تاریخ انتشار: سه شنبه 1393/06/04 - 11:48
کد خبر: 140061

چرا تکریم بانوان؟

نزدیک به 1 میلیون زن انگلیسی کار کم درآمد و پرخطر دارند

نزدیک به 1 میلیون زن انگلیسی کار کم درآمد و پرخطر دارند

در حالی که این روزها طرح تکریم بانوان در شهرداری تهران با واکنش های تلخی از سوی دولتی ها روبه رو شده است و متاسفانه مسئولان مدل های غربی را برای کار زنان ایرانی الگو قرار می دهند؛ واقعیت تلخی از اشتغال زنان در غرب به چشم می آید.

خبرنامه دانشجویان ایران: در حالی که این روزها طرح تکریم بانوان در شهرداری تهران با واکنش های تلخی از سوی دولتی ها روبه رو شده است و متاسفانه مسئولان مدل های غربی را برای کار زنان ایرانی الگو قرار می دهند؛ واقعیت تلخی از اشتغال زنان در غرب به چشم می آید.

به گزارش خبرنگار «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ بر اساس پژوهشی که جمعیت فاوست (Fawcett Society) انجام داده است، از زمان آغاز بحران اقتصادی در سال ۲۰۰۸، بیش از ۸۲۰ هزار زن انگلیسی دیگر در مشاغلی استخدام‌شده‌اند که در گروه مشاغل کم‌درآمد و ناامن دسته‌بندی می‌شوند.

در این پژوهش آمده است شمار زنان نیمه بیکار در انگلیس در این مدت حدود دو برابر افزایش‌یافته و به ۷۸۹ هزار نفر رسیده است. همچنین، ۳۷۱ هزار زن انگلیسی به خوداشتغالی روی آورده‌اند.

اوا نئیتزرت، معاون رئیس اجرایی جمعیت فاوست، گفت باوجود کاهش ارقام بیکاری در انگلیس، این گزارش نشان می‌دهد که زنانی که جذب مشاغلی با حقوق پایین شده‌اند، به‌طوری جدی از روند بهبود اقتصادی انگلیس دورنگه داشته می‌شوند. وی افزود: «تعداد زنان در مشاغلی با حقوق پایین و ناامن همچنان به شکل نگران‌کننده‌ای بالا است.»

گلوریا د پیرو، وزیر امور زنان و برابری در کابینه سایه انگلیس، نیز از آمار مشاغل زنان انتقاد کرد و گفت: «در دوران تصدی دیوید کامرون و معاون او، نیک کلگ، زنان بیشتری درگیر مشاغلی با حقوق پایین و ناامن هستند و نمی‌توانند زمان لازم را برای خود و خانواده‌هایشان صرف کنند.»

جالب آنکه طرحی که از سوی شهرداری تهران برای تکریم بانوان مورد مخالفت دولتی ها قرار گرفت یکی از اهمت ها زنان در جامعه را مورد اهمیت نشان می داد یعنی زمانی که یک زن با خانواده و همسرش در روز می گذراند کمتر از ساعاتی است که با همکاران مردش مراوده دارد.

حتی وقتی در شهرداری تهران بخشنامه ای در خصوص ممنوعیت کار کردن زنان در اموری به عنوان تایپیست و منشی مطرح شد با واکنش های تند رو به رو شد. در واقع شهرداری کار برای زنان را ممنوع نکرد بلکه مانع کار کردن در مشاغل کم درآمد و نا امن کرد.

در واقع هدف از کار کردن زنان و کار نکردن آنها ممانعت از حضور در جامعه و شغل های اجتماعی نیست بلکه هدف آن است که بانوان را بخاطر حقوق و مزایای کمتری که دریافت می کنند در مشاغل سخت و طاقت فرسا به کار نگیرند.

درواقع مساله ای که به عنوان تکریم بانوان بود و یک مساله انسانی و دینی است از سوی افرادی چون معاون امور زنان رئیس جمهور به عنوان تفکیک جنسیتی مطرح شد تا با یادآوری دیوار کشی میان مرد وزن این اقدام شهرداری تخطئه شود. البته قالیباف شهردار تهران می گوید خودش مخالف تفکیک جنسیتی است و طرح اخیر شهرداری برای تکریم بانوان بوده است.

سئوال اینجاست آیا وزارت کار هم نظارتی بر در آمد و حقوق زنان شاغل در کارگاه ها و بنگاه های کار دارد؟ به نظر می آید بعضی مشاغل مانند کار در کارگاه های سخت به دلیل آنکه زنان حق اولاد و عائله مندی دریافت نمی کنند به نفع صاحبکاران است و شاید به بهانه حضور زن در جامعه حاضر می شویم زنان ایرانی از صبح تا شب پای کوره های شیشه گری هم باشند.

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
دانشجو
1393/06/06 - 10:45

چرا راه دور میرویم و فقط خار را در چشم دیگران میبینیم بیایید تیر را در چشم خود ببینیم
عدم نظارت بر کارگاه های کوچک تولیدی در کشور ما باعث شده تا کارفرمایان سودجوی این کارگاه ها اقدام و استخدام خانم ها کنند آن هم با حقوق 500 هزار تومن بدون بیمه و با ساعت کاری بالای 10 ساعت
متاسفانه این مشکل در کشور ما نیز هست و اگر کسی به فکر آن نباشد آثار زیانباری برای جامعه و بنیان خانواده خواهد داشت.
تورهای مسافرتی آفری
به بهانه اختلال در کار؛ گوگل کارمندان معترض به همکاری با رژیم صهیونیستی را اخراج کرد
پلمب ۱۰ مؤسسه پایان نامه فروشی در روزهای آینده
۵۰۰ هزار متقاضی طرح نهضت ملی مسکن خانه‌دار شدند
پیگیری آخرین وضعیت وقوع سیل در سیستان و بلوچستان از سوی رئیسی
رئیسی: دولت در تامین مسکن خود را همراه جوانان می‌داند
امیرعبداللهیان: هیچ دولتی در مقابل حمله به سفارت خود ساکت نمی‌نشیند
پرسپولیس صدرنشین شد
کاپیتان پرسپولیس مصدوم شد
اتفاقی عجیب در آبادان؛ پرسپولیس مقابل نفت هیچ هواداری در ورزشگاه نداشت
وزیر ارتباطات: ۵۰ درصد به سرعت اینترنت افزوده می‌شود
امیرعبداللهیان: با شدت بیشتری به هرگونه خطای محاسباتی رژیم اسرائیل پاسخ می‌دهیم
سخنگوی کابینه اسرائیل: حمله ایران به ما «بی‌سابقه» بود
دیدار و گفت‌وگوی امیرعبداللهیان با وزیر خارجه مالت در نیویورک
گوترش: توقف درگیری‌ها در غزه از تنش‌های گسترده در خاورمیانه جلوگیری خواهد کرد
سیاستمدار اسرائیلی: در یک قدمی رسوایی هستیم، نه پیروزی
اعلام نتایج آزمون آموزگاری تا پایان فروردین
اصلاح احکام رتبه‌بندی ۱۰۰ هزار معلم بازنشسته
امدادرسانی به ۵۳۰۰ نفر در ۸ استان جنوبی
مدیرعامل شرکت واحد:جای خانم ها و آقایان در اتوبوس‌های BRT تغییر می‌کند
جلال ملکی: آتش سوزی در پایانه شرق نبود؛ انفجار صحت ندارد
فوری/ انفجار مرگبار در ترمینال شرق تهران/ چند نفر کشته شدند؟
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top