تاریخ انتشار: شنبه 1393/06/22 - 09:34
کد خبر: 141923

در نشست سالانه دفتر تحکیم وحدت چه گذشت؟

در نشست سالانه دفتر تحکیم وحدت چه گذشت؟

سی و یکمین نشست سالانه دفتر تحکیم وحدت به منظور تعیین اعضای شورای مرکزی و خط و مشی های یکساله این اتحادیه دانشجویی روزهای پنج شنبه و جمعه هفته گذشته برگزار شد، نیز میزبان برخی چهره های سیاسی فرهنگی بود.

خبرنامه دانشجویان ایران: سی و یکمین نشست سالانه دفتر تحکیم وحدت روزهای پنج شنبه و جمعه هفته گذشته به میزبانی انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه صنعتی امیرکبیر با حضور فعالان انجمن های اسلامی عضو این دفتر برگزار شد.

به گزارش خبرنگار «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ این نشست که به منظور تعیین اعضای شورای مرکزی و خط و مشی های یکساله این اتحادیه دانشجویی برگزار شد، نیز میزبان برخی چهره های سیاسی فرهنگی بود.

تصاویر این نشست دو روزه را از اینجــــا ببینید.

شرحی از این نشست دو روزه را در ذیل می خوانید::

*تعیین اعضای شورای مرکزی

در انتخابات شورای مرکزی دفتر تحکیم وحدت که در پایان نشست سالانه این اتحادیه دانشجویی صورت گرفت، اعضای شورای مرکزی و علی البدل دفتر تحکیم وحدت مشخص شدند.

در این انتخابات علی بیانی، رضا عسگری، علی گنجی، فیاض محمد باقری، بهزاد مرادخانی، مریم همتی و زینب السادات حسینی بعنوان اعضای شورای مرکزی و محمدصادق اسحاقی، ابوالحسن کیخا  و معصومه سادات میرخندان بعنوان اعضای علی البدل معرفی شدند.(شرح بییشتر اینجــــا)

*حضور چهره های سیاسی فرهنگی

علی مطهری: موضع من درباره مسائل فرهنگی دولت فعلی همان موضع‌ دولت گذشته است

علی مطهری عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی ظهر امروز در نشست سالانه دفتر تحکیم وحدت که در دانشگاه صنعتی امیرکبیر برگزار شد در ادامه سخنان خود به سوالات دانشجویان پاسخ داد.

مطهری در پاسخ به سوالی در خصوص نظرش درباره عدم تقسیم‌بندی فرهنگ و هنر به ارزشی و غیرارزشی، گفت: خود هنر و فرهنگ قطعا می‌تواند به ارزشی و غیرارزشی تقسیم شود، اما هنر و فرهنگی که احیانا ابزار برای مقاصد سیاسی و اقتصادی است غیرارزشی است و پایبند به هیچ اصولی نیست، بنابراین مبنایی ندارد.

وی گفت: اینکه گاهی هنرمندان و یا اهل فرهنگ را به ارزشی و غیرارزشی تقسیم می‌کنند شاید خیلی موجه نباشد، چون قضاوت در این زمینه خیلی مشکل است که بتوانیم تشخیص دهیم که آیا مبنای این فرهنگ ارزشی و یا غیرارزشی است سخت است و باید از آن پرهیز کنیم، چون ممکن است گاهی شائبه و یا اتهام‌زنی شود، اما اصل هنر می‌تواند ارزشی و یا غیرارزشی شود.(مشروح سخنان مطهری را اینجـــا بخوانید)

روایت علیرضا زاکانی از قرارداد کرسنت : باید از پیشگاه مردم عذرخواهی کرد

علیرضا زاکانی در نشست سالانه اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشگاه‌های سراسر کشور، دفتر تحکیم وحدت در مورد ابعاد پیدا و پنهان قرارداد کرسنت و با بیان این که امیدوارم مجلس و دولت در مبارزه با مفاسد بین مسئولین مختلف تبعیض قائل نشود اظهار کرد: نفت به عنوان محلی که اقتصاد کشور بر پایه آن اداره می‌شود شاهد قراردادهای بسیاری در این زمینه بوده که ده‌ها میلیارد به کشور آسیب زده است. (مشروح سخنان زاکانی را اینجـــا بخوانید)

آیت الله قرهی: امروز همه به نفوذ امام و رهبری در غزه اعتراف می‌کنند

آیت الله قرهی مهمان دیگر نشست دانشجویان بود.

وی در بخشی از سخنانش گفت: امام خمینی، آمریکا را شیطان بزرگ نام نهاد و حقیقت او را به این شکل آشکار کرد. جبهه حق و جبهه باطل هر دو در زمینه فرهنگ اخلاق تلاش می‌کنند و اخلاق را مورد تاکید و توجه خود قرار می‌دهند. شیطان از طریق اخلاق تلاش می‌کند انسان را از خداوند دور کند و اخلاق او را غیر الهی کند و جبهه حق نیز تلاش می‌کند اخلاق را مد نظر قرار دهد و آن را الهی سازد.(مشروح سخنان آیت الله قرهی را اینجـــا بخوانید)

حجت الاسلام محمدیان: تک‌صدایی در دانشگاه‌ها را «مرگ» دانشگاه می‌دانیم

رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها گفت: شما دانشجویان باید فضایی را که رهبری از مجموعه‌های دانشجویی دارند را تقویت کنید و منادی اسلام انقلابی باشید. لازم است شاخص‌های اسلام ناب و اسلام آمریکایی در مجموعه فعالیت‌های دانشجویی مورد بازخوانی قرار گیرد.(مشروح سخنان محمدیان را اینجـــا بخوانید)

کواکبیان: احزاب نباید از دانشگاه‌ها به عنوان شعبات خود استفاده کنند

مصطفی کواکبیان رئیس دوره‌ای شورای هماهنگی جبهه اصلاحات در نشست سالانه دفتر تحکیم وحدتگفت: احزاب نباید از دانشگاه‌ها به عنوان شعبات خود استفاده کنند و تشکل‌ها هم باید با موضع‌گیری‌های‌شان هویت مستقل خود را نشان دهند که البته این اشکال ندارد و دانشجویان در بیرون از دانشگاه عضویت احزاب را داشته باشند و اصولا دانشجویان باید روحیه مطالبه‌گری و آرمان‌خواهی خود را از دست ندهند.(مشروح سخنان کواکبیان را اینجـــا بخوانید)

رحیم پور ازغدی: شعارهای امام (ره)را در روز روشن عوض می‌کنند/ گفتمان امام(ره) صدور انقلاب است، نه تنش زدایی

حسن رحیم پور ازغدی استاد حوزه و دانشگاه و عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی در نشست سالانه دفتر تحکیم وحدت، با اشاره به اهمیت اصول و حفظ آن در تشکیلات اسلامی، اظهار داشت: اصول و موارد مهمی که در ابتدای تأسیس یک تشکل مورد توجه بوده است، هم برای حراست از عقیده یک تشکیلات و هم برای حفظ آن تشکیلات لازم و ضروری است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: اگر تشکیلات اصیل باند بازی به عدم شایسته سالاری شد سقوط می‌کند. برای هر فعالیت جبهه‌ای باید افرادی را که بهتر از دیگران هستند از نظر مدیریت، هوش، و اعتقادی در مسند مدیریت قرار داد، والا بدون درنظرگرفتن این تقسیمات تشکیلات در راه سقوط قرار می گیرند. امام رضا در سخنی عنوان می‌کند" می‌ترسم از اینکه کارهایتان به دست کسانی بیفتد که از همه فهمیده‌تر و سرشناس‌تر و مکتب شناس تر نیستند.(مشروح سخنان رحیم پور ازغدی را اینجـــا بخوانید)

واعظ زاده: تفسیر انحرافی اسلام توسط غرب دلیل اصلی ایجاد داعش است

صادق واعظ‌زاده عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با حضور در نشست سالانه دفتر تحکیم وحدت که در دانشگاه امیرکبیر برگزار شد، اظهار داشت: امروز ما برای رسیدن به پیشرفت باید قابلیت‌هایمان را به جریان بیندازیم، قابلیت‌هایی که در کشور ما وجود دارد در جهان کم‌نظیر است که اگر در اجتماع جاری شود ما به پیشرفت نزدیک خواهیم شد.(مشروح سخنان واعظ زاده  را اینجـــا بخوانید)

یک حاشیه

پس از مصاحبه غیر متعارف رسانه دولتی ایرنا با دبیر سیاسی انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه علامه و انتشار خبر خلاف واقع «خروج انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه علامه از دفتر تحکیم وحدت»، دفتر تحکیم وحدت در اطلاعیه ای گفتار متناقض منتشر شده در رسانه دولتی را مورد تذکر قرار داد.

در بخشی از این اطلاعیه آمده است: پروپاگاندای رسانه ای دولت و مواضع برخی آقایان در مجموعه دانشگاه علامه، وزارت علوم و دولت ما را به این نتیجه رسانده است، گروهی خاص که هدفش دولتی سازی نهاد مقدس انجمن اسلامی دانشجویان و مصادره آن به نفع جریان خاص است. (متن کامل را از اینجا بخوانید)

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
رهبرانقلاب: امنیت شغلی کارگر از وظایف مسئولین است +فیلم
استعفای بالاترین مقام نظامی صهیونیست‌ها +فیلم
آمریکا: مذاکره مستقیم برجامی با ایران نداریم
مثال جالب رهبرانقلاب درمورد پیشرفت +فیلم
دستگیری ۱۸ شیاد کنکوری
AFC واگذاری استقلال و پرسپولیس را تایید کرد
بیش از ۸ هزار عضو هیات علمی خانم در دانشگاه‌ها فعالیت می‌کنند
تحلیل رهبرانقلاب درباره تحریم‌های علیه ایران +فیلم
وظایف مهم مسئولین در قبال جهش تولید از نگاه رهبر انقلاب +فیلم
آمریکا اتهامات جنایی و تحریمی علیه ۴ ایرانی را علنی کرد
احداث اولین خوابگاه متاهلی در دانشگاه شاهد
اطلاعیه استقلال؛ بازی ما بدون تماشاگر است
تبرئه استقلال از شکایت ۴۲ میلیاردی یک ایجنت
امشب آخرین فرصت انتخاب رشته داوطلبان آزمون دکتری سال ۱۴۰۳
همخوانی کارگران در حضور رهبرانقلاب +فیلم
تحریم های جدید ایران تا چه حد جدی است؟
پیام کارگران هفت تپه به رهبر انقلاب +عکس
گزارش تصویری/ دیدار کارگران با رهبر انقلاب
دیدار کارگران با رهبر انقلاب
ثبت سفارش کتاب‌های درسی سال تحصیلی جدید آغاز شد
رییسی با استقبال نخست‌وزیر سریلانکا وارد این کشور شد
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top