ممنوعیتها و محدودیتهای جدید گوگل یک سال پس از آن اعمال میشود که این غول دنیای تبلیغات و جستجوی آنلاین تصمیم گرفت وبلاگهایی را که حاوی تبلیغات برای سرویسهای پورنو بودند و از این طریق کسب درآمد میکردند٬ از شبکه وبلاگهای خود موسوم به "بلاگر" حذف کند.
خبرنامه دانشجویان ایران: شدت گرفتن انحطاط اخلاقی در غرب وافزایش مراجعه جامعه غرب به سایت پورنو؛ گوگل را وادار به حذف تصاویر مستهجن کرده است.
به گزارش خبرنگار «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ شبکه تبلیغاتی گوگل موسوم به AdWords به تازگی با ارسال ایمیلی به طیف گسترده مشتریان این کمپانی اعلام کرد که از این پس تبلیغاتی که حاوی تصاویر آمیزش جنسی باشند٬ از جمله پورنوگرافی آشکار و گرافیکهای حاوی فعالیتهای گوناگون جنسی از جمله خودارضایی و انواع آمیزش، توسط این کمپانی فیلتر خواهد شد.
اینطور که در پیام گوگل آمده، تبلیغاتی که "حاوی محتوای بارز سکسی" باشند شانسی برای نمایش نخواهند داشت و بلافاصله بلاک خواهند شد. این تغییری مهم در سیاستهای تبلیغاتی گوگل است که پیشتر در ماه مارس در وبلاگ رسمی این کمپانی اعلام شده بود و از روز دوشنبه هفته جاری (۹ تیر/ ۳۰ ژوئن) رسما به اجرا گذاشته شد.
تبلیغات AdWords گوگل در میلیونها سایت در سراسر دنیای وب به نمایش درمیآید و اعمال این تغییر٬ تحولی چشمگیر در شیوه تبلیغ وبسایتها و سرویسهای گوناگون ایجاد خواهد کرد. گوگل اعلام کرده که این تصمیم در راستای ارتقای تجربه کاربران با AdWords اتخاذ شده است.
نکته مهم اینجاست که این تغییر سیاست٬ راه را برای "تبلیغ و ترویج پورنوگرافی" نمیبندد و مساله اساسی در این ماجرا این است که حتی اگر تبلیغی مستقیما درباره یک سرویس پورنوگرافیک باشد٬ نمیتواند از نشانههای آشکار فعالیتهای جنسی استفاده کند. حالا پورنوسازان دنیا احتمالا راههای دیگری را برای عبور از سد این محدودیتهای جدید خواهند یافت.
گذشته از محدودیتهایی که از این پس در نمایش تبلیغات پورنوگرافیک اعمال خواهد شد، مشتریان AdWords دیگر اجازه بازاریابی برای ارائه سرویسهای جنسی٬ ارسال کارگران جنسی و نشر و تبلیغ پیامهای اروتیک را هم نخواهند داشت.
در این حال با اجرایی شدن سیاستهای جدید تبلیغاتی گوگل٬ تبلیغات استریپکلابها٬ لپدنسینگ و سرویسهای مخصوص یافتن شریک جنسی و سرویسهای ماساژ غیرجنسی تحت تاثیر قرار نخواهند گرفت و میتواند همچنان با روال گذشته ادامه یابد. به عنوان مثال اگر اکنون در گوگل به دنبال کلیدواژه «ماساژ» (massage) بگردید، در سمت راست نتایج جستجو میتوانید تبلیغات سرویسها را ببینید، اما اگر به دنبال ترکیب «ماساژ سکسی» بگردید دیگر اثری از تبلیغات سمت راست نخواهد بود.
ممنوعیتها و محدودیتهای جدید گوگل یک سال پس از آن اعمال میشود که این غول دنیای تبلیغات و جستجوی آنلاین تصمیم گرفت وبلاگهایی را که حاوی تبلیغات برای سایتها و سرویسهای پورنو بودند و از این طریق کسب درآمد میکردند٬ از شبکه وبلاگهای خود موسوم به "بلاگر" حذف کند.
این تصمیم گوگل از آن تصمیماتی بود که با اعتراضات بسیاری روبرو شد. مخالفان معتقدند محتوای پورنو هم مشمول حق آزادی بیان میشود و گوگل نباید برای حذف آن وارد عمل شود.
اما این اقدام گوگل حکایت از عمق وضعیت نابهنجارجنسی در غرب دارد. این در حالی است که هر از چند گاهی تعدای از شبکه ها و پایگاه های ضد ایرانی گزارشی از آمار بالای بازدید کنندگان از سایت های مستهجن در ایران خبر می دهند. به نحوی که اعلام می شود در سرچ برخی از واژه های مستهجن در اینترنت، ایرانیان گوی سبقت را از سایر کشورهای جهان ربوده اند و در رتبه های اول تا سوم جهانی قرار دارند.
با اینکه آمارهای ثابتی از این میزان مراجعه در دست نیست، اما با مراجعه به بخش روندهای گوگل (google trends) متوجه می شویم در جستجوهایی که به زبان انگلیسی از رایجترین واژه های مستهجن در جهان صورت می گیرد، نه تنها ایران در رتبه های اول تا سوم قرار ندارد که حتی جزو ده کشور اول جهان هم نایستاده است و اغلب کشورهای آسیای شرقی و آفریقایی، آمریکای جنوبی و اروپای شرقی خواستار این بی آبرویی شدند.
در جستجوهای فارسی این واژه ها (که در واقع خط عربی است و در بین کشورهای فارسی و عربی زبان مشترک است ) باز هم نه ایران جزو ده کشور ابتدایی و نه تهران جزو ده شهر ابتدایی آمار گوگل ترند است.
با این حال گوگل در این زمینه مصمم است و از سال ۲۰۱۲ تلاش با اعمال تغییراتی در الگوریتم جستجو تلاش کرده تا کاربرانی که به دنبال محتوای پورنو هستند را در رسیدن به نتایج دلخواه با دشواریهای جدی روبرو سازد. فقط در ماه مه ۲۰۱۴ تعداد جستجوهای کاربران سراسر جهان برای کلیدواژههایی نظیر سکس، پورن، فری پورن و پورنو به بیش از ۳۵۰ میلیون مورد رسیده است که نشان میدهد "پورن" همچنان یکی از رایجترین کلیدواژههای جستجو در هر نقطهای از دنیاست.
گزارش از یزدان محمدی
چه لزومی داره این عکس آخری گذاشتی روی سایت؟