تاریخ انتشار: پنجشنبه 1393/06/20 - 18:27
کد خبر: 141856

طرح وزارت علوم برای اعزام دانشجویان به مشهد

خبرنامه دانشجویان ایران: معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری از ابلاغ آیین‌نامه جدید کرسی‌های آزاداندیشی در آینده‌ای نزدیک خبر داد و ابراز امیدواری کرد در ترم تحصیلی آینده شاهد رونق کم‌نظیر این کرسی‌ها در دانشگاه‌های کشور باشیم.

به گزارش پایگاه خبری دانشگاه صتعتی اصفهان، سید ضیاء هاشمی در آیین افتتاحیه همایش فعالان فرهنگی دانشگاه صنعتی اصفهان، با تاکید بر اینکه نخستین همایش فعالان فرهنگی دانشگاه صنعتی اصفهان الگویی است که قابلیت اجرایی شدن در سایر دانشگاه‌های کشور را داراست، تصریح کرد: قابلیت‌های زیادی در فضای فرهنگی دانشگاه وجود دارد و با ایجاد بستر مناسب برای مشارکت دانشجویان و شکوفایی استعداد آنها شاهد جهش خوبی در سطح فعالیت‌های فرهنگی دانشگاه‌ها خواهیم بود.

وی سرمایه اجتماعی را یکی از مهم‌ترین عناصر رشد و پیشرفت جامعه دانست و افزود: شکوفایی استعدادها و توانایی‌ها در پرتو سرمایه اجتماعی بالا خواهد بود و اعتماد عمومی نیز یکی از مهم‌ترین عوامل کسب همین سرمایه است.

معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری با بیان اینکه دانشگاه عرصه پیوند تحولات جدید با بنیان‌های اصیل فرهنگی است، اضافه کرد: دانشگاه ذاتاً یک نهاد فرهنگی است و نسبت به فرهنگ جامعه مسئولیت دارد و بخش فرهنگی دانشگاه نیز متولی تقویت روح فعالیت‌های دانشگاه‌هاست.

وی با تاکید بر این که حقوق و تکالیف دانشجویی متوازن هستند، ادامه داد: ما همواره مشارکت دانشگاهیان و فعالان فرهنگی دانشجویی در انجام وظایف معاونت فرهنگی وزارت علوم را بسیار موثر می‌دانیم.

هاشمی ابلاغ آیین‌نامه جدید کرسی‌های آزاداندیشی در آینده‌ای نزدیک خبر داد و ابراز امیدواری کرد در ترم تحصیلی آینده شاهد رونق کم‌نظیر این کرسی‌ها در دانشگاه‌های کشور باشیم تا اساتید و دانشجویان در فضایی مناسب به بیان دیدگاه‌ها و نظرات خود بپردازند و نشاط، امید و مشارکت در دانشگاه‌ها نیز روز به روز افزایش پیدا کند.

وی همچنین با اشاره به افزایش بودجه معاونت فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری نسبت به گذشته از طرح سفر زیارتی فرهنگی مشهد مقدس برای تمام دانشجویان در دوران تحصیل آنها خبر داد و ابراز امیدواری کرد تا این طرح اثربخشی مطلوبی در فعالیت‌های فرهنگی دانشگاه‌ها داشته باشد.

معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در ادامه به پرسش‌های فعالان فرهنگی دانشگاه صنعتی اصفهان در رابطه با برنامه‌ها، وضعیت بودجه‌ها و آیین‌نامه‌ها، کرسی‌های آزاد اندیشی و دیگر مسائل فرهنگی پاسخ داد و با توصیف فضای همدلانه، خلاقانه و مسئولانه این نشست گفت: امیدوارم این دانشگاه با قابلیت‌های بالا از دانشگاه‌های پیشرو در فعالیت‌های فرهنگی شود.

گفتنی است نخستین همایش فعالان فرهنگی دانشگاه صنعتی اصفهان به مدت سه روز با برگزاری کارگاه‌های مختلف در زمینه فعالیت‌های فرهنگی با حضور اساتید صاحب نظر در این دانشگاه ادامه خواهد داشت.

لازم به ذکر است در حاشیه همایش فعالان فرهنگی دانشگاه صنعتی اصفهان با حضور سید ضیاء هاشمی، مجتمع کلاس‌های شماره دو به وسعت سه هزار و 800 متر مربع با هزینه‌ای بالغ بر 40 میلیارد ریال به بهره‌برداری رسید و کلنگ آغاز عملیات احداث ساختمان جدید دانشکده مهندسی مکانیک به مساحت 12 هزار متر مربع نیز به زمین زده شد. همچنین طرح تکمیلی آبیاری قطره‌ای دانشگاه صنعتی اصفهان نیز در مدار آب‌رسانی قرار گرفت.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
سرلشکر باقری: همه سناریوها را بررسی می‌کنیم
فیلم آتش‌سوزی در یکی از کارخانه‌های قم +فیلم
سرانجام دختر فوت شده در مترو تجریش +فیلم
بازنمایی سروده رهبر انقلاب در تابلوی نقاش مطرح کشور +عکس
پایان جنجال و نگرانی بزرگ نکونام در استقلال
محدودیت تردد در دانشگاه صنعتی شریف اعلام شد
اینفوگرافیک/آمار داوطلبان نوبت اول کنکور سراسری ۱۴۰۳
هفدهمین آزمون پذیرش دانشجوی پزشکی از لیسانس تیرماه برگزار می شود
با تخلفات کنکوری و مجازات های آن آشنا شوید +فیلم
پذیرش دانشجوی دکتری به شیوه استادمحور برای اولین بار کلید خورد
جزییات حادثه حریق در انبار دارویی بیمارستان امام حسین (ع) تهران
آخرین تصمیمات درباره افزایش تعطیلات آخر هفته
نبرد بزرگ دو کشتی‌گیر ایرانی با هم در خارج از کشور
خبر خوش آسیایی برای هواداران پرسپولیس
افشاگری خبرنگار بی‌بی‌سی درباره اسرائیل +فیلم
سقف برداشت از حساب‌های بانکی کاهش یافت؟
کارگران به دیدار رهبرانقلاب می‌روند ‌
هشدار جدی امیرعبداللهیان به اتحادیه اروپا
سردار رادان:‌ برخورد با کشف حجاب با قوت ادامه دارد
صادرات گاز به پاکستان از سرگرفته می شود؟
درگیری لفظی تحلیلگران اینترنشنال در آنتن زنده +فیلم
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top