تاریخ انتشار: یکشنبه 1393/06/23 - 14:53
کد خبر: 142086

جزئیات پروپاگاندای رسانه‌ای در آستانه انتخابات دفتر تحکیم وحدت؛

چه کسی نقشه خروج را کشید؟

چه کسی نقشه خروج را کشید؟

با بیان اینکه در روند رخ داده یکسری خلاهای قانونی وجود دارد گفت: عضویت انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه علامه در دفتر تحکیم وحدت بخشی از اساسنامه این تشکل است بنابریان خروج از تحکیم مستلزم تغییر اساسنامه انجمن اسلامی دانشگاه است.

خبرنامه دانشجویان ایران: محمدحسین غیبی عضو شورای مرکزی انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه علامه طباطبایی توضیحاتی پیرامون ادعای برخی رسانه ها مبنی بر خروج این تشکل دانشجویی از دفتر تحکیم وحدت داد.

محمدحسین غیبی در گفت‌وگو با خبرنگار «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ با بیان اینکه در روند رخ داده یکسری خلاهای قانونی وجود دارد گفت: عضویت انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه علامه در دفتر تحکیم وحدت بخشی از اساسنامه این تشکل است بنابریان خروج از تحکیم مستلزم تغییر اساسنامه انجمن اسلامی دانشگاه است.

وی توضیح داد: حتی در این صورت نیز اگر بنا باشد اساسانامه تغییر کند، روال قانونی به این ترتیب است که می بایست شورای عمومی انجمن اسلامی تشکیل شود و در مقام تغییر اساسنامه این بند را حذف کند؛ یعنی تشخیص هر تغییری در اساسنامه برعهده شورای عمومی و نه شورای مرکزی است.

این عضو انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه علامه ادامه داد: اما متاسفانه این روال طی نشده است و برخی آقایان حتی در جلسه گفتند که "چون انتخابات دفتر تحکیم وحدت است و انجمن علامه باید بر این انتخابات اعمال فشار داشته باشد و ما فرصت تشکیل شورای عمومی نداریم" و رسما اعلام کردند با اهداف سیاسی و اعمال فشار بر دفتر تحکیم، اعلام خروج می کنیم.

غیبی اظهار داشت: ما به دوستان گفتیم که این کار خلاف اساسنامه و غیرقانونی است و شورای مرکزی صلاحیت بررسی این موضوع را ندارد و این موضوع باید در شورای عمومی بررسی شود اما آقایان چنین جوابی دادند.

این فعال دانشجویی با بیان اینکه حتی اگر انجمن علامه هم بخواهد از دفتر تحکیم وحدت خارج بشود باید بداند که تا الان اساسنامه و مرامنامه دفتر تحکیم وحدت را پذیرفته بوده است، گفت: بر این اساس اگر آقایان مدعی قانون هستند، باید ببینید که خروج علامه به صورت قانونی چه پروسه ای دارد و بر اساس آئین نامه تشکل های دانشجویی مصوب وزارت علوم، خروج انجمنی که عضو یک اتحادیه دانشجویی است چه پروسه ای دارد و با یک بیانیه سیاسی چنین چیزی امکان پذیر نیست لذا اگر نیت بر قانون گرایی است باید طبق فوق عمل شود و آئین نامه های قانونی هم لحاظ بشود که آنها هم لحاظ نشده است.

وی ادامه داد: مسئله سوم این است که اصلا دلیل این دوستان از خروج چیست؟ یک حالت این است که آقایان دفتر تحکیم وحدت را قبول ندارند که باید بدانند اما فلسفه وجودی تحکیم وحدت، ایجاد وحدت بین انجمن های اسلامی در دانشگاه ها است و به بهانه اختلاف نظر صرف نمی شود از اتحادیه جدا شد. باید سعی کرد به وحدت رسید نه اینکه سعی کنیم دیگران را با خودمان به وحدت برسانیم نه اینکه دیگران را مجبور به پذیرش حرف خودمان کنیم بلکه باید سعی کنیم نظرات مان را تجمیع کنیم نه اینکه از قبل و در جایی دیگر نظرمان تعیین شده باشد و ما بخواهیم آن را اعمال کنیم و انتظار داشته باشیم که بقیه هم مکلف به اجرای نظر ما باشند!

غیبی در کنایه ای گفت: این نمی شود در پروسه ای جریان اقلیت بگوید چون نظر ما اعمال نمی شود ما قهر می کنیم و پروسه دموکراسی را قبول نداریم!

عضو شورای مرکزی انجمن اسلامی علامه ادامه داد: بحث دیگر این است که مرامنامه دفتر تحکیم وحدت را قبول نداشته باشند در حالی که این مرامنامه یکی از انقلابی ترین مرامنامه هاست که در طول تاریخ همه این مرامنامه و اساسنامه را قبول داشته اند و آن هم تغییری در طول تاریخ دفتر تحکیم وحدت نداشته است.

غیبی با اظهار اینکه اشتهای جریان تمامیت خواه پایان ندارد گفت: این جریان می گوید همه آنچیزی که ما می گوییم باید اجرا بشود و اتفاقا نظر مخالف را، آنها نمی پذیرند.

این فعال دانشجویی در پایان به پشت پرده وقایع اخیر اشاره کرد و مدعی شد: ما از برخی آقایان معترض شنیده ایم که برخی در وزارت علوم این مسئله را خط دهی و چراغ سبز نشان داده اند و به آنها وعده داده اند که شما انتخابات تحکیم را از حد نصاب قانونی اش خارج کنید در عوض ما هم تحکیم را پس می گیریم و به شما تحویل می دهیم و در این صورت تحت این عنوان این انتخابات غیرقانونی قلمداد شود و وقتی هم انتخابات غیرقانونی خوانده شد، گفته شود که دفتر موجود غیرقانونی است و حالا هرکس می خواهد تحکیم وحدت قانونی تشکیل دهد در ظل چتر ما بیاید و تحکیم را تشکیل دهند!

وی افزود: امسال وزارت علوم 2 نماینده ناظر گذاشته بود و یکی از نماینده ها هم که اصلاح طلب و نماینده یک شخص خاص بود در واقع در همه امور باید و نباید می کرد و به طور رسمی برنامه داشتند برای اینکه یا مشکل و خللی پیدا کنند یا مشکلی ایجاد کنند که شفافیت این انتخابات مانع این مسئله شد.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
با شاهکار مهندسان ایرانی در سریلانکا آشنا شوید
فرودگاهی در ایران برای خواستگاری! +عکس
همسر سید مصطفی خمینی درگذشت
بستری شدن آیت الله شیرازی در بیمارستان
نیروی دریایی ارتش به داد سیل زدگان سیستان و بلوچستان رسید +فیلم
پشت پرده سفر محرمانه ۲ مقام نظامی و امنیتی اسرائیلی به قاهره
رهاسازی آب به سمت دریاچه ارومیه
یک تاکسی پر از گلهای تازه
تقدیر از رزمندگان عملیات حمله به اسرائیل
توماج صالحی حتما اعدام نمی شود اما...
به اسرائیل کمک می‌کنیم تا با حملات ایران مقابله کند
عملیاتی که صهیونیست‌ها را مضحکه تمام جهان کرده است
بارندگی‌های فراگیر اردیبهشتی تا کی ادامه دارد؟
اوضاع این رژیم حسابی بیخ پیدا کرده است
ایران دفعه بعد، ۳ هزار موشک و پهپاد به اسرائیل می‌زند، یا ۳۰ هزار؟
استعفای ناگهانی فرمانده یگان «اشباح» ارتش اسرائیل
بحران‌زده ترین قاره جهان از نظر بلایای طبیعی کجاست؟
دعوای کارشناسان ضدایرانی روی آنتن زنده!
حمله یمن به ناوشکن آمریکایی و کشتی اسرائیلی +جزئیات
پیام مهم سفر رئیسی به پاکستان و سریلانکا در این مقطع
امام جمعه سابق دار فانی را وداع گفت
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top