تاریخ انتشار: یکشنبه 1393/06/09 - 09:13
کد خبر: 140513

اندراحوالات قراداد کی‌روش و فدراسیون فوتبال؛

پشت پرده اختلاف مربی پرتغالی و وزارت ورزش چیست؟

پشت پرده اختلاف مربی پرتغالی و وزارت ورزش چیست؟

تیم مدیریتی حاکم بر فدراسیون فوتبال با این گمان که تجربه تعلیق فوتبال ایران این اجازه را به وزیر نمی‌دهد که ‌مستقیم‌ علی کفاشیان را برکنار کند، در روزهای اخیر، برای مربی پرتغالی سنگ تمام گذاشتند اما مخالفت نهایی وزارت ورزش با قرارداد سنگین کی‌روش بازخورد دیگری نیز داشت.

خبرنامه دانشجویان ایران: در حالی که کمتر از چهار ماه به آغاز جام ملت‌های آسیا باقی مانده است، تیم ملی فوتبال ایران پس از حضور نچندان تحسین برانگیز در جام جهانی 2014 برزیل امروز بدون کادر فنی به استقبال این مسابقات گام بر می‌دارد.

به گزارش خبرنگار«خبرنامه دانشجویان ایران»؛ بعد از اظهارات ضد و نقیض از سوی مسئولین فوتبالی کشور مبنی بر تمدید قرارداد کارلوس کی‌روش اما در حالی که انتظار شنیدن خبر آغاز اولین تمرین تیم ملی بعد از جام جهانی و البته با حضور این مربی پرتغالی می‌رفت، کی‌روش از ایران رفت.

کارلوس کی‌روش، سرمربی سابق تیم ملی فوتبال کشورمان که به عقیده برخی، در سال‌های اخیر ساختار و بنیان فوتبال ملی کشور را بهبود بخشیده است، جمعه و بدون بدرقه از سوی هیچ مقام مسئول ورزشی، ایران را به مقصد پرتغال ترک کرد و در ایمیلی به خبرنگارایسنا تاکید کرده بود: «من متعجبم که چرا از ایران می‌روم در حالی که هنوز قراردادی با فدراسیون امضا نکرده‌ام»!

چالش‌ها بر سر تمدید قرارداد کی‌روش اما رشته ایست که ابتدای آن به پیش از آغاز مسابقات جام جهانی و البته بار روانی که این مربی پرتغالی و دستیارانش در فضای رسانه‌ای کشور به راه انداختند برمی‌گردد؛ از آنجایی که کی‌روش رسما گفت: «اگر تا پیش از بازی با نیجریه قرارداد من را تمدید کردید می‌مانم؛ اگر نه، رفتنی هستم»!

این در حالی بود که اظهارات این چنینی آقای سرمربی، فضای کمپ تیم ملی ایران در اردو‌های منتهی به جام‌جهانی 2014 و خود کمپ تیم ملی در برزیل را به شدت تحت تاثیر قرارداده بود.(از اینجا ببینید)

جالب اینجاست پیغام‌ و پسغام‌های کی‌روش که پیش از جام‌جهانی، حسابی کانون توجهات تیم ملی، فدراسیون و حتی فضای ورزشی داخل کشور را به خود جلب کرده بود، رفته رفته برای تمدید قراردادش مرتبا به فدراسیون می‌آمد و با کفاشیان جلسه خصوصی می‌گذاشت!

مرتضی طلایی، عضو شورای شهر تهران، بعد از خبر خروج کی‌روش از ایران با حضور در غرفه «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ در دومین نمایشگاه رسانه‌های دیجیتال در این خصوص گفت: ما نه تنها معتقدیم که آقای کی‌روش باید برود، بلکه می‌گوییم دار و دسته وی نیز باید از ایران بروند و به درد مدیریت ورزشی در کشور ما نمی‌خورند؛ حال اینکه منظور سردار از دار و دسته کی‌روش چه کسانی بود! معلوم نیست.

بعد از مقاومت نسبی و البته تحسین برانگیز وزیر ورزش در برابر خرج هزینه‌های گزاف در فوتبال کشور اما این فدراسیون فوتبال بود که با اهرم فشار خود، سعی در اخذ مبلغ کلان قرارداد کی‌روش برای تمدید با وی شد که البته تا کنون نتیجه‌ای را به دنبال نداشته است.

تیم مدیریتی حاکم بر فدراسیون فوتبال با این گمان که تجربه تعلیق فوتبال ایران این اجازه را به وزیر نمی‌دهد که ‌مستقیم‌ علی کفاشیان را برکنار کند، در روزهای اخیر، برای مربی پرتغالی سنگ تمام گذاشتند اما مخالفت نهایی وزارت ورزش با قرارداد سنگین کی‌روش بازخورد دیگری نیز داشت؛ وزیر احتمالا در مجمع عمومی اعلام می‌کند، ‌در صورتی که در قرارداد کی‌روش، ملاحظات لازم صورت نگیرد، با تشکیل مجمع،‌ کفاشیان استیضاح شود.

حال باید منتظر بود و دید که تعاملات وزارت ورزش و فدراسیون فوبتال به کجا ختم می‌شود؟ آیا کفاشیان استیضاح می‌شود یا اینکه کی‌روش دوباره بر می‌گردد؟

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
۵۰۰ هزار متقاضی طرح نهضت ملی مسکن خانه‌دار شدند
پیگیری آخرین وضعیت وقوع سیل در سیستان و بلوچستان از سوی رئیسی
رئیسی: دولت در تامین مسکن خود را همراه جوانان می‌داند
امیرعبداللهیان: هیچ دولتی در مقابل حمله به سفارت خود ساکت نمی‌نشیند
پرسپولیس صدرنشین شد
کاپیتان پرسپولیس مصدوم شد
اتفاقی عجیب در آبادان؛ پرسپولیس مقابل نفت هیچ هواداری در ورزشگاه نداشت
وزیر ارتباطات: ۵۰ درصد به سرعت اینترنت افزوده می‌شود
امیرعبداللهیان: با شدت بیشتری به هرگونه خطای محاسباتی رژیم اسرائیل پاسخ می‌دهیم
سخنگوی کابینه اسرائیل: حمله ایران به ما «بی‌سابقه» بود
دیدار و گفت‌وگوی امیرعبداللهیان با وزیر خارجه مالت در نیویورک
گوترش: توقف درگیری‌ها در غزه از تنش‌های گسترده در خاورمیانه جلوگیری خواهد کرد
سیاستمدار اسرائیلی: در یک قدمی رسوایی هستیم، نه پیروزی
اعلام نتایج آزمون آموزگاری تا پایان فروردین
اصلاح احکام رتبه‌بندی ۱۰۰ هزار معلم بازنشسته
امدادرسانی به ۵۳۰۰ نفر در ۸ استان جنوبی
مدیرعامل شرکت واحد:جای خانم ها و آقایان در اتوبوس‌های BRT تغییر می‌کند
جلال ملکی: آتش سوزی در پایانه شرق نبود؛ انفجار صحت ندارد
فوری/ انفجار مرگبار در ترمینال شرق تهران/ چند نفر کشته شدند؟
حادثه در پایانه شرق تهران در اثر انفجار کپسول گاز
واکنش متفات معاون وزیر ورزش به گشت‌ ارشاد +عکس
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top