تاریخ انتشار: چهارشنبه 1393/04/18 - 18:51
کد خبر: 135345

این اولین بار نیست؛

تصاویر:: کشتار وحشتناک در غزه/ جام‌جهانی زنده زنده سوختن

تصاویر:: کشتار وحشتناک در غزه/ جام‌جهانی زنده زنده سوختن

پوشش رسانه ای رخدادهای جهانی چون جام جهانی و المپیک و معطوف شدن ذهن مردم سراسر دنیا به این بازیها، گویا فرصت مناسبی برای متجاوزان است تا در پوشش این غول های رسانه ای به کشتار و قتل بپردازند.

خبرنامه دانشجویان ایران: نباید از آن جنس آدمهایی بود که با هرچیز که طرفدار دارد، مخالفت کرد. و اصلا امروز فوتبال به خاطر همین طرفدار داشتن باید مورد توجه رسانه ها قرار بگیرد. رسانه ها حیاتشان در پرداختن به آن چیزی است که مخاطب بیشتری دارد. اما یک سوال: آیا اینکه همیشه جام جهانی و المپیک مصادف می شود با حملات وحشیانه اسراییلی ها و کشتار کودکان و آوارگی زنان و کودکان در نوارغزه و جنوب لبنان و عراق و ... اتفاقی است؟

به گزارش خبرنگار «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ پوشش رسانه ای رخدادهای جهانی چون جام جهانی و المپیک و معطوف شدن ذهن مردم سراسر دنیا به این بازیها، گویا فرصت مناسبی برای متجاوزان است تا در پوشش این غول های رسانه ای به کشتار و قتل بپردازند.

در همین روزهای اخیر که توپ های فوتبال در استادیوم بلوهوریزنته و دیگر ورزشگاههای برزیل بیش از نیمی از مردم دنیا را پای تلویزیون نشانده است، گروههای داعش در عراق با سر های بریده شده فوتبال بازی می کنند و غاصبان فلسطین نوار باریک غزه را در عملیات صخره سخت  بیش از 300 بار طی همین یکی دوروز موشکباران کرده اند.

تصاویر زیر مربوط به جنایات همین یکی دوروز گذشته در باریکه غزه است:

اما این اتفاق مسبوق به سابقه است. در المپیک ها و جام های جهانی قبلی نیز شاهد چنین حوادث تلخی بوده ایم.

سال 1948، تقارن المپیک 1948 با اعلام موجودیت اسرائیل:

المپیک تابستانی ۱۹۴۸ که به طور رسمی با نام «بازی‌های المپیاد چهاردهم» شناخته می‌شود، از ۲۹ ژولیه ۱۹۴۸ تا ۱۴ اوت ۱۹۴۸ میلادی در شهر لندن در کشور انگلستان و با حضور ۴٬۰۹۹ ورزشکار زن و مرد از ۵۹ کشور جهان و در ۱۷ رشته ورزشی برگزار شد.

در همین ایام، حکومت نژاد پرست اسرائیل در 14 مه 1948 میلادی، هم زمان با خروج آخرین سربازان انگلیسى از فلسطین، پا به عرصه وجود نهاد و رژیم ننگین صهیونیستى در سرزمینى غصبى و با حمایت ابر قدرت هاى زمان، بر جهان و منطقه تحمیل شد.

تراژدی صبرا و شتیلا تقارن جام جهانی فوتبال 1982 با حمله رژیم صهیونیستی به لبنان:

جام جهانی فوتبال (۱۹۸۲) یا دوازدهمین دوره جام جهانی فوتبال در کشور اسپانیا بر‌گزار شد. این بازی‌ها از ۱۳ ژوئن ۱۹۸۲ تا ۱۱ ژوئیه انجام گرفت. بیست و چهار تیم در این بازی ها حضور داشتند و با قهرمانی ایتالیا به پایان رسید.

روز 4 ژوئن 1982 طى عملیات بمب گذارى در لندن، سفیر اسرائیل مجروح شد که این مساله بهترین و مناسبترین بهانه را براى آغاز جنگ به دست اسرائیل داد.

در 6 ژوئن 1982 برابر 16 خرداد ماه 1361 نیروهاى پیاده و زرهى ارتش  صهیونیستى سرانجام پس از تجاوزات مکرر هوایى برفراز شهر صیدا و مناطق جنوبى لبنان حملات همه جانبه خود را از زمین ، دریا و هوا با حدود 20 هزار سرباز - که پس از مدتى به 65 هزار نفر افزایش یافت - صدها تانک و نفربر زرهى به داخل خاک لبنان آغاز کردند و با عبور از منطقه تحت کنترل نیروهاى حافظ صلح سازمان ملل متحد از مرز لبنان گذشتند و به طرف شمال این کشور و به سوى شهرهاى صور و صیدا، نبطیه ، هرمون ، مرجعیون ، ظهرانى و سایر پایگاههاى فلسطینى ها به پیش روى خود ادامه دادند.

سرانجام پس از گذشت 4 روز از یورش وحشیانه صهیونیستها به جنوب لبنان رژیم صهیونیستى 2500 کیلومتر مربع از خاک لبنان را که بیش از یک چهارم از مساحت آن کشور را تشکیل مى داد، به اشغال خود درآورد و بیروت را هم محاصره کرد.

تقارن جام ملت های اروپا1992 با نسل‌کشی سِربْرِنیتسا:

جام ملت‌های اروپا ۱۹۹۲ نهمین دوره مسابقات جام ملت‌های اروپا بوده است که به میزبانی کشور سوئد برگزار شده است. این مسابقات به میزبانی چهار شهر استکهلم، گوتنبورگ، مالمو و نورکوپینگ از تاریخ 10 ژوئن تا 26 ژوئن با حضور هشت کشور انجام شده است.

تیم ملی فوتبال دانمارک با پیروزی دو بر صفر مقابل تیم ملی فوتبال آلمان به قهرمانی این مسابقات رسید.

کشتار یا نسل‌کشی سِربْرِنیتسا به قتل حدود ۸۰۰۰ نفر از ساکنین بوسنیایی شهر مسلمان‌نشین سربرنیتسا (در بوسنی و هرزگوین امروزی) توسط ارتش جمهوری صربستان گفته می‌شود. این کشتار، بعد از جنگ جهانی دوم، بزرگ‌ترین نسل‌کشی در اروپا به‌شمار می‌آید.

پیش از این کشتار، سازمان ملل متحد سربرنیتسا را منطقهٔ «حفاظت‌شدهٔ امن» اعلام کرده‌بود. ۴۰۰ سرباز مسلح هلندی صلح‌بان که برای ایجاد امنیت در این منطقه مستقر شده بودند در جریان کشتار واکنشی نشان ندادند.

تقارن جام جهانی فوتبال 2006 با جنگ 33 رژیم صهیونیستی علیه لبنان:

جام جهانی فوتبال ۲۰۰۶ مسابقاتی است که بین ۹ ژوئن تا ۹ ژولای ۲۰۰۶ به میزبانی آلمان برگزارشد. ۳۲ تیم از جمله تیم ملی ایران در این مسابقات شرکت داشتند. این دوره هجدهمین دورهٔ جام جهانی فوتبال بود. در ژوئن ۲۰۰۰ آلمان با برتری بر تقاضاهای آفریقای جنوبی، انگلستان، برزیل و مراکش حق میزبانی این بازی‌ها را کسب کرد.

جنگ اسرائیل و لبنان که در لبنان به جنگ ژوئیه معروف است، جنگی است که به مدت ۳۳ یا ۳۴ روز بین اسرائیل و حزب‌الله لبنان به وقوع پیوست و دامنه آن شمال اسرائیل و سراسر لبنان را دربرگرفت.

شمار کشته‌شدگان غیرنظامی لبنان در بین منابع مختلف متفاوت است به طوری که سازمان بازسازی لبنان اعلام کرد در حدود ۱٬۱۹۱ شهروند لبنانی بر اثر بمباران‌ها کشته‌شدند. روزنامه آسوشیتدپرس اعلام کرد که آمار کشته‌شدگان غیرنظامی لبنان ۱٬۰۳۵ نفر بوده‌است. در فوریه ۲۰۰۷ لس آنجلس تایمز گزارش داد که ۸۰۰ غیرنظامی در درگیری‌ها کشته شده‌اند و دیگر منابع مقدار آن تا ۸۵۰ نفر ذکر کرده‌اند. دانشنامه انکارتا مقدار آن را بین ۸۵۰ تا ۱۲۰۰ نفر ذکر کرده‌است به علاوه یونیسف گزارش داد که ۳۰ درصد کشته‌شدگان غیرنظامی کودکان زیر ۱۳ سال بوده‌اند.

در ۳۰ ژوئیه ۲۰۰۶ در جریان درگیری سال ۲۰۰۶ اسرائیل و لبنان روستای قانا مورد حمله بمباران نیروهای اسرائیلی قرار گرفت. برخورد دو بمب خوشه‌ای به یک ساختمان مسکونی چهارطبقه در مرکز روستای قانا توسط ارتش اسرائیل به کشته شدن ۵۴ شهروند غیرنظامی از جمله بیش از ۳۷ کودک و زخمی شدن بسیاری انجامید.

 تقارن المپیک تابستانی 2008 با جنگ دوباره اسرائیل و غزه:

المپیک تابستانی ۲۰۰۸ که به طور رسمی با نام «بازی‌های المپیاد بیست و نهم» شناخته می‌شود از ۱۸ مرداد تا ۳ شهریور ۱۳۸۷ (۸ اوت تا ۲۴ اوت ۲۰۰۸ میلادی) در شهر پکن در کشور جمهوری خلق چین برگزار شد. بازی‌ها دقیقاً در ساعت ۰۸:۰۸:۰۸ شب به وقت پکن با روشن شدن مشعل المپیک به طور رسمی آغاز شد و با حضور تقریبی ۱۰٬۵۰۰ ورزشکار در ۲۸ رشتهٔ ورزشی به کار خود ادامه داد.

جنگ اسرائیل و حماس در غزه در میان اعراب با نام کشتار غزه یاد می‌شود. از آن‌جا که اولین روز نبرد با بیشترین شمار کشته و زخمی فلسطینی در یک روز از سال ۱۹۴۸ تاکنون پایان یافت، این روز در میان بخشی از عرب‌ها به روز کشتار شنبه سیاه معروف شد.

بنابر گزارش وزارت بهداشت فلسطین ۱۳۱۴ فلسطینی کشته شده‌اند که در این میان ۴۱۲ نفر، کودک بوده‌اند. گروه‌های فلسطینی در مجموع از کشته شدن ۱۵۸ نظامی عضو گروه‌های خود خبر می‌دهند. حماس تعداد کشتگان خود را ۴۸ نفر، جهاد اسلامی ۳۸ نفر و کمیته‌های مقاومت مردمی ۳۴ نفر اعلام می‌کنند.
 
سال 2010، تقارن جام جهانی 2010 با محاصره غزه و حمله به کاروان آزادی:

جام جهانی فوتبال ۲۰۱۰ نوزدهمین دورۀ جام جهانی فوتبال بود که از ۱۱ ژوئن ۲۰۱۰  تا ۱۱ ژوئیه ۲۰۱۰ در کشور آفریقای جنوبی برگزار شد. این دوره نخستین بار بود که جام جهانی در یک کشور عضو کنفدراسیون فوتبال آفریقا میزبانی شد.

حمله اسرائیل به کاروان آزادی حمله‌ای بود که در تاریخ ۳۱ مه ۲۰۱۰ توسط کماندوهای واحد شایتت ۱۳ ارتش اسرائیل به یک ‎ناوگان دریایی حامل کمک‌های بشردوستانه تحت عنوان ناوگان آزادی به باریکهٔ غزه، که شامل شش کشتی حامل ۶۶۳ فعال حامی فلسطینیان از ۳۷ کشور بود، صورت گرفت. این حمله، در نیمه‌های شب با فرماندهی مستقیم فرمانده نیروی دریایی اسرائیل صورت گرفت.

بنابر گزارش شبکه ان‌تی‌وی ترکیه در این درگیری، نیروهای اسرائیلی دست‌کم ۱۶ تن را کشته و ۵۰ تن را زخمی و بقیه را بازداشت کردند. خبرگزاری ایتارتاس روسیه به نقل از شبکه اسکای نیوز کشته شدن ۱۹ نفر را در این حمله تأیید کرد. پس از تصرف کشتی‌ها، نظامیان اسرائیلی این کشتی‌ها را مجبور کردند به طرف بندر اشدود در اسرائیل حرکت کنند. همچنین فعالان هوادار فلسطین نیز به زندانی در همان بندر منتقل شدند.
 
 تقارن المپیک 2012 با جنگ داخلی سوریه:

المپیک تابستانی ۲۰۱۲ که به طور رسمی با نام «بازی‌های المپیاد سی‌ام» شناخته می‌شود از ۲۷ ژوئیه تا ۱۲ اوت ۲۰۱۲ در شهر لندن در کشور انگلستان بر‌گزار شد. بیش از ۱۰۰۰۰ ورزشکار از ۲۰۴ کشور عضو کمیته المپیک در این رقابتها شرکت کردند.

جنگ داخلی سوریه از چندی پیش آغاز شده بود، رئیس دیده بان حقوق بشر در گزارشی از کشته شدن بیش از ۳۹ هزار و۶۲ نفر در سال ۲۰۱۲ خبر داد اما تاکید کرد با توجه به اینکه آمار کاملی از دو طرف وجود ندارد، شاید این آمار از ۱۰۰ هزار نفر هم بیشتر باشد. وی گفته بود: طی سال گذشته ۲۸ هزار و ۱۱۳ غیرنظامی، ۹۴۸۲ نفر از نیروهای حکومتی و ۱۰۴۰ تن از سربازان جدا شده کشته شدند. براساس این گزارش هویت ۷۲۷ نفر از قربانیان غیر نظامی هنوز مشخص نشده است و به گفته عبدالرحمان، سازمان حقوق بشر سوریه نتوانسته خانواده هایشان را پیدا کند.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
مجتبی
1393/04/19 - 22:03

خدا از باعث و بانی اش نگذرد
ایمان
1393/04/20 - 13:18

امام زمان(عج) شما را به مادرتون زهرا(س) قسم حالا دیگه ظهور کنید...
به خدا دیگه طاقت ندارم این همه ظلم رو ببینم...
امیرحسین
1393/04/21 - 16:36

و ما هنوز در غفلت خود بسر می بریم و از باخت تیم ... شوکه و داغدار می شویم و برادران و خواهران ما در گوشه ای دیگر مثل ذغال سوزانده می شوند.
اللهم عجل لولیک الفرج
شریف
1393/04/28 - 12:06

اخبار جمع وجوری در این زمینه گذاشتین .خدا خیرتون بده .
گرچه تصویر خیلی دلخراش هست ونمی شه به خوبی نگاه کرد....
در پست 25تیر ماه لینک در خود صفحه شدین،
موفق باشید http://zehneazadvziba.blogfa.com
تورهای مسافرتی آفری
غوغای طوفان فلسطین در دانشگاه‌‍‌های آمریکا؛ چرا واشنگتن نگران حمایت از فلسطین هستند؟
حضور ایران در میدان رقابت قدرت های جهان در شبه‌ قاره
عملیات وعده صادق قدرت پوشالی رژیم صهیونیستی را نمایان کرد
مستشاران ایرانی از سوریه خارج شدند؟
اولین تصاویر از امضای توافقنامه امنیتی بین ایران و روسیه
دلار ریخت
ازبکستان حریف ایران شد
آیین واگذاری مالکیت تیم‌های استقلال و پرسپولیس به بخش خصوصی
۳۰ کشور آفریقایی برای همکاری اقتصادی به ایران می آیند
بیش از ۳۰۰ جنازه از گورهای جمعی در غزه پیدا شده
محکومیت بدوی توماج صالحی به اعدام
اگر اسرائیل به رفح حمله کند فلسطینی ها به خواسته ۷۰ سال خود می‌رسند
روابط تجاری ترکیه با اسرائیل متوقف شد
اسرائیل دیر یا زود محو خواهد شد
استخوان‌ها هنوز شهادت می‌دهند!
اعلام رسمی حضور حمید مطهری در کادر فنی تراکتور
پلیس اصراری به انتقال خودروهای توقیفی با جرثقیل ندارد
این خودرو ۵۵ میلیون تومان ارزان شد
ببینید | ماجرای شکایت جالب همسر محسن قرائتی نزد رهبر انقلاب
سال گذشته میانگین سن پدر و مادر در اولین فرزندآوری چقدر بود؟
چشم پوشی سفارت ایران در پاریس از پیگیری قضایی فرد حمله کننده
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top