تاریخ انتشار: یکشنبه 1393/06/23 - 12:59
کد خبر: 142064

نگرانی دانشجویان دانشگاه آزاد از افزایش شهریه ثابت؛

شهریه ثابت دانشگاه آزاد افزایش یافت، آنهم علی الحساب!

شهریه ثابت دانشگاه آزاد افزایش یافت، آنهم علی الحساب!

من دانشجوی کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد، ورودی سال 92 هستم و برای نیم سال اول و دوم سال 92-93 مبلغ شهریه ترم اول و دوم با 9 واحد انتخابی نزدیک به 1700000 محاسبه شده بود؛ ترم سوم یعنی نیمسال اول 93- 94 نیز (9 واحد) مبلغ 2 میلیون تومان محاسبه گردید.

خبرنامه دانشجویان ایران: افزایش شهریه ثابت دانشگاه آزاد، همچنان مورد سوال دانشجویان این دانشگاه است اما پاسخ درخوری از سوی مسئولان نداشته است.

به گزارش خبرنگار صنفی- آموزشی «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ دانشجویان دانشگاههای غیر دولتی و آزاد هر ساله با افزایش شهریه متغیر مواجه هستند اما شهریه ثابت تا پایان دوره تغییری نمی کند با این حال دانشجویان دانشگاه آزاد در آغاز ترم جدید با افزایش این شهریه مواجه شده اند.

برخی واحدهای دانشگاه آزاد در آغاز سال تحصیلی جدید اقدام به افازیش شهریه ثابت کرده اند که این اقدام سبب اعتراض دانشجویان شده است.

یکی از دانشجویان این دانشگاه می گوید: من دانشجوی کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد، ورودی سال 92 هستم و برای نیم سال اول و دوم سال 92-93 مبلغ شهریه ترم اول و دوم با 9 واحد انتخابی نزدیک به 1700000 محاسبه شده بود؛ ترم سوم یعنی نیمسال اول 93- 94 نیز (9 واحد) مبلغ 2 میلیون تومان محاسبه گردید.

این دانشجوی دانشگاه آزاد این طور توضیح می دهد که فرمول محاسبه شهریه برای ترم اول و دوم به این گونه بود که شهریه ثابت 1010000 تومان  و برای واحدهای نظری 71000 تومان و بابت واحدهای عملی 96000 تومان، بابت پایان نامه نیز 346000 تومان اما ترم سه به شرح زیر محاسبه شده است به طوریکه شهریه ثابت 1190000 تومان، واحدهای نظری 85000 تومان، واحد عملی 113000 تومان و پایان نامه 409000 هزار تومان محاسبه شده است.

یک دانشجوی مقطع دکتری نیز به «خبرنامه دانشجویان ایران» گفت: شهریه ثابت ترم دکتری آزاد افزایش یافت آنهم علی الحساب!

دانشجوی دیگری می گوید: دانشگاه علوم و تحقیقات تهران هم همین کار رو کرده به طوریکه شهریه ثابت دکتری برای ورودی ما که 92 هستیم 4960000 تومان بود الان زدن 5560000 یعنی 600000 تومان افزایش شهریه ثابت فقط!

یکی از دانشجویان در این باره می گوید: امسال نیز طبق معمول شهریور ماه برای انتخاب واحد ترم سوم مقطع دکتری دانشگاه آزاد واحد شهرضا به سامانه آموزش مراجعه کردم با کمال تعجب مشاهده کردم شهریه ثابت از 2 میلیون و 650 هزارتومان به 3 میلیون تومان افزایش پیدا کرده است . برای اطمینان از این افزایش با مدیر حسابداری دانشگاه تماس گرفتم که ایشان نیز ضمن تایید افزایش شهریه ثابت اظهار داشتند ما هم از این ابلاغیه در تعجبیم اما بخشنامه به صراحت افزایش شهریه ثابت را تایید می کند.

یک دانشجوی دیگر نیز گفت: این افزایشات طی اعلامیه ای به ما دانشجویان دکتری پزشکی عمومی دانشگاه آزاد نجف آباد به صورت کاملا زیرکانه پس از انتخاب واحد ابلاغ شده که برابر آن حدود1میلیون تومان نسبت به ترم قبل افزایش داشته که بیشترین آن مربوط به افزایش غیرقانونی شهریه ثابت بوده است. این افزایش یک میلیونی در صورتی ابلاغ شده که در میدیریت سابق افزایشی حدود 12هزارتومانی! داشتیم آن هم فقط شهریه متغییر.

یک دانشجوی واحد ساری نیز به رسانه ها گفته است: ما واقعا افزایش 15 درصدی شهریه متغییر را که به تصویب هیئت رییسه رسید را تایید میکنیم ولی شهریه ثابت که از لحاظ قانون دانشگاه آزاد مصوب مجلس شورای اسلامی هیچ کس حق افزایش آن را ندارد کاملا کار بدون توجیحی است.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
غوغای طوفان فلسطین در دانشگاه‌‍‌های آمریکا؛ چرا واشنگتن نگران حمایت از فلسطین هستند؟
حضور ایران در میدان رقابت قدرت های جهان در شبه‌ قاره
عملیات وعده صادق قدرت پوشالی رژیم صهیونیستی را نمایان کرد
مستشاران ایرانی از سوریه خارج شدند؟
اولین تصاویر از امضای توافقنامه امنیتی بین ایران و روسیه
دلار ریخت
ازبکستان حریف ایران شد
آیین واگذاری مالکیت تیم‌های استقلال و پرسپولیس به بخش خصوصی
۳۰ کشور آفریقایی برای همکاری اقتصادی به ایران می آیند
بیش از ۳۰۰ جنازه از گورهای جمعی در غزه پیدا شده
محکومیت بدوی توماج صالحی به اعدام
اگر اسرائیل به رفح حمله کند فلسطینی ها به خواسته ۷۰ سال خود می‌رسند
روابط تجاری ترکیه با اسرائیل متوقف شد
اسرائیل دیر یا زود محو خواهد شد
استخوان‌ها هنوز شهادت می‌دهند!
اعلام رسمی حضور حمید مطهری در کادر فنی تراکتور
پلیس اصراری به انتقال خودروهای توقیفی با جرثقیل ندارد
این خودرو ۵۵ میلیون تومان ارزان شد
ببینید | ماجرای شکایت جالب همسر محسن قرائتی نزد رهبر انقلاب
سال گذشته میانگین سن پدر و مادر در اولین فرزندآوری چقدر بود؟
چشم پوشی سفارت ایران در پاریس از پیگیری قضایی فرد حمله کننده
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top