خبرنامه دانشجویان ایران: به گزارش خبرگزاری تسنیم بر اساس گزارش بلومبرگ، شرکت چینی زیائومی که تنها چهار سال از تاسیس آن می گذرد در سه ماه گذشته با سه برابر کردن فروش گوشی های هوشمند خود به غولی تبدیل شده و با جا گذاشتن شرکت سامسونگ، به رده اول شرکت های بزرگ سازنده گوشی همراه در این کشور که بزرگترین بازار تلفن همراه جهان محسوب میشود رسید.این شرکت که در پکن مستقر است در سه ماهه دوم سال جاری 15میلیون دستگاه گوشی تلفن همراه فروخته و 14 درصد بازار چین را در اختیار خود قرار دارد.
شرکت سامسونگ در همین بازه زمانی با فروش 13 میلیون و 200 هزار دستگاه گوشی و در اختیار گرفتن حدود 12 درصد سهم بازار در رده دوم بازار چین قرار گرفته است.مصرفکنندگان چینی به تولیدکنندگان داخلی گوشی همراه در این کشور اقبال نشان میدهند. این در حالی است که اپل در سه ماهه گذشته فروش خود را در چین 58 درصد افزایش داده و تنها تولیدکننده خارجی است که در بین 10 شرکت بزرگ سازنده گوشی همراه در چین قرار دارد.
زیائومی با فروش گوشید های ارزان قیمت تری نسبت به رقبا جایگاه خود را در بین آنها تثبیت کرده است.جسیکا کیو تحلیلگر بازار تکنولوژی در سنگاپور گفت: شرکت زیائومی پتانسیل بالایی برای تبدیل شدن به یک بازیگر مهم در خارج از چین دارد.در سه ماهه دوم سال جاری در مجموع 108میلیون و 500 هزار گوشی هوشمند در بازار چین فروخته شده که حدود 37 درصد مجموع بازار جهانی این دستگاه است.
شرکت لنوو نیز در این بازه زمانی با فروش 13 میلیون دستگاه گوشی در رده سوم بزرگترین تولیدکنندگان گوشی همراه در چین قرار گرفته است.زیائومی ماه گذشته فروش گوشی های خود را در بازار هند نیز شروع کرد. این شرکت در بیست و نهم ژوئیه همزمان با شروع فروش گوشیهای خود در هند ظرف 5ثانیه 20 هزار دستگاه گوشی هوشمند mi3 را به فروش رساند.زیائومی که ارزش شرکتش 10 میلیارد دلار برآورد میشود، تقریبا فروش خود را در نیمه اول امسال 4 برابر کرده است.
این شرکت در نیمه اول امسال 26 میلیون دستگاه گوشی هوشمند فروخته که تقریبا 4 برابر فروش آن در دوره مشابه سال قبل است. زیائومی در نیمه اول سال گذشته هفت میلیون و 30 هزار دستگاه گوشی فروخته بود.لی جان، موسس شرکت زیائومی، اعلام کرده که این شرکت فروش 100میلیون دستگاه گوشی را برای سال آینده هدفگذاری کرده است.این در حالی است که دفتر رسانهای این شرکت برای اظهارنظر دراین باره در دسترس نبود.
سامسونگ هفته گذشته ضعیفترین سود سه ماهه خود را در دو سال گذشته ثبت کرد و از این رو بودجه بازاریابی برای گوشی های ارزانتر خود به منظور ارتقای رقابت را بیشتر کرده است. فروش این شرکت در چین نسبت به سال گذشته 15 درصد کاهش یافته است.
کیم هیونگ جو - نایب رییس تیم برنامه ریزی استراتژیک موبایلی سامسونگ - در جمع سرمایه گذاران این شرکت گفت: ما واکنش شدیدتری به بازارهای ضعیف تا متوسط در چین نشان خواهیم داد زیرا در حال حاضر به سرعت در حال رشد هستند. این نگرانی وجود دارد که این رقبا روی سودآوری سامسونگ در کوتاه مدت تاثیر بگذارند اما ما فروش خود را برای حفظ سود افزایش خواهیم داد.