تاریخ انتشار: چهارشنبه 1393/04/11 - 14:11
کد خبر: 134418

نبویان: کار، اصلاً دست وزیر علوم نیست

خبرنامه دانشجویان ایران: عضو کمیسیون آموزش مجلس شورای اسلامی با تأکید بر اینکه مجلس پیش از اینکه دست به استیضاح وزیر علوم بزند، همه راه‌های ممکن را رفته است، گفت:‌ مشکلات وزیر علوم به یکی ـ دو موضوع محدود نمی‌شود.

به گزارش فارس، حجت‌الاسلام والمسلمین سید محمود نبویان عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه از همان ابتدا مجلس نسب به دفاع از حقوق ملت بسیار حساس بوده است، اظهار داشت: مردم بچه‌های خود را به دانشگاه فرستاده‌اند تا برای جامعه تحول ایجاد کنند، همان طور که امام راحل می‌گفتند که دانشگاه مبدأ تحولات کشور است.

وی جو آرام در دانشگاه‌ها را شرط رسیدن 4 میلیون جوان دانشجوی کشور به اهداف خود برشمرد و افزود: اگر فضایی آرام برای پژوهش و تحقیق در دانشگاه‌ها حاکم نباشد، دانشگاه‌ها به اهداف خود نخواهند رسید و در همین جو علمی بود که در سال‌های گذشته به مقام شانزدهم در تولید و سرعت علم رسیدیم.

* مردم فرزندان دانشجوی خود را به پادگان سیاسی نفرستاده‌اند

نبویان با تأکید بر پاکیزه نگه داشتن محیط دانشگاه‌ها خاطرنشان کرد: دانشگاه آرام حق ملت است و نباید افرادی متصدی دانشگاه‌ها شوند که خود منشأ بر هم زدن آرامش این محیط باشند، زیرا مردم فرزندان خود را به پادگان سیاسی نمی‌فرستند.

وی به معرفی دو سابقه‌دار در ماجرای فتنه به ‌عنوان وزرای پیشنهادی علوم در دولت یازدهم به مجلس اشاره کرد و ادامه داد: طبیعتاً اگر کسی بخواهد جو آرام دانشگاه را به هم بزند، نمایندگان به او رأی نخواهند داد.

* به فرجی ‌دانا گفتیم در عزل و نصب‌ها آزادی اما اغتشاشگران را منصوب نکن

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: در مورد آقای فرجی ‌دانا، در کمیسیون به وی گفتیم که شما در عزل و نصب‌ها آزاد هستید و هیچ محدودیتی برای شما اعمال نمی‌کنیم و فقط کسانی را منصوب کنید که سابقه بر هم زدن جو دانشگاه را نداشته باشند.

وی با اشاره به این نکته که رهبر معظم انقلاب در دیدار اعضای شورای عالی انقلاب فرهنگی، آقای فرجی دانا را به اسم خطاب قرار دادند و از او به جد خواستند که مانع بر هم خوردن جو آرام محیط‌های دانشگاهی شود، گفت: خود من به‌ عنوان مخالف در روز رأی اعتماد برای فرجی دانا ثبت‌نام کرده بودم، اما با صحبت‌هایی که در کمیسیون داشتیم از مخالفت انصراف دادم.

* انتصاب فتنه‌گران تنها یک ماه پس از استقرار در وزارت

نبویان با ابراز تأسف از اینکه وزیر علوم تنها یک ماه پس از شروع به کار بعضی عناصر فتنه را در مسئولیت‌هایی مستقر کرد،‌ گفت: وزیر پیشنهادی قبلی که رأی نیاورده بود در ماجرای فتنه بازداشت شده بود و وزیر دیگر نیز در اغتشاشات سخنرانی کرده بود، اما اکنون هر دو در وزارت علوم مسئولیت گرفتند.

* ایرادات مجلس به وزیر علوم یکی دو تا نیست

وی با تأکید بر اینکه ایرادات مجلس به وزیر علوم به یکی دو موضوع محدود نمی‌شود، عنوان کرد:‌ ما یک ماه است که در حال پیگیری هستیم و از وی می‌خواهیم که فضای دانشگاه‌ها را به حالت آرام و خانوادگی برگرداند.

عضو کمیسیون آموزش مجلس شورای اسلامی گفت: در جلسه کمیسیون از وی پرسیدم شما که به ما قول دادید، چرا اکنون زیر قول خود زده‌اید؟ که وی جواب داد اگر افرادی مدنظرتان است بگویید عزلشان می‌کنم اما به هیچ کدام از قول‌های خود عمل نکرد.

وی از انتصاب برخی افراد که پاسخ استعلامشان در وزارت علوم منفی بوده است خبر داد و بیان داشت: آقای وزیر به جای آنکه با این فرد برخورد کند و او را عزل کند با کسی که به ما استعلام را داده است، برخورد کرد.

* عضویت فتنه‌گران در هیأت امنای دانشگاه کاشان

نبویان در مورد افراد منصوب شده بر رأس دانشگاه‌های چمران و خواجه نصیر به سابقه حضور آنها در اغتشاشات اشاره کرد و گفت: در دانشگاه کاشان فتنه‌گران را عضو هیأت امنا کرده‌اند و یکی از معاونان آقای فرجی‌دانا بعضی دانشجویان با معدل‌های زیر 16 را بورسیه کرده است و این در حالی است که خیلی دیگر از دانشجویان ممتازی که بورسیه‌هایشان مشخص شده بود، اکنون معلق شده‌اند.

* هشدارهای رئیس‌جمهور و اعضای شورای عالی انقلاب فرهنگی در مورد سکولارها

وی با یادآوری تذکرات صریح شخص رئیس‌ جمهور و اعضای شورای عالی انقلاب فرهنگی به فرجی‌دانا و هشدار نسبت به انتصاب سکولارها در دانشگاه‌ها،‌ گفت:‌ ما دو سه جلسه با ایشان خصوصی برگزار کردیم و به ما قول‌هایی داد که اکنون نه تنها آن‌ها را عملی نکرده بلکه دیگر ما را تحویل هم نمی‌گیرد.

* کار، اصلاً دست وزیر علوم نیست

عضو کمیسیون آموزش مجلس شورای اسلامی با تأکید بر اینکه مجلس پیش از اینکه دست به استیضاح بزند همه راه‌های ممکن را رفته است، ‌گفت: متأسفانه ما به برخی معاونان وی تذکراتی می‌دهیم، اما می‌شنویم که اصلاً کار دست خود فرجی‌دانا نیست و در حقیقت در دست شورایی است که در مقاطع دوم خرداد و پس از آن موجبات بروز اغتشاشات در دانشگاه‌ها بودند.

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
واکنش ایران به وتوی قطعنامه عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل متحد
موشک های اسرائیلی قبل از رسیدن به ایران توسط پدافند هوایی ایران در این نقطه از عراق منهدم شدند
علم الهدی: آیا بی حجابی به عنوان یک فسق آشکار از یک تخلف راهنمایی و رانندگی نازل تر است؟
ورود سامانه بارشی جدید و فراگیر به کشور
آخرین وضعیت تردد در جاده های کشور
بسته‌های غذایی برای مادران دارای فرزند شیرخوار؛ اعتبار تامین شد
رسانه های ضد ایرانی از رسانه های اسرائیلی جلو زدند!
هشدار به شکارچیان؛ از این منطقه خارج شوید
خدمات رسانی به ۱۰هزار حادثه‌دیده در پی سیل و آبگرفتگی
ترافیک سنگین در جاده چالوس
ترویج فرهنگ ایثار و شهادت از طریق برنامه‌های فرهنگی
حکم قطعی محکومان پرونده کثیرالشاکی پروژه الماس مال صادر شد
اعمال محدودیت های ترافیکی راهپیمایی مردمی حمایت از اقدام سپاه
مدارس پنجشنبه و جمعه آخر هفته‌ها به خانواده‌ها اختصاص می‌یابد؟
ارتباطات استان سیستان و بلوچستان پایدار است
هوای پایتخت در وضعیت قابل قبول است
به بهانه اختلال در کار؛ گوگل کارمندان معترض به همکاری با رژیم صهیونیستی را اخراج کرد
پلمب ۱۰ مؤسسه پایان نامه فروشی در روزهای آینده
۵۰۰ هزار متقاضی طرح نهضت ملی مسکن خانه‌دار شدند
پیگیری آخرین وضعیت وقوع سیل در سیستان و بلوچستان از سوی رئیسی
رئیسی: دولت در تامین مسکن خود را همراه جوانان می‌داند
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top