تاریخ انتشار: یکشنبه 1393/06/09 - 12:46
کد خبر: 140555

افزایش بی‌رویه اجاره‌بهای خوابگاه‌های خودگردان و اعتراض دانشجویان

ترمی 600 هزار تومان برای 2 متر مربع! +اطلاعیه خوابگاه

ترمی 600 هزار تومان برای 2 متر مربع! +اطلاعیه خوابگاه

این درحالی است که به گفته دانشجویان، این خوابگاه از کمترین امکانات رفاهی برخوردار است به طوریکه در هر اتاق 12 متری، 6 نفر اسکان دارند و در سوئیت های 60 تا 70 متری 3 اتاق با 20 نفر گنجانده می شوند و در واقع سرانه هر دانشجو از این خوابگاه 2 متر فضاست که حالا می باید 600 هزارتومان نیز بپردازد.

خبرنامه دانشجویان ایران: در آستانه آغاز سال تحصیلی جدید، دانشجویان برخی دانشگاه ها با افزایش شدید اجاره بهای خوابگاه مواجه شدند.

به گزارش خبرنگار صنفی- آموزشی «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ خوابگاه های خودگردان در برخی دانشگاه ها، اجاره بهای خود را افزایش داده اند و ظاهرا نظارتی بر آنها نیز صورت نمی گیرد.

بر اساس آنچه اعلام شده نرخ اجاره بها از یک رویه یکسان برخوردار نیست و علی رغم آنچه قبلا مطرح شده بود هر دانشگاه روش خود را در میزان و نحوه دریافت به کار گرفته است.

از 126 دانشگاهی که در دفترچه بررسی شد، دانشگاه‌های اصفهان، الزهرا (س)، بین المللی امام خمینی(ره)، تخصصی فناوری‌های‌ نوین ‌آمل، تهران، حکیم سبزواری، رازی کرمانشاه، زنجان، سمنان، شاهرود، شهرکرد، شهید‌بهشتی،‌ چمران اهواز، شیراز، صنعتی‌اصفهان، صنعتی‌ جندی ‌شاپور دزفول، صنعتی‌خاتم‌ الاانبیا بهبهان، علامه‌طباطبایی، فردوسی‌مشهد، محقق‌اردبیلی، ولیعصررفسنجان، یاسوج تفرش، صنعتی امیرکبیر، علم و صنعت، صنعتی‌بیرجند، فناوری‌های‌نوین‌‌قوچان، بوعلی‌سینا،‌ سیستان‌ و بلوچستان ، باهنرکرمان، کردستان، صنعت نفت آبادان و ایلام 33 دانشگاهی بودند که خوابگاه ملکی و خودگردان را با توجه به شرایط خاص باهم ارایه می کردند.

از آنجا که ظرفیت خوابگاههای ملکی افزوده نمی شود و با آغاز هر سال تحصیلی جدید مشکل اسکان دانشجویان نیز آغاز می شود، دانشگاهها راهکار جایگزین خوابگاههای ملکی را خوابگاههای خودگردان قرار داده اند اما به نظر می رسد رسیدگی به این خوابگاهها و مدیریت آنها از یک وحدت رویه برخوردار نیست.

چندی پیش علیرضا شکوتی - عضوهیات مدیره تعاونی خوابگاه داران غیردولتی در گفت‌وگویی قیمت اجاره بهای خوابگاه‌های خودگردان را به صورت ماهانه در سال جاری  بین 120 تا 250 هزارتومان اعلام کرد و افزود: به طور تقریبی می توان گفت نرخ اجاره بهای خوابگاه ها ماهانه بین 120 تا 250 هزارتومان خواهد بود.

با این حال هیچ یک از دانشگاه ها براساس آن عمل نکرده و هر یک با توجه به شاخص های خود قیمت های متفاوتی را ارایه کرده اند.

خبرنگار «خبرنامه دانشجویان ایران» کسب اطلاع کرد؛ خوابگاه خودگردان دانشگاه فناوری های نوین قوچان در سال جدید نرخ ترمی 600 هزارتومان را اجاره بهای خود قرارداده و این در حالی است که سال گذشته نرخ اجاره بها 280 هزارتومان بوده است.

این درحالی است که به گفته دانشجویان، این خوابگاه از کمترین امکانات رفاهی برخوردار است به طوریکه در هر اتاق 12 متری، 6 نفر اسکان دارند و در سوئیت های 60 تا 70 متری 3 اتاق با 20 نفر گنجانده می شوند و در واقع سرانه هر دانشجو از این خوابگاه 2 متر فضاست که حالا می باید 600 هزارتومان نیز بپردازد.

اجاره بهای 600 هزارتومانی امسال در حالی است که سال گذشته دانشجویان این دانشگاه به قیمت 280 هزار تومان نیز به جهت عدم امکانات رفاهی و این قیمت نامناسب معترض بودند.

شنیده شده دانشجویان تصمیم گرفته اند تا گرفتن نتیجه، از ثبت نام خودداری کنند چرا که اجاره بهای خانه در این شهر از قیمت نازل تری برخوردار است.

در دانشگاه های دیگر نیز وضعیت به همین منوال است به طوریکه مهر نوشته بود:

دانشگاه تبریز عنوان کرده است که دانشجویان در سال اول در خوابگاه خودگردان اسکان داده می شوند و قیمت اجاره بها نیز به صورت آزاد و از طرف دانشجو پرداخت می شود.

دانشگاه بیرجند، عنوان کرده است که اجاره بهای دانشجو برای استفاده از خوابگاه خودگردان ماهیانه حداقل 60 هزارتومان است.

دانشگاه تربیت معلم سبزوار نیز عنوان کرده، به علت کمبود فضای خوابگاهی، صرفاً به تعداد بسیار محدودی از دانشجویان مقطع کارشناسی دوره روزانه، بر اساس امتیازبندی و تعیین اولویت، خوابگاه ارایه می دهد و مابقی دانشجویان باید از خوابگاه خودگردان استفاده کنند. دانشجویان متقاضی استفاده از خوابگاه های خودگردان، باید حداقل 150 هزارتومان به عنوان ودیعه و 380 هزارتومان برای هرنیمسال از خوابگاه های خودگردان پرداخت کنند.

دانشگاه قم اعلام کرده است که فاقد ظرفیت برای پذیرش دانشجویان جدید الورود است ولی دانشجویان جدیدالورود دختر می توانند با ارایه 600 هزارتومان در هرنیم سال تحصیلی از خوابگاههای خودگردان استفاده کنند. 

دانشگاه نیشابور، نیز اعلام کرده است که دانشگاه فاقد خوابگاه بوده و دانشجویان با هزینه تقریبی سالیانه 800 هزار تومان از خوابگاه های خودگردان استفاده کنند.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
ناشناس
1393/06/09 - 13:02

یاسلام
دختر من دانشجوی سال آخر دانشگاه قوچان...
از امکانات رفاهی بگذریم لوازم آشپزخونه به قدری غیراستاندارد بوده که سال گذشته به خاطر اجاق گاز آتش سوزی رخ داده بوده....
یکی از خوابگاهاشونم که یه پاساژ بوده که مغازه های پاساژو به
عنوان اتاق به دانشجوها داده بودن ....
دانشجو
1393/06/09 - 13:08

دارن پول خون پدرشونو میگیرن...چه وضعشه...خب اگه اینجوری بود می رفتیم دانشگاه آزاد بهتر بود که... دانشجو از کجا بیاره ترمی 600 تومن بده؟؟؟ تازه فقط هزینه خوابگاه
امین-101
1393/06/09 - 13:14

بنده ار دانشجویان فناوری های نوین قوچان هستم و به شدت با این افزایش قیمت مخالفم و مسئله را از مراجع قانونی در حال پیگیری هستیم.
حجت
1393/06/09 - 13:25

خیلی ممنون از خبر و پیگیریتون امیدوارم مسئولین پیگیری کنند.
عسل صادقی
1393/06/09 - 14:15

واقعا کی پاسخ گوی این اقزایش قیمته ناگهانیه؟خیلی از دانشجوها 300 تومنشم ندارن الان باید چیکار کنن؟یعنی هزینه هامون داره از پیام نور و غیر انتفاعیم بالا می زنه؟خواهشا یکی ب داد ما برسه
سارا
1393/06/09 - 15:20

سلام لطفا ازتون خواهش میکنم به وضعیت خوابگاه های قوچان واقعا رسیدگی کنید خوابگاه دختران قوچان در هر سوئیت 24 نفر با یک سرویس بهداشتی زندگی میکنن توی هر اتاق 3*4 تقریبا کمتر 8 نفر اسکان دارن واقعا سخته حالا باید برای یک متر جا 600 هزار تومن بدیم واقعا این کجاش انصافه اسم دانشگاهم گذاشتن دولتی
هاچ
1393/06/09 - 18:46

بابا بدبختمون کردین!
من اگه 600 تومن داشتم با پول غذاهایی که گرون کردن می رفتم دانشگاه غیرانتفاعی مشهد!
چه وضعیه چرا کسی به این رسیدگی نمی کنه؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
احسان حسین پور
1393/06/09 - 18:58

عمق فاجعه اونجاست که تو یکی از کوچکترین شهرا داریم بیشترین شهریه خوابگاه تو دانشگاهای ایران رو میدیم...
جناب سردبیر به گوش خبرگذاری های دیگه هم برسونین بلکه فرجی بشه...به خدا دانشجوهای اینجا انقدر پول ندارن...
پسرا میتونن بیرون خونه بگیرن
ولی دخترا چی؟؟؟ تو قوچان واسه پسرا امنیت وجود نداره وقتی خونه دارن چه برسه به دخترا
javad
1393/06/09 - 19:36

دمتون گرم دارین پیگیری میکنین.ولی تا وقتی که به نتیجه نرسید بیخیال نشین تو رو خدا.چه خبره ترمی 600هزار تومن اینم با این امکانات.ممنون از پیگیریتون
سو سو
1393/06/09 - 19:49

خیرسرشون اسمشوگذاشتن دولتی..خابگاه دانشگاه قوچان دخترانش ک افتضاحه..ترم قبل که 20 نفرازیه حموم استفادهمیکردیم اونم چه حمومی!حمومی که باwcیکی بود..دوماه اخرم ک مردیم از گرما ولی پنکه ندادن حالاتوجیحشونم این بود که بالکن دارین وکافیه..بالکنی ک دورتادورشو باحلب جلدش کردن..دیگه ترکیدن روزانه ابگرمکنها بماند.. امنیتم ک قربونش برم یهمدتی بود سنگ بارون میکردن شیشهای خابگاهو...ما ک حمااقت محض کردیموازراه دوراومدیم این انشگاه.. اینام بااینکاراشون دیگه دارن شورشو درمیارن...اخه یکی نیست بگه وجدانن خودن موافق این حرکت هسی براخودت میپسندی ک داره روبقیه اینحرکتومیری...
سحر
1393/06/09 - 23:54

حداقل کسایی که دولتی میخونن نباید خوابگاهشون خود گردان باشه،توارشد رشته مااز کل کشور فقط دو دانشگاه خوابگاه میده،اینهمه تو کشور خرج میشه!! !یعنی نمیتونن چند تا ساختمون بسازن!!! جالب اینه که خوابگاههای دولتی هم ترمی حداقل صد تومنو میگیره!
کاش فقط خوابگاه بود
1393/06/10 - 10:22

دانشگاه فناوری های مهندسب قوچان یا بهترش همون مجتمع سابق ک کاش همونجور میموند.. این ترم نه فقط خوابگاه بلکه داره از.دانشجوی روزانه هزینه خدمات میگیره... خدماتی ک هیچ جا هم دیده نمیشه... از اون بدتر حالا ک موقع انتخاب واحدا شده خبر دادن دانشجویان روزانه ای که درسیو بیفتن باید بابتش پول بدن... این واقعا یعنی چی؟ حتی اگه ی درصدم قانونی باشه نباید الان بگن ک... اونم وقتی ک هیچکاری نمیشه کرد...
احمد
1393/06/10 - 15:38

آقا کجای این دانشگاه مهندسی قوچان درسته که خوابگاهش درست باشه و همه چیش بهم ریخته است.
دانشجو
1393/06/11 - 10:06

واااااااااااااااااااقعا که می خوان حقوق امسال پرسنل رو از جیب دانشجوها بدن
نوید
1393/06/11 - 10:55

اقا این چه وضعشه. خیر سرم یه سال پشت کنکور مثل خر درس خوندم ک بیام دانشگاه دولتی تا بتونم حداقل یه باری از روی دوش پدر کارگرم بردام.
اینا دیگه شورشو در آوردن واقعا به نظر من یه همچین دانشگاه های اصلا وجود نداشته باشه بهتره.
والا اگه بخواد این جوری باشه خیلی ها باید ترک تحصیل کنن.
درست نمیدونم ولی فکر کنم یکی از مسولین دانشگاه گفته بود ما هزینه ای رو که خرج تعمیرات خوابگاه ها کردیم رو تقسیم بر تعداد دانشجو های خوابگاهی کردیم شده 6000000 ریال...
فرض کنیم 2000 نفر بخوان برن خوابگاه. اگه 600 رو ضرب در 2000 کنیم میشه یک میلیارد و دویست ملیون تومن ....
یعنی تعمیرات خوابگاه این قدر خرج داره؟؟؟؟؟
اگه نه ... پس این پول ها داره کجا میره؟؟؟؟؟
نگین
1393/06/15 - 20:34

این فقط وضعیت خوابگاه هاست...
سالی ک من قوچان قبول شدم اول ترم 30 هزار تومن بابت امور رفاهی پرداخت میکردیم و از سرویس ها رایگان استفاده میکردیم.
سال بعد هزینه هر بار سرویس سوار شدن شد 150 تومن ترم بعدش اومدیم دیدیم شده 300 تومن...
وقتی اعتراض کردیم گفتن ب سازمان اتوبوسرانی مربوط میشه نه ما...
اعتراضو بردیم سازمان گفتن دانشگاه بدهی سال های گذشتشو پرداخت کنه تا ب قیمت اول برگردونیم...
این یعنی اون 30 هزار تومنارو ب اتوبوسرانی پرداخت نکردن(!)
این ترم هزینه هر سرویس شده 360 تومن + 30 هزار تومن بابت خدمات رفاهی!
آذر
1393/06/18 - 16:15

لطفا درباره شهریه خوابگاه فناوری های نوین آمل اطلاعات بدید، من نگرانم.







sadeq
1393/06/22 - 23:09

سلام
تو رو خدا همین الان ی جمع و ضرب ساده انجام بدین هم دانشجو های عزیز هم کسایی ک اسم خودشونو گذاشتن مسئول
تعداد دانشجوهای هر سوئیت رو ضربدر ۶۰۰ هزار ک بکنی فک کنم با پول دو ترمش بشه کل سوئیت رو خرید + ی چیزی بیشتر
واقعا اگه مسئولید باید ب فکر دانشجو باشید ن فکر...........
تورهای مسافرتی آفری
وعده صادق ابرقدرت
بعضی القاب، صفات انحصاری صهیونیست‌هاست
لیبرمن: در مسیر پیروزی نیستیم
واکنش امیرعبداللهیان به پاسخ ایران به حمله اسرائیل در اصفهان
دیده شدن یک قلاده پلنگ ایرانی در رودبار +فیلم
واکنش اتحادیه اروپا به حادثه اصفهان
اتحادیه اروپا دو نهاد و چهار صهیونیست را تحریم کرد
تماس مهم و فوری وزیر خارجه اردن با همتای ایرانی در نیویورک
انگیزه مهاجم کنسولگری ایران در پاریس چه بود؟
بیش از ۵۰درصد بارش سال آبی این استان در ۳ روز اتفاق افتاد
آخرین خبرها از سیل جنوب
این مار باستانی اندازه اتوبوس بوده است !
واکنش اردوغان به حادثه اصفهان
واکنش ایران به وتوی قطعنامه عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل متحد
موشک های اسرائیلی قبل از رسیدن به ایران توسط پدافند هوایی ایران در این نقطه از عراق منهدم شدند
علم الهدی: آیا بی حجابی به عنوان یک فسق آشکار از یک تخلف راهنمایی و رانندگی نازل تر است؟
ورود سامانه بارشی جدید و فراگیر به کشور
آخرین وضعیت تردد در جاده های کشور
بسته‌های غذایی برای مادران دارای فرزند شیرخوار؛ اعتبار تامین شد
رسانه های ضد ایرانی از رسانه های اسرائیلی جلو زدند!
هشدار به شکارچیان؛ از این منطقه خارج شوید
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top