تاریخ انتشار: شنبه 1393/05/18 - 10:27
کد خبر: 138350

با شعار «تحقق پیشرفت درون‌زا برای اقتدار ملی؛ رسالت امروز دانشگاه»

پانزدهمین نشست سالانه اتحادیه انجمن های اسلامی دانشجویان مستقل آغاز شد

پانزدهمین نشست سالانه اتحادیه انجمن های اسلامی دانشجویان مستقل آغاز شد

عضو شورای مرکزی اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان مستقل پیرامون این شعار گفت: این اتحادیه مثلث اقتصاد مقاومتی، فرهنگ اسلامی و پیشرفت علمی را برای تقویت اقتدار ملی در راس برنامه‌های خود قرار داد.‬

خبرنامه دانشجویان ایران: پانزدهمین نشست سالانه اتحادیه انجمن های اسلامی دانشجویان مستقل دانشگاه های سراسر کشور، صبح امروز شنبه 18 مردادماه در دانشگاه مازندران آغاز شد.

به گزارش خبرنگار «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ در این نشست دانشجویان عضو انجمن های اسلامی دانشجویان از 50 دانشگاه کشور حضور دارند.

"تحقق پیشرفت درون‌زا برای اقتدار ملی؛ رسالت امروز دانشگاه" به عنوان شعار نشست اتحادیه انجمن های اسلامی دانشجویان مستقل انتخاب شده است.

عضو شورای مرکزی اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان مستقل پیرامون این شعار گفت: این اتحادیه مثلث اقتصاد مقاومتی، فرهنگ اسلامی و پیشرفت علمی را برای تقویت اقتدار ملی در راس برنامه‌های خود قرار داد.‬

میکائیل دیانی گفت: مسیر یکساله اتحادیه انجمن اسلامی دانشجویان مستقل دانشگاههای سراسر کشور از این نشست سالانه پیگیری می‌شود و سیاست‌های یکساله تحصیلی آینده در این نشست رقم می‌خورد.

وی با اشاره به شعار "تحقق پیشرفت درونزا برای اقتدار ملی، رسالت امروز دانشگاه" است، ادامه داد: آنچه که به عنوان شعار اصلی در این نشست مطرح می‌شود از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

دیانی گفت: پیش از این جلسه نشست‌های متعددی با کارشناسان، شورای مرکزی و اعضای شورای عمومی اتحادیه صورت گرفته تا بتوانیم مسیر درستی برای سال آینده تبیین کنیم.

وی ادامه داد: به نظر اعضای اتحادیه آن چیزی که جمهوری اسلامی را در این پیچ تاریخی جلو می‌برد مسئله‌ای به نام پیشرفت درون زا است.

این فعال دانشجویی گفت: پیشرفت درون زا ملزوماتی دارد که باید با توجه به این ملزومات به این پیشرفت نگاه شود.

وی اظهار داشت: اعضای اتحادیه، مثلث اقتصاد مقاومتی، فرهنگ اسلامی و پیشرفت علمی را برای برنامه‌های خود در نظر گرفته‌اند.

دیانی گفت: اقتصاد مقاومتی شامل تقویت حلقه‌های تولید ملی از سوی مردم، اصلاح الگوی مصرف، جایگزینی اقتصاد دانش‌بنیان به جای اقتصاد تک‌محصولی و خام فروشی نفتی و ... است.

وی تصریح کرد: فرهنگ اسلامی پایه دوم این مثلث است. اعتقاد به دو جریان فرهنگی در کشور از جمله جریان لاابالی، غیر وابسته به انقلاب و غیر مذهبی و یک جریان مومن، معتقد به انقلاب و مذهبی دارد که البته این جریان باید تقویت شود.

وی در رابطه با پیشروی علمی به عنوان پایه سوم مثلث افزود: در یک نگاه تولید علم و استفاده کاربردی از علم که بتواند نیازهای اساسی کشور را
برطرف کند؛ مد نظر ما قرار دارد و این نوع تولید علم از نظرگاه دانشگاه خارج می  شود. اینکه تولید علم مبتنی بر نیازهای اساسی کشور و مبتنی بر حل مشکلات کشور مد نظر قرار گیرد پایه سوم مثلث را تشکیل می‌دهد و این مثلث پیشرفت درون‌زا را حاصل می‌کند.

دیانی تصریح کرد: این مثلث منجر به تقویت اقتدار ملی می‌شود و باید در درجه اول قرار گیرد.

وی به سخنان امام خمینی(ره) در رابطه با تحول  و اصلاح جامعه و همچنین بیانات رهبری در رابطه با جایگاه دانشگاه اشاره کرد و گفت: با نگاهی به این سخنان متوجه می‌شویم هر اتفاقی در رابطه با اقتصاد مقاومتی بخواهد انجام شود در قدم اول باید در دانشگاه پیگیری شود و به همین واسطه ما شعار "تحقق پیشرفت درون‌زا برای اقتدار ملی رسالت امروز دانشگاه" را برای این نشست در نظر گرفته‌ایم.

وی گفت: این نشست با شعاری که گفته شد مسیر پیش روی یکساله اتحادیه را  مشخص می‌کند و این مسیر مبتنی بر این شعار رقم خواهد خورد.

گفتنی است افتتاحیه این نشست صبح امروز با حضور نماینده ولی فقیه در دانشگاه مازندران، دریادار دکتر حبیب الله سیاری، رئیس و مسئولان دانشگاه مازندران، سیدمحمدرضا حسینی عضو هیئت موسس اتحادیه انجمن های اسلامی دانشجویان مستقل برگزار شده است.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
باشگاه پرسپولیس از اوسمار برای فصل آینده برنامه خواست
جزئیات تسهیلات پرداختی بانک‌ها به مردم در سال ۱۴۰۲+جدول
پاسخ ایران بهترین تنبیه متجاوز بود
تکذیب مرگ یک دختر در وزرا + جزئیات
تمامی پدافندهای اسرائیل و آمریکا در رویارویی با حمله ایران شکست خوردند
احضار هافبک استقلال به کمیته انضباطی و اخلاق
خسارت پاسخ نظامی ایران سنگین بود
هاشمی‌نسب ۵۰ میلیون تومان جریمه شد
لبنان رکنی مهم برای جریان مقاومت است
اتاق بازرگانی تهران با تعطیلی پنجشنبه‌ها مخالفت کرد
باقری به روسیه سفر می‌کند
انواع کاغذ دیواری جدید برای پذیرایی
کار سختی که ایران کرد
جریمه ۳۰۰ میلیون تومانی ۳ باشگاه لیگ برتری
قرمزها آبی‌ها را صدرنشین کردند؛ همه برای یکی!
تصاویر هولناک از جاری شدن سیل در نیکشهر
برق کولرهای گازی شما را نگیرد!
تقویت فعالیت سامانه بارشی در جنوب کشور
پیش‌بینی بانک‌های غربی از قیمت نفت پس از حمله ایران به اسرائیل
حجم باورنکردنی ویرانی در شهر غزه را در این تصاویر هوایی ببینید
خداحافظی یک بازیکن از نسل طلایی ایران
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top