تاریخ انتشار: پنجشنبه 1393/05/16 - 11:11
کد خبر: 138244

هم زمان با صحبتهای روحانی از درآمد 7 میلیاردی توافق ژنو

اکبر ترکان: معوقات بانکی دو برابر آمارهای رسمی است؛ 164 هزار میلیارد تومان

اکبر ترکان: معوقات بانکی دو برابر آمارهای رسمی است؛ 164 هزار میلیارد تومان

برخورد تبلیغاتی و مطالبه گر دولت تغییری نکرده است. زمانی که کابینه باید درباره اتفاقات کشور پاسخگو باشند، مطالبه می کنند و وقتی در مورد مشکلات از آنها سوال می شود، آنها را حوالت به گذشته می دهند و هنوز معلوم نیست، رییس جمهور و دستگاه اجرایی کشور دقیقا مسئول کدام یک از واقعیات کشورند.

خبرنامه دانشجویان ایران: در حالی که یکسال از آغاز بکار دولت یازدهم می گذرد، مواجهه دولتمردان با مسائل و مشکلات هنوز روزهای اول دولت را تداعی می کند.

به گزارش خبرنگار «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ برخورد تبلیغاتی و مطالبه گر دولت تغییری نکرده است. زمانی که کابینه باید درباره اتفاقات کشور پاسخگو باشند، مطالبه می کنند و وقتی در مورد مشکلات از آنها سوال می شود، آنها را حوالت به گذشته می دهند و هنوز معلوم نیست، رییس جمهور و دستگاه اجرایی کشور دقیقا مسئول کدام یک از واقعیات کشورند.
روز گذشته حسن روحانی در جمع مردم شهرکرد با اشاره به توفیقات توافقنامه ژنو گفت: در سیاست‌خارجی شما دیدید که دولت از آنهایی که ظالمانه اموال مردم را قدرتهای بزرگ مسدود کرده‌ بودند، حداقل 7 میلیارد دلار از چنگ آنها به درآورده است.
اشاره به 7 میلیارد دلاری که از چنگال قدرتهای بزرگ درآمده و البته به دستان ملت ایران نرسیده است و همزمانی آن با صحبتهای ترکان در مورد معوقات بانکی توفیقاتی را که رییس جمهور مدعی آن است ناچیز می نماید.
روز گذشته مشاور ارشد رئیس جمهور گفت: در حال حاضر معوقه رسمی بانک‌ها بیش از ۸۲ هزار میلیارد تومان و معوقات غیررسمی آنها نیز به همین میزان است.
این یعنی 164 هزار میلیارد تومان معوقه بانکی. نکته اساسی درباره این معوقات این است که اگر همه تلاش ها و رفت و آمدها در مذاکرات و همه امیدی که به این مذاکرات بسته شده بود، در موضوع معوقات بانکی و تلاش و عزمی جدی برای بازپس گیری آنها صرف می شد شاید مبلغی خیلی بیشتر از توافق ژنو تحصیل می شد.
با این همه لحن دولت در برخورد با مسئله دردآور معوقات بانکی نیز تعجب برانگیز است. برخورد با خونسردی در مورد 164000میلیاردتومان مطالبات مردم از بیت المال، ویژه خواری و آقازادگی که البته در بسیاری از مسئولین فعلی و سابق کشور متلا به دارد، نمی تواند مردم را نسبت به مسئله مبارزه با فساد در دولت یازدهم امیدوار کند!
 

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
محبی
1393/05/16 - 19:10

آقای ترکان یه مقدار انصاف داشته باشید ، فارغ ار هر گرایش جناحی و باندی و شرکت سهامی خاص دولتی و ... تخلف از هر کسی سر بزند باید با آن برخورد قانونی و قضائی صورت بگیرد ، این رانت 650 میلیون یوردئی که اتفاق افتاد و مورد تائید دیوان محاسبات نیز قرار گرفت و اون نماینده محترم مجلس اگر افشاءنکرده بود که میشد 3000 میلیارد تومان ! ! به جای اینکه از نماینده مجلس تشکر کنید اینقدر دولتی ها و روزنامه های حامی دولت بر علیه او هجمه و جوسازی کردند که انسان شک می کند که می خواهید با فساد و رانت مبارزه کنید ! ! این تازه در سال اول این دولت هست ! !
تورهای مسافرتی آفری
جزئیات دیدار فرمانده ارتش پاکستان با رئیس جمهوری
فریاد نتانیاهو بر سر وزیرخارجه آلمان +فیلم
جزئیات تازه در پرونده مرگ بازیگر معروف
انتقام‌جویی زن جوان از یک بلاگر معروف
گروسی به ایران می آید؟
بارش‌ شدید باران در تهران و ۱۰ استان دیگر
توضیح مهم دستیار ویژه معاون اول رئیس‌جمهور درباره واردات خودرو
پرسپولیس و استقلال بعد از واگذاری چه تغییری خواهند کرد؟
همراهی نفت و طلا در روند نزولی
ادامه بارش‌ها تا پایان هفته
۵ راهکار که علائم آلرژی فصلی را کاهش می‌دهد
قول بزرگ به یحیی برای رفتن به تبریز
رونمایی اوسمار از ۴ بمب تابستانی روی آنتن زنده
اعتراف رسانه اپوزیسیون به توان موشکی ایران
کاهش حقوق کارگران در صورت تعطیلی پنجشنبه تخلف است
اینتر برای بیستمین‌ بار قهرمان سری‌ آ شد
زنی که فرمانده‌ سپاه پاسداران شد! +فیلم
فیلم گل سردار آزمون به بولونیا +فیلم
۹ گزینه داخلی و خارجی کاندیدای سرمربیگری بسکتبال ایران
غزه از زمین، هوا و دریا زیر آتش
تحصن دانشجویان دانشگاه کلمبیا در حمایت از غزه +عکس
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top