تاریخ انتشار: سه شنبه 1393/06/25 - 10:16
کد خبر: 142276

ضرب و شتم جوان اهوازی و طلبه اصفهانی +عکس

حمله به آمران به معروف ادامه دارد؛ مجلس، دولت و قوه قضاییه و اصل هشتم قانون اساسی

حمله به آمران به معروف ادامه دارد؛ مجلس، دولت و قوه قضاییه و اصل هشتم قانون اساسی

خالد حمودی عبیدی برای خرید مایحتاج خانواده در حال عبور از پارک پردیس اهواز بود با یک صحنه خلاف عفت عمومی مواجه می‌شود و براساس وظیفه دینی خود به مرتکبان تذکر لسانی می‌دهد اما فردی که به وی تذکر داده شده بود دوباره به سراغش می آید و با چاقوی بزرگی که در دست داشت ضربه محکمی به سینه این آمر به معروف و ناهی از منکر وارد می کند

خبرنامه دانشجویان ایران: یک جوان دیگر به علت امر به معروف و نهی از منکر با ضربات چاقو روانه بیمارستان شد.

به گزارش خبرنگار «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ جوان بسیجی اهوازی که در پارک پردیس اهواز امر به معروف و نهی از منکر کرده بود مورد ضرب و شتم ارازل و اوباش قرار گرفت؛ خالد حمودی عبیدی برای خرید مایحتاج خانواده در حال عبور از پارک پردیس اهواز بود با یک صحنه خلاف عفت عمومی مواجه می‌شود و براساس وظیفه دینی خود به مرتکبان تذکر لسانی می‌دهد اما فردی که به وی تذکر داده شده بود دوباره به سراغش می آید و با چاقوی بزرگی که در دست داشت ضربه محکمی به سینه این آمر به معروف و ناهی از منکر وارد می کند و از محل متواری می‌شود.

چند روز پیش نیز طلبه جوانی پس از امربه معروف چند جوان موتورسیکلت سوار که در یکی از خیابان‌های شهر اصفهان مشغول انجام اعمال غیراخلاقی بودند، با قمه و قداره این افراد به شدت زخمی شد. حجت الاسلام رسول نظری که از طلبه‌های جوان حوزه علمیه اصفهان و امام جماعت یکی از محله‌های خیابان کهندژ این شهر است، هنگام عبور از این خیابان با چهار جوان سوار بر 2 موتورسیکلت که شرب خمرکرده بودند روبه‌رو شده بود که به دلیل مشاهده اعمال وقیحانه و غیراخلاقی آنان با تذکر لسانی به معروف و نهی از منکر این افراد پرداخت اما اراذل و اوباش با چند قمه و قداره به سمت طلبه جوان هجوم آورده و طلبه جوان را از ناحیه صورت و کف دست به شدت مصدوم کردند.

این در حالی است که مدت زیادی از شهادت طلبه ناهی از منکر شهید علی خلیلی نمی گذرد.

چندی پیش علت شهادت طلبه ناهی از منکر از سوی پزشکی قانونی کشور اعلام و مشخص شد از دست رفتن «شهید خلیلی» بی ارتباط با حادثه 3 سال قبل نبوده است و پس از آن در پی شهادت این آمر به معروف مردم خواستار تعیین قوانین مشخصی برای برخورد با متعرضان آمران به معروف و نهی از منکر شدند.

در اصل هشتم قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران آمده که دعوت به خیر، امر به معروف و نهی از منکر، وظیفه‌ای است همگانی و متفاوت بر عهده مردم نسبت به یکدیگر، دولت نسبت به مردم و مردم نسبت به دولت، شرائط و حدود و کیفیت آن را قانون تعیین می‌کند (والمومنون بعضهم اولیاء بعض یامرون بالمعروف و ینهون عن‌المنکر).

با توجه به اصل هفتم از قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران، لازم است که نظام اسلامی وزارتخانه، سازمان، مرکز و گروهی را با هر نام مناسب تشکیل دهد که وظیفه این گروه، همان اجرای صحیح قانون زندگی ساز امر به معروف و نهی از منکر باشد که خود پشتوانه‌ای محکم برای قدرتمندی نظام و برای حفظ مصالح آحاد مردم و جامعه انسانی اسلامی است.

به نظر می‌رسد با وجود اینکه قانون اساسی به امر به معروف و نهی از منکر به صورت صریح اشاره کرده اما در ارتباط با حدود و کیفیات این قانون همچنان خلاء و کمبودهای قانونی احساس می‌شود و این در حالی است که در حجت‌الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای در  شصت و یکمین نشست خبری خود با اصحاب رسانه درباره اینکه آیا نهی از منکر در قانون اساسی مطرح شده است و پیگیری‌هایی صورت خواهد گرفت، گفت: در راستای نهی از منکر در اصل هشتم قانون اساسی مواردی مطرح شده و موضوعات به صورت انفرادی در طول سال‌های گذشته طراحی شده است و باید لایحه و طرحی درباره این موضوع داده شود، زیرا هنوز طرحی در مجلس در این باره وجود نداشته است.

آخرین خبر در این خصوص را اخیرا عضو کمیسیون فرهنگی مجلس داده و گفته است: طرح "احیای امر به معروف و نهی از منکر" به صحن علنی مجلس می رود.

جمشید جعفرپور گفت: در کمیسیون فرهنگی طرحی از طرف نمایندگان با عنوان طرح "احیای امر به معروف و نهی از منکر" در جلسات متعدد پیگیری شده و کلیات این طرح در صحن مجلس به تصویب رسیده است که به صورت مشترک به کمیسیون‌های فرهنگی و قضایی احاله شده است.

جعفرپور با بیان اینکه این طرح مبتنی بر آسیب‌شناسی است، خاطرنشان کرد: بسیاری از افراد جامعه تمایل به امر به معروف و نهی از منکر دارند اما متاسفانه به این دلیل که حمایت قضایی از آنها نمی‌شود به این فریضه عمل نمی‌کنند.

وی تصریح کرد: یکی از امور این طرح حمایت از افرادی است که با رعایت شرایط اقدام به امر به معروف و نهی از منکر می‌کنند و کسانی که به دلیل امر به معروف و نهی از منکر ایثار کنند تحت پوشش بنیاد شهید و ایثارگران قرار می‌گیرند.

حامد پیرایش طلبه جوانی است که چندی پیش در نیشابور به علت نهی از منکر مضروب شد در سخنانی به درددل‌های والدینی اشاره می کند که او را از ادامه این‌کار برحذر داشته‌ و در پاسخ به دغدغه‌های او گفته‌اند: «مگر شهید علی خلیلی به‌همین زودی فراموش نشد؟اگر برای تو هم اتفاقی می‌افتاد ما چه می‌کردیم؟»

حامد می‌گوید: واقعیت هم همین است، چرا‌که امروز هیچ حمایتی از آمران ‌به معروف نمی‌شود که بماند، اگر فردی در خیابان امر‌به‌معروف و نهی‌از‌منکر بکند با سرزنش اطرافیان روبه‌رو می‌شود و حتی عده‌ای به این جسارت رسیده‌اند که به او بدوبیراه بگویند.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
مینا
1393/06/25 - 12:24

این قضایا که پیش امده از عوامل اخرالزمان هست که جای بدی و خوبی عوض میشود و بجای امر به معروف و نهی از منکر؛ امر به منکر و نهی از معروف میشود!
متاسفانه برخی مسولین لساناً در حال حمایت هستند ولی عملا مخالفت شدیدی با این نوع موضوعات دارند!
نیروی انتظامی وقوه قضائیه هم که انگار نه انگار وظیفه قانونی دارند !!!!
محمد علی
1393/06/25 - 23:14

شرم اور است که ناهی از منکر تا پای مرگ مضروب میشود و اینها به خاطر ضعف قوه قضائیه است
تورهای مسافرتی آفری
فیلم| عقلانیت انقلابی به دنبال حل نظام مسائل کشور
با شاهکار مهندسان ایرانی در سریلانکا آشنا شوید
فرودگاهی در ایران برای خواستگاری! +عکس
همسر سید مصطفی خمینی درگذشت
بستری شدن آیت الله شیرازی در بیمارستان
نیروی دریایی ارتش به داد سیل زدگان سیستان و بلوچستان رسید +فیلم
پشت پرده سفر محرمانه ۲ مقام نظامی و امنیتی اسرائیلی به قاهره
رهاسازی آب به سمت دریاچه ارومیه
یک تاکسی پر از گلهای تازه
تقدیر از رزمندگان عملیات حمله به اسرائیل
توماج صالحی حتما اعدام نمی شود اما...
به اسرائیل کمک می‌کنیم تا با حملات ایران مقابله کند
عملیاتی که صهیونیست‌ها را مضحکه تمام جهان کرده است
بارندگی‌های فراگیر اردیبهشتی تا کی ادامه دارد؟
اوضاع این رژیم حسابی بیخ پیدا کرده است
ایران دفعه بعد، ۳ هزار موشک و پهپاد به اسرائیل می‌زند، یا ۳۰ هزار؟
استعفای ناگهانی فرمانده یگان «اشباح» ارتش اسرائیل
بحران‌زده ترین قاره جهان از نظر بلایای طبیعی کجاست؟
دعوای کارشناسان ضدایرانی روی آنتن زنده!
حمله یمن به ناوشکن آمریکایی و کشتی اسرائیلی +جزئیات
پیام مهم سفر رئیسی به پاکستان و سریلانکا در این مقطع
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top