تاریخ انتشار: شنبه 1393/06/15 - 16:24
کد خبر: 141264

حواشی تودیع و معارفه رئیس مؤسسه آموزش عالی جابر‌بن‌حیان رشت

از ضرب و شتم تا ممانعت از ورود نماینده وزارت علوم!

از ضرب و شتم تا ممانعت از ورود نماینده وزارت علوم!

مسؤلین دانشگاه چه تفاوت هایی با مدیر و ناظم دبیرستان خواهند داشت؟ به هر حال دانش آموز، دانشجو می شود و در خواهد یافت که دانشگاه محل تحصیلش آیا واقعا دانشگاه است یا اینکه زیر لب خود زمزمه می کند صد رحمت به دبیرستانی که قبلا درس می خواندم!

خبرنامه دانشجویان ایران: مسؤلین دانشگاه چه تفاوت هایی با مدیر و ناظم دبیرستان خواهند داشت؟ به هر حال دانش آموز، دانشجو می شود و در خواهد یافت که دانشگاه محل تحصیلش آیا واقعا دانشگاه است یا اینکه زیر لب خود زمزمه می کند صد رحمت به دبیرستانی که قبلا درس می خواندم! حکایت دانشگاه ما، یعنی غیر انتفاعی جابربن حیان نیز به همین حکایت دوم می ماند.

به گزارش خبرنگار صنفی- آموزشی «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ در حالیکه براساس اعلام قبلی قرار بود عصر روز سه شنبه 11 شهریورماه مراسم تودیع و معارفه دکتر «علی درویش‌زاده» (رئیس سابق) و دکتر «محمدحسن فؤادیان» (رئیس مؤسسه آموزش عالی جابر بن حیان رشت) با حضور دکتر «داود احمدی‌دستجردی» (نماینده وزیر علوم در موسسات غیردولتی گیلان) در محل این موسسه برگزار شود، اما کارکنان، مسئولان و رئیس جدید این مؤسسه جهت حضور در مراسم با درب بسته و ممنوعیت ورود به موسسه مواجه شدند که این موضوع منجر به مشاجره لفظی و در ادامه درگیری فیزیکی گردید که مسئول حراست دانشگاه -که نسبت به عدم اجازه ورود رئیس جدید دانشگاه معترض بود- دچار آسیب دیدگی گردید.

این مراسم پس از ساعاتی تأخیر و با رایزنی های صورت گرفته در دانشگاه گیلان برگزار گردید.

براساس این گزارش فردی به نام «سعید نجفی» سرمایه گذار اصلی مؤسسه آموزش عالی جابر‌بن‌حیان رشت می باشد که شنیده ها حکایت از توافق وی با تعدادی از اساتید دانشگاه جهت راه اندازی و کسب مجوز جهت راه اندازی این مؤسسه دارد و نامبرده تغییر رئیس دانشگاه را بدون کسب رضایت خود غیرقانونی دانسته و مانع از فعالیت رئیس جدید در دانشگاه شده است.

گفته می شود «سعید نجفی» با همکاری برخی مسئولین سابق مؤسسه مذکور با اعلام شماره حساب شخصی بر روی سایت دانشگاه و مسدود کردن سامانه اینترنتی اقدام به ثبت نام حضوری نیمسال اول سال تحصیلی 93-94 کرده اند که تعدادی از دانشجویان مبالغ شهریه را به حساب شخصی «نجفی» واریز کرده‌اند که منجر به ایجاد استرس و نگرانی بین دانشجویان گردیده است که چرا شهریه دانشگاه باید به حساب شخصی واریز شود و شخص مذکور چه صلاحیتی نسبت به این قضیه دارد.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ بسیج دانشجویی مؤسسه آموزش عالی جابر بن حیان رشت با صدور بیانیه ای نسبت به این حواشی واکنش نشان داده است.
متن کامل این بیانیه به شرح زیر است:

هنگامی که سال آخر دوره دبیرستان در حال سپری شدن است دانش آموز به این می اندیشد که دانشگاه چگونه محیطی خواهد بود؟ آیا با دبیرستان خیلی متفاوت است؟ مسؤلین دانشگاه چه تفاوت هایی با مدیر و ناظم دبیرستان خواهند داشت؟ به هر حال دانش آموز، دانشجو می شود و در خواهد یافت که دانشگاه محل تحصیلش آیا واقعا دانشگاه است یا اینکه زیر لب خود زمزمه می کند صد رحمت به دبیرستانی که قبلا درس می خواندم! حکایت دانشگاه ما، یعنی غیر انتفاعی جابربن حیان نیز به همین حکایت دوم می ماند.

از زمانی که وارد دانشگاه شدیم شاهد دعواها و کشمکش های مسؤلین، سرمایه گذاران، هیأت امنا دانشگاه با یکدیگر شدیم که در یک سال اخیر این موضوع به مسؤلین استانی نیز کشیده شده است تا جایی که در چند ماه اخیر شاهد تعطیلی دو هفته ای دانشگاه و درگیری کارمندان با یکدیگر ان هم در زمان ثبت نام و مراجعه دانشجویان بودیم و در چند روز اخیر در هنگام تودیع آقای نجفی و معارفه آقای فوادیان هم شاهد درگیری و تشنج در این دانشگاه بودیم. این وقایع و شرایط در دانشگاه دانشجویان را به این تلقی رسانده است که همان دبیرستان محیطی آرام تر و با ثبات تر برای علم آموزی و تعالی بود!

با موارد ذکر شده، مسؤلین وزارت علوم اگر درصددند دانشجویان این دانشگاه را از این تلقی بیرون آورده و شروع ترم جدید را در این مکان، برای دانشجویان فضایی در حد دانشگاه و پژوهش فراهم سازند، هرچه سریعتر دست به کار شوند، زیرا که فضای یأس و تشنج بسیاری از دانشجویان را دربرگرفته و ممکن است عواقب ناخوشایندی در آینده برای این دانشگاه و دانشجویان داشته باشد. بسیج دانشجویی دانشگاه غیرانتفاعی جابربن حیان رشت هشدار می دهد که در صورت عدم پیگیری ماجراهای نگران کننده مالی و اداری این دانشگاه در نامه های بعدی موضوعات مهمی را با رسانه ها در میان خواهد گذاشت.


 

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
روشی دائمی برای خلاصی از ورود حشرات
علائم ایمنی چقدر ضروری است؟
خرید عسل؛ فرق تقلبی و اصلی را به سرعت متوجه شوید!
آیا رای دادگاه تجدید نظر قابل اعتراض است؟ شکستن رای در تجدید نظر امکان دارد؟
آیت‌الله خامنه‌ای: سعدی یکی از پایه‌های بنای استوار ادب پارسی است
اردن: نتانیاهو تنها کسی است که از تنش‌ها در منطقه سود می‌برد
با این وضعیت استقلال قید قهرمانی را بزند
خضریان: نباید فرصت میدان‌داری به افراد لابی‌باز در مجلس دوازدهم داده شود
شبکه ۱۲ تلویزیون اسرائیل: ایرانی‌ها، ما را مسخره‌ می‌کنند
پرسپولیس رکورد لیگ را شکست
چرا اسماعیلی‌فر آن حرکت را انجام داد؟
خانم بازیگر کارگردان شد و جایزه بین‌المللی گرفت
۳دستور ضربتی رئیسی برای کمک به مردم سیستان و بلوچستان
آمریکا و تجاوز به حق وتو !
برای جلوگیری از بستری‌های بی دلیل بیماران چه باید کرد؟
روایتی تکان‌دهنده از اوضاع وخیم اسرای اهل غزه
نظریه‌پرداز برجسته آمریکایی: اسرائیل از حمله ایران شوکه شد
کدام مراکز مجاز به ارائه خدمات زالو درمانی هستند؟
واکنش سفارت ایران در لندن به اتهامات بی دلیل به سپاه
سرکرده فروش کوکائین در فضای مجازی دستگیر شد
ایران مالک یک پهپاد سنگین و قدرتمند است
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top