تاریخ انتشار: دوشنبه 1393/06/24 - 14:25
کد خبر: 142175

نفرات اصلی سیاسی- فرهنگی وزارت علوم، بهداشت و دانشگاه آزاد چه کسانی هستند؟

نفرات اصلی سیاسی- فرهنگی وزارت علوم، بهداشت و دانشگاه آزاد چه کسانی هستند؟

نگاهی به سوابق مسئولین فعلی معاونت های رده بالای فرهنگی وزارت علوم، وزارت بهداشت و درمان و دانشگاه آزاد، اطلاعات جالبی بدست می دهد چرا که اکثر این افراد در یک تشکل خاص دوران دانشجویی خود را سپری کرده اند.

خبرنامه دانشجویان ایران: آموزش عالی کشور در کنار مسئولیت های آموزشی خود، به فعالیت های فرهنگی نیز می پردازد به طوریکه در بخش های مختلف آن، معاونت های فرهنگی نیز در نظر گرفته شده است.

به گزارش خبرنگار «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ مسئولیت بخش فرهنگی زیر مجموعه های مختلف آموزش عالی کشور شامل وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، وزارت بهداشت و درمان و دانشگاه آزاد بر عهده معاونت فرهنگی و مدیران آن است.

نگاهی به سوابق مسئولین فعلی معاونت های رده بالای فرهنگی وزارت علوم، بهداشت و دانشگاه آزاد، اطلاعات جالبی بدست می دهد چرا که اکثر این افراد در یک تشکل خاص دوران دانشجویی خود را سپری کرده اند.

ادوار انجمن اسلامی دانشگاه تهران اکنون مناصب فرهنگی آموزش عالی را به دست گرفته اند به طوریکه مسئول مدیر کل فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم، معاونت فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، مدیر کل فوق برنامه فرهنگی دانشگاه آزاد، مدیر کل فرهنگی معاونت فرهنگی و دانشجویی وزارت بهداشت همگی از اعضای انجمن تهران بوده اند.

سیدضیاء هاشمی معاون فرهنگی اجتماعی وزارت علوم دبیر اسبق انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه تهران بوده است و در همان ایام حسین میرزایی که اکنون مدیر کل فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم است در کسوت دبیری انجمن اسلامی دانشکده علوم اجتماعی دانشگاه تهران فعالیت داشته است.

حسام الدین علامه نیز چندی پیش طی حکمی به سمت مدیر کل فرهنگی معاونت فرهنگی و دانشجویی وزارتخانه بهداشت منصوب شد.

شاید دانشجویانی که در ایام پس از 2 خرداد سال 76 در دانشگاه های سراسر کشور مشغول به تحصیل بودند، حسام الدین علامه را به یاد داشته باشند، زمانی که هنوز شعارهای رادیکال و تند افراد منتسب به انجمن دانشگاه تهران و طیف افراطی دفتر تحکیم وحدت آن زمان خطاب به آقای هاشمی رفسنجانی فراوان به چشم می خورد.

با این حال شهرت حسام الدین علامه به انتشار عکسی در صفحه اول روزنامه شرق است آنجا که روزنامه شرق (ارگان غیر رسمی کارگزاران سازندگی در آن ایام) و مهم ترین رسانه نزدیک به آقای هاشمی رفسنجانی، عکس بزرگ صفحه اول خود را به حضور آقای هاشمی رفسنجانی که کاندیدای آن روز رقابت های انتخابات نهم بود و حسام الدین علامه(دبیر کل وقت انجمن اسلامی دانشگاه تهران وعلوم پزشکی تهران) اختصاص داد و در این تصویر آقای هاشمی به نشانه قرابت و نزدیکی با اعضای انجمن اسلامی دانشگاه تهران، میکروفن را برای صحبت کردن دبیر وقت انجمن اسلامی نگه داشته بود و این در حالی بود که حسام الدین علامه نامه موسوم به درخواست کاندیداتوری میرحسین موسوی را به همراه سایر ادوار انجمن تهران امضا کرده بود.

غلامحسین محمدی عضو دیگر انجمن تهران نیز اکنون در دانشگاه آزاد در کسوت یک مدیر فرهنگی است.

غلامحسین محمدی دبیر اسبق انجمن دانشگاه تهران (در سال 87) است وی از سال 88 طرفدار پر و پا قرص موسوی و خاتمی بود و در سال 90 در مناظره ای تلویزیونی در برنامه ی دیروز، امروز، فردا صریحاً از تفکرات و مواضع این جریان حمایت کرد. به همین دلیل شاید او از میان دیگر اعضای انجمن اسلامی که مواضع نزدیکی به وی ندارند، از سوی دانشگاه آزاد برای این سمت انتخاب شد.

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
آخرین خبرها از سیل جنوب
این مار باستانی اندازه اتوبوس بوده است !
واکنش اردوغان به حادثه اصفهان
واکنش ایران به وتوی قطعنامه عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل متحد
موشک های اسرائیلی قبل از رسیدن به ایران توسط پدافند هوایی ایران در این نقطه از عراق منهدم شدند
علم الهدی: آیا بی حجابی به عنوان یک فسق آشکار از یک تخلف راهنمایی و رانندگی نازل تر است؟
ورود سامانه بارشی جدید و فراگیر به کشور
آخرین وضعیت تردد در جاده های کشور
بسته‌های غذایی برای مادران دارای فرزند شیرخوار؛ اعتبار تامین شد
رسانه های ضد ایرانی از رسانه های اسرائیلی جلو زدند!
هشدار به شکارچیان؛ از این منطقه خارج شوید
خدمات رسانی به ۱۰هزار حادثه‌دیده در پی سیل و آبگرفتگی
ترافیک سنگین در جاده چالوس
ترویج فرهنگ ایثار و شهادت از طریق برنامه‌های فرهنگی
حکم قطعی محکومان پرونده کثیرالشاکی پروژه الماس مال صادر شد
اعمال محدودیت های ترافیکی راهپیمایی مردمی حمایت از اقدام سپاه
مدارس پنجشنبه و جمعه آخر هفته‌ها به خانواده‌ها اختصاص می‌یابد؟
ارتباطات استان سیستان و بلوچستان پایدار است
هوای پایتخت در وضعیت قابل قبول است
به بهانه اختلال در کار؛ گوگل کارمندان معترض به همکاری با رژیم صهیونیستی را اخراج کرد
پلمب ۱۰ مؤسسه پایان نامه فروشی در روزهای آینده
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top