تاریخ انتشار: چهارشنبه 1393/05/29 - 17:56
کد خبر: 139571

توصیه‌های دانشگاه آزاد به داوطلبان ناپیوسته

خبرنامه دانشجویان ایران: رئیس مرکز آزمون دانشگاه آزاد توصیه هایی را درباره ثبت نام در دوره کارشناسی ناپیوسته، اعلام کرد.

به گزارش مهر، مجتبی علوی فاضل، گفت: داوطلبان کارشناسی ناپیوسته با آزمون فقط رشته های مندرج در دفترچه را انتخاب کنند.

وی ادامه داد: داوطلبان کارشناسی ناپیوسته با آزمون فقط رشته هایی را انتخاب کنند که دانشگاه آزاد اسلامی آنها را در واحدهای دانشگاهی ارائه داده است. بنابراین، داوطلبان توجه داشته باشند که قبل از تهیه کارت اعتباری رشته مورد علاقه خود را در سایت www.azmoon.org مشاهده کنند.

علوی فاضل اظهار داشت: این رشته ها شامل اتاق عمل، ساخت پروتز دندانی، مامایی، علوم آزمایشگاهی، بهداشت عمومی، مهندسی بهداشت محیط، هوشبری، علمی کاربردی حسابداری، مهندسی تکنولوژی الکترونیک، مهندسی تکنولوژی برق-قدرت، مهندسی تکنولوژی نرم افزار کامپیوتر، علمی کاربردی معماری است.

رئیس مرکز آزمون در مورد شرایط انتخاب رشته داوطلبانی که در آزمون سراسری و کارشناسی ناپیوسته 93 شرکت کرده اند، گفت: این دسته از داوطلبان می توانند صرفاً در مجموعه ای که آزمون داده اند در دانشگاه آزاد اسلامی انتخاب رشته کنند. ضمن اینکه امکان ویرایش پس از تأیید نهایی ثبت نام و دریافت کد رهگیری وجود ندارد.

علوی فاضل تأکید کرد: در مورد رشته های بدون آزمون هیچگونه محدودیتی وجود ندارد و داوطلبان می توانند در صورت تمایل در یک یا حتی چند مجموعه بدون توجه به نوع مدرک تحصیلی خود انتخاب رشته کنند.

وی در پاسخ به این سوال که آیا شرط بومی گزینی در ثبت نام دانشگاه آزاد اسلامی وجود دارد، اظهار داشت: برای نخستین بار دانشگاه برای رفاه عموم داوطلبان گزینش بومی را حذف کرده به جز پزشکی واحد زاهدان که همچنان مختص داوطلبان استانهای خراسان جنوبی، سیستان و بلوچستان و هرمزگان محسوب می شود. داوطلبان می توانند در هر نقطه ای از کشور که علاقه مند هستند رشته/محل های خود را انتخاب و در سایت ثبت نام کنند.

علوی فاضل در مورد نقش جنسیت در پذیرش، خاطرنشان کرد: ثبت نام در اکثر رشته های دانشگاه آزاد اسلامی هم برای زنان و هم مردان بلامانع است اما برخی از رشته ها دارای پذیرش تک جنسیتی هستند که داوطلبان لازم است به آنها توجه داشته باشند.

وی در ادامه افزود: داوطلبان در نظر داشته باشند در واحد فلاورجان تمام رشته ها پذیرش برای زنان و کلیه رشته های واحد شهرمجلسی برای مردان پذیرش دارد. ضمن اینکه رشته مهندسی دریا- دریانوردی، مدیریت و کمیسر دریایی و مهندسی کشتی (موتور) در واحد جزیره خارک و ناوبری واحد بندر گناوه فقط از میان مردان پذیرش می کند و رشته مامایی صرفاً زنان را پذیرش خواهد کرد. رعایت شرط تجانس رشته برای کاردانی پیوسته ضروری است.

معاون دانشگاه در مورد رعایت شرط تجانس رشته در ثبت نام کاردانی پیوسته بدون آزمون، گفت: داوطلبان این مقطع لازم است بین رشته انتخابی خود در دانشگاه و رشته تحصیلی دوران هنرستان و دبیرستان تجانس را رعایت کنند بنابراین امکان ثبت نام در سایر رشته ها (نامتجانس) را نداشته مگر آنکه علاقه مند ادامه تحصیل در رشته تربیت بدنی باشند، از این قاعده مستثنی هستند.

وی تأکید کرد: برای مقاطع کاردانی پیوسته و ناپیوسته بدون آزمون، هر داوطلب می تواند یک رشته/محل را انتخاب و پس از ثبت نام در سایت www.azmoon.org از روز هشتم شهریور ماه با در دست داشتن پرینت ثبت نام به واحد مربوطه مراجعه کنند.

 

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
اگر اسرائیل به رفح حمله کند فلسطینی ها به خواسته ۷۰ سال خود می‌رسند
روابط تجاری ترکیه با اسرائیل متوقف شد
اسرائیل دیر یا زود محو خواهد شد
استخوان‌ها هنوز شهادت می‌دهند!
اعلام رسمی حضور حمید مطهری در کادر فنی تراکتور
پلیس اصراری به انتقال خودروهای توقیفی با جرثقیل ندارد
این خودرو ۵۵ میلیون تومان ارزان شد
ببینید | ماجرای شکایت جالب همسر محسن قرائتی نزد رهبر انقلاب
سال گذشته میانگین سن پدر و مادر در اولین فرزندآوری چقدر بود؟
چشم پوشی سفارت ایران در پاریس از پیگیری قضایی فرد حمله کننده
تمام فتنه‌های علیه کشور با حضور مردم خنثی شد
اینترنت در کنکور سراسری قطع نمی‌شود
به هدف اول خودمان رسیدیم
جذب نخبگان «کانکت» در دانشگاه‌ها
ترکیب سهامداران پرسپولیس در هیئت مدیره مشخص شد
صعود ایران به جام جهانی فوتسال و نیمه نهایی جام ملت‌های آسیا
بیانیه مشترک ایران و پاکستان پس از سفر رئیسی
تاکنون کدام کشور‌ها به اسرائیل حمله کرده‌اند؟ +فیلم
هشدار به زائران حج عمره
رشد یک‌هزار واحدی شاخص بورس
«س.ق» زن بازیگر ایرانی است که تتلو در اعترافاتش از او نام برد
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top