تاریخ انتشار: سه شنبه 1393/06/25 - 16:29
کد خبر: 142346

‫90 از کنار دخالت آشکار دولت در انتصابات فوتبالی گذشت؟‬

‫90 از کنار دخالت آشکار دولت در انتصابات فوتبالی گذشت؟‬

البته آمدن دایی به تیم ملی هم سیاسی بود. جایی که علی آبادی به جای کفاشیان با دایی قرار گذاشت. اما خود علی دایی در زمان سرمربی گری راه آهن در مصاحبه ای گفت: جدایی من از تیم ملی سیاسی بود و متاسفانه کسی که در فوتبال نبود من را برکنار کرد.

خبرنامه دانشجویان ایران: برکناری علی دایی همچنان در محافل ورزشی خبر ساز است تا جائیکه شب گذشته بیشترین بخش از برنامه نود به این مسئله اختصاص یافت.

به گزارش خبرنگار «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ برنامه شب گذشته نود هم با سخنان رحیمی، مایلی کهن، علی دایی و حمید سیاسی روی آنتن رفت و به این موضوع اختصاص یافت.

ماجرا از آن قرار است که برکناری علی دایی با درخواست مسنقیم وزیر ورزش بوده است.

برکناری که حمید سیاسی رئیس هیئت مدیره پرسپولیس نقش مهمی در آن داشت و جالب است بدانید سیاسی به عنوان بازوی وزیر ورزش در هیئت مدیره پرسپولیس شناخته شده است؛ در این باره رحیمی مدیرعامل باشگاه در نامه ای که منتشر کرده است می گوید: در جلسه مورخ 93/6/18 هیات رئیسه باشگاه که بدون حضور مدیرعامل برگزار شده تصمیم گرفته شده است که به درخواست وزیر محترم ورزش، سرمربی تیم فوتبال پرسپولیس برکنار شود و چنانچه تا ساعت 14 امروز (93/6/19) مراتب به ایشان ابلاغ نشود نسبت به برکناری مدیرعامل نیز اقدام خواهد شد.

یعنی برکناری دایی به درخواست وزیر ورزش بوده است و نه به خواست هیئت مدیره و حتی اهرم فشار را بر روی رحیمی هم گذاشته اند. دایی که کنایه اش را به وزارت ورزش در فروردین درخصوص انتشار لیست قرار دادها انداخته بود حالا با دستور عزلش از سوی وزیر روبه رو شده است. این در حالی است که مسئولان ارشد دولتی در زمان انتخابات بارها بر عدم دخالت سیاسیون در ورزش تاکید کرده بودند حالا خود اما آشکارا در امور فوتبالی دخالت می کنند.

نکته جالب تر اینکه برنامه نود هم در رویکردی قابل تامل حالا نمی خواهد به این موضوع بپردازد و این در حالی است که پیش از این هر تغییری در فوتبال از سوی این برنامه، دخالت سیاسیون در ورزش قلمداد می شد.

پیش از این نیز علی دایی در زمان سرمربی گری راه آهن در مصاحبه ای گفت: جدایی من از تیم ملی سیاسی بود و متاسفانه کسی که در فوتبال نبود من را برکنار کرد.

در بخشی از برنامه شب گذشته محمد مایلی کهن هم روی خط تلفنی برنامه آمد و صحبت‌های جنجالی را بر علیه علی دایی و عادل فردوسی پور عنوان کرد.

وی افزود: رحیمی می گوید سیاسی با مایلی کهن صحبت کرده است. من باید از رحیمی اجازه می گرفتم. رحیمی می گوید وزیر او را قبول نداشته و هیأت مدیره هم او را قبول نداشته اند پس چرا در باشگاه مانده بود.شماچند بار سر تمرین تیم رفتید سرمربی را با کت شلوار دیدید چه کاری کردید؟ من 40 سال است پرسپولیسی هستم و مثل افراد جدید هر روز یک رنگ ندارم مدیون این تیم هستم. سیاسی یکشنبه هفته قبل برایم پیام گذاشتند گفت می خواهد من را ببیند که پیش او رفتم سیاسی نسبت به این اتفاقات از من مشورت گرفت و گفت نسبت به این مسائل نظرتان را بگویید بحث مربیگری نبود.  او از من مشورت خواست عین حرف را به او زدم و گفتم کار شما اشتباه است اگر هدف شما برکناری سرمربی است گفتم کارتان اشتباه است و احساسی عمل می کنید. گفتم این کار را نکنید. بارها گفتم دوست ندارم پای دشمنم خار برود اما سرمربی این تیم هم دشمن خودش بود و هم دشمن هوادارانش. کجای فوتبال حرفه ای سرمربی با لباس شخصی به تمرین می رود. آقای رحیمی شما کی تذکر دادید.

رحیمی اعلام کرد که یکبار هم این اتفاق نیفتاده بود که مایلی کهن در پاسخ عنوان کرد: عکس این مسئله موجود است. شما مثل مسئله امامزاده صالح بازهم دروغ می گویید. شما که سوابق طولانی دارید عکس این مسئله هست شما بارها با ان آقای فرش فروش با سرمربیتان چفت شده بودید. بخش خصوصی باید وارد شود. مگر آبراموویچ چلسی را نمی چرخاند سرمایه داران دنیا باشگاه داری نمی کنند، آنوقت می گویید سیاسی بساز بفروش است شما می گویید 14 میلیارد پول دادند پس پول بوده است مشکل این است که برخی می‎خواستند با قلدری بمانند. آقای رحیمی اگر آن روز یک نفر کشته می شد چه کسی می‎خواست جوابگو باشد چرا می‎خواهید هوادار را دچار مشکل کنید. فیلم این اتفاقات هست آقایان فقط دنبال پول هستند. سرمربی شما وقت نمی گذاشته است بعد مصاحبه می کنند باید 80 نفر را بگذاریم از شما مراقبت کنند. وقتی از من سرمربی 80 نفر باید مراقبت کنند و تا صبح کارهای دیگر می کنم به جای رسیدن به امور تیم معلوم است که شرایط همینطور می شود.

وی افزود: وزیر را متهم می کنید سوال من این است مگر علی آبادی معاون اوباما بوده است او هم معاون احمدی نژاد بوده است. آقای احمدی نژاد او را انتخاب کرد. عجیب است که آنوقت آنقدر سیاه نمایی می‎کنیم من که می گفتم احمدی نژادی هستم در 8 سال حضور او سرمربی پرسپولیس نشدم آنوقت می گویند ما رفتیم مصلی التماس کردیم. یکی مثل اخوی این فرد باید در مورد من حرف بزند.

اشاره مایلی کهن به برکناری قبلی علی دایی از تیم ملی بود.

گفتنی است علی دایی همان روزها و پس از آن برکناری اش از تیم ملی را دستور سیاسی و غیر فوتبالی محمود احمدی نژاد می دانست. ادعایی که همیشه دایی آن را با کنایه های سنگین حواله دولت و شخص رئیس جمهور می کرد. البته پیشنهاد سرمربی گری تیم ملی به مایلی کهن و پذیرش و استعفای مایلی کهن که آن روزها در ستاد احمدی نژآد بود بهانه خوبی بود تا دایی برکناری اش را کودتا علیه خودش بداند.

مایلی کهن بعد از اینکه اعلام شد فرصت برنامه کم است، گفت: چرا فرصت کم است شما هم طلبکار هستید. شما اگر مجری عادل هستی باید رحیمی و سیاسی را باهم دعوت کنید. نا عادلانه عمل می کنید فوتبالی که باید الان جای والیبال باشد اکنون این وضعیت را دارد چرا یک بار نگفتید تیم ملی امید تحت هدایت وینگادا 4 گل دریافت کرد شما این فوتبال را به لجن کشید. ( در این لحظه به نظر می رسید مایلی کهن اشک می ریزد و فریاد می زد) بله آقای کی‎روشی پور چطور کی روش در یک گروه چهار تیمی ما را پنجم کرده است به همه ما اهانت میکند من به شما تلفن می زنم می گویید من نژاد پرست هستم، من نژاد پرستم یا آنهایی که آن طرف دنیا با سیاه ها بد برخورد می کنند با فوتبال این کشور چه می کنید فوتبال ما باید جزو 10 تیم برتر باشد که شما با دار و دسته خود اجازه این کار را نمی دهید شما هدایت شده عمل می کنید. 15 سال است آنتن را در دست گرفتید. مظلوم نمایی هم نکنید.

صحبت های مطرح شده در برنامه دیشب اما نشان می دهد بی شک یکی از دلایل موفقیت والیبال، محروم بودن این رشته از برنامه ای چون 90 والیبالی است، برنامه ای که حاشیه ها را به متن بیاورد، با توجه به اینکه والیبال هم ورزش کم حاشیه ای نیست، جائیکه حتی در لیگ سال گذشته در گیری های هم در ورزشگاه ها بود و هم بین بازیکنان هم در تیم ملی، اما هیچ کدام تبدیل به مسئله نشد چرا ؟ جوابش را شاید بتوان در بخش هایی از سخنان مایلی کهن یافت.

جهت گیری های خاص نود (برای مثال در همین اتفاق اخیر یعنی دخالت آشکار سیاسیون در ورزش و موضع گیری متفاوت نود در موارد مشابه) نشان می دهد عادل فردوسی پور ضمن تلاش برای اپوزوسیون نمایی، حامیان گردن کلفتی هم دارد، نشانه اش همین که وی توانسته است 15 سال بی وقفه آنتن داشته باشد و هیچ کسی از هم در سازمان صدا و سیما جرات نکند بپرسد: خروجی 15 سال اخیر نود عادل چیست؟ نشانه دیگر اینکه در جائیکه آنتن صدا و سیما را ثانیه ای با هزینه های کلان فروخته می شود چگونه آقای فردوسی پور ساعت 1و نیم شب و بعد از سه ساعت برنامه رفتن می گوید: ما یکی دو ساعت دیگر فرصت داریم! و یعنی معلوم نیست یک ساعت یا دو ساعت!

در ادامه مشروح برنامه شب گذشته 90 را می خوانید::

در برنامه «نود» دیشب چه گذشت؟

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
رییسی با استقبال نخست‌وزیر سریلانکا وارد این کشور شد
آخرین مهلت توزیع کارت کنکور/ آغاز رقابت داوطلبان از فردا
حال‌وهوای بیت رهبری در روز حضور کارگران +فیلم
فردا آخرین مهلت ثبت نام در امریه سربازی مرکز جذب وزارت علوم
صعود بورس ادامه خواهد یافت؟
لحظه استقبال نخست وزیر سریلانکا از رئیسی + فیلم
هشدار وزارت کار درباره پیامک‌های جعلی کالابرگ
حلقه اتحاد دانشجویان دانشگاه نیویورک برای اقامه نماز +فیلم
دانشجویان دانشگاه کلمبیا مانع از ورود یک صهیونیست به دانشگاه شدند +فیلم
اعتراضات دانشجویان دانشگاه مینه سوتا در حمایت از مردم فلسطین +فیلم
حرکت متفاوت دانشجویان کالج ویتمن در حمایت از مردم فلسطین +فیلم
واکنش تازه چین به بودجه آمریکا برای حمایت از تایوان
دانشگاه علامه‌طباطبایی میزبان ۱۵ هزار و ۳۰۵ داوطلب کنکور سراسری
جذب هیات علمی با مدرک دکتری در دانشگاه فنی و حرفه ای لغو شد
نتایج نهایی استخدام معلمان کی اعلام می‌شود؟
ضارب ۳ دختر دانش‌آموز دستگیر شد ؛ او هم یک نوجوان است
دیدار یحیی السنوار با رهبران جنبش + جزئیات
قابلیت های هوش مصنوعی به این نرم افزار شکل بهتری داده است
فایننشال تایمز از توانایی‌های پنهان حزب الله لبنان می گوید
هشدار نارنجی هواشناسی درباره بارش‌های اردیبهشتی
ائتلاف خطرناک ستاره‌های پرسپولیس در رختکن +جزئیات
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top