تاریخ انتشار: چهارشنبه 1393/05/22 - 13:54
کد خبر: 138791

اخراج صدا پیشه مسلمان بازی های رایانه ای؛

تناقض در آزادی بیان

تناقض در آزادی بیان

وائل منصور در در یکی از مطالبی که در توییتر قرار داده بود اینطور بیان کرده بود که "من امیدوارم اسرائیل نابود شود، من از صهیونیست ها متنفرم، تنفر من از آنها هر بار که کودکی را در سرزمین های اشغالی به قتل می رسانند یا سرزمین جدیدی را غصب می کنند بیشتر می شود." منصور در ادامه صحبت هایش عنوان کرده بود که اسرائیل یک کشور نیست و صهیونیست ها فقط 70 سال است که توانسته اند یک رژیم ایجاد کنند.

خبرنامه دانشجویان ایران: آزادی بیان یکی از مهمترین مسائلی است که رسانه های غربی به آن می پردازند و همواره کشورهایی چون آمریکا و انگلیس بیان می کنند که آزادی بیان حق تمام انسان ها بوده و هیچ کس حق ندارد افراد را به خاطر بیان احساسات و افکارشان مورد مواخذه و تهدید قرار دهد.

به گزارش خبرنگار سرویس فناوری اطلاعات «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ کشورهایی مثل آمریکا همواره کشورهای دیگراز جمله ایران را محکوم به گرفتن این حق از مردمش می کنند اما در واقعیت به نظر می رسد که مطلب بر خلاف این باشد چرا که در آخرین اخبار منتشر شده در سایت های مختلف خبری اعلام شده که «وائل منصور» صداپیشه مصری که در استودیوی آمریکایی والت دیزنی به صداپیشگی برای شخصیت محبوب «دانلد داک» به مدت 7 سال مشغول بوده، به خاطر بیان احساسات ضد اسرائیلی اش از این استودیو اخراج شده است.

وائل منصور در در یکی از مطالبی که در توییتر قرار داده بود اینطور بیان کرده بود که "من امیدوارم اسرائیل نابود شود، من از صهیونیست ها متنفرم، تنفر من از آنها هر بار که کودکی را در سرزمین های اشغالی به قتل می رسانند یا سرزمین جدیدی را غصب می کنند بیشتر می شود." منصور در ادامه صحبت هایش عنوان کرده بود که اسرائیل یک کشور نیست و صهیونیست ها فقط 70 سال است که توانسته اند یک رژیم ایجاد کنند.

استودیوی والت دیزنی که یک استودیوی آمریکایی است که پس از باخبر شدن از این یادداشت منصور، او را به خاطر حرف های نژادپرستانه و مخالف حقوق بشر اخراج کرد.

منصور در سریال های کارتونی و بازی هایی که توسط شرکت والت دیزنی ساخته شده، فعالیت داشته و صداپیشگی نسخه ترجمه شده این شخصیت را به زبان عربی، صداپیشگی کرده است. جدیدترین کاری که منصور در آن صداپیشگی کرده بود سری بازی «داک تیل» بود که در این بازی، ماجراها و داستان های مختلفی برای دانلد داک و خانواده اش اتفاق می افتد. این بازی در سال 2013 به بازار عرضه شد و منصور در بخشی از بازی که مربوط به حضور دانلد داک در بازی بود، به صداپیشگی پرداخته بود. شهرت منصور در آوردن صدای دانلد داک بسیار مطرح است و در کشورهای عربی او را به عنوان صدای دانلد داک به خوبی می شناسند.

منصور پس از شنیدن خبر اخراج شدنش از استودیوی والت دیزنی در یادداشت دیگری عنوان کرد که از صحبت هایی که کرده پشیمان نیست و به خودش افتخار می کند. این عملکرد منصور و صحبت هایش با استقبال و حمایت کاربران دیگر روبه رو شده، به طوری که تا قبل از عنوان شدن این مطالب از سمت منصور، تعداد طرفدارانش به عنوان صداپیشه دانلد داک فقط در حدود 5 هزار نفر در سایت توییتر بود اما پس از مطرح شدن حرف های ضد اسرائیلی و اخراج شدن او تعداد کاربرانی که به حمایت و طرفداری از او پرداختند به 30 هزار نفر رسیده است.

در این میان، استودیوی والت دیزنی در مورد تصمیم خود اعلام کرده که منصور هیچ گاه به استخدام رسمی این استودیو درنیامده بوده و فقط به صورت قراردادی با آنها همکاری می کرده است. این استودیو بیان کرده که نمی خواهد یک فرد نژادپرست و تندرو در استودیویی حضور داشته باشد که به ساخت کارتون برای کودکان می پردازد. در سایت خبری «اسرائیل نیشن نیوز» که وابسته به صهیونیست ها است، این عملکرد دیزنی مورد ستایش قرار گرفته و صحبت های منصور مبنی بر 70 ساله بودن رژیم صهیونیستی را دروغ اعلام کرده و بیان داشته که حتی در قرآن هم به سکونت قوم یهود در اسرائیل اشاره شده و زندگی در اسرائیل حق تمام یهودیان جهان است.

با توجه به این موضوع، شاید بتوان نتیجه گرفت آزادی بیان در کشورهای غربی به خصوص آمریکا و اسرائیل فقط تا زمانی درست و حق انسانی افراد است که به نفع آنها باشد.

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
وعده صادق ابرقدرت
بعضی القاب، صفات انحصاری صهیونیست‌هاست
لیبرمن: در مسیر پیروزی نیستیم
واکنش امیرعبداللهیان به پاسخ ایران به حمله اسرائیل در اصفهان
دیده شدن یک قلاده پلنگ ایرانی در رودبار +فیلم
واکنش اتحادیه اروپا به حادثه اصفهان
اتحادیه اروپا دو نهاد و چهار صهیونیست را تحریم کرد
تماس مهم و فوری وزیر خارجه اردن با همتای ایرانی در نیویورک
انگیزه مهاجم کنسولگری ایران در پاریس چه بود؟
بیش از ۵۰درصد بارش سال آبی این استان در ۳ روز اتفاق افتاد
آخرین خبرها از سیل جنوب
این مار باستانی اندازه اتوبوس بوده است !
واکنش اردوغان به حادثه اصفهان
واکنش ایران به وتوی قطعنامه عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل متحد
موشک های اسرائیلی قبل از رسیدن به ایران توسط پدافند هوایی ایران در این نقطه از عراق منهدم شدند
علم الهدی: آیا بی حجابی به عنوان یک فسق آشکار از یک تخلف راهنمایی و رانندگی نازل تر است؟
ورود سامانه بارشی جدید و فراگیر به کشور
آخرین وضعیت تردد در جاده های کشور
بسته‌های غذایی برای مادران دارای فرزند شیرخوار؛ اعتبار تامین شد
رسانه های ضد ایرانی از رسانه های اسرائیلی جلو زدند!
هشدار به شکارچیان؛ از این منطقه خارج شوید
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top