تاریخ انتشار: چهارشنبه 1393/05/22 - 10:32
کد خبر: 138756

پولدارها پزشک می شوند!

سیطره سنگین دانشجوی پولی بر دفترچه کنکور سراسری

سیطره سنگین دانشجوی پولی بر دفترچه کنکور سراسری

در دفترچه کنکور سراسری امسال رسما دانشجوی بین الملل تحت عنوان دانشجوی پولی یا دانشگاه های خودگردان اعلام وجود کرده تا اندازه ای که بیش از نصف ورودی دانشگاه علوم پزشکی تهران به دانشجویان پولی و احتمالا با رتبه های بالای 10000 و چه بسا بیشتر اختصاص می یابد.

خبرنامه دانشجویان ایران: انتشار دفترچه کنکور سراسری امسال با حاشیه هایی همراه شد که مهترین آن به کاهش ظرفیت رشته پزشکی مربوط می شد که واکنش وزیر بهداشت و درمان را به همراه داشت و وی قول داد تا ظرفیت ها مانند سال قبل باشد.

به گزارش خبرنگار صنفی- آموزشی «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ اما به نظر می رسد این پایان ماجرا نباشد چرا که پیدا شدن سرو کله دانشگاه پولی در جمع دانشگاه ها و جذب دانشجویان صرفا با داشتن پول، نگرانی هایی را در پی داشته است.

در دفترچه کنکور سراسری امسال رسما دانشجوی بین الملل تحت عنوان دانشجوی پولی یا دانشگاه های خودگردان اعلام وجود کرده تا اندازه ای که بیش از نصف ورودی دانشگاه علوم پزشکی تهران به دانشجویان پولی و احتمالا با رتبه های بالای 10000 و چه بسا بیشتر اختصاص می یابد و یا اینکه دانشگاه علوم پزشکی ایران تنها دانشجوی پولی پذیرش می کند.

مطابق دفترچه امسال دانشگاه علوم پزشکی تهران 80 نفر به صورت آزاد ورودی مهر و 50 نفر دانشجوی پولی جذب می کند و که گفته شده که دانشجویان پولی در پردیس واقع در شهر تهران تحصیل می کنند و در نگاهی بد بینانه این به این معنی است که یک نخبه رشته علوم تجربی در کنار فردی خواهد نشست که شاید از لحاظ علمی قابل قیاس نباشد.

پیش از این دانشگاه علوم پزشکی تهران فقط در پردیس بین الملل در کیش دانشجوی پولی جذب می کرد و احتمال دارد امسال دو دسته دانشجو در یک کلاس باشند.

دانشگاه ایران هم در ورودی مهر و بهمن هرکدام 80 دانشجو جذب کرده و دانشجویان پولی به پردیسی در کرج خواهند رفت اما از آنجایی که واحد کرج فاقد بیمارستان است قطعا دانشجویان آزاد و پولی در بخش های بالینی ادغام می شوند. اتفاقی که همین اکنون در تهران و شهید بهشتی و سایر دانشگاه ها رخ داده است.

دانشجویان پزشکی در اعتراض خود به «خبرنامه دانشجویان ایران» می گویند: این اعتراض ما را  بیست سال بعد بازخوانی کنید... پزشکی ایران به این علت تا الان با تمام بد بختی هایش دوام آورده که بچه های با استعداد واردش شده اند... آینده سلامت و درمان کشور در این صورت مبهم می شود.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
احسان طوسی
1393/05/22 - 14:04

اعتماد بیمار به پزشک مهمترین ضرورت درمان است. همین الآن هم که با نگاه کاملا منصفانه! مردم از دست رسانه ها به پزشکان بدبین شده اند. کافی است از این به بعد بدانند که ورود به پزشکی کنکور و درس هم نمی خواهد. از این به بعد باید منتظر استقبال گسترده تر مردم از عطاری ها و داروهای تبلیغ شده در ماهواره باشیم.
مهرناز ف
1393/05/22 - 15:00

پولدارها پزشک می شوند.
پزشک ها بی سواد میشوند. بی سوادها پزشک می شوند.
هر ایرانی صاحب یک پزشک میشود.
و هزاران اشتباه دیگه که گوش مسئولین اونها رو نمی شنوه.
سيما
1393/05/22 - 15:54

چرا كسي از نمايندگان مجلس نميپرسد، آنانكه دغدغه كمبود نيروي متخصص در مناطق محروم را داشتند، و با تصويب تخصيص ٣٠٪ از سهميه دستياري به مناطق محروم، ما را از تحصيل در شهر و رشته دلخواهمان محروم كردند، حالا با اين همه فارغ التحصيل پولي!! در آينده چه خواهند كرد؟؟ آيا اين پولدار زادگان مناطق محروم را پوشش خواهند داد؟!؟!؟!؟
حسین ف
1393/05/22 - 16:42

دانشجویان پولی تیرماه امسال به دیوان عدالت اداری شکایتی رو ارایه دادن که اصلا به طرح نرن... باید از نمایندگان محترم مجلس و وزارت خونه پرسید که از این پس چه کسانی باید در مناطق محروم خدمت کنند؟! با این نسبت عجیبی که در دانشجویان با رتبه های خوب و دانشجویان پولی داره برقرار می شه!
فرزانه قائمي
1393/05/22 - 19:35

با اين وضع تا چند سال ديگر نصف ايران پزشك ميشوند، كميت خيلي بهتر از كيفيت امروزمان خواهد شد.
و آن زمان با چه مرزي مي خواهند پزشك با سواد و بي سواد را مشخص كنند؟ بهترين تعيين كننده اين مرزها امتحان هايي بودند كه امروز با پول خريداري شدند،
فردا ديگر اين مداركي كه امروز مي فروشند را نمي توان از پزشكان بي سواد خريد، بهاي پس گرفتن اين مدرك ها ديگر پول نخواهد بود، جان مردم ايران خواهد بود كه عزيزان ما هم جزئي از آنند.
پريسا
1393/05/22 - 23:14

اين دانشجويان پولي قطعا طرح نميرن! چون پول دارن، پارتي دارن! همه بدبختياش واسه اونايي ميشه كه اين همه درس خوندن تو دبيرستان، همه بي خوابيا، بي احترامي مريض و همراهيشو.... تقصير خودمونه هميشه سكوت كرديم و سرمون تو كتاب بوده هركاري دلشون ميخواد انجام ميدن. واقعا ......
ارمان نعمتی
1393/06/10 - 00:33

دوست عزیزی که داری حرص و جوش میخوری ! بالاخره اون کسی هم که تونسته بین الملل قبول شه در حد خودش زحمتش کشیده...این طوری فکر نکن که یک مشت معلول ذهنی با یک عده نخبه قراره سر یک کلاس بشینن... با توجه به رقابت شدیدی که به وجود اومده به هر حال از بین این همه داوطلب فقط یک عده ی کمی میتونن تو رشته دکتری پیوسته قبول بشن حالا بعضی ها بیشتر خوندن میرن دولتی یک عده هم کم کاری کردن میرن آزاد و بین الملل...
اهورا
1393/06/29 - 11:04

حالا کاش کسی که تو کنکور رتبه خوبی آورده بتونه بره پزشکی من کسیو می شناسم که علی رغم قبول نشدن تو کنکور و کسب رتبه خیل بایین داره با پارتی و پول داره می ره پزشکی بین الملل اون وقت باید با کسایی که شب و روز زحمت کشیدن سر یه کلاس بشینه
تورهای مسافرتی آفری
سفارش امام رضا(ع) به شیعیان از زبان حضرت عبدالعظیم
تبلیغ نافرمانی مدنی توسط رئیس جبهه اصلاحات
رهبر انقلاب: حال کارگر خوب شود حال کشور خوب می‌شود
استقلال چهارمین تیم پُرافتخار فوتبال آسیا
چند فرمانده ارشد ارتش اسراییل طی روزهای آتی استعفا می‌دهند
برنامه دولت برای ارتقای هوش مصنوعی
گل محمدی به زودی سرمربی تراکتور خواهد شد +جزئیات
حسن یزدانی به تمرین تیم ملی نیامد
تکلیف ماندن یا رفتن مدیرعامل پرسپولیس مشخص شد
توصیف اردوغان از بغداد جنجال به پا کرد +عکس
ابتکار یک کارگر برای دریافت انگشتر از رهبر انقلاب +فیلم
پخت نان کامل باید مجدداً در روستاهای کشور احیا شود/ اقدامات شورای عالی سلامت و امنیت غذایی با وضعیت مطلوب فاصله زیادی دارد
رهبرانقلاب: امنیت شغلی کارگر از وظایف مسئولین است +فیلم
استعفای بالاترین مقام نظامی صهیونیست‌ها +فیلم
آمریکا: مذاکره مستقیم برجامی با ایران نداریم
مثال جالب رهبرانقلاب درمورد پیشرفت +فیلم
دستگیری ۱۸ شیاد کنکوری
AFC واگذاری استقلال و پرسپولیس را تایید کرد
بیش از ۸ هزار عضو هیات علمی خانم در دانشگاه‌ها فعالیت می‌کنند
تحلیل رهبرانقلاب درباره تحریم‌های علیه ایران +فیلم
وظایف مهم مسئولین در قبال جهش تولید از نگاه رهبر انقلاب +فیلم
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top