تاریخ انتشار: دوشنبه 1393/06/24 - 12:28
کد خبر: 142172

درباره پرافتخار ترین کشتی گیر تاریخ ایران؛

امضاء، خاک پای مردم ایران؛ حمید سوریان +فیلم

امضاء، خاک پای مردم ایران؛ حمید سوریان +فیلم

حمید سوریان که روز گذشته برای ششمین بار مدال طلای جهانی را دریافت کرد، پرافتخارترین فرنگی کار تاریخ ایران است. سوریان، ورزشکاری مردمی است که بارها در مسابقات خیریه و همکاری های خیرخواهانه برای درماندگان شرکت کرده است و در دستگیری از بیچارگان شهره است.

خبرنامه دانشجویان ایران: من حمید سوریان یک ایرانیم به این هویت افتخار می کنم و پای این خاک خواهم ماند... من سخنگوی هیچ گروه و دسته ای نیستم.

به گزارش خبرنگار «خبرنامه دانشجوبان ایران»؛ حمید سوریان که روز گذشته برای ششمین بار مدال طلای جهانی را دریافت کرد، پرافتخارترین فرنگی کار تاریخ ایران است. سوریان، ورزشکاری مردمی است که بارها در مسابقات خیریه و همکاری های خیرخواهانه برای درماندگان شرکت کرده است و در دستگیری از بیچارگان شهره است.

جهان پهلوان سوریان، بی آنکه به دنبال نام و نشان باشد، موجب نام و نشان یافتن جمهوری اسلامی ایران شده است و بارها پرچم ایران را به اهتزاز درآورده است.

حمید سوریان پس از بازگشت از المپیک لندن در مراسم استقبال و جشن، پیشنهاد اهدای هدیه های خود به زلزله زدگان آذربایجان شرقی را مطرح کرد،به گفته حمید سوریان این پیشنهاد با استقبال مردم روبرو شد و او سرانجام در تاریخ هفت شهریور ۱۳۹۱ صد میلیون تومان به زلزله زدگان آذربایجان شرقی اهدا کرد.

سوریان که به خاطر اعتقاداتش همیشه از سوی جریان معلوم الحال مورد اهانت و توهین قرار گرفته است. اعتقادات مذهبی و مواجهه صریحش با برخی مسائل سیاسی که به گفته خودش لازمه ورزشکار بودن در شرایط فعلی است، او را منفور جریانی کرده بود که در سال 88 دروغ بزرگ تقلب را رقم زدند. سوریان صریحا این دروغ ها را زیر سوال برد و از معدود ورزشکارانی بود که بسیار فعالانه در فضای سیاسی و اجتماعی حضور داشت.

به خاطر همین در انتخابات شورای شهر سال 92 شرکت کرد، اما بعد از مدتی انصراف داد. وی درباره دلیل انصرافش چنین نوشت: حضور کوتاه مدت بنده در این نقش سیاسی در وهله ی اول تنها این بود که بگویم ورزشکاران ، پهلوانان و قهرمانان نیز از سیاست همراه با دیانت جدا نیستند و هرکجا که پای وطن و ارزش هایش  در میان باشد با هرتفکر و عقیده ای در میدان سیاست حاضرند و حضور آنان تنها در میدان ورزش خلاصه نمیشود.همانگونه که دلاورمردی های خیل عظیمی از این قشر در هشت سال دفاع مقدس هنوز در خاطره ها مانده  است و اگر چوب محک باز به میان آید جان ما هدیه  ناقابلیست برای وطنمان.

حمید سوریان این در ادامه این نامه به مردم نوشت: ضعفی که امروز دامنگیر این ورزش و هنر ایرانی  شده است یک ضعف مدیریتیست، باید بگویم  در مدیریت های ما متاسفانه بعضی از دوستان در سرجای خود نیستند وشاید یکی از دلایل انصراف من نیز همین باشد که دوست ندارم  بدون داشتن تخصص در یک حیطه به آن وارد شده و تنها به خاطر میل شخصی و باطنی ام ناخواسته ضربه ای بر پیکره کشورم و مردمش وارد کنم. از تواضع هایی که بوی غرور میدهند بیزارم پس میگذارم و میگذرم و ساده می گویم: دوستتان دارم ...

و نامه را اینگونه به پابان می برد: از خدا می خواهم همه ی ما را عاقبت به خیرکند و ظهور منجی عالم بشریت را نزدیک  که این بهترین دعاست. ومن الله توفیق خاک پای مردم ایران حمیدسوریان خرداد 92

دانلود

حمید سوریان در سال ۲۰۰۱ دوبنده تیم ملی نوجوانان در وزن ۴۶ کیلوگرم را پوشید و در مسابقات نوجوانان آسیا به روی تشک رفت. در سال ۱۳۸۶ قهرمان قهرمانان ورزش ایران شد. در سال ۲۰۰۵ سوریان ۲۰ ساله، توانست اولین طلایش را در مسابقات جهانی بوداپست به چنگ آورد و عنوان قهرمانی بزرگ‌سالان جهان را از آن خود کند. در رقابت‌های جهانی گوانگ‌ژو سال ۲۰۰۶، در فینال روشن بایراموف را شکست داد و از عنوان قهرمانی خود دفاع کرد.

پس از آن مدال طلای خود را بار دیگر، در مسابقات جهانی ۲۰۰۷ باکو تکرار کرد. ۲۰۰۹، مدال طلای چهارم خود را پس از غلبه بر هاکان نیبلوم در رقابت‌های جهانی هرنینگ دانمارک به دست آورد. پنجمین مدال طلای جهانی او ارمغان رقابت‌های ۲۰۱۰ مسکو است. ۲ طلای مسابقات بزرگسالان آسیا در سال‌های ۲۰۰۷ و ۲۰۰۸ از دیگر افتخارات ورزشی سوریان است.

دانلود

سوریان در المپیک ۲۰۰۸ پس از برد برابر ونلین ونکوف از بلغارستان و الگین الوایس از پالائو در دور سوم مسابقات مغلوب نظیر مانکیف، ورزشکاری از روسیه شد. در ادامه او با پیروزی برابر کریستین فریس از صربستان به دیدار رده بندی رسید که با باخت برابر پارک اون چول کره‌جنوبی به مقام پنجم این رقابت‌ها رسید.

حمید سوریان در رقابت‌های ۲۰۱۰ گوانگ‌ژو ناکام ماند و با ۲ شکست در مسابقات وزن ۵۵ کیلوگرم کشتی فرنگی در بازی‌های ۲۰۱۰ از دور مسابقات حذف شد. کارشناسان یکی از دلایل ناکامی او را کم کردن مکرر وزن و ضعف بدنی ناشی از آن عنوان کردند.

سوریان سهمیه المپیک ۲۰۱۲ را در مسابقات گزینشی قزاقستان به دست آورد. در نخستین مبارزه خود در المپیک لندن، بعد از ظهر ۵ اوت به وقت لندن با آرسن ایرالیف از قرقیزستان روبرو شد و توانست ۱–۳ او را شکست دهد. در مرحله یک چهارم نهایی پیتر موداس از مجارستان و در نیمه نهایی هاکان اریک نیبلوم از دانمارک را شکست داد.

دانلود

در فینال با شکست دادن روشن بایرامف از جمهوری آذربایجان در ۲ وقت پیاپی و با اقتدار موفق شد مدال طلای ۵۵ کیلوگرم فرنگی مردان المپیک ۲۰۱۲ را تصاحب کند. مدال طلای سوریان نخستین مدال المپیک کشتی فرنگی ایران پس از ۴۰ سال است. او پس از قهرمانی با پرچم ایران دور افتخار زد و مدالش را در روز تولد مادرش به او تقدیم کرد.

پیشتر حمید سوریان در انتخابات کمیسیون ورزشکاران فیلا شرکت کرد و موفق شد با کسب ۸۱ رای عضو این کمیسیون بشود.

روز گذشته (یکشنبه 23 شهریور 93) سوریان با شکست ۲ بر یک مینگیان سمنوف از روسیه ششمین مدال طلای جهانی خود را در رقابت قهرمانی کشتی فرنگی قهرمانی جهان در ازبکستان کسب کرد. به این ترتیب پرافتخار ترین فرنگی کار کشتی‌ تاریخ ایران نام گرفت.

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
مصوبات کمیسیون اصل نود در حوزه قیمت‌گذاری صحیح آرد و نان
تاکنون کدام کشور‌ها به اسرائیل حمله کرده‌اند؟ +فیلم
هشدار به زائران حج عمره
رشد یک‌هزار واحدی شاخص بورس
«س.ق» زن بازیگر ایرانی است که تتلو در اعترافاتش از او نام برد
سفارش امام رضا(ع) به شیعیان از زبان حضرت عبدالعظیم
تبلیغ نافرمانی مدنی توسط رئیس جبهه اصلاحات
رهبر انقلاب: حال کارگر خوب شود حال کشور خوب می‌شود
استقلال چهارمین تیم پُرافتخار فوتبال آسیا
چند فرمانده ارشد ارتش اسراییل طی روزهای آتی استعفا می‌دهند
برنامه دولت برای ارتقای هوش مصنوعی
گل محمدی به زودی سرمربی تراکتور خواهد شد +جزئیات
حسن یزدانی به تمرین تیم ملی نیامد
تکلیف ماندن یا رفتن مدیرعامل پرسپولیس مشخص شد
توصیف اردوغان از بغداد جنجال به پا کرد +عکس
ابتکار یک کارگر برای دریافت انگشتر از رهبر انقلاب +فیلم
پخت نان کامل باید مجدداً در روستاهای کشور احیا شود/ اقدامات شورای عالی سلامت و امنیت غذایی با وضعیت مطلوب فاصله زیادی دارد
رهبرانقلاب: امنیت شغلی کارگر از وظایف مسئولین است +فیلم
استعفای بالاترین مقام نظامی صهیونیست‌ها +فیلم
آمریکا: مذاکره مستقیم برجامی با ایران نداریم
مثال جالب رهبرانقلاب درمورد پیشرفت +فیلم
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top