی ایران مشخص کرده اند چطور توانسته اند در معادلات سیاسی دانشگاه ورود کنند، کسانی که هم فکرهایشان در دانشگاه شیراز اسم مقدس "الله" را از پرچم کشورمان پاک و عکس سران فتنه را به جای آن قرار دادند، چگونه اجازه فعالیت داده می شود؟

دانشجویان دانشگاه می گویند مجری این برنامه که خود دارای 2 سال سابقه سیاه زندان بوده نیز بسیار جلب توجه می کرد. کسی که در صفحه های اجتماعی، علاقه مندی خود به افکار مارکس و کمونیست را به وضوح بیان می کند.

در محتوای اشعاری که درشب شعر قرائت شد، حکومت اسلامی را یک حکومت تک حزبی دانستند و از سوی دیگر بی بند و باری را تبلیغ می کردند.

موضوع شب شعر «انسان و شهر» انتخاب شده بود؛ موضوعی که به نظر می رسد تنها برای کسب مجوز انتخاب شده بود. گواه این مطلب اکثر آثار بی ربط با موضوع بود .

با وجود این عدم تفاهم ولی از محتوای شعرهای شاعران که دیگر نمی توان صرف نظر کرد؛ شعر هایی که محتوای آنها از توصیف روابط نامشروع، نفی ادیان الهی، نفی خدا و توهین به پیامر اسلام(ص) را در بر داشت و گویا هیچ کسی را آزار نمی داد! و یک میتینگ سیاسی به شمار می رفت نه یک جلسه شعر در مملکت اسلامی که اکثر مردم آن دارای مذهب اسلام هستند.

به پیامبر هم توهین می کنند  و بعد از نبود آزادی بیان دم می زنند و مسئولین دانشگاه و حراست دانشگاه هم که گویا به خواب غفلت فرو رفته اند و خود را به بی خبری می زنند و حتی از این برگزار کنندگان فتنه گر به عنوان نمایندگان تشکل های دانشجویی دعوت به حضور در جلسه خصوصی تشکل های دانشجویی در دانشگاه می کنند! و با برنامه قبلی خواهان دادن مشروعیت و مجوز به آنها هستند.

فضای جلسه نیز از طرف دیگر حکایت خاص خود را داشت و از جو غیر اخلاقی حاکم بر آن به شدت رنج می برد و در این برنامه که به صورت مختلط برگزار شده بود  صحبت ها و رفتار های افراد در سالن خارج از شان یک دانشجو به شمار می رفت و گویا از میان مسءولین به اصطلاح فرهنگی کسی به فکر این مسئله نبود...

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
مشروطی
1393/03/12 - 12:23

عالی بود، بالاخره یکی هم پیدا شد بگه این کار اشتباه بود، متاسفانه روال برنامه ها تو دانشگاه ما طوری شده که انگار غالب دانشجویان هم داره براشون خیلی از برنامه هایی که با باورهای مذهبی نمی خونن عادی میشه، باید یه مستندی مثل شوک در مورد دانشگاه همون ساخته بشه تا مشخص کنه وضعیت فرهنگی چیه. باور کنید بارها شده ساعت ها بشینم با بچه مذهبی های دانشگاه بحث کنیم که باورشون بشه وضعیت فرهنگی جای کار داره، باید ساعت ها بحث بشه که باور کنن این اختلاط دانشگاه چه پیامد هایی در زندگی آینده ما داره، باید ساعت ها بحث کنیم تا بگیم که آوردن ساز و دنبک تو دانشگاه مشکل داره و... باید ساعت ها بحث کنیم تا تازه باورمون بشه که اشتباه بوده فقط همین کاری هم در عمل نکنیم فقط بگیم اشتباه بوده.
در کل دم اون کسی که این مطلب رو نوشته و همه ی دست اندرکاران خبرنامه گرم.
خداقوت
ایمان
1393/03/13 - 01:18

مگه این مسؤلین فرهنگی خوابند؟ یا این هم از مصادیق آزادی و ورود اختیاری مردم به بهشته!!!
رضا
1393/03/13 - 01:20

واقعا که...
البته شما هم بذارید در چهارچوب قانون رسیدگی بشه...
چه جوره تو برنامه شب شعر ما به عنوان بچه مذهبی ها چندین مامور حراست بوده اما اینجا هیچکی نبوده! عجب....
تورهای مسافرتی آفری
فوری/ انفجار مرگبار در ترمینال شرق تهران/ چند نفر کشته شدند؟
حادثه در پایانه شرق تهران در اثر انفجار کپسول گاز
واکنش متفات معاون وزیر ورزش به گشت‌ ارشاد +عکس
دستور رئیس قوه قضاییه برای تحکیم آرامش
واکنش چین به عضویت فلسطین در سازمان ملل
دریافت ۱۰۰ هزار تتر برای فروش سوالات کنکور
هشدار به اسرائیل: خطا کردید و زلزله شد
هشدار نارنجی طغیان رودخانه‌ها در ۳ استان
طرح حمله اسرائیل علیه ایران اینگونه تصویب شد
معاون رئیس جمهور اسبق درگذشت +جزئیات
آقای بهجت می‌گفت این ذکر کیمیاست +فیلم
پژمان درستکار برترین مربی سال کشتی آسیا شد
حملات فسفری صهیونیست‌ها به جنوب لبنان +فیلم
قطار ملی ساخت ایران به‌زودی وارد مترو خواهد شد
وضعیت آخرالزمانی خیابان‌های دبی بعد از سیل +فیلم
سفر رئیس جمهور به استان سمنان
بن گویر خواستار اعدام زندانیان فلسطینی شد
ماجرای بامزه رحیم پور از تحقیر آمریکا +فیلم
شلیک پرسپولیس به ۳‌هدف با یک تیر!
برخورد محترمانه پلیس با یک خانم +فیلم
گریه شرور دو ریالی در لحظه دستگیری +فیلم
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top