تاریخ انتشار: سه شنبه 1393/03/27 - 11:06
کد خبر: 132694

رواج دستفروشی بنزین در پایتخت!

خبرنامه دانشجویان ایران: در حاشیه بزرگراه‌های پایتخت و حتی نزدیکی جایگاه‌های سوخت، بنزین به طور غیر قانونی توسط دست‌فروشان در شرایطی با قیمت لیتری 1000 تومان به بالا عرضه می‌شود که بسیاری از رانندگان با هدف معطل نشدن در صف های طولانی جایگاه‌ها از این شیوه عرضه بنزین استقبال می‌کنند.

به گزارش ایسنا، فروش بنزین به صورت غیرقانونی در شرایطی با کارت‌های سوخت خودروهای اسقاطی و مفقود شده، وانت بارها و موتورسیکلت‌ها انجام می‌شود که در برخی موارد تفاوتی بین قیمت دست‌فروشان با قیمت بنرین آزاد وجود ندارد!

این در حالی است که سهمیه مصرف 60 لیتری بنزین 700 تومانی موجود در کارت‌های سوخت کفاف مصرف بسیاری از خودروها را نمی‌دهد و در نتیجه بسیاری از مردم مجبور به استفاده از بنزین آزاد هستند.

بر اساس این گزارش از ابتدای اجرای طرح سهمیه بندی بنزین 24 میلیون کارت سوخت برای انواع وسائط نقلیه صادر شد اما بنا به اعلام حسین هاشمی، معاون ستاد مدیریت حمل‌ونقل سوخت، از دی ماه سال گذشته تا کنون شش میلیون کارت سوخت ابطال شده است.

آنطور که معاون ستاد مدیریت حمل و نقل سوخت کشور عنوان کرده، کارت‌های سوخت ابطال شده مربوط به انواع وسائط نقلیه، خودروهای فرسوده، موتورسیکلت‌های فرسوده یا فاقد پلاک ملی و خودروهای فاقد هویت بوده است تا از این محل روزانه شش میلیون لیتر صرفه جویی در مصرف بنزین صورت بگیرد.

طرح ساماندهی مصرف سوخت در کشور در حالی از سوی ستاد مدیریت حمل و نقل سوخت کشور آغاز شده که بنا به اعلام مدیرعامل شرکت ملی پخش فراورده های نفتی، در پی اجرای گام دوم قانون هدفمندسازی میزان مصرف بنزین افزایش یافته و به روزانه 67 میلیون لیتر رسیده است.

مصطفی کشکولی با بیان اینکه مصرف این فراورده در قیاس با مدت مشابه سال قبل، رشد 4.9 درصدی داشته است گفته که انتظار می‌رود با توجه به تعطیلات تابستانی پیش‌رو، مصرف بنزین فراتر نیز برود و به روزانه 70 میلیون لیتر (میانگین) برسد.

باید دید عزم ستاد سوخت برای ابطال کارت های سوختی که ما به ازای آنها خودرو وجود ندارد و تلاش در جهت ساماندهی مصرف سوخت موجب جلوگیری از این شیوه توزیع بنزین می‌شود.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
واکنش متفات معاون وزیر ورزش به گشت‌ ارشاد +عکس
دستور رئیس قوه قضاییه برای تحکیم آرامش
واکنش چین به عضویت فلسطین در سازمان ملل
دریافت ۱۰۰ هزار تتر برای فروش سوالات کنکور
هشدار به اسرائیل: خطا کردید و زلزله شد
هشدار نارنجی طغیان رودخانه‌ها در ۳ استان
طرح حمله اسرائیل علیه ایران اینگونه تصویب شد
معاون رئیس جمهور اسبق درگذشت +جزئیات
آقای بهجت می‌گفت این ذکر کیمیاست +فیلم
پژمان درستکار برترین مربی سال کشتی آسیا شد
حملات فسفری صهیونیست‌ها به جنوب لبنان +فیلم
قطار ملی ساخت ایران به‌زودی وارد مترو خواهد شد
وضعیت آخرالزمانی خیابان‌های دبی بعد از سیل +فیلم
سفر رئیس جمهور به استان سمنان
بن گویر خواستار اعدام زندانیان فلسطینی شد
ماجرای بامزه رحیم پور از تحقیر آمریکا +فیلم
شلیک پرسپولیس به ۳‌هدف با یک تیر!
برخورد محترمانه پلیس با یک خانم +فیلم
گریه شرور دو ریالی در لحظه دستگیری +فیلم
درخواست روسیه از شورای امنیت برای بررسی فوری تحریم اسرائیل
هشدار جدید آمریکایی‌ها به اسرائیل
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top