تاریخ انتشار: چهارشنبه 1393/06/26 - 12:36
کد خبر: 142397

آرزوهای خاتمی با خبرسازی دست یافتنی نیست

آرزوهای خاتمی با خبرسازی دست یافتنی نیست

ادعای موسوی لاری مبنی بر دیدار خاتمی از رهبر انقلاب در حالی مطرح شده است که پیش از این اجازه ملاقات به خاتمی داده نشده است، اگرچه او مکرر و از طریق واسطه های مختلف و به ویژه برخی از مسئولین تقاضای این دیدار را داشته است.

خبرنامه دانشجویان ایران: ادعای موسوی لاری مبنی بر دیدار خاتمی از رهبر انقلاب در حالی مطرح شده است که پیش از این اجازه ملاقات به خاتمی داده نشده است، اگرچه او مکرر و از طریق واسطه های مختلف و به ویژه برخی از مسئولین تقاضای این دیدار را داشته است.

به گزارش خبرنگار «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ پیش از این محمدعلی ابطحی دیگر عضو مجمع روحانیون نیز به اجازه نداشتن خاتمی برای ملاقات از آیت الله خامنه ای اشاره کرده بود.

تحرکات خاتمی برای ورود بی قید و شرط و بدون توبه به نظام، اگرچه مدتی است از سوی او و رسانه های همراهش قوت گرفته است، اما رهبری که آخرین بار در 14 خرداد 93 در حرم امام خمینی(ره) جریان مدعی تقلب در سال 88 را افرادی عنوان کردند که با تغلب، فتنه برپا کردند، کماکان بر فاصله گذاری با فتنه گران تاکید می کنند.

آیت الله خامنه ای این تاکید را در آخرین جلسه با هیئت دولت نیز تکرار کردند. رهبر در آن جلسه گفتند: مسئله فتنه و فتنه گران، از مسائل مهم و از خطوط قرمز است که آقایان وزرا باید همانگونه که در جلسه رأی اعتماد خود بر فاصله گذاری با آن تأکید کردند، همچنان بر آن پایبند باشند.

در همبن راستا حتی سایت رادیو فردا- وابسته به سازمان سیا که گویا تحرکات خاتمی را بی فایده تلقی کرده نوشته است: با این پرونده سنگین، خاتمی نباید توقع داشته باشد برای بازگشت به قدرت چراغ سبز نشانش دهند.

این سایت، بخش‌هایی از مواضع، اظهارات و‌ نامه‌های خاتمی در دوران فتنه را بازنشر داده و از جمله آورده است؛ «خاتمی در اظهارنظری تند حتی تاکید کرد: «اگر این فضای مسموم تبلیغاتی و امنیتی ادامه پیدا کند با توجه به آنچه انجام گرفت و یک‌طرفه اعلام شد باید بگوییم کودتای مخملین، علیه مردم و جمهوریت نظام صورت گرفته ‌است.» ... او در اظهارنظر مهم دیگری، «برگزاری همه‌پرسی» توسط «نهادهای بی‌طرف» را «تنها راه برون‌رفت نظام از بحران» ارزیابی کرده بود.

افزون بر اینها، خاتمی در نقدی معنادار که یادآور ارزیابی مشهور آیت‌الله منتظری بود، گفته بود: «مسائل غیرقانونی و غیرشرعی که در جریان بازداشت‌های اخیر و سپس در زمان نگهداری زندانیان رخ داده نه تنها جمهوریت نظام را خدشه‌دار کرده، بلکه اسلامیت نظام را هم مورد تردید قرار داده ‌است.» رئیس جمهور پیشین ایران همچنین در نامه‌ای سرگشاده که همراه با تعدادی از شخصیت‌های سیاسی خطاب به مراجع تقلید منتشر شد از «اشاعه بیدادگری در نظام جمهوری اسلامی» انتقاد، و به «برخوردهای خشونت‌بار و استفاده از شیوه‌های بازجویی» که به گفته او «یادآور دوران سیاه ستمشاهی است»، اعتراض کرده بود.

با این همه، انگار قبول واقعیت «فتنه 88»، «فتنه گران» و تاکیدات مکرر رهبری در مورد فتنه  برای برخی به گونه ای است که می خواهند آن را در حد یک «سوء توفاهم» تقلیل دهند و سناریو «کی بود کی بود من نبودم» را پیگیری کنند.

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
وعده صادق ابرقدرت
بعضی القاب، صفات انحصاری صهیونیست‌هاست
لیبرمن: در مسیر پیروزی نیستیم
واکنش امیرعبداللهیان به پاسخ ایران به حمله اسرائیل در اصفهان
دیده شدن یک قلاده پلنگ ایرانی در رودبار +فیلم
واکنش اتحادیه اروپا به حادثه اصفهان
اتحادیه اروپا دو نهاد و چهار صهیونیست را تحریم کرد
تماس مهم و فوری وزیر خارجه اردن با همتای ایرانی در نیویورک
انگیزه مهاجم کنسولگری ایران در پاریس چه بود؟
بیش از ۵۰درصد بارش سال آبی این استان در ۳ روز اتفاق افتاد
آخرین خبرها از سیل جنوب
این مار باستانی اندازه اتوبوس بوده است !
واکنش اردوغان به حادثه اصفهان
واکنش ایران به وتوی قطعنامه عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل متحد
موشک های اسرائیلی قبل از رسیدن به ایران توسط پدافند هوایی ایران در این نقطه از عراق منهدم شدند
علم الهدی: آیا بی حجابی به عنوان یک فسق آشکار از یک تخلف راهنمایی و رانندگی نازل تر است؟
ورود سامانه بارشی جدید و فراگیر به کشور
آخرین وضعیت تردد در جاده های کشور
بسته‌های غذایی برای مادران دارای فرزند شیرخوار؛ اعتبار تامین شد
رسانه های ضد ایرانی از رسانه های اسرائیلی جلو زدند!
هشدار به شکارچیان؛ از این منطقه خارج شوید
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top