تاریخ انتشار: سه شنبه 1393/05/28 - 15:37
کد خبر: 139394

لابی سنگین کردان تکرار می شود؛

صلح کل‌ها در مجلس برای وزیر رای جمع می‌کنند

صلح کل‌ها در مجلس برای وزیر رای جمع می‌کنند

در آبان ماه 1387 بحث استیضاح مرحوم علی کردان به دلیل مدرک دکترای جعلی در مجلس داغ بود و حامیان دولت وقت(احمدی نژاد) سعی داشتند تا به هر شکل ممکن نمایندگان امضاکننده طرح استیضاح علی کردان را مجاب کنند تا امضای خود را پس بگیرند.

خبرنامه دانشجویان ایران: فردا چهارشنبه 29 مرداد 93 قرار است رضا فرجی دانا استیضاح شود، استیضاحی که به قول یکی از نمایندگان مجلس تا کنون آنقدر برای تغییر نظرشان تحت فشار نبوده اند. 

به گزارش خبرنگار «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ در آبان ماه 1387 بحث استیضاح مرحوم علی کردان به دلیل مدرک دکترای جعلی در مجلس داغ بود و حامیان دولت وقت (احمدی نژاد) سعی داشتند تا به هر شکل ممکن نمایندگان امضاکننده طرح استیضاح علی کردان را مجاب کنند تا امضای خود را پس بگیرند.

در همان زمان تعدادی از نمایندگان مجلس هشتم طی نامه‌ای از محمود احمدی نژاد می خواستند تا برای تجهیز مساجد حوزه‌های انتخابیه خود به آن ها کمک مالی کند. ظاهراً این موضوع با موافقت احمدی نژاد همراه نمی شود اما محمد عباسی مدیرکل وقت «دفتر دولت در مجلس» از این فرصت استفاده کرده و دست به ابتکار جالبی می زند.

در همین راستا محمد عباسی، رسید دریافت چک های 5 میلیون تومانی کمک هزینه مساجد را در «رو» و رسید دیگری مربوط به پس گرفتن امضای استیضاح کردان را در «زیر» قرار می دهد و از برخی نمایندگانی که استیضاح کردان را امضا کرده‌ بودند می‌خواهد تا آن برگه ها را به عنوان رسید دریافت چک امضا کنند!

نمایندگان هم بی خبر از همه جا برای دریافت چک هر دو رسید را امضا می کنند اما عوض حیدرپور نماینده شهررضا بعد از امضا متوجه می‌شود که چرا دو رسید از او گرفته‌اند! و بعد از پیگیری ماجرا، قضیه روشن می‌شود. 

در این بین حمید رسایی و علی‌اصغر زارعی وقتی متوجه قضیه می‌شوند اول با دفتر احمدی نژاد تماس می گیرند و در این باره پرس و جو می کنند و وقتی دفتر احمدی نژاد از موضوع چک های 5 میلیون تومانی اظهار بی اطلاعی می کند، زارعی با فرد خاطی برخورد فیزیکی می کند کاری که به سیلی عدالتخواهی بر گوش لابی معروف شد.

در حال حاضر هم بعضی اخبار از مجلس و نمایندگان نشان می دهد لابی های وسیعی برای ساقط کردن استیضاح فرجی دانا در حال انجام است.

علیرضا زاکانی در خصوص لابی های انجام شده برای ابقای فرجی انا به تسنیم می گوید: بنده 11 سال است که در مجلس حضور دارم، در این 11 سال هیچ استیضاحی نبوده که به این اندازه برای تاثیرگذاری بر روی نظر، نمایندگان را تحت فشار قرار دهند.

اگرچه در زمان مرحوم کردان و دولت نهم یک مدیر به صورت سرخود به دنبال تطمیع نمایندگان و فریب آنها بد اما زاکانی شرایط کنونی مجلس در قبال استیضاح فرجی دانا را اینگونه توصیف می کند: از تهدید، تطمیع و هر روشی استفاده می‌کنند تا نظر نمایندگان را از استیضاح وزیر علوم برگردانند که این مسئله محل اشکال و خدشه جدی است.

به نظر می رسد شخصیت هایی که در مجلس به صلح کل ها معروف هستند و سعی دارند فضای آرام میان مجلس و دولت را حتی به بهانه ادامه فضای کنونی دانشگاه ها و عزل و نصب ها و حضور فتنه گران در دانشگاه ادامه یابد، نقش بسزایی در فرآیند لابی ها دارند.

پیش از این هم علی لاریجانی با پا درمیانی فرصتی یک ماهه برای اصلاح امور دانشگاه از طرف استیضاح کنندگان برای فرجی دانا گرفته بود.

خبرنگار «خبرنامه دانشجویان ایران» کسب اطلاع کرد آقای ابوترابی در اقدامی قابل تامل امروز لابی سنگینی به نفع آقای فرجی دانا به راه انداخت.

گفتنی است آقای روحانی رئیس جهور اعلام کرده بود که نتیجه استیضاح نشانه ای از انسجام قوا خواهد بود.حال سئوال اینجاست این انسجام ب زور و تهدید و تطمیع عملی می شود یا خواست نمایندگان؟

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
آخرین خبرها از سیل جنوب
این مار باستانی اندازه اتوبوس بوده است !
واکنش اردوغان به حادثه اصفهان
واکنش ایران به وتوی قطعنامه عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل متحد
موشک های اسرائیلی قبل از رسیدن به ایران توسط پدافند هوایی ایران در این نقطه از عراق منهدم شدند
علم الهدی: آیا بی حجابی به عنوان یک فسق آشکار از یک تخلف راهنمایی و رانندگی نازل تر است؟
ورود سامانه بارشی جدید و فراگیر به کشور
آخرین وضعیت تردد در جاده های کشور
بسته‌های غذایی برای مادران دارای فرزند شیرخوار؛ اعتبار تامین شد
رسانه های ضد ایرانی از رسانه های اسرائیلی جلو زدند!
هشدار به شکارچیان؛ از این منطقه خارج شوید
خدمات رسانی به ۱۰هزار حادثه‌دیده در پی سیل و آبگرفتگی
ترافیک سنگین در جاده چالوس
ترویج فرهنگ ایثار و شهادت از طریق برنامه‌های فرهنگی
حکم قطعی محکومان پرونده کثیرالشاکی پروژه الماس مال صادر شد
اعمال محدودیت های ترافیکی راهپیمایی مردمی حمایت از اقدام سپاه
مدارس پنجشنبه و جمعه آخر هفته‌ها به خانواده‌ها اختصاص می‌یابد؟
ارتباطات استان سیستان و بلوچستان پایدار است
هوای پایتخت در وضعیت قابل قبول است
به بهانه اختلال در کار؛ گوگل کارمندان معترض به همکاری با رژیم صهیونیستی را اخراج کرد
پلمب ۱۰ مؤسسه پایان نامه فروشی در روزهای آینده
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top