تاریخ انتشار: شنبه 1393/05/04 - 13:03
کد خبر: 137038

حال و هوای سخنرانان دیدار دانشجویان با رهبری، یکساعت پیش از آغاز مراسم + تصاویر

حال و هوای سخنرانان دیدار دانشجویان با رهبری، یکساعت پیش از آغاز مراسم + تصاویر

خبرنگار «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ در دیدار هفته گذشته دانشجویان با رهبر انقلاب که یکم مردادماه جاری برگزار شد، در ساعتی مانده به آغاز دیدار به سراغ این سخنرانان رفت تا از حال و هوای آن‌ها و نحوه آمادگی آن‌ها برای حضور در برابر رهبر انقلاب را ثبت و به تصویر بکشد.

خبرنامه دانشجویان ایران: دیدار دانشجویان با رهبر انقلاب، هر ساله و حضور جمع کثیری از دانشجویان از سراسر کشور در حسنیه امام خمینی برگزار می‌شود که در این میان، به نمایندگی از هر اتحادیه دانشجویی، فرد مورد نظری به سخنرانی می‌پردازد.

به گزارش خبرنگار«خبرنامه دانشجویان ایران»؛ حال و هوای این سخنرانان در ساعات منتهی به دیدار اما به نوبه خود جالب و قابل توجه است، به خصوص اینکه همگی یکجا جمع شده و برای آمادگی نهایی، مجددا متن خود را مرور می‌کنند تا در برابر رهبر انقلاب قرائت نمایند.

خبرنگار «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ در دیدار هفته گذشته دانشجویان با رهبر انقلاب که یکم مردادماه جاری برگزار شد، در ساعتی مانده به آغاز دیدار به سراغ این سخنرانان رفت تا از حال و هوای آن‌ها و نحوه آمادگی آن‌ها برای حضور در برابر رهبر انقلاب را ثبت و به تصویر بکشد.

گفتنی است که در فرصت کوتاه منتهی به آغاز مراسم، افراد حاضر در این جمع دانشجویی که متشکل از سخنرانان و جایگزینان احتمالی آنها برای سخنرانی در این دیدار بودند، هر کدام مشغول به فعالیت خاص و جالب توجهی بودند که پرداختن به آن جزئیات چندان خالی از لطف نیست.

عده‌ای مشغول به مرور متن سخنرانی بودند تا از تپق‌ها و اشتباهات در سخنرانی بکاهند و تسلط بیشتری روی متن داشته باشند، هر چند مشخص است تا همین حالا نیز به اندازه کافی متن را مرور کرده‌اند.

عده‌ای هنوز مشغول بحث بر سر موارد اولویت دارتر  برای طرح در سخنرانی‌اند، یعنی آن قدر متن‌شان طولانی است، به ترتیب اولویت حذف می‌کنند که اگر احتمالا زمان کم شد، سخنرانی‌شان نصفه و نیمه نماند.

عده‌ای هم مشخص است آنقدر متن را کامل خوانده‌اند که نگاهی کوچک به متن انداخته و سپس متن را جمع کره و در کیف خود می‌گذارند، درست مثل بعضی از دانش‌آموزانی که می‌خواهند اعتماد به نفس خود را در روز امتحان به رخ دیگرهمکلاسی‌های خود بکشانند!

برخی نیز سراسیمه به سمت وضوخانه می‌روند تا با طهارت وارد سالن شوند.

در همین راستا، ضمن انتشار تصاویر این جمع دانشجویی پیش از آغاز دیدار، گفتگوی کوتاهی که با چند تن از سخنرانان گرفتیم را می‌توانید در ادامه متن بخوانید.

اصغریان، دبیرکل اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان در پاسخ به اینکه حس و حالش در بدو ورود به این مراسم به عنوان سخنران چگونه است، گفت: پاسخ دادن به این سوال مشکل همیشه برایم سخت بوده است، چون اکثرا قرار گرفتن در چنین فضاهایی را غیر قابل توصیف قلمداد می‌کنند.

اصغریان ادامه داد: اما چون از کودکی علاقمند و دلداده به انقلاب، امام و رهبری بودیم، این یک آرزو بوده است برای ما و البته بسیار حس خوب و خوشایندی نیز همراه با ماست، در عین اینکه عظمت وجودی رهبری هم مزید بر استرس ما شده است؛ دلیل آن هم این است که ما به عناون نماینده‌ای از دانشجویان به آن‌جا می‌رویم و طبیعتا باید رفتار درخور و شان دانشجویان داشته باشیم.

* وقتی که متوجه شدید به عنوان سخنران در این دیدار حضور دارید چه حسی پیدا کردید؟

از گذشته رسم بر این بود است که دبیرکل به عنوان سخنران در دیدارهای دانشجویی با رهبری سخنرانی می‌کند، بر همین اساس، این موضوع از دو هفته پیش نیز قطعی شد که بنده سخنرانی می‌کنم.

* بعد از اتمام سخنرانی که نزد رهبری بروید، چه می‌گویید؟

طبیعتا یکسری صحبت‌ها در خصوص تشکل‌مان خواهیم داشت، اما حرف اصلی ما این است ایشان در حق ما دعا کنند.

بیانی، دبیر دفتر تحکیم وحدت دانشجویی نیز در خصوص حال و هوایش در کمتر از یکساعت مانده به آغاز دیدار گفت: من هم مثل بقیه دوستانی که اینجا هستم، علی رغم این حس عجیبی که دارم، اما خوشحالم.

بیانی خاطرنشان کرد: ورود به تشکیلات دانشجویی نهایتی به غیر از این (سخنرانی در برابر رهبری) ندارد به نظرم؛ این چیزی است شاید بتوان گفت که پنج سال است که منتظرش هستیم و خدا کمک کند که بتوانیم جلوی رهبری سربلند باشیم.

* نحوه تعیین سخنران چگونه بود در تشکل شما؟

زمانی که به ما اعلام کردند که نماینده خود را برای سخنرانی در دیدار دانشجویان و رهبری معرفی کنیم، بلافاصله جلسه شورای مرکزی گذاشتیم و دوستان لطف کردند که به بنده اعتماد کردند، امیدوارم بتوانم پاسخ اعتمادشان را بدهم.

* به این فکر کرده‌اید که وقتی نزد رهبری بروید، چه چیزی می‌خواهید به ایشان بگویید؟

بله، اما هر چه فکر کردم به چیزی غیر از اینکه ایشان برای دفتر تحکیم دعا کنند، نرسیده‌ام، شاید هر چیز دیگری بخواهم بگویم جنبه شخصی پیدا کند که طبیعتا درست نیست، چون من به عنوان نماینده دفتر تحکیم نزد ایشان می‌رود نه شخص بیانی.

چنارانی، نماینده جنبش عدالتخواه دانشجویی نیز در خصوص حال هوای پیش از دیدارش با رهبری ابراز داشت: من فکر می‌کنم که نه تنها برای دانشجویان بلکه برای تمام مرد کشور آرزو باشد که بتوانند از نزدیک با رهبرشان صحبت کنند.

وی ادامه داد: حال این فرصت نصیب ما شده و انشاالله بتوانیم به بهترین نحو از آن استفاده کنیم.

* چه زمانی متوجه شدید که به عنوان سخنران باید در مقابل رهبری حضور پیدا کنید؟

حدود 40 الی 45 روز قبل بود که در جلسه شورا مقرر شد تا بنده به عنوان سخنران انتخاب شوم.

* شما وقتی نزد رهبری برودی، چه چیزی می‌خواهید بگویید؟

همه اش خصوصی است و نمی‌توانم بگویم.

میرحاجی، نماینده بسیج دانشجویی نیز خصوص حس و حالی که در آستانه آغاز این دیدار و سخنرانی‌اش در برابر رهبری دارد گفت: صحبت کردن و وارد شدن در بیت رهبری، فضای متفاوتی دارد؛ واقعا احساس من این است که انسان پیش پدرش آمده است، یک پدر بسیاربزرگ؛ بعد شما نزد این پدر بروی و صحبت کنی و تازه دست وی را بتوانی ببوسی.

وی افزود: این احساس خاص ویگانه‌ای است که ممکن است فقط یکبار برای آدمی اتفاق بیافتد، استرس ندارم و فقط یک احساس شوقی در درون من وجود دارد.

* آیا از قبل می‌دانستید و یا احتمال می‌دادید که در این مراسم سخنرانی می‌کنید؟ چه زمانی مطلع شدید؟

از قبل که نمی‌دانستم، اما فرایند ما فرایند انتخابات است که ابتدا سه نفر انتخاب می‌شوند و بعد از آن یک نفر انتخاب می‌شود؛ من الان یک ماه است که در بین سه نفر هستم، حدود 10 روز هم هست که مشخص شده که من نفر اصلی هستم و جلوی رهبری صحبت خواهم کرد.

در این مدت هم از تمام کشور بچه‌ها تماس می‌گیرند و التماس دعا دارند که اگر دست آقا را بوسیدی از طرف ما هم ببوس، الان من نمی‌دونم چند دفعه می‌توانم دست آقا را ببوسم!

* وقتی نزد رهبری رفتید، چه چیزی مدنظرتان هست که بگویید؟

یک بخشی از آن شخصی است، اما یک بخش آن کلی است، این است که من به عنوان نماینده یک جمعی آمده‌ام، این است که باید سلام بچه‌ها را برسانم و التماس دعاها را انتقال دهم.

یک سلام ویژه می‌خواهم از طرف بچه‌های بسیج دانشگاه تهران داشته باشم که چون خودم مسئول بسیج این دانشگاه هم هستم.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
حسینی
1393/05/04 - 13:59

کار جدید و جالبی بود دمتون گرم
تورهای مسافرتی آفری
پاسخ به شایعه/ تکذیب آسیب دیدن سامانه‌های پدافندی ایران
نظر خواننده مشهور آمریکایی درباره پاسخ ایران به اسرائیل + فیلم
ورود کمیته انضباطی به خوشحالی کادرفنی استقلال
مداحی ضد اسرائیلی شنیدنی مهدی رسولی +فیلم
تیراندازی به پلیس برای ربودن دختر ۱۵ ساله
موشک‌ها و پهپادهای ایران از جایی عبور کردند که می‌گفتند پرنده از آن رد نمی‌شود
حمله پهپادی مقاومت عراق به بندر ایلات اشغالی
زمان تبلیغات دور دوم انتخابات مجلس
خداحافظی رقیب آمریکایی کامران قاسمپور از دنیای کشتی
جدایی یک بازیکن از جمع آبی پوشان
دامنه نوسان بازار سرمایه به روال عادی بازگشت
ثبت‌نام وام شهریه دانشگاه تهران آغاز شد
انتخاب رشته آزمون دوره دکتری سال ۱۴۰۳ از امروز آغاز می‌شود
این علائم یعنی ممکن است دچار حمله قلبی شویم
حمله به پایگاه حشدالشعبی موشکی بود
احداث آرامستان جدید در ۲ نقطه تهران
تکلیف لیست خروجی استقلال مشخص شد
حمایت کامل مرکز مدیریت حوزه از فراجا / کلان پروژه دشمن برای حیازدایی و عادی سازی بی‌حجابی
بیانیه جامعه مدرسین درحمایت از اقدامات قانونی و حقوقی فراجا
پیام تسلیت دبیرکل جبهه پایداری انقلاب اسلامی در پی درگذشت مرحوم پرویز داوودی
محکومیت باشگاه پرسپولیس به دلیل نشر اکاذیب
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top