تاریخ انتشار: چهارشنبه 1393/05/29 - 15:18
کد خبر: 139555

شکست ائتلاف روحانی- لاریجانی در مجلس؛

دست رد به بازگشت فتنه گران به دانشگاه

دست رد به بازگشت فتنه گران به دانشگاه

از اسفندماه سال گذشته با پررنگ شدن برخی اقدامات وزارت علوم یازدهم، بحث استیضاح به جریان افتاد و نمایندگان به صورت کژدار و مریض با این وزارتخانه تا کردند؛ از جلسات کمیسیون آموزش گرفته تا دیدارهای خصوصی و نصیحت و تبشیر و نذیر تا شاید ریل گذاری ناصواب به مسیر خود بازگردد اما نشد که نشد.

خبرنامه دانشجویان ایران: ظهر امروز بالاخره پس از چند ماه طرح بحث استیضاح برای وزارت علوم «فرجی» نشد و دکتر رضا فرجی دانا نتوانست مجددا از مجلس رای اعتماد بگیرد.

به گزارش خبرنگار «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ از اسفند ماه سال گذشته با پررنگ شدن برخی اقدامات وزارت علوم یازدهم، بحث استیضاح به جریان افتاد و نمایندگان به صورت کژدار و مریض با این وزارتخانه تا کردند؛ از جلسات کمیسیون آموزش گرفته تا دیدارهای خصوصی و نصیحت و تبشیر و نذیر تا شاید ریل گذاری ناصواب به مسیر خود بازگردد اما نشد که نشد.

امروز نمایندگان استیضاح کننده بارها در نطق های خود گفتند که امید داشتند تا روند اصلاح شوند اما وزارت علوم بی توجه به آن، کارهای خود را ادامه می داده است.

یک ماه پیش نیز که بحث استیضاح مجددا به صورت جدی تر مطرح شد اما با پادرمیانی رئیس مجلس فرصتی یک ماهه به وزیر علوم داده شد تا شاید آب رفته از جوی به جوی بازگردد اما امروز پس از یک ماه نمایندگان معتقد بودند که چیزی تغییر نکرده است.

شب گذشته اما خبرهایی مبنی بر تغییر دو معاون وزیر در صورت رای اعتماد مجلس شنیده می شد که در توافقی با برخی اعضای فراکسیون رهروان (حامیان رئیس مجلس) انجام شده است اما به قول یکی از فعالین دانشجویی تغییر معاون در دقیقه 90 چیزی را عوض نمی کرد چراکه اعتراضها به مشی این وزارتخانه بود.

اما روند استیضاح به سلامت تا به امروز پیش نرفت تا جائیکه روز گذشته علیرضا زاکانی گفت که در طول یازده سالی که نماینده بوده است تا این حد تهدید و تطمیع نمایندگان در شدت لابی به نفع وزیر استیضاح شونده را تجربه نکرده است.

استیضاح برای طیف اصلاح طلب و حامی دولت در مجلس تا جائی بغرنج شده بود که خبرهایی بسیاری مبنی بر جدا شدن این طیف از نمایندگان از فراکسیون رهروان و افتادن از اکثریت این فراکسیون در مجلس به گوش می رسید.

نکو نماینده حامی دولت تهدید کرده بود در صورت به بارنشستن استیضاح سریعا فراکسیون اعتدال از فراکسیون رهروان جدا خواهد شد.

چنین فضایی عملکرد علی لاریجانی رئیس مجلس را حساس تر می کرد.

دو روز پیش بود که انجمن اسلامی 50 دانشگاه کشور در نامه ای به رئیس مجلس گفتند که  برکسی پوشیده نیست که در ترکیب فعلی نمایندگان، نسبت به استیضاح 3 جریان اصلی در مجلس وجود دارد.یک جریان اقلیت حامی دولت که باکمال تاسف، حامی بی چون و چرای تصمیمات و عملکرد دولت هستند و باجانبداری صرف از عملکرد وزارت علوم، سعی در خدشه وارد نمودن به استقلال مجلس نسبت به دولت دارند که البته با توجه به سوابق این اقلیت، توقعی هم جز این از ایشان نیست. جریان دوم، بخش قابل توجهی از نمایندگان مجلس هستند که به دنبال اصلاح روند نادرست مدیریتی در وزارت علوم می باشند که این روزها مورد هجمه مشترک رسانه ای دولت و همچنین رسانه های بیگانه، خصوصا رسانه های وابسته به خاندان سلطنتی انگلیس و دولت آمریکا هستند. اما جریان سوم دوستان شما -مشخصا فراکسیون رهروان هستند- که نقش جنابعالی در رویکرد ایشان انکار ناپذیر است.

دانشجویان تاکید کرده بودند که مبادا لابی های دولتی و احزاب و جریان های سیاسی خارج مجلس در روند انجام این وظیفه قانونی اخلال ایجاد نمایند و خدای نکرده داستان غم انگیزی از جنس آنچه در رابطه با وقف دانشگاه آزاد اسلامی در مجلس (یک شنبه سیاه) رقم خورد اتفاق بیافتد... اجازه ندهید مصالح کشور قربانی تمامیت خواهی عده ای قرار گیرد که پروژه  اصلی ایشان در صحن دانشگاه چیزی فراتر از تصاحب یک دولت و یا مجلس است و اصل پیشرفت علمی و آرامش و امنیت کشور را هدف قرار داده اند.

این مسئله امروز با گوشه چشم دقیقه نودی علی لاریجانی به وضوح دیده تا جائیکه در آخرین سخنرانی رضا فرجی دانا وزیر علوم در دفاع در برابر استیضاح، وی که قبلا رئیس مجلس را "حَکَم" اختلافات درباره دو معاون جنجالی وزارتخانه خویش(توفیقی و میلی منفرد) کرده بود با اعلام قبول نظر علی لاریجانی در عزل این دو معاون، عملا قول داد در صورت رای نیاوردن استیضاح، این دو معاون را برکنار کند.

قول فرجی دانا به صورت شفاهی و خارج از تریبون صورت گرفت و تنها صدای او از میکروفن مجلس شنیده شد؛ وقتی لاریجانی خبر موافقت وزیر را برای برکناری توفیقی و میلی منفرد اعلام کرد، چند تن از نمایندگان تکبیر فرستادند!

حتی یکی از نمایندگان در جریان شمارش به شوخی به لاریجانی گفت: خدا کنه بخاطر گارانتی شما رای بیاورد و وزیر بماند!

اما در نهایت اینکه تلاش رییس مجلس برای تقلیل مصادیق استیضاح به صرفا دو انتصاب خاص و همچنین تلاش گسترده روزنامه های زنجیره ای و سایت های نوظهور که در این مدت به صورت تمام قد حامی عملکردناصواب فرجی دانا شده بودند -و حتی با جعل عنوان و تحریف بیانیه یا تهمت و ریخت آبروی افراد- ناکام ماند و نمایندگان به مسائل اصلی و مصادیق اصلی استیضاح توجه کردند.

شاید بتوان از رخداد امروز نتیجه گرفت که دوره انارجلی در مجلس و یک رای بودن فراکسیون رهروان به پایان رسیده و قاطبه نمایندگان تحت تاثیر لابی های موجود قرار نمی گیرند چه اینکه قاطعیت در نطق استیضاح کنندگان نیز در این مسئله بی تاثیر نبود.

امیدواریم هدیه روحانی در هفته دولت وزیری باشد که دغدغه اکثریتی که با غوغا سالاری در این چندماه اقلیت خوانده شدند را مرتفع کنند چرا که مثلا آنطور که الیاس نادران گفت، عدم آرامش دختران دانشگاهی از دست اساتید اخراجی مسئله ای نیست که بتوان آن را سیاسی تلقی کرد. مگر اینکه در منطق افراطی های داخل و خارج غیرت دینی و ناموس پرستی نیز اتفاقی سیاسی باشد.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
omid
1393/05/30 - 10:02

اینا همش بازیه که ذهن مردم رو از پرونده ی کرسنت منحرف کنند، از شما بعیده که گول این ظواهر رو بخورید ... یکم ازین بگید.
تورهای مسافرتی آفری
تاکنون کدام کشور‌ها به اسرائیل حمله کرده‌اند؟ +فیلم
هشدار به زائران حج عمره
رشد یک‌هزار واحدی شاخص بورس
«س.ق» زن بازیگر ایرانی است که تتلو در اعترافاتش از او نام برد
سفارش امام رضا(ع) به شیعیان از زبان حضرت عبدالعظیم
تبلیغ نافرمانی مدنی توسط رئیس جبهه اصلاحات
رهبر انقلاب: حال کارگر خوب شود حال کشور خوب می‌شود
استقلال چهارمین تیم پُرافتخار فوتبال آسیا
چند فرمانده ارشد ارتش اسراییل طی روزهای آتی استعفا می‌دهند
برنامه دولت برای ارتقای هوش مصنوعی
گل محمدی به زودی سرمربی تراکتور خواهد شد +جزئیات
حسن یزدانی به تمرین تیم ملی نیامد
تکلیف ماندن یا رفتن مدیرعامل پرسپولیس مشخص شد
توصیف اردوغان از بغداد جنجال به پا کرد +عکس
ابتکار یک کارگر برای دریافت انگشتر از رهبر انقلاب +فیلم
پخت نان کامل باید مجدداً در روستاهای کشور احیا شود/ اقدامات شورای عالی سلامت و امنیت غذایی با وضعیت مطلوب فاصله زیادی دارد
رهبرانقلاب: امنیت شغلی کارگر از وظایف مسئولین است +فیلم
استعفای بالاترین مقام نظامی صهیونیست‌ها +فیلم
آمریکا: مذاکره مستقیم برجامی با ایران نداریم
مثال جالب رهبرانقلاب درمورد پیشرفت +فیلم
دستگیری ۱۸ شیاد کنکوری
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top