تاریخ انتشار: شنبه 1393/05/04 - 13:46
کد خبر: 137043

پس از سه ساعت تجمع دانشجویان صورت گرفت؛

برخورد عجیب وزارت بهداشت با تجمع کنندگان/ حضور دکتر ضیایی و پورکاظمی در میان دانشجویان/ افزایش 160 تایی ظرفیت +تصاویر

برخورد عجیب وزارت بهداشت با تجمع کنندگان/ حضور دکتر ضیایی و پورکاظمی در میان دانشجویان/ افزایش 160 تایی ظرفیت +تصاویر

دانشجویان گفته اند تا زمانی که با وزیر بهداشت و یا معاون وی ملاقات نکنند، تجمع خود را ترک نخواهند کرد با این حال سه ساعت از این تجمع می گذرد و مسئولان وزارت بهداشت پاسخی به درخواست دانشجویان نداده اند.

خبرنامه دانشجویان ایران: در حالی که سه ساعت از تجمع دانشجویان در مقابل وزارت بهداشت می گذرد اما مسئولان این وزارت خانه به درخواست دانشجویان برای ملاقات و گفت‌وگو پاسخی نداده‌اند.

به گزارش خبرنگار «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ صبح امروز جمعی از دانشجویان پزشکی در اعتراض به آنچه بی عدالتی آموزشی در اقدام اخیر وزارت بهداشت و طرح نمایندگان پیرامون آزمون دستیاری می دانند تجمع کردند.

این تجمع ابتدا مقابل مجلس شورای اسلامی شکل گرفت و پس از آن دانشجویان به شهرک غرب رفتند تا در مقابل وزارت بهداشت تجمع خود را ادامه دهند.

دانشجویان گفته اند تا زمانی که با وزیر بهداشت و یا معاون وی ملاقات نکنند، تجمع خود را ترک نخواهند کرد با این حال سه ساعت از این تجمع می گذرد و مسئولان وزارت بهداشت پاسخی به درخواست دانشجویان نداده اند.

با این حال مسئولان وزارت بهداشت در اقدامی عجیب با ریختن آب از طبقات فوقانی ساختمان وزارت بهداشت بر روی دانشجویان، عصبانیت تجمع کنندگان را برانگیخته اند!

خبرنگار «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ کسب اطلاع کرد پس از اعتراض دانشجویان هم اکنون دکتر ضیایی و دکتر پورکاظمی در جلسه با دانشجویان شنوای سخنان آنان هستند.

معاون آموزشی وزارت بهداشت در این جلسه به دانشجویان گفت: در تلاش هستیم با اتخاذ تدابیری در عین حال که قانون اجرا می‌شود، داوطلبان سهمیه آزاد نیز تحت فشار قرار نگیرند به همین منظور پیش بینی شده تا حدود 160 نفر ظرفیت آزمون دستیاری افزایش یابد.

ضیائی با اعلام اینکه حدود 160 نفر افزایش ظرفیت در آزمون دستیاری خواهیم داشت، گفت: این افزایش ظرفیت‌ها بیشتر در دانشگاه‌های بزرگ صورت خواهد گرفت ضمن آنکه عدد 160 نفر نیز برای آزمون دستیاری عدد زیادی است. (اینجا)

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
ساناز
1393/05/04 - 14:40

واقعا تاسف برانگیزه!! با نخبگان مملکت اینجور رفتار میکنید اونوقت انتظار عدم فرار مغزها و خدمت دلسوزانه هم دارید....!؟!؟
مهلا
1393/05/04 - 14:44

با سلام و عرض خسته نباشید
من تو آزمون آمار زیستی شرکت کردم که ظرفیت روزانه اش در سال 91-125نفر، در سال 92 با کاهش 116 نفر، در سال 93 با کاهش 34%ی شده 77 نفر!!!
آیا این درسته که قبل آزمون اسم دانشگاه های رفسنجان- سبزوار- زنجان باشه اما بعد اعلام ظرفیت اسمی ازشون نباشه؟؟؟
آیا درسته که زحمات یک ساله کسی بخاطر عدم اطلاع رسانی صحیح سنجش و یا نداشتن وضعیت مالی خوب پایمال بشه؟؟؟
آیا رشته آمار زیستی امکانات خاصی لازم داره؟؟؟
آیا درسته که یک اشتباه رو با اشتباهی دیگر جبران کرد؟؟؟
اگه افزایش ظرفیت در سال 91 اشتباه بوده کاهش شدید اون در سال 93 اشتباه بزرگتری هست
این بودجه رو می شه از کسانی که تو زمان معین فارغ التحصیل نشدن و سنوات محسوب میشن گرفت
از شما عاجزانه درخواست تجدید نظر دارم.
فهیمه
1393/05/04 - 15:08

دولت فک نکنه این دانشجویان تنهان
ما شهرستانیا هم هستیم. هیچ کس به فکر ما نیست
آزاده
1393/05/04 - 15:27

واقعا متاسفم واسه کسانی که با قشر برتر جامعه اینکارو میکنند.
آنا
1393/05/04 - 17:28

واقعا بايد براي اين اوضاع متاسف بود!!!! و قضيه رو واگذار كرد به خداي بزرگ!
دکتر پریسا
1393/05/04 - 18:37

خیلی عصبی شدیم واقعا.
خیلی بی فرهنگ بودن
فکر کنید وزارت بهداشت رو سر پزشکان نخبه مملکت که گناهی جز اعتراض ندارند آب بریزد...... اونم اعتراض به حق مسلم پایمال شده مان!
سارا
1393/05/05 - 10:32

شرکت کنندگان آزمون ارشد علوم پزشکی ٩٣ به کاهش ظرفیت بسیار شدی و بدون برنامه آزمون امسال اعتراض داریم. اگر این کاهش ظرفیت با اطلاع قبلی بود ما می توانستیم با برنامه ریزی بیشتری درس بخوانیم. به عنوان مثال بنده به عنوان یک زن متاهل که برای این آزمون 5 ماه شبانه روز وقت گذاشتم. اگر از قبل از این کاهش ظرفیت ها اطلاع داشتم یا اصلا شرکت نمی کردم یا تلاش خود را دو برابر می کردم.
نکته بعد اینکه اگر مسیولان نگران افزایش فارغ التحصیلان و نبود شغل هستن و به این سبب ظرفیت هارو کاهش داده اند, پس چرا به ظرفیت های همراه با شهریه کاری نداشته اند؟ آیا فقط منی که تلاش کرده ام و وضق مالی برای پرداخت هزینه ندارم باید ضربه بخورم؟
این حرکت لطمه بسیار بزرگی به روح و جسم خیلی از تحصیل کرده های واقعی این مملکت وارد کرد. لطفا قبل از اینکه نتایج غم انگیزی رخ دهد مسئله را پی گیری کنید. ظرفیت ها باید بدون کم و کسر به حالت اولیه برگردد.
دانشجوی پزشکی
1393/05/05 - 10:33

وزیر محترم بهداشت درمان و آموزش پزشکی
جناب آقای دکتر سید حسن قاضی زاده هاشمی
با سلام و آرزوی قبولی طاعات و عبادات
مستحضر هستید که آن وزارتخانه در سال جاری اقدام به اتخاذ تصمیمات جدید و بازنگری در سیاست های قبلی خود در روند پذیرش دانشجو در مقطع کارشناسی ارشد نموده است که به موجب آن ظرفیت پذیرش دانشجو در این مقطع با کاهش چشمگیری روبرو شده است.
نیک می دانیم که در پشت پرده این قبیل تصمیم گیری ها ساعت ها بحث و کارشناسی نهفته است و یقین داریم که تصمیم اخیر مسئولان محترم در راستای گام های قبلی خود جهت ارتقا سطح کیفی آموزشی و ایجاد چشم انداز روشن در رونق بازار کار فارغ التحصیلان رشته های مختلف می باشد.
اما به اطلاع می رساند که مسئولان محترم در حالی چنین تصمیمی را اتخاذ نموده اند که پیش از این در اطلاع رسانی های قبلی خود به هیچ وجه از این کاهش شدید در ظرفیت دانشگاه سخنی به میان نیاورده بودند و حتی مدعی توسعه کمی و کیفی امکانات سخت افزاری و نرم افزاری مراکز آموزش عالی جهت پاسخگویی به خیل عظیم جوانان مشتاق و با استعداد متقاضی تحصیلات تکمیلی شده بودند. آیا بهتر نبود که اگر تصمیم به کاهش ظرفیت داشتید این اقدام را با شیب ملایم و البته با اطلاع رسانی های قبلی انجام می دادید؟ آیا پاسخ سیاست های به ظاهر غلط مسئولان در دولت های گذشته در روند افزایش پذیرش دانشجو را باید متقاضیان امسال اینگونه به دور از انصاف و به یکباره بدهند؟ متقاضیانی که با هزاران امید و آرزو ماه ها تلاش شبانه روزی خود را صرف قبولی در این آزمون کرده بودند و اکنون با این اقدام نابهنگام مسئولان در یاس و ناامیدی فرورفته اند و حتی خیال ادامه تحصیل در کشور را هم از سر خارج کرده اند.
بدین وسیله کلیه داوطلبان اعتراض خود را مبنی بر کاهش شدید ظرفیت دانشگاه ها در سال جاری اعلام نموده و خواهشمند است بازنگری های لازم در تصمیم فوق صورت پذیرد.
و من الله توفیق
بهنام
1393/05/05 - 19:14

ما داوطلبان کارشناسی ارشد هم به کاهش ظرفیت ها اعتراض داریم و خواهان رسیدگی هستیم.
ناشناس
1393/05/06 - 15:56

اینجا یک اشتباه ریاضی رخ داده! 30 درصد 2500 نفر 750 نفر میشه نه 160 که یک پنجم 750 نفره! چه سخاوتمندانه ظرفیت را بالا می برند!!!!!
پزشکان مناطق محروم
1393/05/06 - 16:19

دکتر عبدالرحمن رستمیان عضو کمیسیون بهداشت مجلس در پاسخ به اعتراض داوطلبان دستیاری به اعمال سهمیه 30 درصدی مناطق محروم خبرگزاری مهر 6/5/93: باید نیازهای تخصصی پزشکی هر استان و شهر را در آینده نزدیک و دور آن به صورت جامع ارزیابی کنیم تا بتوانیم برای ماندگاری نیروها در آنجا تصمیم گیری کنیم.
نماینده محترم بدون دانستن نیاز استانها به پزشک متخصص و دادن آمار آن قانون تصویب میکنند؟ حدایا ما کجا زندگی میکنیم. اگر به نظر ما که پایه های سلامت کشوریم احترام قائلید اعلام می کنیم نیازی به متخصص در شهرستانها وجود ندارد و بخش خصوصی و دولتی اشباع شده و ما باید در مراکز تخصصی کار کنیم نه در بیمارستان های فاقد امکانات تخصصی با تختهای خالی!!! چرا که مثلا متخصصیم نه پزشک خانواده! ما کار پزشک خانواده را انجام می دهیم که ظلم به ملت و ماست!!! و شما نمایندگان به حضور صرف ما افنخار می کنید!!!
ناشناس
1393/05/06 - 19:15

تصویب 30 درصد سهمیه برای منطقه محروم بدون بررسی !!!!ای برادر نماینده بی برنامگی تان را لو دادید!! تمامی شهرستانهای ایران 4 رشته پایه داخلی کودکان زنان جراحی عمومی بصورت قراردادی یا رسمی یا طرحی دارند و نیازی به متخصص جدید ندارند.
ناشناس
1393/05/06 - 19:27

من سئوالم از نمایندگان محترم تصویب کننده 30 درصد اینه اگر خدای نکرده از نزدیکان شما کسی مریض شد و احتیاج به درمان تخصصی داشت او را به مرکز فاقد امکانات تخصصی شهرستان محروم خودتان می برید؟ حتما به تهران یا مرکز استان میبرید! هر چه را که به خود می پسندی به دیگران هم بپسند! این حق هر ایرانی و اهالی همه جای ایران است که به مراکز مجهزتر و تخصصی تر مراجعه کند...
ناشناس
1393/05/06 - 19:31

اگر ما برفرض محال تمامی روستاها وشهرستانها را مجهز به تجهیزات تخصصی وفوق تخصصی!!! کنیم آنوقت این همه بیمارستانهای مراکز آموزشی کلان شهرها خالی از بیمار می شود و اساتید و هیئت علمی ها و پزشکان باید به جای کارانه، یارانه دریافت کنند!!!
ناشناس
1393/05/09 - 21:24

اگر اینها بتوانند کلا دستیار برنمیدارند! ولی چون بیمارستان ها توسط رزیدنت اداره می شود نمی توانند به یک بهانه، پذیرش رزیدنت را حذف کنند! بنابراین دنبال راه های فراوان برای حذف رقیب هستند مخصوصا از مردان متخصص بیشتر می ترسند! سهمیه مناطق محروم امسال هم با تعهد 12 ساله در جهت اهدافشان است! یعنی 30 درصد هیچ!!!!!
حل چندمین بار مشکل مناطق محروم
1393/05/11 - 14:05

ایسنا 10 مرداد 93: وزیر بهداشت: در دو ماهی که از طرح تحول نظام سلامت می‌گذرد 3000 متخصص در این زمینه اعلام آمادگی کرده‌اند. به این ترتیب طی دو ماه آینده 1400 نفر را در سراسر کشور توزیع خواهیم کرد.
وزیر محترم لطفا با افزایش 3000 نفر نیروی داوطلب و 2500 نفر فارغ التحصیل تخصص امسال طرح 12 ساله ما سهمیه زنان را طبق قانون به 4 سال کاهش دهید و با این کار حق قانونی ما را به ما بازگردانید، چرا که ادامه این روند بمدت 12 سال با این تعداد پزشک متخصص عملا غیرممکن بوده و تلف کردن بیهوده نیروی انسانی خواهد بود. اجرتان با خدا باد
ناشناس
1393/05/11 - 21:01

آمار جدید از مهاجرت گسترده اخیر از روستاها به شهرهای کوچک و از شهرهای کوچک به کلان شهرها خبر می دهد و حاشیه نشینی و شهرک نشینی باعث کمبود شدید پزشک متخصص شده ولی ابن مسئولین یا در خوابند یا خودشان را به خواب زده اند و از کمبود پزشک متخصص در مناطق به اصطلاح محروم واجد جاده و خودرو ملی! با وجود اشباع شدن و وجود متخصصین قراردادی و استخدام رسمی مینالند! عوض اینکه جلوی مهاجرت را بگیرند به پزشکان زور میگویند و معتقدند با وجود پزشک جلوی مهاجرت گرفته حواهد شد و با وجود پزشک بعدها (شاید 50سال دیگه)! تجهیزات تخصصی و اتاق عمل تخصصی در شهرستانها راه اندای خواهد شد در بیمارستانهای ورشکسته........... اول پزشک متخصص بعد امکانات...
ناشناس
1393/06/13 - 00:48

من ارشد روانشناسی بالینی شرکت کردم رتبه نسبتا خوبی هم آوردم ولی در عین ناباوری هیچ یک از دانشگاههای تهران قبول نشدم.
مسئولین محترم:
روانشناسی بالینی با بیشترین تعداد شرکت کننده در آزمون ارشد علوم پزشکی کمترین ظرفیت پذیرش را دارد.وبعد از دانشگاه های تهران که جمعا 19 نفر پذیرش داشت هیچ خبری از یک دانشگاه معتبر از لحاظ رتبه بندی علمی مثل شیراز ،مشهد، اصفهان، تبریز نیست!!!بلکه کاشان ،کرمانشاه ،زنجان و زاهدان که آنها نیز جمعا 19 نفر پذیرش داشتند.در حالیکه سال گذشته فقط دانشگاه های تهران چیزی به انداره 38 نفر ظرفیت داشته اند.(یعنی کل ظرفیت امسال)
در هر حال این نیز بگذرد.بلایی است که سر ما اومده. مثل بقیه مشکلات دیگه ای که برای جوانان این جامعه وجود داره ...

شاید کاهش ظرفیت کار درستی باشد ولی باید تدریجی و از قبل برنامه ریزی شده صورت گیرد
ناشناس
1393/06/13 - 00:53

لطفا شعار تدبیر و امید را به بی تدبیری و نا امیدی برگردانید
نظرم نسبت به آقایون خیلی عوض شد
اعتراض کاملا منطقیه و نباید با سطل آب جواب بدین
من شهرستانی ام ولی بابت این برخورد ناراحت شدم چون دوست داشتم تو این اعتراض شرکت کنم
تورهای مسافرتی آفری
۵۰۰ هزار متقاضی طرح نهضت ملی مسکن خانه‌دار شدند
پیگیری آخرین وضعیت وقوع سیل در سیستان و بلوچستان از سوی رئیسی
رئیسی: دولت در تامین مسکن خود را همراه جوانان می‌داند
امیرعبداللهیان: هیچ دولتی در مقابل حمله به سفارت خود ساکت نمی‌نشیند
پرسپولیس صدرنشین شد
کاپیتان پرسپولیس مصدوم شد
اتفاقی عجیب در آبادان؛ پرسپولیس مقابل نفت هیچ هواداری در ورزشگاه نداشت
وزیر ارتباطات: ۵۰ درصد به سرعت اینترنت افزوده می‌شود
امیرعبداللهیان: با شدت بیشتری به هرگونه خطای محاسباتی رژیم اسرائیل پاسخ می‌دهیم
سخنگوی کابینه اسرائیل: حمله ایران به ما «بی‌سابقه» بود
دیدار و گفت‌وگوی امیرعبداللهیان با وزیر خارجه مالت در نیویورک
گوترش: توقف درگیری‌ها در غزه از تنش‌های گسترده در خاورمیانه جلوگیری خواهد کرد
سیاستمدار اسرائیلی: در یک قدمی رسوایی هستیم، نه پیروزی
اعلام نتایج آزمون آموزگاری تا پایان فروردین
اصلاح احکام رتبه‌بندی ۱۰۰ هزار معلم بازنشسته
امدادرسانی به ۵۳۰۰ نفر در ۸ استان جنوبی
مدیرعامل شرکت واحد:جای خانم ها و آقایان در اتوبوس‌های BRT تغییر می‌کند
جلال ملکی: آتش سوزی در پایانه شرق نبود؛ انفجار صحت ندارد
فوری/ انفجار مرگبار در ترمینال شرق تهران/ چند نفر کشته شدند؟
حادثه در پایانه شرق تهران در اثر انفجار کپسول گاز
واکنش متفات معاون وزیر ورزش به گشت‌ ارشاد +عکس
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top