تاریخ انتشار: یکشنبه 1393/04/22 - 16:49
کد خبر: 135751

کناره‌گیری «فرهاد رهبر» از یک مسئولیت دیگر

خبرنامه دانشجویان ایران: رئیس سابق دانشگاه تهران از سرپرستی طرح ملی «اصلاح خط مشی‌ها و ساز و کارهای اقتصادی کشور با رویکرد اقتصاد مقاومتی» کناره‌گیری کرد.

به گزارش تسنیم، فرهاد رهبر رئیس سابق دانشگاه تهران به دلیل آنچه که تحت عنوان «بروکراسی‌های بی‌مورد و برخوردهای غیرعلمی و کارشکنانه» از آن نام برده، از سرپرستی طرح ملی «اصلاح خط مشی‌ها و ساز و کارهای اقتصادی کشور با رویکرد اقتصاد مقاومتی» کناره‌گیری کرد.

فرهاد رهبر طی نامه‌ای به وحید احمدی معاون پژوهش و فناوری وزیر علوم، تحقیقات و فناوری با انصراف از مدیریت طرح ملی «اصلاح خط مشی‌ها و ساز و کارهای اقتصادی کشور با رویکرد اقتصاد مقاومتی»، اعلام کرد: علیرغم استقبال گسترده دانشگاهیان، پژوهشگران و سازمان‌های دولتی و غیردولتی از سیاست‌های کلی "اقتصاد مقاومتی" ابلاغی مقام معظم رهبری و عزم ملی در تدوین برنامه های راهبردی و عملیاتی برای اجرایی شدن این سیاست‌ها، متأسفانه معاونت پژوهشی وزارت علوم با بروکراسی‌های بی‌مورد و برخوردهای غیرعلمی و کارشکنانه که عدم اعتقاد به این امر مهم را تداعی می‌نماید، موجب پراکنده شدن تیم تحقیقاتی طرح ملی "اصلاح خط مشی‌ها و ساز و کارهای اقتصادی کشور با رویکرد اقتصاد مقاومتی" مصوب شورای عالی علوم، تحقیقات و فناوری گردیده است.

وی در این نامه خاطرنشان کرده است: از این رو اعلام می‌دارد که در شرایط موجود، ادامه این طرح از نظر اینجانب ناممکن و در نتیجه منتفی است.

فرهاد رهبر در بخش پایانی این نامه متذکر شده است: تمامی مبلغ اختصاص یافته به این طرح ملی، 750 میلیون ریال معادل 75 میلیون تومان، بدون هیچ دخل و تصرف در حساب دانشگاه تهران موجود است که امکان بازگشت آن به حساب وزارت علوم، تحقیقات و فناوری وجود دارد.

رونوشت این نامه به دفتر مقام معظم رهبری، دفتر رئیس‌جمهور، دفتر فرجی‌دانا وزیر علوم، تحقیقات و فناوری؛ دفتر طیب‌نیا وزیر امور اقتصادی و دارایی و دفتر نوبخت معاون برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی رئیس‌جمهور ارسال شده است.

فرهاد رهبر رئیس سابق دانشگاه تهران با پایان یافتن مدت حکم ریاستش در اواخر سال 92 و براساس تصمیم وزیر علوم، تحقیقات و فناوری از ریاست دانشگاه تهران کنار رفت.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
به اسرائیل کمک می‌کنیم تا با حملات ایران مقابله کند
عملیاتی که صهیونیست‌ها را مضحکه تمام جهان کرده است
بارندگی‌های فراگیر اردیبهشتی تا کی ادامه دارد؟
اوضاع این رژیم حسابی بیخ پیدا کرده است
ایران دفعه بعد، ۳ هزار موشک و پهپاد به اسرائیل می‌زند، یا ۳۰ هزار؟
استعفای ناگهانی فرمانده یگان «اشباح» ارتش اسرائیل
بحران‌زده ترین قاره جهان از نظر بلایای طبیعی کجاست؟
دعوای کارشناسان ضدایرانی روی آنتن زنده!
حمله یمن به ناوشکن آمریکایی و کشتی اسرائیلی +جزئیات
پیام مهم سفر رئیسی به پاکستان و سریلانکا در این مقطع
امام جمعه سابق دار فانی را وداع گفت
کارگر رکن جهش تولید/ حال خوب کارگر، حال خوب کشور
غوغای طوفان فلسطین در دانشگاه‌‍‌های آمریکا؛ چرا واشنگتن نگران حمایت از فلسطین هستند؟
حضور ایران در میدان رقابت قدرت های جهان در شبه‌ قاره
عملیات وعده صادق قدرت پوشالی رژیم صهیونیستی را نمایان کرد
مستشاران ایرانی از سوریه خارج شدند؟
اولین تصاویر از امضای توافقنامه امنیتی بین ایران و روسیه
دلار ریخت
ازبکستان حریف ایران شد
آیین واگذاری مالکیت تیم‌های استقلال و پرسپولیس به بخش خصوصی
۳۰ کشور آفریقایی برای همکاری اقتصادی به ایران می آیند
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top