تاریخ انتشار: سه شنبه 1393/06/11 - 12:30
کد خبر: 140789

داستـــانهای یک شـــورا/ چمران رئیس شد

داستـــانهای یک شـــورا/ چمران رئیس شد

از ساعتی پیش در جلسه غیرعلنی شورای شهر تهران، انتخاب رئیس دوره‌ای جدید شورای شهر تهران برگزار شد که در نهایت و با رأی اکثریت آرا مهدی چمران به عنوان رئیس شورای شهر تهران برگزیده شد؛ مهدی چمران 18 رای و احمد مسجدجامعی 13 رای را از آن خود کردند.

خبرنامه دانشجویان ایران: مهدی چمران رئیس جدید شورای شهر تهران شد.

به گزارش«خبرنامه دانشجویان ایران»؛ از ساعتی پیش در جلسه غیرعلنی شورای شهر تهران، انتخاب رئیس دوره‌ای جدید شورای شهر تهران برگزار شد که در نهایت و با رأی اکثریت آرا مهدی چمران به عنوان رئیس شورای شهر تهران برگزیده شد.

در دوره یکساله اول شورای چهارم شهر تهران احمد مسجدجامعی به عنوان رئیس شورا انتخاب شده بود.

گفتنی است در این رای گیری مهدی چمران 18 رای و احمد مسجد جامعی 13 رای را از آن خود کردند.

چمران که در اول بهمن 1392 با 45 رأی موافق از مجموع 70 رأی مأخوذه رئیس شورای عالی استانهای کشور شد، عضو شورای اسلامی شهر تهران است که در دوره دوم و سوم شورای اسلامی شهر تهران، ریاست این شورا را عهده دار بود. فارغ التحصیل مقطع کارشناسی ارشد معماری از دانشگاه تهران است.

به گزارش خبرنگار «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ شرحی از تحرکات روزهای اخیر اصلاح طلبان برای انتخابات هیئت رئیسه در شورای شهر تهران را در ادامه مطلب می‌خوانید:

مجلس ورود می کند

روز یکشنبه مهدی چمران در رابطه با دلایل به تعویق افتادن انتخابات گفت: نظر شخصی مسجد جامعی این بود که انتخابات سه شنبه برگزار شود، اما مسجد جامعی می گوید: از اعضای شورا استمزاج کرده است.

در این رابطه عضو هیئت رییسه مجلس گفت: خبرهای رسیده حاکی از این است که وزارت ورزش و جوانان در انتخابات هیأت رئیسه شورای شهر تهران اعمال نفوذ و دخالت می‌کند. اگر این موضوع صحت داشته باشد، مجلس ساکت نمی‌نشیند و حتماً موضوع را به جد پیگیری خواهد کرد.

رئیس اسبق سازمان ملی جوانان در ادامه گفت: بهتر است وزارتخانه، موضوع جوانان و ورزش را با جدیت پیگیری کند و خود را درگیر حواشی نکرده و به طرفداری از یک جناح خاص وارد عرصه شورای شهر نشود.

سریال انتخاب رییس شورای شهر دیدنی خواهد بود

شاکری گفت: از فشارها به اعضای شورا برای انتخاب هیأت رئیسه می‌توان سریال ساخت. این عضو شورای شهر افزود: یک وزارتخانه عضو ورزشکار شورا را تهدید کرده که برایش محدودیت ایجاد می‌کنند. شاکری خاطرنشان کرد: به یک عضو اصولگرای شورا مأموریت دادند در زمان انتخابات غایب باشد تا یک رأی این طیف کم شود. بر همین اساس و با توجه به حضور تعدادی از ورزشکاران کشورمان در شورای شهر تهران، گفته می‌شود لابی‌های سنگینی با این ورزشکاران آغاز شده است. لابی‌هایی که با توجه به حضور برخی از این ورزشکاران در برخی فدراسیون‌ها می‌تواند به معنای فشار یا دستور از بالا هم تلقی شود. این اقدام یک بازی سیاسی غیرقانونی است.

به‌گفته اعضای شورای‌شهر، وزارت ورزش و جوانان در حالی یک بازی سیاسی را در شورای شهر تهران آغاز کرده که اکنون انتظار و مطالبه افکار عمومی از این وزارتخانه آن است که در آستانه بازی‌های آسیاسی تدابیر ویژه‌ای برای موفقیت کاروان ورزشی ایران اندیشیده شود. هفدهمین دوره بازی‌های آسیایی از 28 شهریورماه در کره‌جنوبی آغاز خواهد شد. ایران در دوره گذشته این مسابقات توانست در رتبه چهارم قرار گیرد که جهش چشمگیری در حوزه ورزش بود. گودرزی، وزیر ورزش و جوانان البته چندی پیش گفت این رتبه ایران در دوره قبل تصادفی(!) بوده است. این اظهارنظر واقعیت را درباره شرایط موجود در این وزارتخانه نشان می‌دهد.

پیش بینی سایت الف از انتخابات هیئت رییسه شورای شهر

تکلیف رای بسیاری از اعضای شورای شهر مشخص است، به گونه ای که تقریبا بین حامیان ریاست چمران و مسجد جامعی تعادلی برقرار است؛ اما چند چهره در این میان ظاهرا سرنوشت ساز هستند، از جمله این افراد، عباس جدیدی و الهه راستگو هستند که باید دید امسال چه تصمیمی خواهند گرفت. به نظر می رسد ظاهرا امسال شانس چمران برای بازگشت به صندلی ریاست شورای شهر افزایش یافته است و احتمالا او با اختلاف اندکی بر مسجد جامعی پیروز شود. اما این امر به لابی های امروز و فردای اعضای شورا نیز بر می گردد که چگونه بتوانند افراد تصمیم نگرفته را راضی به رای دادن به نفع خود نمایند.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top