تاریخ انتشار: شنبه 1393/06/01 - 12:02
کد خبر: 139719

پس از استیضاح وزیر علوم

روحانی مثل احمدی نژاد ناراحت شد

روحانی مثل احمدی نژاد ناراحت شد

مجید انصاری حرفهایش را روز استیضاح پس گرفت، تا شاید در لحظات آخر بتواندجلوی استیضاح فرجی دانا را بگیرد، اما از آنجایی که حرفهایش، حرفهای مجموعه دولت و کابینه اعتدال بود، امروز از زبان حسن روحانی برای بار دیگر شنیده شد.

خبرنامه دانشجویان ایران: مجید انصاری حرفهایش را روز استیضاح پس گرفت، تا شاید در لحظات اخر بتواند جلوی استیضاح فرجی دانا را بگیرد، اما از آنجایی که حرفهایش، حرفهای مجموعه دولت و کابینه اعتدال بود، امروز از زبان حسن روحانی برای بار دیگر شنیده شد.

به گزارش خبرنگار «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ رفتار های احمدی نژادیِ رییس جمهور دولت یازدهم ادامه دارد. بعد از اینکه علی آبادی از مجلس برای وزارت رای اعتماد نگرفت، به پست های مختلفی گمارده شد، تا مگر رای اعتماد نگرفتنش تحت الشعاع قرار بگیرد.

اگرچه ناکارآمدی وزرای رای اعتماد نگرفته برای همه روشن بود، اما احمدی نژاد هم که مثل این روزهای روحانی می گفت:«به مجلس احترام می گذارد»، مشروطی هایی را که از خانه ملت رای اعتماد نگرفته بودند در پست های مختلف می گماشت. تلقی برخی آن روزها «دهن کجی احمدی نژاد به مجلس بود».

قصه لجبازی احمدی نژاد با مجلس در در داستان مرتضوی و شیخ الاسلام تکرار شد و در روز مجادله ناپسند وی و لاریجانی به اوج رسید.

دولت هایی که قرار است، مجری قانون اساسی باشند و از کیان و استقلال مجلس دفاع کنند، گویا در مواجهه با استیضاح شبیه به هم عمل می کنند و نمایندگان استیضاح کننده را به چوب تهمت و توهین می نوازند.

حجت الاسلام روحانی که گفته بود: «کسی نباید از استیضاح وزیر علوم ناراحت شود» امروز در حرم مطهر امام راحل و گویا با ناراحتی از استیضاح علوم گفت:« همه بدانند در این مسیر با تغییر یک نفر در دولت مسیر عوض نمی‌شود و این مسیر را رأی و آرای مردم مشخص کرده و دولت این راه را ادامه می‌دهد.»

علیرغم شعارهای مکرر روحانی در همین چند روز پیش از استیضاح مبنی بر احترام به مجلس، انسجام رابطه مجلس و دولت، ارتباط با مجلس و همه این صحبتها، تبلیغات گسترده دولت علیه استیضاح کنندگان و تاکید بر ادامه راه فرجی دانا با انتصاب نجفی آغاز شده است.

ناراحتی روحانی از استیضاح فرجی دانا با انتصاب نجفی مشخص شد. انتصابی که پایگاه اجتماعی اصلاح طلبان طرفدار روحانی را به وی امیدوار نگه داشت.

پیام انتصاب نجفی که مجید انصاری پیش از استیضاح سیگنال هایی از آن را با ادامه مسیر فرجی دانا اعلام کرده بود، به گوش اصلاح طلبان رسیده است.

اما آیاانتصاب فردی که پیش از این از مجلس رای اعتماد نگرفته است و طی نه ماه گذشته دوبار از مسئولیت های محوله استعفا داده است و هیچ سنخیتی با دغدغه های نمایندگان مجلس ندارد، احترام به دغدغه های مجلس و ناراحت نشدن از استیضاح وزیر علوم است؟

استیضاح فرجی دانا و مسئله وزارت علوم البته به محل چالش روحانی با گروههای مختلف و شخصی های کشور نیز بدل شده است.

انتقاد شدید اللحن برخی مراجع تقلید به عملکرد فرجی دانا و حتی به حضور نپذیرفتن وی، پس از استیضاح وزیر علوم نیز با انتقاد به مشی وزارتخانه ادامه پیدا کرد.

آیت الله مکارم شیرازی با انتقاد برخی از افرادی که گفته بودند دیگری هم بیاید همان مسیر وزیر سابق را پیش می‌گیرد بیان داشتاینکه عده‌ای می‌گویند فرد دیگری هم بیاید همین مسیر وزیر قبلی را ادامه می‌دهد، این لجبازی است.

این مرجع تقلید شیعه که در حرم رضوی صحبت می کرد در ادامه گویا در واکنش به انتصاب نجفی افزود: اگر ما دموکراسی داریم باید به رای مجلس احترام بگذاریم و معنای احترام این است که فردی که می‌آید باید اقدامات نادرست وزیر گذشته را اصلاح کند.

انتقادات مراجع به عملکرد دولت در برخی حوزه ها در حالی شدت گرفته است که روحانی در تبلیغات انتخاباتی و پس از ریاست جمهوری داعیه دار ارتباط با مراجع و اصلاح روند پیشین در ارتباط با مراجع بود.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
حسین
1393/06/01 - 13:38

چقدر شما ها ضد احمدی نژاد شدید؟؟
شما که به راحتی همه رو با یک چوب می زنید از پشت پرده استیضاح وزیر احمدی نژاد با اطلاع هستید؟؟
یا مثل بقیه اخبار از خبرگزاری ها میشنوید؟
حسین
1393/06/01 - 13:40

درود بر احمدی نژاد
و برای شما متاسف هستیم که احمدی نژاد در قاب رسانه ها شناختید و نرفتید با خودش صحبت کنید .
اگر احمدی نژاد، واقعا می شناختید اینجوری صحبت نمی کردید.
تورهای مسافرتی آفری
اسلواکی: مخالف عضویت اوکراین در ناتو هستیم
سرهنگ ارتش آمریکا: پدافند هوایی اسرائیل قوی نیست
تقلای انگلیس برای تقویت روحیه نتانیاهو
تذکر جدی بی‌حجابی اثرگذاری اجتماعی فروانی دارد
فقط خودمان بودیم!
تصویر امروز ایران، در سخنان چهل سال پیش حضرت آقا
شعار جالب دانشجویان آمریکایی به زبان فارسی/ مرگ بر اسرائیل در دل دانشگاه‌های آمریکا +فیلم
انزوای اسرائیل در حال تعلیق است
اعتراف در خصوص حمله اسرائیل؛ باید منتظر پاسخ فوری ایران باشیم
شهادت عضو دیگر حزب‌الله در جنوب لبنان
واتساپ با قابلیتی کاربردی برای مدیریت بهتر چت‌ها آپدیت شد
شلیک ۱۵۰ موشک از جنوب لبنان به اراضی اشغالی
معاون رئیس جمهور: دولت بر استفاده از نیروهای مؤمن و انقلابی تاکید دارد
امیرعبداللهیان: «وعده صادق» تعریفی نو از موازنه قدرت غرب آسیا ارائه کرد
پرسپولیس به ۴ بانک و استقلال به هلدینگ خلیج فارس واگذار شد
تیم ملی کشتی فرنگی مقتدرانه قهرمان آسیا شد
سردار حاجی زاده روز ارتش را تبریک گفت
رئیس جمهور قهرمانی تیم ملی کشتی فرنگی در آسیا را تبریک گفت
سند ملی «سبک پوشش اسلامی- ایرانی» تصویب شد
۹۵۰۰ فلسطینی در زندان‌های اسرائیل محبوس هستند
حزب‌الله شهرک‌ها و مواضع نظامی اسرائیل را موشک‌ باران کرد
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top