تاریخ انتشار: سه شنبه 1393/04/31 - 16:20
کد خبر: 136688

تا 3 سال آینده ماه رمضان در خرداد ماه است؛

آقایان مسئول! برای تقارن ماه رمضان و ایام امتحانات برنامه‌ریزی کنید

آقایان مسئول! برای تقارن ماه رمضان و ایام امتحانات برنامه‌ریزی کنید

نا گفته نماند از طیف کثیر روزه بگیرهای علوم پزشکی خیلی ها هم دچار ضعف شدید می شدند و کارشان به همان بیمارستان های محل آموزش می کشید و یا باید بی خیال نمره های خوب می شدند و به نمره های حداقلی برای پاس کردن دروس اکتفا می کردند.

خبرنامه دانشجویان ایران: محمد مهدی نوریه// ماه رمضان امسال برای خیلی از مردم ایران روزه گرفتن سخت بود و طاقت فرسا و دلیلی بهتر از گرما و طولانی بودن روزها نمی شد برایش آورد. اما برای عده ای واقعا طاقت فرسا و به شدت با سختی همراه بود. دانشجویان پزشکی!

به گزارش خبرنگار «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ ایام امتحانات دانشجویان پزشکی دوره های بالینی معمولا تیرماه است.که امسال همزمان با ماه مبارک رمضان شده بود.

دانشجویانی که باید صبح ها سر کلاس حاضر می شدند و در بخش های بیمارستانی بیماران را ویزیت می کردند و عصرها با زبان روزه درس می خواندند. فشار عجیب و توامان روزه و درس خواندن و گرما و طولانی بودن روز تحملش واقعا همت خیلی زیادی می خواهد.

بنده به عنوان یکی از طیف وسیع دانشجویان روزه دار پزشکی به شخصه می دیدم همکلاسی ها و هم دانشگاهی هایم چه فشاری را تحمل می کنند و مضاف بر آن واقعا درس خواندن و برگزاری امتحان در این ایام فشار مضاعفی شده بود.

ناگفته نماند فشار بعضی دوستان کم طاقت تر را هم مجبور می کرد به هر نحوی از جمله مسافرت روزه های خود را افطار کنند که البته این افراد تعدادشان قلیل بود و یا عده ای که ضرر به درس خواندن و آینده زندگی شان را بهترین بهانه می دانستند برای روزه نگرفتن در شرایط سخت.

نا گفته نماند از طیف کثیر روزه بگیر های علوم پزشکی خیلی ها هم دچار ضعف شدید می شدند و کارشان به همان بیمارستان های محل آموزش می کشید و یا باید بی خیال نمره های خوب می شدند و به نمره های حداقلی برای پاس کردن دروس اکتفا می کردند.

حقیقت این است در کمتر از یک هفته باقی مانده تا انتهای ماه مبارک رمضان قصد از نوشتن این مطلب هشداری و تقاضایی از مسئولان وزارت خانه های علوم و بهداشت و آموزش و پرورش است.

با توجه به این که در 3 سال آینده ماه رمضان به خرداد ماه کشیده می شود و خرداد ایام امتحانی دانشجویان و دانش اموزان است بهتر است مسئولان چاره جدی بیاندیشند.

قصد ندارم بگویم روزه و درس خواندن محال است اما اگر شرایط طولانی بودن روزها و گرمای طاقت فرسا را مضاف کنید بدون شک هم فشار زیادی به قشر دانشجو و دانش آموز می آید هم احتمالا شاهد افت تحصیلی و نمرات خواهیم بود.

پس بهتر است با برنامه ریزی درست برای سال های آینده حداقل مسئولان شرایط را به نحوی ایجاد نکنند که دانشجویان و دانش آموزان به خاطر شرایط سخت روزه گرفتن بی خیال درس شوند و یا خدای ناکرده برعکس!

تغییر زمان و ایام امتحانات و یا فشرده سازی ترم های دوم هر سال در دانشگاه برای برگزاری زودتر از موعد امتحانات و نداشتن تقارن با ماه رمضان با یک برنامه ریزی راحت انجام می شود.

مسئولان برای جام جهانی و مسابقات فوتبال امسال ایام امتحانات را فشده کردند که البته متاسفانه شامل حال دانشجویان پزشکی و تقارن با مه رمضان نشد.

همانطور که در حوزه های علمیه برای راحتی حال طلاب ایام ماه رمضان را حدودا به حالت تعطیلی در می آورند شایسته است دانشجویان و دانش آموزان هم نه اینکه تعطیل بشوند ولی شرایطی فراهم شود که هم به درس خود برسند و هم روزه خود را بگیرند.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
سامانه های پدافندی ایران در اصفهان در اثر حمله اسرائیل آسیب دید؟
انتخاب رشته دوره دکتری سال ۱۴۰۳ دانشگاه آزاد آغاز شد
تایید صلاحیت خریداران استقلال و پرسپولیس
بورس سبز ماند/ افزایش ۷۷ هزار و ۶۴۳ واحدی شاخص کل
کمک نظامی چین به روسیه + جزئیات
مدافع استقلال به تراکتور می‌رسد
جزئیات جدید از افزایش حقوق بازنشستگان
دستگیری شهردار و عضو شورای یک شهر + جزئیات
جریمه سنگین ۴سلبریتی زن در عربستان
روشی دائمی برای خلاصی از ورود حشرات
علائم ایمنی چقدر ضروری است؟
خرید عسل؛ فرق تقلبی و اصلی را به سرعت متوجه شوید!
آیا رای دادگاه تجدید نظر قابل اعتراض است؟ شکستن رای در تجدید نظر امکان دارد؟
آیت‌الله خامنه‌ای: سعدی یکی از پایه‌های بنای استوار ادب پارسی است
اردن: نتانیاهو تنها کسی است که از تنش‌ها در منطقه سود می‌برد
با این وضعیت استقلال قید قهرمانی را بزند
خضریان: نباید فرصت میدان‌داری به افراد لابی‌باز در مجلس دوازدهم داده شود
شبکه ۱۲ تلویزیون اسرائیل: ایرانی‌ها، ما را مسخره‌ می‌کنند
پرسپولیس رکورد لیگ را شکست
چرا اسماعیلی‌فر آن حرکت را انجام داد؟
خانم بازیگر کارگردان شد و جایزه بین‌المللی گرفت
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top