تاریخ انتشار: شنبه 1393/05/04 - 15:07
کد خبر: 137057

استدلال بامزه علی مطهری: کار کمیسیون غیرقانونی نبود ولی خلاف تدبیر بود!‬

استدلال بامزه علی مطهری: کار کمیسیون غیرقانونی نبود ولی خلاف تدبیر بود!‬

علی مطهری درباره انتخاب نماینده مجلس در هیات نظارت بر مطبوعات امروز در واکنشی جالب توجه توضیح داد: اقدام کمیسیون فرهنگی در معرفی آقایان رسایی و نبویان غیرقانونی نبود ولی خلاف تدبیر و اخلاق حرفه ای بود!

خبرنامه دانشجویان ایران: علی مطهری درباره انتخاب نماینده مجلس در هیات نظارت بر مطبوعات امروز در واکنشی جالب توجه توضیح داد: اقدام کمیسیون فرهنگی در معرفی آقایان رسایی و نبویان غیرقانونی نبود ولی خلاف تدبیر و اخلاق حرفه ای بود!

به گزارش خبرنگار «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ توضیح مطهری به اقدام کمیسیون فرهنگی مجلس در معرفی نبویان و رسایی به عنوان گزینه‎های مورد توافق این کمیسیون برای انتخاب و معرفی نماینده ناظر مجلس در هیات نظارت بر مطبوعات، است که پایان هفته گذشته، اتفاقات عجیب و سوال برانگیزی به دنبال داشت تا جائی که برخی رسانه ها این اقدام را تلاشی برای حضور علی مطهری به عنوان یکی از گزینه‎های نهایی با وجود عدم اعتماد کمیسیون فرهنگی به وی قلمداد کردند.

این اتفاقات تامل در حالی در صحن علنی مجلس رخ داد که به اعتراف علی مطهری اقدامی غیرقانونی صورت نگرفته است و همه اعتراض ها به جهت نگاه سیاسی رخ داده است.

به نظر می رسد جار و جنجال و فرافکنی برای غلبه رویکرد جناحی، رویه ای نامناسب در مجلس شده است که حواشی اتفاقات هفته گذشته بخشی از آن است.

به گفته سالک عضو کمیسیون فرهنگی، انتخاب ناظر برای مطبوعات کشور و همچنین انتخاب ناظرین برای صدا و سیما از حقوق مجلس است که همواره طبق ضوابط آئین نامه داخلی مجلس شورای اسلامی عمل می‌شود. اقدامی که کمیسیون فرهنگی روز سه شنبه 31/4/93 انجام داد طبق روال گذشته و مشابه با اقدامی بود که در تمام کمیسیون‌های تخصصی برای ناظرین صورت می‎گیرد.

بر این اساس تعدادی از نمایندگان آمادگی خود را اعلام کردند و پس از جلسه ای، انتخابات کمیسیون برگزار شد.

به گفته سالک برای مطبوعات پنج نفر اسم نوشته بودند که طبق قانون لازم بود  دو نفر از میان آنها انتخاب شده و به صحن اصلی مجلس معرفی شوند تا از میان آن دو نفر، در نهایت یک نفر با رای  همه نمایندگان به عنوان نماینده مجلس در هیات نظارت بر مطبوعات معرفی شود. مجموعا از میان این پنج داوطلب، که آقای مطهری نیز جزء آنها بود، به دو نفر (آقایان نبویان و رسایی) رسیدیم و به هیئت رئیسه معرفی کردیم که در صحن علنی معرفی شوند و نمایندگان به هر کدام رأی بیشتری دادند آن نماینده ناظر بر مطبوعات کشور می‌شود.

وی درباره ناظرین بر صدا و سیما نیز گفت: درباره صدا و سیما هم 9 نفر ثبت نام کردند که در بین 9 نفر چهار نفر را معرفی کردیم که در نهایت دو ناظر برای صدا و سیما نیاز بود  که لازم بود با رای نمایندگان در صحن انتخاب شوند. آن را هم کتبا به هیئت رئیسه معرفی کردیم و طبق دستور کار مجلس، قرار بر این بود که امروز چهارشنبه انتخابات در صحن علنی از میان این کاندیداهای معرفی شده، مطرح شود.

سالک به فضای ایجاد شده در مجلس برای بر هم زدن رای گیری اشاره کرد و ادامه داد: منتهی امروز از اول صبح یک جوسازی به نفع آقای مطهری انجام شد و تلاش زیادی هم در موقع ریاست آقای ابوترابی و هم زمان ریاست آقای دکتر لاریجانی بر جلسه برای تغییر لیست معرفی شده از سوی کمیسیون فرهنگی انجام شد و با ما هم صحبت کردند و از سر دلسوزی گفتند که بند یک ماده 218 می‌گوید مثلا حداقل دوبرابر بنابراین شما می‌توانستید به جای این دو نفر بقیه را هم معرفی کنید.

نماینده مردم اصفهان گفت: در این بین آقای پیر مؤذنی به عنوان آئین نامه تذکری دفاع جانانه‌ای از آقای مطهری که در کمیسیون رأی نیاورده بود کرد و این که نام ایشان هم باید از جانب کمیسیون اعلام می‎شده است و استناد کردند به بند یک ماده 218 و به این بهانه کمیسیون را زیر سؤال برد و خوب برخورد نکرد.  لذا بنده اخطار قانونی اساسی ماده 709 دادم و بعد استناد کردم به بند یک ماده 218 و عرض کردم این ماده ساکت است در ارتباط با اینکه بیش از دو برابر را معرفی کنید و ما درباره معرفی بیش از دوبرابر وظیفه‎ای نداشته و کمیسیون دقیقا وظیفه قانونی خود را انجام داده است و بر همین اساس از تصمیم کمیسیون قویا دفاع می‌کنیم.

حجت‎الاسلام سالک به عدم برگزاری انتخابات از سوی هیات رئیسه به دلیل اعتراض مطهری اشاره کرده و افزود: بعد از آن بلافاصله آقای مطهری تذکر دادند و حرف بدی زدند گفتند که کمیسیون با گرایش خاص به من رأی نداده است. حال آنکه اگر غیر از آقای مطهری مطرح بود و رای نیاورده بود، آیا این همه حاشیه مطرح می‎شد و آیا این انتخابات را در صحن علنی مجلس عقب می‌انداختند؟  ما وظیفه قانونی خود را عمل کردیم  و به هر دلیلی آقای مطهری نتوانسته اند رای مثبت اکثریت کمیسیون فرهنگی را کسب کنند، اما از ریاست مجلس توقع داشتیم که انتخابات را برگزار کند. که متاسفانه ایشان با ابهام انداختن در بند یک ماده 218 انتخابات را به تعویق انداختند.

حالا امروز علی مطهری ابراز عقیده کرد که اقدام کمیسیون فرهنگی غیرقانونی نبوده و کمیسیون خلاف تدبیر و اخلاق رفتار کرده است.

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
صفر تا صد انتخاب رشته مقطع دکتری ۱۴۰۳
قطر: بهترین راه توقف تنش منطقه، پایان دادن به جنگ غزه است
غرب و اسرائیل مواظب رفتارهایشان باشند!
جهان ۲۴۶ میلیارد دلار زیان، فقط به خاطر لجبازی های اردوغان
ایران از همیشه در منطقه قوی تر است
زمین‌لرزه شدیدی جنوب ژاپن را لرزاند
پیام شبانه سردار قاآنی به اسماعیل هنیه
انتقاد افسران صهیونیست از ناتوانی نیروی هوایی در مقابله با حملات پهپادی حزب‌الله
وزیر امور خارجه ایران عازم نیویورک شد
زمان حمله اسرائیل به ایران فاش شد
وزیر امور خارجه ایران عازم نیویورک شد
قوانین کپی رایت اینستاگرام: سفری در دنیای مالکیت معنوی
دور دوم انتخابات در حوزه انتخابیه تهران تمام الکترونیک برگزار می‌شود
بلیچینگ چیست و چگونه انجام می‌شود؟
قطار ملی ساخت ایران بزودی وارد خطوط مترو می‌شود
سیل بهاری چقدر خسارت داشته است؟
دعوت از وزاری چند کشور برای حضور در نمایشگاه کتاب
۷ پیشنهاد خرید کادو برای دانشجوی حقوق از وکیل استور
مسعود نجابتی تندیس طلای چهره هنر انقلاب را به مردم غزه تقدیم کرد
افزایش ۲۰ درصدی در حقوق فروردین ماه بازنشستگان کشوری اعمال شد
۴ نکته مهم همکاری نکردن کودک برای از پوشک گرفتن + راه‌حل‌های آن!
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top