تاریخ انتشار: چهارشنبه 1393/06/26 - 16:15
کد خبر: 142431

درباره کمیته تحقیق و تفحص از دانشگاه آزاد؛

تعلل کافی است، اعلامش کنید!

تعلل کافی است، اعلامش کنید!

در حالی که بیش از 9 سال از آغاز به کار کمیته تحقیق و تفحص دانشگاه آزاد اسلامی می‌گذرد، ھنوز نتیجه نهایی مشخص و قابل قبولی از سوی این کمیته ارائه نشده است. این در حالی است که به گفته دست‌اندرکاران این کمیته، گزارش در مرحله نهایی و جمع بندی بوده است.

خبرنامه دانشجویان ایران: در حالی که بیش از 9 سال از آغاز به کار اولین کمیته تحقیق و تفحص دانشگاه آزاد اسلامی می‌گذرد، ھنوز نتیجه نهایی مشخص و قابل قبولی از سوی این کمیته ارائه نشده است. این در حالی است که به گفته دست‌اندرکاران این کمیته، گزارش در مرحله نهایی و جمع بندی بوده است.

به گزارش خبرنگار«خبرنامه دانشجویان ایران»؛ علی رغم اینکه از ابتدای سال جاری اظهاراتی مبنی بر نهایی شدن گزارش این کمیته برای قرائت در صحن علنی مجلس به گوش رسیده است، اما هیچ گزارشی تاکنون ارائه نشده است، اما دلیل این تعلل از سوی اعضای مخترم کمیسیون اموزش و کمیته تحقیق و تفحص مشخص نیست.

هر چند برخی شنیده‌ها حاکی از فشار جاسبی بر نمایندگان مجلس است اما اظهارات متعدد مبنی بر نهایی شدن گزارش تحقیق و تفحص و در عین حال، عدم ارائه هیچ گونه گزارش در صحن علنی، جای سوال و تامل است.

برخی نمایندگان معتقدند که جاسبی با فشارهای پشت پرده سعی در ایجاد اخلال و توقف در روند کمیته تحقیق و تفحص را دارد

جبار کوچکی‌نژاد، نائب رئیس کمیسیون آموزش، امروز گفت: گزارش تحقیق و تفحص از دانشگاه آزاد در هفته اول شروع به کار مجلس در صحن علنی قرائت می‌شود.

وی در مورد سرانجام تحقیق و تفحص از دانشگاه‌ آزاد اسلامی اظهار داشت: تحقیق و تفحص از این دانشگاه که در حوزه‌های مالی، فرهنگی، دانشجویی و آموزشی دانشگاه آزاد صورت گرفته، در مرحله نهایی است.

بیش از 5 ماه پیش فیاضی عضو دیگر کمیسیون آموزش از تقدیم این پرونده در کمتر از یک هفته به هیئت رییسه خبر داده بود، اما در حال حاضر با گذشت نزدیک به یک ماه هنوز وضعیت پرونده "در حال بررسی" عنوان شده است.

این در حالی است که فروردین ماه نیز، رضا صابری، عضو کمیسیون تحقیق و تفحص گفته بود: به اینکه این هفته کمسیون آموزش و تحقیقات به بررسی برنامه‌های پیش روی خود مشغول است، احتمال می‌رود جمع‌بندی نهایی گزارش تحقیق و تفحص از دانشگاه آزاد در هفته آینده انجام شود. (از اینجا ببینید)

اما جالب اینجاست که طبیب‌زاده، عضو کمیسیون آموزش مجلس، یک ماه پیش از ارائه شدن گزارش نهایی به هیئت رئیسه مجلس خبرداده بود: این گزارش به صحن ارجاع شد تا در صحن علنی قرائت شود. (از اینجا ببینید)

هاشمی رفسنجانی در مراسم سالگرد تاسیس دانشگاه آزاد که  با حضور همه علاقه مندان و مسئولان این دانشگاه برگزار شد اظهارات تازه ای در مورد ملک دانشگاه آزاد و تحقیق و تفحص  از این دانشگاه داشت.

هاشمی در آن جلسه گفت که کمترین فساد و انحراف در دانشگاه آزاد وجود دارد و هرچه کمیته تحقیق و تفحص پیدا می‌کنند جواب آن قبلاً داده شده لذا آنها کار تبلیغاتی انجام می‌دهند.

پس از اظهارات هاشمی، عبدالوحید فیاضی عضو کمیسیون آموزش مجلس در گفتگو با خبرنگار «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ گفت: ایشان گفته اند دانشگاه آزاد ملک خداست! این حرفها معنا ندارد. همه عالم محضر خداست. دانشگاه آزاد ملک مردم و حق الناس هست . خدا در اختیار مردم قرار داده است.

یک ماه پیش بود که قسم احمدی لاشکی، عضو هیئت رئیسه کمیسیون آموزش گفته بود: با توجه به ارائه گزارش در کمیسیون تصمیم‌گیری نهایی هنوز اتخاذ نشده است و کمیته تحقیق و تفحص آخرین نظرات خود را اعلام خواهد کرد.(از اینجا ببینید)

به نظر می رسد، اگرچه گفته شده که پس از بازگشایی مجلس قرار است پرونده تحقیق و تفحص در صحن قرائت شود، اما با سابقه طولانی مدتی که این پرونده داشته است، ظن این می رود که لابی های گسترده ای پیش از قرائت گزارش در صحن صورت بگیرد و رسانه های کارگزاران در تبلیغاتی گسترده، مانع از قرائت این گزارش شوند.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
نیروی دریایی ارتش به داد سیل زدگان سیستان و بلوچستان رسید +فیلم
پشت پرده سفر محرمانه ۲ مقام نظامی و امنیتی اسرائیلی به قاهره
رهاسازی آب به سمت دریاچه ارومیه
یک تاکسی پر از گلهای تازه
تقدیر از رزمندگان عملیات حمله به اسرائیل
به اسرائیل کمک می‌کنیم تا با حملات ایران مقابله کند
عملیاتی که صهیونیست‌ها را مضحکه تمام جهان کرده است
بارندگی‌های فراگیر اردیبهشتی تا کی ادامه دارد؟
اوضاع این رژیم حسابی بیخ پیدا کرده است
ایران دفعه بعد، ۳ هزار موشک و پهپاد به اسرائیل می‌زند، یا ۳۰ هزار؟
استعفای ناگهانی فرمانده یگان «اشباح» ارتش اسرائیل
بحران‌زده ترین قاره جهان از نظر بلایای طبیعی کجاست؟
دعوای کارشناسان ضدایرانی روی آنتن زنده!
حمله یمن به ناوشکن آمریکایی و کشتی اسرائیلی +جزئیات
پیام مهم سفر رئیسی به پاکستان و سریلانکا در این مقطع
امام جمعه سابق دار فانی را وداع گفت
کارگر رکن جهش تولید/ حال خوب کارگر، حال خوب کشور
غوغای طوفان فلسطین در دانشگاه‌‍‌های آمریکا؛ چرا واشنگتن نگران حمایت از فلسطین هستند؟
حضور ایران در میدان رقابت قدرت های جهان در شبه‌ قاره
عملیات وعده صادق قدرت پوشالی رژیم صهیونیستی را نمایان کرد
مستشاران ایرانی از سوریه خارج شدند؟
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top