تاریخ انتشار: دوشنبه 1393/04/30 - 14:10
کد خبر: 136531

در حاشیه دیدار روحانی با نخبگان؛

درباره علاقه به تعریف شدن از سوی دولت‌ها

درباره علاقه به تعریف شدن از سوی دولت‌ها

احمدی نژاد هم دوست داشت تعریف بشود. در همه این سالهایی که رییس جمهور بود، به غیر از یکی دوباری که به دانشگاه آمد، پایش به دانشگاه باز نشد. جلساتش هم معدود بود. البته به غیر از یکی دو سال اول. دانشجوهایی که نقدهای جدی داشتند کمتر در برنامه هایش راه پیدا می کردند. مخصوصا آنهایی که "دلشان از دست چپ و راست رییس جمهور خون بود".

خبرنامه دانشجویان ایران: احمدی نژاد هم دوست داشت تعریف بشود. در همه این سالهایی که رییس جمهور بود، به غیر از یکی دوباری که به دانشگاه آمد، پایش به دانشگاه باز نشد. جلساتش هم معدود بود. البته به غیر از یکی دو سال اول. دانشجوهایی که نقدهای جدی داشتند کمتر در برنامه هایش راه پیدا می کردند. مخصوصا آنهایی که "دلشان از دست چپ و راست رییس جمهور خون بود".

به گزارش خبرنگار «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ در همه این سالهای بعد از جنگ که جریان دانشجویی فرصت میکرد مسائل را طوری رصد کند که بتواند آنها را به نقد و چالش بکشد، رییس جمهور های محترم جریان دانشجویی را در دایره ای می دیدند که انها را تعریف کند. اگر غیر از تعریف و تمجید رییس جمهور اتفاق دیگری بیافتد، رییس جمهور به دانشجویان می گوید:«آدم باشید وگرنه می گویم از سالن بیرونتان بیاندازند».

در سالهای ریاست سردار سازندگی بر دولت جمهوری اسلامی ایران، فضای نقد و نقادی جایی نداشت. روزنامه ها به خاطر اندک انتقادی بسته می شدند، چه برسد به دانشجویی که دستش به هیچ جا بند نبود و البته همین رویکرد که با برخی انحرافات جریان اصیل دانشجویی مواجه شد، دانشجو را کرده بود غیر سیاسی و مجیز گوی دولت. این بیان رهبری که خدا دست کسی را که می خواهد دانشجو سیاسی نباشد برای همان سالهاست.

بعد تر که به خاطر همین نقد ناشنوایی و نقد ناپذیری دولت سازندگی، سید محمد خاتمی رای آورد، بخشی از جریان دانشجویی از آنور بوم افتاد و آنقدر از رییس جمهور تعریف نکرد که خاتمی در دانشگاه گریه کرد. آن روزها می گفتند:«خاتمی اگر حرفی برای گفتن داشت گریه نمی کرد» .

خاتمی هم جمعهای را دوست داشت که از «گفتگوی تمدنهایش» تعریف بکنند. آنها که اینکار را نکردند و حتی شعار عبور از خاتمی را نیز سردادند و حتی عبور کردند، اما...

به هر روی احمدی نژاد که روی کار آمد، خیال می کرد به خاطر شعارهای قشنگش هیچکس منتقد او نیست. اما مگر می شد به فسادهای آقای معاون اول و داستان مرتضوی و وام های بلعوض چند صد میلیونی اعتراض نکرد؟!

این شد که احمدی نژاد هم چالشی ها را و کسانی که نقدهای جدی داشتند، دعوت نمی کرد و فقط آنهایی در حضور وی سخنرانی می کردند که نقدهای جدی جدی جدی به دول قبل داشتند و آنها را تا مرز تکفیر پیش می بردند.

این رفتارهای احمدی نژادی در دوران پسا احمدی نژاد نیز تکرار شد. دکتر روحانی رییس جمهور شب گذشته در دیدار با جمعی! از نخبگان پای سخنان آنان نشست. آنانی که فقط می گفتند : «یک ویرانه از هشت سال پیش مانده است».

حرفهایی که احمدی نژاد هم همه سالهای ریاست جمهوری اش دوست داشت درباره دولتهای قبل بشنود.
البته خبرگزاری دولتی نیز در مواجهه ای خنده دار گزارشی از جلسه دیشب رییس جمهور با نخبگان روی خروجی قرار داده است.

برخی از جوانان نخبه دیدار کننده با رئیس جمهور در شب گذشته به نمایندگی از سایر شرکت کنندگان دراین مراسم به بیان دیدگاه‌ها و نقطه نظرات خود در عرصه‌های مختلف پرداختند.

90 درصد گزارش حرفهای خانمی است که همان حرفهایی که احمدی نژاد دوست داشت، بشنود را زده است و 10 درصد باقی گزارش تیتر وار موضوعاتی را که دیگر نخبگان حاضر در جمع ارائه کرده اند، آورده است.

ذوق زدگی رسانه دولت گویا برای انتشار این بخش از صحبتهای خانم آروین پور می گوید:« روی صحبتم با خودمان است، با آقای رئیس‌جمهور هم که از خودمان است. پس از هشت سالی که جامعه را تا مرز خفگی پیش برده بود، پس از هشت سالی که نفس‌های‌مان را به شماره انداخته بود، حالا روزهایی فرا رسیده است که می‌توان نفس کشید، حالا آن سال‌های تلخ می‌تواند تنها یک خاطره‌ی بد باشد که روز به روز دورتر و کمرنگ‌تر به نظر می‌رسد. من اما می‌خواهم در همین چند دقیقه‌، این خاطرات تلخ را یادآوری کنم، می‌خواهم پیشنهاد کنم که فراموش نکنیم، از روی این هشت سال نپریم انگار که استثنایی بر قاعده بوده است و حالا هم تمام شده و رفته است.»

حالا بنده های خدا دیگرانی که حرف هایی زده بودند که بیشتر دولت را برای سالهای آتی می توانست کمک کند، نبودند یا سانسور شده بودند. در میان همه توصیه های رییس جمهور برای نگاه کردن به گذشته کجا و سخن گفتن مدام از ویرانی! های هشت سال گذشته کجا!... افسوس برای آینده ای که گویی هیچ راهکاری برای آن شنیده نمی شود.
ما می بینیم که دوباره همه چیز های تکراری اتفاق می افتد و آه از غربت نقد!

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
وطن
1393/04/30 - 15:34

سلام
مطلبتان متاسفانه صحیح نیست
اولا در قبال آقای خاتمی، خاتمی خوب میدانست چه کسانی شدن منتقدش اونها همین آقایون تحکیم وحدتی ها بودن که امروز هم در دانشگاه ها اغتشاش می کنند
آن زمان سیاست گذر از خاتمی شروع شده بود
در قبال دکتر احمدی نژاد یادتان رفته عکسش را سوزاندن؟ احمدی نژاد دقیقا بعد کی دیگر به دانشگاه ها نرفت؟ به خاطر انتقاد؟
یادتان رفته دقیقا سال آخر احمدی نژاد از همه تشکل ها دعوت کرد و برخی تشکل ها برایش خط و نشان کشیدن و گفتن شرکت نمی کنیم؟
ضمن اینکه در همون جلسات هم بچه های جامعه اسلامی و بسیج انتقادات بسیاری به احمدی نژاد روا داشتن
خواهشا شما مثل اصلاح طلبان فراموش کار نشید
امیدوارم هم نظر رو چاپ کنید و هم جواب بنده رو در صورت دروغ بودن بدهید تا بنده با مدرک گفته هایم را برای شما یادآوری کنم
حسین
1393/04/30 - 20:19

وطن عزیز! شما در متن چند خطی خودت هم تناقض داری، چه برسد به ادعاهایت. آیا کسی امروز جرات می کند در مراسمی که آقای روحانی شرکت دارند عکس حتی جناب اخوی را بسوزاند؟ جناب خاتمی اگر خوب می دانست که چه کسانی منتقدش هستند، که امروز به وضع اسف بار نمی افتاد. به نظر حقیر مطالبی را که شما نوشته اید در واقع تایید نظر موجود در گزارش است.
تورهای مسافرتی آفری
این خودرو ۵۵ میلیون تومان ارزان شد
ببینید | ماجرای شکایت جالب همسر محسن قرائتی نزد رهبر انقلاب
سال گذشته میانگین سن پدر و مادر در اولین فرزندآوری چقدر بود؟
چشم پوشی سفارت ایران در پاریس از پیگیری قضایی فرد حمله کننده
تمام فتنه‌های علیه کشور با حضور مردم خنثی شد
اینترنت در کنکور سراسری قطع نمی‌شود
به هدف اول خودمان رسیدیم
جذب نخبگان «کانکت» در دانشگاه‌ها
ترکیب سهامداران پرسپولیس در هیئت مدیره مشخص شد
صعود ایران به جام جهانی فوتسال و نیمه نهایی جام ملت‌های آسیا
بیانیه مشترک ایران و پاکستان پس از سفر رئیسی
تاکنون کدام کشور‌ها به اسرائیل حمله کرده‌اند؟ +فیلم
هشدار به زائران حج عمره
رشد یک‌هزار واحدی شاخص بورس
«س.ق» زن بازیگر ایرانی است که تتلو در اعترافاتش از او نام برد
سفارش امام رضا(ع) به شیعیان از زبان حضرت عبدالعظیم
تبلیغ نافرمانی مدنی توسط رئیس جبهه اصلاحات
رهبر انقلاب: حال کارگر خوب شود حال کشور خوب می‌شود
استقلال چهارمین تیم پُرافتخار فوتبال آسیا
چند فرمانده ارشد ارتش اسراییل طی روزهای آتی استعفا می‌دهند
برنامه دولت برای ارتقای هوش مصنوعی
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top