تاریخ انتشار: شنبه 1393/05/11 - 08:41
کد خبر: 137642

مطالبات دانشجویی نتیجه میدهد

صدای کوبیده شدن چکش عدالت بر دیکتاتوری فساد

صدای کوبیده شدن چکش عدالت بر دیکتاتوری فساد

مطالبات دانشجویی دارد نتیجه می دهد. مهدی هاشمی امروز پس از نزدیک به 680 روز با کیفرخواستی 120 صفحه ای در دادگاه حاضر می شود. آقازاده ای که به مرحمت وثیقه ده میلیاردی پدر از 26 آذر 91 آزاد تشریف دارد، امروز برای محاکمه و رسیدگی به اتهاماتش طعم عدالت جمهوری اسلامی را خواهد چشید.

خبرنامه دانشجویان ایران: مطالبات دانشجویی دارد نتیجه می دهد. مهدی هاشمی امروز پس از نزدیک به 680 روز با کیفرخواستی  120 صفحه ای در دادگاه حاضر می شود. آقازاده ای که به مرحمت وثیقه ده میلیاردی پدر از 26 آذر 91 آزاد تشریف دارد، امروز برای محاکمه و رسیدگی به اتهاماتش طعم عدالت جمهوری اسلامی را خواهد چشید.

به گزارش خبرنگار «خبرنامه دانشجویان ایران»؛  اگرچه مدتی مثنوی محاکمه آقازده به تاخیر افتاده بود، اما پس از مطالبات صریح جنبش دانشجویی از همان سال 88، تا قصه فرودگاه و تقاضای چندین ماهه دانشجویان از قوه قضاییه و حتی بیان ضعف های دستگاه قضایی در محضر رهبری، براساس آنچه مدتی پیش سخنگوی قوه قضاییه خبرش را داده بود، رسیدگی به اتهامات مهدی هاشمی صبح امروز کلید می خورد.

همین چند روز پیش بود که دانشجویان در دیدار رهبری با تذکری چند باره درباره جریان فساد آقازاده ایسم خواستار برخورد صریح قوه قضایه با پرونده های قطوری چون کرسنت، فتنه 88 و مفاسد دیگر این جریان شده بودند.

علیرضا کریمی دبیر اتحادیه انجمن های اسلامی دانشجویان مستقل دانشگاههای سراسر کشور در بخشی از مطالب خود در این دیدار گفت: مردم چه وقت شاهد کوبیده شدن چکش عدالت بر دیکتاتوری فساد خواهند بود؟ کرسنت، فساد آقازاده ها و ویژه خواران چه وقت مورد قضاوت قرار خواهد گرفت؟

علی بیانی، دبیر دفتر تحکیم وحدت نیز در قسمتی از حرفهای صریحش با رهبری به فشارهایی که از بیرون برای به تاخیر افتادن پرونده مهدی هاشمی می شود اشاره کرد و گفت: هنوز فشارهای بیرونی بر این قوه تاثیر می گذارد و هنوز تا مطالبات مردمی شد‌‌‌‌‌‌‍‌‌‍ید نشود دانه درشتها و آقازاده‌ها مصونیت دارند.

بیانی از «آزادانه چرخیدن» فعالان فتنه 88 نیز انتقاد کرد و ابراز داشت: بعد از گذشت چند سال پرونده کرسنت و تامین اجتماعی هنوز درگیر مقدمات هستند و پرونده های کلان فساد اقتصادی پشت درب اتاق مسئولین حاضرو سابق و اسبق گیر می کند. وهنوز فعالان فتنه 88 آزادانه در اجتماع حضور دارند و گویی دوستان قضایی را جرات مقابله نیست.

در همان سال 88، نیز دانشجویان، اولین گروهی بودند که خواستار محاکمه فوری آقازاده فتنه گر شدند. شخصی که به گفته دست نشانده هایش در دانشگاه آزاد، مبالغ هنگفتی را برای مقابله با نظام از محل درآمدهای این دانشگاه خرج کرده بود. پس از آنکه آقای مهدی هاشمی رفسنجانی فرزند اکبر هاشمی ری رئیس رفسنجانی رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام بعد از وقوع حوادث پس از انتخابات و مطرح شدن نام وی به عنوان یکی از متهمان اصلی اغتشاشات خیابان ها، ترجیح داد به یک سفر! طولانی مدت برود، پروژه دیگری از سوی دانشجویان آغاز شد .

جریان دانشجویی با استفاده از همه راهکارهایی که می توانسته ، سعی در مطالبه حقوق مردم داشته است. پرونده سنگین مهدی هاشمی از مسائل مالی در دانشگاه آزاد و کرسنت تا عملیات در فتنه 88 غیر از این را هم نمی طلبد.

در یکی از این اقدامات، جریان دانشجویی با برگزاری تجمع در روز ورد مهدی هاشمی به کشور، مسیر دادگاه را به وی نشان داد.

جمعی از اعضای اتحادیه انجمنهای اسلامی دانشجویان مستقل، یکم مهرماه 91، با تجمع در فرودگاه امام خمینی نشان دادند، که جریان آقازده ایسم هر قدر هم که در بخشهای مختلف ریشه دوانیده باشد، باید در مقابل چشمهای بینای نظام اسلامی پاسخگو باشد.

اگرچه قوه قضاییه در پاسخ به این تاخیر رسیدگی به جرائم مهدی هاشمی، به درخواست های مکرر وکیل و خانواده و جریان مهدی هاشمی در استمهال برای این پرونده اشاره می کند، اما محسنی اژه ای در نشست خبری خود، فشارهای وارد بر دستگاه قضا از سوی خانواده هاشمی رفسنجانی را رد نکرد و گفت: صاحبان قدرت و ثروت همیشه در پرونده ها فشار می آورند اما آنچه که مهم است این است که آیا قوه قضائیه تسلیم فشار می شود یا خیر؟ صاحبان قدرت با فضاسازی از طریق رسانه ها یا استفاده از وکلای زیاد و اشکالات نیشگونی به پرونده سعی می کنند مسیر رسیدگی را تغییر دهند. در مورد پرونده مورد نظر نیز فشارهای وارده را به هیچوجه رد نمی کنم اما ما تسلیم فشار نشده ایم. در این پرونده باید اقداماتی در داخل و خارج انجام شده و برخی موارد ترجمه شود که زمانبر بوده است.

به هر روی ساعت 9 صبح امروز را باید در تقویم دستگاه قضایی ثبت کرد. روزی که یکی از (به معنای واقعی کلمه) دانه درشت ترین ها محاکمه خواهد شد.

 

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
سمانه نصیری نیا
1393/05/11 - 13:31

به نظر من فقط یک خیمه شب بازی هست
لطفا حقایق رو درست بگید.
http://www.irexpert.ir/Webforms/UserHome/Expert.aspx?EID=307205
سمانه نصیری نیا
nasiriniasamaneh@gmail.com
محسن برادر شهید
1393/05/11 - 16:24

واقعا متشکریم از قوه قضائیه که نسیم دلنشین عدالت را در جامعه به وزش درآورد و ما را در حضور حضرت مهدی شرمنده نکرد انشاءالله با قدرت ادامه دهند و احساس تنهائی نکنند چون امت و امام امت و از همه مهمتر خداوند حامی آنان است.
سمانه نصیری نیا
1397/06/29 - 23:16

4سال از کامنت من گذشت
چی شد مهدی هاشمی؟
دارش زدند؟؟؟؟
پاسخش با شما خبرنگاران گرامی
یاحق
تورهای مسافرتی آفری
اینفوگرافیک/آمار داوطلبان نوبت اول کنکور سراسری ۱۴۰۳
هفدهمین آزمون پذیرش دانشجوی پزشکی از لیسانس تیرماه برگزار می شود
با تخلفات کنکوری و مجازات های آن آشنا شوید +فیلم
پذیرش دانشجوی دکتری به شیوه استادمحور برای اولین بار کلید خورد
جزییات حادثه حریق در انبار دارویی بیمارستان امام حسین (ع) تهران
آخرین تصمیمات درباره افزایش تعطیلات آخر هفته
نبرد بزرگ دو کشتی‌گیر ایرانی با هم در خارج از کشور
خبر خوش آسیایی برای هواداران پرسپولیس
افشاگری خبرنگار بی‌بی‌سی درباره اسرائیل +فیلم
سقف برداشت از حساب‌های بانکی کاهش یافت؟
کارگران به دیدار رهبرانقلاب می‌روند ‌
هشدار جدی امیرعبداللهیان به اتحادیه اروپا
سردار رادان:‌ برخورد با کشف حجاب با قوت ادامه دارد
صادرات گاز به پاکستان از سرگرفته می شود؟
درگیری لفظی تحلیلگران اینترنشنال در آنتن زنده +فیلم
آتش‌سوزی در بیمارستان امام حسین تهران
شکایت فرماندهی فراجا از کاپیتان استقلال
حضور سید ابراهیم رئیسی در دانشگاه جی سی لاهور +فیلم
آیین معارفه رئیس دفتر نمایندگی مقام معظم رهبری در ستاد وزارت بهداشت +عکس
سروده رهبر انقلاب در آستانه عملیات وعده صادق +عکس
فاتحه خوانی رئیسی بر مزار اقبال لاهوری +فیلم
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top