تاریخ انتشار: پنجشنبه 1393/05/09 - 15:44
کد خبر: 137574

نامه حاج قاسم سلیمانی به مقاومت و چند نکته؛

نقشه جغرافیایی جدید برای منطقه/ نویسنده عرب: ایرانی‌ها به حرفهایشان عمل می کنند

نقشه جغرافیایی جدید برای منطقه/ نویسنده عرب: ایرانی‌ها به حرفهایشان عمل می کنند

کسانی که قاسم سلیمانی را می شناسند، می دانند این سردار بزرگ اسلام بیشتر اهل عمل است تا سخن گفتن. سکوت در شخصیت ناشناخته ای به نام حاج قاسم سلیمانی معنای مشخصی دارد. اما وقتی که حاج قاسم سلیمانی دست به قلم می شود و برای مقاومت نامه می نویسد، شاید معانی بسیاری داشته باشد.

خبرنامه دانشجویان ایران: کسانی که قاسم سلیمانی را می شناسند، می دانند این سردار بزرگ اسلام بیشتر اهل عمل است تا سخن گفتن. سکوت در شخصیت ناشناخته ای به نام حاج قاسم سلیمانی معنای مشخصی دارد. اما وقتی که حاج قاسم سلیمانی دست به قلم می شود و برای مقاومت نامه می نویسد، شاید معانی بسیاری داشته باشد.

به گزارش خبرنگار«خبرنامه دانشجویان ایران»؛ تعبیر و تفسیرهای مختلفی که خیلی ها، از جمله ارتجاع عرب را به هراس انداخته است. پیش از این در یکی از مستندهای شبکه سلطنتی انگلیس- بی بی سی- که در مورد سیاست خارجی جمهوری اسلامی تولید شده بود، دیده بودم که "haj qasem" چه رعشه ای بر دل دیپلمات های اروپایی و آمریکایی انداخته است. وقتی از قاسم سلیمانی حرف می زنند، از همان لحظه که نامش را بر زبان می آورند ترس بر وجودشان مسلط می شود و خیلی هاشان فکر می کنند، ممکن است همان لحظه دنیا روی سرشان آوار شود.

وقتی حاج قاسم دست به قلم می شود، یعنی منطقه آبستن حوادث عظیمی است. خیلی ها معتقدند یکی از تفاسیر نامه سردار سلیمانی، ترسیم نقشه جغرافیایی جدید از منطقه است. انقلاب های منطقه "رویای نیل تا فرات" را برای رژیم صهیونیستی به گور برد و حالا شاید آغاز شکل گیری منطقه ای بدون رژیم اشغالگر قدس است. اینجاست که سردار سلامی با اقتدار می گوید: جنگ غزه آغاز نابودی اسراییل است. اینها را که کنار منطق چند روز پیش رهبری در مورد «از بین رفتن اسراییل» می گذاریم، می بینیم همه چیز برای آرمان امام(ره)، که همان آرمان مردم فلسطین برای پاره تن اسلام است، مهیاست. «حقیقتا شرایط یک پیچ تاریخی بزرگ را نشان می دهد». این جمله رهبر انقلاب نیز موید همین است که باید منتظر نقشه جغرافیایی جدید در منطقه باشیم.

وقتی موشک های مقاومت، اسراییل را از پای درمی آورد تا تلوِزیون رژیم صهیونیستی هم نتواند آن را منکر شود و اوباما پای همین تلویزیون بگوید، باتلاق غزه اسراییل را فروبرده است و نتانیاهو سر را به تایید تکان بدهد؛ یعنی اتفاقی در منطقه در حال رخ دادن است که هیچ مرتجع عربی و هیچ مستکبر غربی فکرش را هم نمی کرد.

"عبدالباری عطوان" نویسنده برجسته عرب طی مقاله‌ای در روزنامه "الرای‌الیوم" می نویسد: دو نامه واضحی که اخیر منتشر شده( اشاره به نامه حاج قاسم و فرمانده گردان های القسام) احتمالا نه تنها نقطه تحولی در مقابله با حمله وحشیانه اسرائیل علیه نوار غزه است بلکه معادلات قدرت و ضعف را تغییر داده و نقشه سیاسی، جغرافیایی و نظامی منطقه را دوباره ترسیم خواهد کرد.

این نویسنده سرشناس عرب در ادامه نوشت: زمانی که فرمانده گردان‌های قسام می‌گوید هیچگونه آتش‌بسی جز بعد از برطرف شدن کامل محاصره غزه وجود نخواهد داشت، به این معنی است که وی صاحب تصمیم بوده و تمامی گروه‌های سیاسی و دیدارهایشان تنها نمایشی سیاسی برای ارائه در تلویزیون بوده و هیچ ارزش بیشتری ندارد. عبدالباری عطوان در این مطلب خود اضافه کرد: زمانی که الضیف بدون آنکه چهره‌اش در صفحات تلویزیونی نمایش داده شود، صحبت می‌کند به معنای ارائه نمونه کم نظیر در فرماندهی و دوری از شهرت بود که فلسطین و اعراب همانند وی را مشاهده نکرده‌اند.

عبدالباری عطوان در ادامه مقاله خود نوشت: نامه سردار سلیمانی که با نامه الضیف همزمان بوده و طی آن تاکید کرده که ایران به طور کامل در کنار مقاومت فلسطینی می‌ایستد و هرگونه خلع سلاح مقاومت را رد کرده ضمن آنکه روحیه مبارزان مقاومت در نوار غزه را افزایش داده بلکه در همان وقت نیز باعث هراس سران اسرائیل و سردر گم شدن تمامی سران عرب شده که بی صبرانه منتظر پیروزی اسرائیل هستند. ایران همان کشوری است که به مقاومت فلسطین تجربه مورد نیاز برای ساخت موشک را ارائه کرده که به کمک آن تل‌آویو، حیفا، نتانیا، ایلات و دیمونا مورد هدف قرار گرفت و سبب شد تا 4 میلیون شهرک‌نشین اسرائیلی به پناهگاه‌ها بروند یا آنکه به کمک موشک‌های ضد زره تانک‌های اسرائیلی را از وارد شدن به عمق نوار غزه متوقف کرد. 

عبدالباری عطوان به ضعف اعراب اشاره می کند و می گوید: همانطور که تجربه‌ها به ما نشان داده، ایرانی‌ها همانند اعراب نیستند. ایرانی‌ها اگر حرفی را زدند به آن عمل می‌کنند و اگر با کسی همپیمان شدند، از همپیمانشان دفاع کرده و در کنار آن می‌ایستند و هرگز آن را تنها نمی‌گذارند. بهترین مثال همان چیزی است که در حال حاضر در سوریه در جریان است و حتی یک لحظه نیز در اعلام اختلافمان با آنها در بسیاری از سیاست‌ها و مواضعشان درنگ نکرده‌ایم اما حقیقت را باید گفت و ننگ بر ما است چون ما ملت‌ها و آرمان‌هایمان را خار کردیم و امیدوار هستیم که در غزه نیز این طوری باشند و زیاد منتظر "زمان مناسب" نباشیم.

وی اضافه کرد: نامه سردار سلیمانی به خصوص در سطری که این جمله آمده است "جام غضب بر سر صهیونیست‌های مجرم در زمان مناسب ریخته خواهد شد" هشداری است که باید توسط اسرائیلی‌ها و رهبران عرب جدی گرفته شود. عبدالباری عطوان اضافه کرد: بعد از این دو نامه که نشان دهنده اراده‌های قوی است، شکست اسرائیل قابل انتظار بوده و می‌توانم بگویم که آتش‌بس پس از آنکه تمامی خواسته‌های مقاومت در برداشته شدن محاصره غزه و بازگشایی تمام گذرگاه‌ها خواهد بود حاصل شود در غیر اینصورت در هفته‌ها، ماه‌ها و سال‌های آینده، روزهای سیاه و خونینی در انتظار اسرائیل خواهد بود.

ابومجاهد، سخنگوی گردان های القسام بیانیه ای در مورد نامه حاج قاسم قرائت کرده است. المیادین نوشته است: سردار سلیمانی در نامه خود به گروه های مقاومت از توطئه علیه سلاح مقاومت خبر داده است.

القسام در این بیانیه ضمن تاکید بر اینکه درگیری با رژیم اشغالگر جنگ اراده است، می افزاید: به اشغالگران اجازه نخواهیم داد که هیچ دستاوردی داشته باشند. ابو مجاهد تاکید کرد: مقاومت به هیچ وجه حتی دست از یک فشنگ خود هم بر نخواهد داشت و توافقی در مورد سلاح مقاومت و مبارزان وجود نخواهد داشت.

القسام با اشاره به نامه سردار سلیمانی به گروه‌های مقاومت یاد آوری شده است که سردار سلیمانی در نامه خود اشاره می‌کند که توطئه‌ای علیه سلاح مقاومت صورت گرفته است. سردار سلیمانی طی نامه‌ای که دیروز چهارشنبه 8 مرداد ماه، منتشر شد به گروه‌های مقاومت فلسطینی وعده داد جام خشم در زمان مناسب بر سر صهیونیست‌ها ریخته خواهد شد.

وی طی این نامه بی‌سابقه نوشت: همه جهان بداند که خلع سلاح مقاومت بدعتی باطل و توهمی است که تحقق نخواهد یافت. سلیمانی تاکید کرد که در یاری دادن به مقاومت و پیش بردن آن به پیروزی اصرار خواهیم کرد تا زمین و آسمان برای صهیونیست‌ها به جهنم تبدیل شود.

سرلشکر قاسم سلیمانی فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران درخصوص حوادث غزه و جنایت‌های رژیم صهیونیستی پیامی صادر کرد که متن کامل این پیام را اینجا ببینید.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
م
1394/04/31 - 16:08

سردار چه با قلم چه سخن آنان را رسواتر کن
تورهای مسافرتی آفری
سقف برداشت از حساب‌های بانکی کاهش یافت؟
کارگران به دیدار رهبرانقلاب می‌روند ‌
هشدار جدی امیرعبداللهیان به اتحادیه اروپا
سردار رادان:‌ برخورد با کشف حجاب با قوت ادامه دارد
صادرات گاز به پاکستان از سرگرفته می شود؟
درگیری لفظی تحلیلگران اینترنشنال در آنتن زنده +فیلم
آتش‌سوزی در بیمارستان امام حسین تهران
شکایت فرماندهی فراجا از کاپیتان استقلال
حضور سید ابراهیم رئیسی در دانشگاه جی سی لاهور +فیلم
آیین معارفه رئیس دفتر نمایندگی مقام معظم رهبری در ستاد وزارت بهداشت +عکس
سروده رهبر انقلاب در آستانه عملیات وعده صادق +عکس
فاتحه خوانی رئیسی بر مزار اقبال لاهوری +فیلم
پوشش مریم نواز هنگام استقبال از رئیسی + فیلم
۲ توصیه مهم پزشکی به زائران خانه خدا
شوخی گلزار با خانواده‌ها در برنامه تلویزیونی
درگیری شدید زن رسمی و زن صیغه‌ای در کلانتری
نگرانی از ورود هوش مصنوعی به سینما
«محبی» نامزد بهترین بازیکن سال لیگ برتر روسیه
واکنش اوسمار به تمدید قرارداد با پرسپولیس
جزئیات دیدار فرمانده ارتش پاکستان با رئیس جمهوری
فریاد نتانیاهو بر سر وزیرخارجه آلمان +فیلم
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top