تاریخ انتشار: پنجشنبه 1393/06/20 - 11:47
کد خبر: 141826

کودتای سیاسی در پرسپولیس؛ نه کار یک سردار بود نه احمدی نژاد

کودتای سیاسی در پرسپولیس؛ نه کار یک سردار بود نه احمدی نژاد

این بار اما سیاسی بودن برکناری دایی از پرسپولیس نیاز به مو شکافی ندارد بلکه واقعیت این است که رحیمی مدیرعامل باشگاه در نامه ای که منتشر کرده است می گوید: در جلسه مورخ 93/6/18 هیات رئیسه باشگاه که بدون حضور مدیرعامل برگزار شده تصمیم گرفته شده است که به درخواست وزیر محترم ورزش، سرمربی تیم فوتبال پرسپولیس برکنار شود

خبرنامه دانشجویان ایران: علی دایی سرمربی پرسپولیس برکنار شد. خبری که عامل آن شاید نتایج ضعیف تیم پرسپولیس در چند هفته ابتدایی لیگ دلیل این برکناری بوده است. اما دایی که سابقه برکناری یا همان اخراج از تیم ملی را در سال 88 دارد در آن زمان برکناری اش را سیاسی اعلام کرد. این بار هم گویا سیاسی قول داده است، تمام و کمال پول دایی را بدهد تا برود.

به گزارش خبرنگار «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ باخت ایران از عربستان در ورزشگاه آزادی فروردین ماه 88 که شانس صعود به جام جهانی را بسیار کاهش داد بهترین دلیل بود تا دایی که از عملکردش دفاع می کرد برکنار شود.

اما دایی همان روزها و پس از آن برکناری اش از تیم ملی را دستور سیاسی و غیر فوتبالی محمود احمدی نژاد می دانست. ادعایی که همیشه دایی آن را با کنایه های سنگین حواله دولت و شخص رئیس جمهور می کرد. البته پیشنهاد سرمربی گری تیم ملی به مایلی کهن و پذیرش و استعفای مایلی کهن که آن روزها در ستاد احمدی نژآد بود بهانه خوبی بود تا دایی برکناری اش را کودتا علیه خودش بداند.

البته آمدن دایی به تیم ملی هم سیاسی بود. جایی که علی آبادی به جای کفاشیان با دایی قرار گذاشت. اما خود علی دایی در زمان سرمربی گری راه آهن در مصاحبه ای گفت: جدایی من از تیم ملی سیاسی بود و متاسفانه کسی که در فوتبال نبود من را برکنار کرد.

این بار هم دایی از پرسپولیس برکنار شد. برکناری که حمید سیاسی رئیس هیئت مدیره پرسپولیس نقش مهمی در آن داشت. سیاسی به عنوان بازوی وزیر ورزش در هیئت مدیره پرسپولیس عمل کرد. شخصی که همه حضورش در هیئت مدیره پرسپولیس را مانند اسمش کاملا سیاسی و جهت دار می دانستند.

این بار اما سیاسی بودن برکناری دایی از پرسپولیس نیاز به مو شکافی ندارد بلکه واقعیت این است که رحیمی مدیرعامل باشگاه در نامه ای که منتشر کرده است می گوید: در جلسه مورخ 93/6/18 هیات رئیسه باشگاه که بدون حضور مدیرعامل برگزار شده تصمیم گرفته شده است که به درخواست وزیر محترم ورزش، سرمربی تیم فوتبال پرسپولیس برکنار شود و چنانچه تا ساعت 14 امروز (93/6/19) مراتب به ایشان ابلاغ نشود نسبت به برکناری مدیرعامل نیز اقدام خواهد شد.

یعنی برکناری دایی به درخواست وزیر ورزش بوده است و نه به خواست هیئت مدیره و حتی اهرم فشار را بر روی رحیمی هم گذاشته اند. دایی که کنایه اش را به وزارت ورزش در فروردین درخصوص انتشار لیست قرار دادها انداخته بود حالا با دستور عزلش از سوی وزیر روبه رو شده است.

باید منتظر ماند و دید واکنش دایی به این عزلش چگونه است؟ اگر دولت قبل در مسئله مهمی مانند تیم ملی برای خود شان اظهار نظر قائل بوده است و دایی برکناری آن زمانش را سیاسی می داند این دولت هم در جایگاهی پایین تر یعنی سرمربی گری تیم پرسپولیس دخالت کرده و دایی را برکنار می کند. آیا دایی این اقدام را هم کودتایی علیه خودش می داند؟ و اگر کودتا است چرا دایی که از کنایه و حمله به احمدی نژاد چیزی کم نگذاشت محبوب این دولت نشد!

البته با توجه به اینکه گفته می شود دولتی ها اندکی به تیم دیگر پایتخت نشین یعنی استقلال نزدیک هستند پروژه کاهش محبوبیت و محبوبیت زدایی را از پرسپولیس شروع کردند. امیر رضا خادم معاون گودرزی وزیر ورزش در تاریخ 21 مرداد ماه 93 در گفت‌وگو با یکی از روزنامه‌های سیاسی در پاسخ به سوالی درباره اختلاف نظر هیات مدیره و مدیرعامل باشگاه بر سر علی دایی گفته بود: "وضعیت ذاتی استقلال و پرسپولیس به گونه‌ای است که خیلی از مردم کشورمان درگیر مسائل آن هستند و به همین دلیل، این سروصداها و جنجال‌ها به وجود می‌آید. مطمئن باشید در آینده نیز هم در استقلال و هم در پرسپولیس این جنجال‌ها وجود دارد مگر این که کاری انجام شود تا از محبوبیت وجذابیت این دو تیم در جامعه کم شود!"

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
۵۰۰ هزار متقاضی طرح نهضت ملی مسکن خانه‌دار شدند
پیگیری آخرین وضعیت وقوع سیل در سیستان و بلوچستان از سوی رئیسی
رئیسی: دولت در تامین مسکن خود را همراه جوانان می‌داند
امیرعبداللهیان: هیچ دولتی در مقابل حمله به سفارت خود ساکت نمی‌نشیند
پرسپولیس صدرنشین شد
کاپیتان پرسپولیس مصدوم شد
اتفاقی عجیب در آبادان؛ پرسپولیس مقابل نفت هیچ هواداری در ورزشگاه نداشت
وزیر ارتباطات: ۵۰ درصد به سرعت اینترنت افزوده می‌شود
امیرعبداللهیان: با شدت بیشتری به هرگونه خطای محاسباتی رژیم اسرائیل پاسخ می‌دهیم
سخنگوی کابینه اسرائیل: حمله ایران به ما «بی‌سابقه» بود
دیدار و گفت‌وگوی امیرعبداللهیان با وزیر خارجه مالت در نیویورک
گوترش: توقف درگیری‌ها در غزه از تنش‌های گسترده در خاورمیانه جلوگیری خواهد کرد
سیاستمدار اسرائیلی: در یک قدمی رسوایی هستیم، نه پیروزی
اعلام نتایج آزمون آموزگاری تا پایان فروردین
اصلاح احکام رتبه‌بندی ۱۰۰ هزار معلم بازنشسته
امدادرسانی به ۵۳۰۰ نفر در ۸ استان جنوبی
مدیرعامل شرکت واحد:جای خانم ها و آقایان در اتوبوس‌های BRT تغییر می‌کند
جلال ملکی: آتش سوزی در پایانه شرق نبود؛ انفجار صحت ندارد
فوری/ انفجار مرگبار در ترمینال شرق تهران/ چند نفر کشته شدند؟
حادثه در پایانه شرق تهران در اثر انفجار کپسول گاز
واکنش متفات معاون وزیر ورزش به گشت‌ ارشاد +عکس
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top