تاریخ انتشار: چهارشنبه 1393/05/08 - 12:17
کد خبر: 137468

چند بازیکن میلیاردی و یک میلیون وام معلق ازدواج

چند بازیکن میلیاردی و یک میلیون وام معلق ازدواج

هر چند بر همین اساس تمامی باشگاه‌ها میزان قرارداد کارد فنی و بازیکنان خود را پیش از آغاز لیگ برتر اعلام کردند اما علاوه بر اینکه در صحت مبالغ اعلام شده از سوی باشگاه‌ها ابهام وجود داشت، برخی از همین مبالغ اعلام شده، در جای خود بحث برانگیز است.

خبرنامه دانشجویان ایران: در حالی که فدراسیون فوتبال برای برگزاری چهاردهمین دوره لیگ برتر با ویژگی و تمایزات خاص خود از لیگ‌های گذشته آماده می‌شود و کمتر یک روز به آغاز این دوره از مسابقات باقی مانده، در مبالغ قراردادهای تعدادی از بازیکنان ابهام وجود دارد.

به گزارش خبرنگار«خبرنامه دانشجویان ایران»؛ بعد از اظهارات جنجالی رویانیان، مدیرعامل سابق پرسپولیس در فصل نقل و انتقالات سال گذشته لیگ برتر که گفته بود: «میلیاردی خرج می‌کنم، با افتخار هم خرج می‌کنم» گفته می‌شد امسال نظارت‌ بیشتری بر این قراردادها صورت گیرد.

هر چند بر همین اساس تمامی باشگاه‌ها میزان قرارداد کارد فنی و بازیکنان خود را پیش از آغاز لیگ برتر اعلام کردند اما علاوه بر اینکه در صحت مبالغ اعلام شده از سوی باشگاه‌ها ابهام وجود داشت، برخی از همین مبالغ اعلام شده، در جای خود بحث برانگیز است.

در جدول زیر، تعدادی از بازیکنان با مبالغ کلان قراردادشان آورده شده‌است.

در بین بازیکنان سپاهان 2 بازیکن 900 میلیون دریافت کرده‌اندکه این رقم مقابل نام رحمان احمدی و جواهیر سوکای خودنمایی می‌کند. عبداله کرمی، لوسیانو پریرا و رحمان احمدی مردان یک میلیاردی و رند سپاهان هستند. هادی عقیلی، شجاع خلیل‌زاده و احسان حاج‌صفی، مدافعانی هستندکه با یک میلیارد و صد میلیون تومان خط دفاعی سپاهان را بیمه خواهند کرد! محمدرضا خلعتبری با یک میلیارد و دویست میلیون تومان بازیکنی است که در رأس گران‌ترین‌های سپاهان حضور دارد. شاید بتوان به این لیست نام علی حمودی و محرم نویدکیا را نیز اضافه کرد. چون هنوز رقم قرارداد آنها از سوی باشگاه سپاهان اعلام نشده است.

استقلالی‌ها 6 بازیکن یک میلیاردی دارند و یک بازیکن نهصد میلیونی.

محمد قاضی توانسته است این فصل مبلغ 900 میلیونی به بند قراردادش اضافه کند و امیرحسین صادقی، هاشم بیگ‌زاده، امید ابراهیمی، خسرو حیدری، آندرانیک تیموریان و جاسم کرار مردان یک میلیاردی استقلال هستند.

پرسپولیسی‌ها 5 بازیکن گران دارند. محمد نوری با شرایطی که در نیم‌فصل دوم فصل قبل داشت و نیمکت‌نشینی‌های طولانی‌اش در سال گذشته با 900 میلیون پول خوبی از پرسپولیس گرفته و محسن بنگر، پیام صادقیان، رضا حقیقی ورضا نوروزی با 950 میلیون تومان 4 بازیکن دیگر این لیست هستند.

پیکان

بازیکن میلیاردی پیکان اما سیدمهدی رحمتی است که با یک میلیارد و پانصدو پنجاه میلیون تومان در جمع گرانترین بازیکنان لیگ چهاردهم نیز قرار گرفته است.

ذوب آهن

قاسم حدادی فر نیز، دیگر بازیکن میلیاردی لیگ برتر است که با یک میلیارد و سیصد میلیون تومان، گرانترین بازیکن ذوب آهن نیز هست.

مازیار زارع هم که یک دوره حضور در پرسپولیس را یدک می‌کشد، با هفتصد میلیون تومان، گرانترین بازیکن ملوان است.

گسترش فولاد

تراکتورسازی

اما باشگاه تراکتور سازی هم که به رغم حضور بازیکنان نزدیک به میلیارد به صورت چراغ خاموش حرکت می‌کند، احمد آل نعمه را یک میلیارد و چهارصد میلیون تومان در لیست خود دارد.

این‌ها در حالی است که مهدی تاج، نایب رئیس فدراسیون فوتبال روز گذشته اعلام کرد: از 13 باشگاه که قوانین را رعایت کرده‌اند تقدیر و تشکر کردیم و به آنها نامه زدیم؛ این باشگاه‌ها از 6 میلیارد تومان تا زیر رقم سقف هزینه کرده‌اند.

تاج همچنین افزود: ما به 18 بازیکن مشکوک هستیم و به دقت قراردادهایشان را زیر نظر داریم. به نظر می‌رسد این 18 بازیکن بیشتر از رقمی که در قراردادهایشان آمده است را دریافت خواهند کرد که اسامی آنها را به کمیته صیانت و بازرسی سازمان لیگ اعلام کردیم و در حال بررسی است.

این آمارها از آنجایی قابل توجه و بررسی می‌شود که به گفته رئیس کل بانک مرکزی وزیر اقتصاد مدتهاست که مشکل اصلی وام ازدواج، تامین اعتبارات بوده است، هرچند اخیرا این موضوع موقتا حل شده است اما، این هزینه‌های گزاف در قراردادهای فوتبال در عین معلق بودن وضعیت وام ازدواج سه میلیونی برای جوانان، سوال برانگیز است.

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
با شاهکار مهندسان ایرانی در سریلانکا آشنا شوید
فرودگاهی در ایران برای خواستگاری! +عکس
همسر سید مصطفی خمینی درگذشت
بستری شدن آیت الله شیرازی در بیمارستان
نیروی دریایی ارتش به داد سیل زدگان سیستان و بلوچستان رسید +فیلم
پشت پرده سفر محرمانه ۲ مقام نظامی و امنیتی اسرائیلی به قاهره
رهاسازی آب به سمت دریاچه ارومیه
یک تاکسی پر از گلهای تازه
تقدیر از رزمندگان عملیات حمله به اسرائیل
توماج صالحی حتما اعدام نمی شود اما...
به اسرائیل کمک می‌کنیم تا با حملات ایران مقابله کند
عملیاتی که صهیونیست‌ها را مضحکه تمام جهان کرده است
بارندگی‌های فراگیر اردیبهشتی تا کی ادامه دارد؟
اوضاع این رژیم حسابی بیخ پیدا کرده است
ایران دفعه بعد، ۳ هزار موشک و پهپاد به اسرائیل می‌زند، یا ۳۰ هزار؟
استعفای ناگهانی فرمانده یگان «اشباح» ارتش اسرائیل
بحران‌زده ترین قاره جهان از نظر بلایای طبیعی کجاست؟
دعوای کارشناسان ضدایرانی روی آنتن زنده!
حمله یمن به ناوشکن آمریکایی و کشتی اسرائیلی +جزئیات
پیام مهم سفر رئیسی به پاکستان و سریلانکا در این مقطع
امام جمعه سابق دار فانی را وداع گفت
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top