تاریخ انتشار: پنجشنبه 1393/05/30 - 09:32
کد خبر: 139596

مجتبی مرادی؛

فرگوسن؛ لیبرالیسمی که به دیکتاتوری ختم شد

فرگوسن؛ لیبرالیسمی که به دیکتاتوری ختم شد

امروز آمریکا و لیبرالیسمش با شتابی زیاد و با سر در حال سقوط است، بی بند باری فرهنگی همچون اعلام رسمی بودن همجنس بازی،اقتصاد متلاشی تبعیض اقتصادی همچون جنبش 99 درصدی وال استریت، نبود آزادی های اجتماعی همچون اعتراضات فرگوسن و سرکوب آن، معضلات و مشکلات اجتماعی همچون کشت.

خبرنامه دانشجویان ایران: مجتبی مرادی*// لیبرالیسم به اختصار یعنی آزادی. آزادی در همه شئون جامعه. امروز خبرهایی از مهد لیبرالیسم در جهان به گوش می رسد. فرگوسن شهری از شهرهای آمریکا اعلام حکومت نظامی شده است. عبارتی که در کشورهای با حکومت دیکتاتوری به کار برده می شود. آزادی با عنوان لیبرالیسم که همیشه آمریکا و دوستانش از آن دم می زده اند امروز زیر سوال رفتنش را دید و به نظاره نشست که چگونه کشوری که این مقدار سایر کشورها مخصوصا ایران را به نبود آزادی متهم می کند، اصولا اولیه آزادی را زیر پا می گذارد و حکومت نظامی را برقرار می کند.

امروز دیگر آمریکا نتوانسته دیکتاتوری پنهانش را، پنهان نگه دارد و دیکتاتوری آمریکا امروز لباس بر تن کرده است و به کف خیابان های شهر فرگوسن آمده است. آمریکایی ها نتوانسته اند هنوز «الف» آزادی را در کشور خود اجرا کنند تبعیض نژادی و برتری سفید بر سیاه و کشتن سیاه پوستان توسط پلیس بدون هیچ دلیل خود بزرگترین جنایت خلاف آزادی در جهان امروز است، امروز لیبرالیسم در آمریکا ابزاری است چماق گونه برای زدن بر سر کشور های دیگر و این ابزار در جامعه ی آمریکا کاربردی ندارد.

البته باید گفت که لیبرالیسم خاصیتش همین بی بند بار بودن و بر هیچ اصل و اساسی استوار نبودن آن است که همین سبب شده  هرکس باتوجه به امیال، احساسات و برداشت خود به آزادی معنایی بدهد و آن را به اجرا در آورد. این یعنی قانون جنگل مدرن، در قانون جنگل هیچ قانونی نیست و همه مطابق فکر خود عمل می کنند، امروز لیبرالیسم به همین بلا در آمریکا دچار شده است ، لیبرالیسم بر مینای اومانیسم یا همان انسان محوری شکل گرفته است، هر فرد در جهان امروز خودش محور است و این یعنی قریب به 7 میلیارد محور و قانون و این تعریف مدرن از قانون جنگل است. 

شهر فرگوسن امروز شکست لیبرالیسم و لیبرال دموکراسی را فریاد می زند. از تبعیض نژادی تا منع حضور در خیابان و حکومت نظامی نمونه هایی از این شکست است.

امروز آمریکا و  لیبرالیسمش با شتابی زیاد و با سر در حال سقوط است، بی بند باری فرهنگی همچون اعلام رسمی بودن همجنس بازی،اقتصاد متلاشی تبعیض اقتصادی همچون جنبش 99 درصدی وال استریت، نبود آزادی های اجتماعی همچون اعتراضات فرگوسن و سرکوب آن، معضلات و مشکلات اجتماعی همچون کشت و کشتار در مدارس آمریکا، از بین رفتن اصول اولیه انسانیت و برتری قومی بر همه ی دنیا همچون دفاع از رژیم صهیونیستی و همکاری در کشتار مردم غزه و... این ها همه نمونه هایی کوچک از آثار لیبرال دموکراسی و لیبرالیسم در دنیا امروز است.

سکوت سازمان ملل و دنیای طرفدار لیبرالیسم در مقابل جنایت های داخلی و خارجی آمریکا  خود نیز بزرگترین نشانه و امضا کننده بی اساس بودن این ایدئولوژی در دنیای امروز است.سازمان هایی متحدی که ساخته شده اند برای اعلام وضع اضطراری و خطر علیه کشورهایی که در معادله ی (جهان) منهای( آمریکا  اسرائیل  دوستانش ) می گنجند.قوانین جهان فقط برای این کشورها معنا پیدا می کند و آزادی و حقوق بشر برای این کشور معنا پیدا می کنند ولی هیچ کدام از قوانینی که خودشان آن ها را در سازمان ملل روزی برای اداره ی جهان وضع کره اند ، امروز در مقابل جنایت های خوشان در غزه و فرگوسن و... کارگر نیست و بی اعتنا به این قوانین در حال جرم و جنایت هستند. 

امروز لیبرالیسم به بن بست خود رسیده است و کارکردش را از دست داده است. مدرنیسم امروز دیکتاتوری پنهان خود را آشکارتر از همیشه در جهان نشان می دهد. اسرائیل سگ دست نشانده ی آمریکا از روزهای اول خود ذلیل تر شده است. کارشناسان آمریکایی خود صحبت از 10 سال دیگر و نابودی اسرائیل غاصب می کنند. جهان امروز از همه ی روزها گرایشش به اسلام و گفتمان اسلامی بیشتر شده است.

امروز لیبرال ترین کشور جهان مقروض ترین کشور از جهت اقتصادی است.صدای مردم جهان و قیام آن ها در دفاع مظلومین و نفی دیکتاتوری در جهان، امروز بیشتر از قبل به گوش می رسد. کشور های جهان در حال تشکیل گروه هایی منهای آمریکا هستند و بسیار بسیار نشانه های دیگر که سقوط هیمنه آمریکا و ایدئولوژی اش را نشان می دهد.

فرگوسن و اعتراضات و حکومت نظامی آن صحبت هایی بسیاری با مردم جهان دارد، شکستن هیبت تو خالی آمریکا قدرت اسلام است که 35 سال قبل زمانی که هیچ کشوری جرات کوچکترین ایستادگی را درمقابل آمریکا را به خود نمی داد انقلاب اسلامی ایران در مقابل دیکتاتوری آمریکا و وابستگان ایدئولوژی اش ایستاد و فریادزد که آمریکا هیچ غلطی نمی تواند بکند.

امروز نتیجه آن فریاد و ایستادگی را در دنیا می توان دید. امروز  آمریکا و اسرائیل با سر در حال سقوط به دره ی نیستی اند. سقوطی که آن ها با ظلم و کشتار در کشور های دیگر می خواهند از آن جلوگیری کنند اما این لیبرالیسم باطلاقی است که آمریکا و دوستانش در حال دست و پا زدن آن هستند و هر روز بیشتر در آن فرو می روند.

* دبیر فرهنگی انجمن اسلامی دانشجویان مستقل دانشگاه بیرجند

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
شلیک پرسپولیس به ۳‌هدف با یک تیر!
برخورد محترمانه پلیس با یک خانم +فیلم
گریه شرور دو ریالی در لحظه دستگیری +فیلم
درخواست روسیه از شورای امنیت برای بررسی فوری تحریم اسرائیل
هشدار جدید آمریکایی‌ها به اسرائیل
مرگ قهرمان پرورش اندام در حین مسابقه
خبر جدید وزیر کار درباره تعداد تعطیلات آخر هفته
۴ گزینه اصلی اسرائیل برای پاسخ به ایران
دیدار دوستانه تیم ملی ایران با ترکیه
تولید گوشی ایرانی به کجا رسید؟
گزارش اندیشکده آمریکایی از سرسپردگی شاه اردن
حقوق بیکاری در کرواسی؛ بازگشت اسکوچیچ به ایران؟
پیام فرمانده ارشد ارتش به اسرائیل؛یکدستی سیلی زدیم
سخنگوی پنتاگون: ما خواهان تشدید تنش‌ها نیستیم
تعیین ظرفیت ۶۰۰ نفری در دوره فلوشیپ پزشکی سال ۱۴۰۳
کیفیت هوای تهران قابل قبول است
مهلت ارسال ایده به ششمین دوره رویداد «از ایده تا بازار» تمدید شد
تمدید مهلت ثبت نام آزمون EPT اردیبهشت ۱۴۰۳ دانشگاه آزاد
رگبار باران و باد شدید در ۹ استان
بالاخره چند موشک ایران به اسرائیل اصابت کرد؟
این برنامه جدید، رقیب تازه اینستاگرام است
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top