تاریخ انتشار: شنبه 1393/06/22 - 10:28
کد خبر: 141935

گلایه دانشجویان دانشگاه دریانوردی و علوم دریایی چابهار؛

اجازه انتخاب واحد به دانشجویان داده نمی شود

اجازه انتخاب واحد به دانشجویان داده نمی شود

استفاده از چنین اهرم های فشاری موجب شده، دانشجویان بدهکار علی رغم اینکه ترم هنوز آغاز نشده است ، با تحمل دشواری های گوناگون مجبور به رفتن چابهار (با توجه به بعد مسافت) جهت انتخاب واحد گردند. طبق تجربه اکثر دانشگاههای کشور همیشه مبالغ بدهی در پایان تحصیل و هنگام تسویه از دانشجویان باز پس گرفته می شود.

خبرنامه دانشجویان ایران: چند روزی است که انتخاب واحد برای ترم جاری آغاز شده است اما تعداد قابل توجهی از دانشجویان دانشگاه دریانوردی و علوم دریایی چابهار هنوز قادر به انتخاب واحد نیستند. علت این مسئله نیز همانطور که در سیستم گلستان دانشگاه ثبت است بدهی قبلی این دانشجویان به خوابگاه عنوان شده است.

به گزارش خبرنگار صنفی- آموزشی «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ اما موضوع اصلی خودگردان بودن و تعلق این خوابگاه به بخش خصوصی می باشد. مسئولین دانشگاه حق دسترسی دانشجویان بدهکار به انتخاب واحد را سلب نموده اند، اینکه خوابگاه خودگردان باشد اما از ابزار دانشگاهی برای طلب بدهی از دانشجو اقدام شود نیز خود یک تناقض است.

اگرچه همه دانشجویان موظف به پرداخت بدهی قبلی خوابگاه هستند، اما طبق تجربه اکثر دانشگاههای کشور همیشه مبالغ بدهی در پایان تحصیل و هنگام تسویه از دانشجویان باز پس گرفته می شود.

طبیعتا چنین اقداماتی  مغایر با کرامت دانشجویی است، آن هم در شرایطی که عمده دانشجویانی که بدهی دارند ازمناطق محروم  می باشند که توان پرداخت هزینه را نداشته اند اما خود را متعهد به پرداخت می دانند.

استفاده ازچنین اهرم های فشاری باعث گردیده دانشجویان بدهکار علی رغم اینکه ترم هنوز آغاز نگردیده است ، با تحمل دشواری های گوناگون مجبور به رفتن چابهار (با توجه به بعد مسافت) جهت انتخاب واحد گردند.

یکی از دانشجویان دانشگاه علوم دریایی چابهار در گفتگو با خبرنگار «خبرنامه دانشجویان ایران» گفته است:« تقاضا داریم که مسئولین مربوطه  صبور تر باشند، چراکه دانشجو برای دریافت مدرک هم که باشد مجبور به پرداخت هزینه خوابگاه می باشد . لذا خواهشمندیم رویه بانک گونه خود را نیز کنار بگذارند و با هر تاخیر در پرداخت بدهی هزینه ها را افزایش ندهند.»

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
کریم
1393/06/22 - 11:14

دانشگاه کشاورزی و منابع طبیعی رامین خوزستان هم طی پیامکهایی که برای دانشجویان فرستاده دانشجویانی که بدهی خوابگاه خود را پرداخت نکنند از سیستم آموزشی خارج و غیرفعال میشود
این در حالی است که دانشگاه 36 کیلومتری اهواز قرار دارد واگر کسی نتواند بدهی خود را بدهد و از دانشگاه اخراج هم شود جایی برای ماندن ندارد و دور از شهر دانشجویان دختر چکار خواهند کرد اکثر دانشجویان این دانشگاه از مناطق محروم ایلام هستند و هزینه دانشگاه خیلی برایشان زیاد است
omid___cfz
1396/06/17 - 23:01

با عرض سلام و خسته نباشید خدمت خبرنگاران گرامی .پیرو خبر منتشر شده میخواستم بگم که من هیچگونه بدهی قبلی نداشته ام ولی در زمان انتخاب واحد فقط دروس عمومی برای من و میاد و حتی یک درس از دروس تخصصی رو نمیاره اگه امکانش هست پیگیری کنید ترم سه رشته اقیانوس شناسی هستم
تورهای مسافرتی آفری
بعضی القاب، صفات انحصاری صهیونیست‌هاست
لیبرمن: در مسیر پیروزی نیستیم
واکنش امیرعبداللهیان به پاسخ ایران به حمله اسرائیل در اصفهان
دیده شدن یک قلاده پلنگ ایرانی در رودبار +فیلم
واکنش اتحادیه اروپا به حادثه اصفهان
اتحادیه اروپا دو نهاد و چهار صهیونیست را تحریم کرد
تماس مهم و فوری وزیر خارجه اردن با همتای ایرانی در نیویورک
انگیزه مهاجم کنسولگری ایران در پاریس چه بود؟
بیش از ۵۰درصد بارش سال آبی این استان در ۳ روز اتفاق افتاد
آخرین خبرها از سیل جنوب
این مار باستانی اندازه اتوبوس بوده است !
واکنش اردوغان به حادثه اصفهان
واکنش ایران به وتوی قطعنامه عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل متحد
موشک های اسرائیلی قبل از رسیدن به ایران توسط پدافند هوایی ایران در این نقطه از عراق منهدم شدند
علم الهدی: آیا بی حجابی به عنوان یک فسق آشکار از یک تخلف راهنمایی و رانندگی نازل تر است؟
ورود سامانه بارشی جدید و فراگیر به کشور
آخرین وضعیت تردد در جاده های کشور
بسته‌های غذایی برای مادران دارای فرزند شیرخوار؛ اعتبار تامین شد
رسانه های ضد ایرانی از رسانه های اسرائیلی جلو زدند!
هشدار به شکارچیان؛ از این منطقه خارج شوید
خدمات رسانی به ۱۰هزار حادثه‌دیده در پی سیل و آبگرفتگی
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top